.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 13:40:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 b4 AAZ 1,9TD]-czujnik temperatury
PostNapisane: 21.wrz.2006 21:19:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2006 20:20:29
Posty: 44
Lokalizacja: Sokółka
witam
temat był wałkowany już nie raz. Ostatnio zauważyłem że wskaźnik temperatury po jeździe ok. 20min dochodzi do ok. 75c i pomału spada do ok 55-60c po czym ponownie temp rosnie nawet czasem do 90c i znow spada.czasem dlużej wskazówka stoi w miejscu i znów idzie albo w góre albo w dół, dodam że wskaźnik paliwa zachowuje sie normalnie (nie wariuje). moje pytanie - czy to może być wina zimnych lutów we wskaźniku, czy walnięty czujnik (tylko czy ten 2-pinowy czy 3-pinowy?) oraz gdzie znajdują sie poszczególne czujniki w tego typu silniku (AAZ 1,9td) bo jakoś na forum doszukałem sie tylko gdzie są w B4 2.0 benzyna?? czy trzeba bedzie zdejmować pokrywę silnika od dolu czy nie?
czekam na Wasze podpowiedzi.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 23:50:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2006 10:55:35
Posty: 33
Lokalizacja: kIeLcE
Jeśli chodzi o zidentyfikowania czujnika (2 CZY 3 PINY):
1. Zależy uruchomić i zagrzac silnik.
2. Przy pracującym silniku zdejmowac po kolei wtyczki z czujników.
3. Czujnik, przy którym wskazówka opadnie jest odpowiedzialny za zamianą temperatury na oprór prądu.

Te czujniki często padają. Często je sprzedaję.
W celu poprawnego dobrania czujnika radzę wyjąć czujnik i odczytać jego OE number z obudowy.
Pzdr,

_________________
A6 Avant 2.5TDI BFC, 2003r.

www.motoart.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2006 06:52:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2006 20:20:29
Posty: 44
Lokalizacja: Sokółka
dzięki avanter. tylko gdzie znajdują się poszczególne czujniki, gdzieś na silniku z której strony,czy moze na jakimś przewdzie, jak je zlokalizować?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2006 09:51:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2006 10:55:35
Posty: 33
Lokalizacja: kIeLcE
Cytuj:
gdzie znajdują się poszczególne czujniki

Na 90% to czujniki wciśnięte w plastikowy krociec wodny przy głowicy. Od tego kroćca odchodzi kilka węży wodnych...

_________________
A6 Avant 2.5TDI BFC, 2003r.

www.motoart.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2006 10:43:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
manq miałem identyczne objawy ze świrującym wskaźnikiem tem. płynu pomogło wyjęcie licznika i przelutowanie wszystkich lutów na płycie licznika. Myślę że problem tkwi nie w samym czujniku co w zasilaniu wskaźnika aczkolwiek możesz wymienić ten czujnik odpowiedzialny za wskazania temp. U mnie w silniku 1,8 jest on 3-pinowy (szary) w króćcu wodnym przy głowicy. Jeśli to nie pomoże to licznik na stół, dobierz się do płyty licznika od strony ścieżek i lutuj lutuj lutuj...

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2006 13:42:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2006 20:20:29
Posty: 44
Lokalizacja: Sokółka
miszello a czy u Ciebie wskaźnik poziomu paliwa był ok? masz może schemat co tam trzeba przelutować,czy jest to nie trudne, czy to robota dla elektronika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2006 13:53:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
Jak wariował wskaźnik temp. to wydawało mi się że i paliwa też jakby trochę opadał ale minimalnie. Schematu nie mam ale nie jest to trudne pod warunkiem ze trzymałeś kiedykolwiek lutownicę w ręku. Trzeba wyjąć zegary i poodkręcać od głównej płytki wszystkie wskaźniki tj. obrotomierz, prędkościomierz, wskaźnik paliwa i temp. oraz kontrolki po środku zegarów, a potem na całej płycie poprawić luty. Ja poprawiłem wszystkie do których tylko mogłem dopchać się z grotem lutownicy... od tamtej pory mam spokój.

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2006 18:23:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Stabilizator na tyle zegarów traci kontakt z masą. Ot cała tajemnica. Rozebrać, dokręcić i zapomnieć, nic nie lutować.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2006 21:22:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
baskecik napisał(a):
Stabilizator na tyle zegarów traci kontakt z masą. Ot cała tajemnica. Rozebrać, dokręcić i zapomnieć, nic nie lutować.


oj niestety niekoniecznie... z zegarami walczyłem kilka miesięcy aż dopiero przelutowanie płyty wyleczyło świrujące wskaźniki

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: