.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.kwi.2025 08:13:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2005 09:08:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
baskecior napisał(a):
spanky napisał(a):
baskecior napisał(a):
Bilu napisał(a):
Warm napisał(a):
ok Bilu, Ufo dostał a co z Baskeciorem :P ;)

baskecior i ja wiemy swoje, ty nie musisz o tym wiedziec :P


:P :D

BTW Dzis Niunia pojechała na rezanko. :D

jasniej prosze..... :P


Zmiana pierścionków (któryś pękł i wali ropka w wydech), głowica (gumki , uszczelki ew zawory i szlifowanko gniazd, ew wymiana prowadnic itp). Spróbujemy odprężyć silnik (wyższa uszczelka) i załozyć wieksza suszarkę (nieco później). Na razie żadnego chipa, dotychczasowe osiągi były mocno zadawalające. Chcę wrócić do tego co było + ew nowa suszarka. Będzie fotostory i obszerna relacja specjalnie dla braci dieslowców. :)

czekamy i powodzenia..... :peace:


Dzieki, przyda się :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2005 11:38:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Basket: Chcesz odprężyć silnik :?: :galy: :D

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2005 12:04:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Rogal napisał(a):
Basket: Chcesz odprężyć silnik :?: :galy: :D


To bedzie swego rodzaju experyment, zwiekszenie komory spalania, przez to lekkie odprężenie, ale wiekszy kop ze strony suszarki. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2005 12:55:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 14:40:57
Posty: 481
Lokalizacja: Gliwice
ALe wy jestescie smieczni...zeby sie tak sprzeczac...Jak sie jedzie do firmy i chipuje auto to masz na gwarancje a z neta to Ci kur..kartofla moga przysalc i co...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2005 13:11:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Chance napisał(a):
ALe wy jestescie smieczni...zeby sie tak sprzeczac...Jak sie jedzie do firmy i chipuje auto to masz na gwarancje a z neta to Ci kur..kartofla moga przysalc i co...

gwarancje na co?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2005 13:13:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
baskecior napisał(a):
Rogal napisał(a):
Basket: Chcesz odprężyć silnik :?: :galy: :D


To bedzie swego rodzaju experyment, zwiekszenie komory spalania, przez to lekkie odprężenie, ale wiekszy kop ze strony suszarki. ;)

zapowiada sie ciekawie...... :D
widze ze naprawde bedziesz sprawdzal ile da sie wyciagnac z poczciwego 1 Z-ta.

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2005 13:17:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Chance napisał(a):
ALe wy jestescie smieczni...zeby sie tak sprzeczac...Jak sie jedzie do firmy i chipuje auto to masz na gwarancje a z neta to Ci kur..kartofla moga przysalc i co...

:galy: a widzisz tutaj kogos kto by sie sprzeczal ???

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2005 13:50:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
baskecior napisał(a):
Rogal napisał(a):
Basket: Chcesz odprężyć silnik :?: :galy: :D


To bedzie swego rodzaju experyment, zwiekszenie komory spalania, przez to lekkie odprężenie, ale wiekszy kop ze strony suszarki. ;)

zapowiada sie ciekawie...... :D
widze ze naprawde bedziesz sprawdzal ile da sie wyciagnac z poczciwego 1 Z-ta.


Nie ma gwarancji ze silnik sie nie przekreci ale spróbuję, obaczym co się da zrobić :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2005 13:51:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Chance napisał(a):
ALe wy jestescie smieczni...zeby sie tak sprzeczac...Jak sie jedzie do firmy i chipuje auto to masz na gwarancje a z neta to Ci kur..kartofla moga przysalc i co...


Masz gwarancję "dobrze" wydanych pieniędzy. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2005 13:52:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
Chance napisał(a):
ALe wy jestescie smieczni...zeby sie tak sprzeczac...Jak sie jedzie do firmy i chipuje auto to masz na gwarancje a z neta to Ci kur..kartofla moga przysalc i co...

:galy: a widzisz tutaj kogos kto by sie sprzeczal ???


To sie nazywa dyskusja. :) Kolega musi wyluzować, bo uwierzył za mocno w potoki słów na stronach cip-tunerów. :D :P ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2005 15:27:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
baskecior napisał(a):
spanky napisał(a):
baskecior napisał(a):
Rogal napisał(a):
Basket: Chcesz odprężyć silnik :?: :galy: :D


To bedzie swego rodzaju experyment, zwiekszenie komory spalania, przez to lekkie odprężenie, ale wiekszy kop ze strony suszarki. ;)

zapowiada sie ciekawie...... :D
widze ze naprawde bedziesz sprawdzal ile da sie wyciagnac z poczciwego 1 Z-ta.


Nie ma gwarancji ze silnik sie nie przekreci ale spróbuję, obaczym co się da zrobić :D


Stary to jest diesel a nie benzyna - masz silnik o zapłonie samoczynnym jak nie będzie odpowiedzniego sprężu to nie patataj :D . Troche zabierasz sie do tego jak pies to jeża po co odprężać i zakładać większą turbine jak na mniejszej i oryginalnej uszaczelce można dużo osiągnąć. Turbine w 1Z to można o 400mbar podciągnąc na miasto !! już sie wtedy morda cieszy. Baskte Ty weź zmień mechanika bo ten coś sobie zaczyna eksperymenty na Twoim samochodzie robić...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 09:12:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Rogal napisał(a):
baskecior napisał(a):
spanky napisał(a):
baskecior napisał(a):
Rogal napisał(a):
Basket: Chcesz odprężyć silnik :?: :galy: :D


To bedzie swego rodzaju experyment, zwiekszenie komory spalania, przez to lekkie odprężenie, ale wiekszy kop ze strony suszarki. ;)

zapowiada sie ciekawie...... :D
widze ze naprawde bedziesz sprawdzal ile da sie wyciagnac z poczciwego 1 Z-ta.


Nie ma gwarancji ze silnik sie nie przekreci ale spróbuję, obaczym co się da zrobić :D


Stary to jest diesel a nie benzyna - masz silnik o zapłonie samoczynnym jak nie będzie odpowiedzniego sprężu to nie patataj :D . Troche zabierasz sie do tego jak pies to jeża po co odprężać i zakładać większą turbine jak na mniejszej i oryginalnej uszaczelce można dużo osiągnąć. Turbine w 1Z to można o 400mbar podciągnąc na miasto !! już sie wtedy morda cieszy. Baskte Ty weź zmień mechanika bo ten coś sobie zaczyna eksperymenty na Twoim samochodzie robić...


Póki co główka zdjęta, tłoki nietknięte, panewki gitara, progi delikutaśne, pierdzionki do wymiany, prowadnice zaworów też. Ogólnie silnik w stanie miodzio.
Mam fotki i wkrótce fotostory, ale na razie głowica pojechała na małe rezanko, a mój rezomistrz pojechał po bambetle. :)

Rogal, nie obrażaj mojego mechanika, bo narazisz się wielu ludziom z łódzkiej parafii, poza tym go nie znasz, więc nie atakuj w ciemno kogoś o kim nie masz zielonego pojęcia. Póki co rozważania były teoretyczne a na zabawę na razie nie mamy czasu.

Zbieram na suszarę i kolektory + komp. Silnik jeszcze sporo wytrzyma. :) ;)
Będę informował na bieżąco. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 09:27:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
baskecior napisał(a):
Rogal napisał(a):
baskecior napisał(a):
spanky napisał(a):
baskecior napisał(a):
Rogal napisał(a):
Basket: Chcesz odprężyć silnik :?: :galy: :D


To bedzie swego rodzaju experyment, zwiekszenie komory spalania, przez to lekkie odprężenie, ale wiekszy kop ze strony suszarki. ;)

zapowiada sie ciekawie...... :D
widze ze naprawde bedziesz sprawdzal ile da sie wyciagnac z poczciwego 1 Z-ta.


Nie ma gwarancji ze silnik sie nie przekreci ale spróbuję, obaczym co się da zrobić :D


Stary to jest diesel a nie benzyna - masz silnik o zapłonie samoczynnym jak nie będzie odpowiedzniego sprężu to nie patataj :D . Troche zabierasz sie do tego jak pies to jeża po co odprężać i zakładać większą turbine jak na mniejszej i oryginalnej uszaczelce można dużo osiągnąć. Turbine w 1Z to można o 400mbar podciągnąc na miasto !! już sie wtedy morda cieszy. Baskte Ty weź zmień mechanika bo ten coś sobie zaczyna eksperymenty na Twoim samochodzie robić...


Póki co główka zdjęta, tłoki nietknięte, panewki gitara, progi delikutaśne, pierdzionki do wymiany, prowadnice zaworów też. Ogólnie silnik w stanie miodzio.
Mam fotki i wkrótce fotostory, ale na razie głowica pojechała na małe rezanko, a mój rezomistrz pojechał po bambetle. :)

Rogal, nie obrażaj mojego mechanika, bo narazisz się wielu ludziom z łódzkiej parafii, poza tym go nie znasz, więc nie atakuj w ciemno kogoś o kim nie masz zielonego pojęcia. Póki co rozważania były teoretyczne a na zabawę na razie nie mamy czasu.

Zbieram na suszarę i kolektory + komp. Silnik jeszcze sporo wytrzyma. :) ;)
Będę informował na bieżąco. :D

to widze ze silniczek w dobrym stanie.... czyli jest sporo kucy mozna z niego wycisnac... :P

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 09:27:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
baskecior napisał(a):
Rogal napisał(a):
baskecior napisał(a):
spanky napisał(a):
baskecior napisał(a):
Rogal napisał(a):
Basket: Chcesz odprężyć silnik :?: :galy: :D


To bedzie swego rodzaju experyment, zwiekszenie komory spalania, przez to lekkie odprężenie, ale wiekszy kop ze strony suszarki. ;)

zapowiada sie ciekawie...... :D
widze ze naprawde bedziesz sprawdzal ile da sie wyciagnac z poczciwego 1 Z-ta.


Nie ma gwarancji ze silnik sie nie przekreci ale spróbuję, obaczym co się da zrobić :D


Stary to jest diesel a nie benzyna - masz silnik o zapłonie samoczynnym jak nie będzie odpowiedzniego sprężu to nie patataj :D . Troche zabierasz sie do tego jak pies to jeża po co odprężać i zakładać większą turbine jak na mniejszej i oryginalnej uszaczelce można dużo osiągnąć. Turbine w 1Z to można o 400mbar podciągnąc na miasto !! już sie wtedy morda cieszy. Baskte Ty weź zmień mechanika bo ten coś sobie zaczyna eksperymenty na Twoim samochodzie robić...


Póki co główka zdjęta, tłoki nietknięte, panewki gitara, progi delikutaśne, pierdzionki do wymiany, prowadnice zaworów też. Ogólnie silnik w stanie miodzio.
Mam fotki i wkrótce fotostory, ale na razie głowica pojechała na małe rezanko, a mój rezomistrz pojechał po bambetle. :)

Rogal, nie obrażaj mojego mechanika, bo narazisz się wielu ludziom z łódzkiej parafii, poza tym go nie znasz, więc nie atakuj w ciemno kogoś o kim nie masz zielonego pojęcia. Póki co rozważania były teoretyczne a na zabawę na razie nie mamy czasu.

Zbieram na suszarę i kolektory + komp. Silnik jeszcze sporo wytrzyma. :) ;)
Będę informował na bieżąco. :D

to widze ze silniczek w dobrym stanie.... czyli jeszcz sporo kucy mozna z niego wycisnac... :P

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 10:39:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
baskecior napisał(a):
Rogal napisał(a):
baskecior napisał(a):
spanky napisał(a):
baskecior napisał(a):
Rogal napisał(a):
Basket: Chcesz odprężyć silnik :?: :galy: :D


To bedzie swego rodzaju experyment, zwiekszenie komory spalania, przez to lekkie odprężenie, ale wiekszy kop ze strony suszarki. ;)

zapowiada sie ciekawie...... :D
widze ze naprawde bedziesz sprawdzal ile da sie wyciagnac z poczciwego 1 Z-ta.


Nie ma gwarancji ze silnik sie nie przekreci ale spróbuję, obaczym co się da zrobić :D


Stary to jest diesel a nie benzyna - masz silnik o zapłonie samoczynnym jak nie będzie odpowiedzniego sprężu to nie patataj :D . Troche zabierasz sie do tego jak pies to jeża po co odprężać i zakładać większą turbine jak na mniejszej i oryginalnej uszaczelce można dużo osiągnąć. Turbine w 1Z to można o 400mbar podciągnąc na miasto !! już sie wtedy morda cieszy. Baskte Ty weź zmień mechanika bo ten coś sobie zaczyna eksperymenty na Twoim samochodzie robić...


Póki co główka zdjęta, tłoki nietknięte, panewki gitara, progi delikutaśne, pierdzionki do wymiany, prowadnice zaworów też. Ogólnie silnik w stanie miodzio.
Mam fotki i wkrótce fotostory, ale na razie głowica pojechała na małe rezanko, a mój rezomistrz pojechał po bambetle. :)

Rogal, nie obrażaj mojego mechanika, bo narazisz się wielu ludziom z łódzkiej parafii, poza tym go nie znasz, więc nie atakuj w ciemno kogoś o kim nie masz zielonego pojęcia. Póki co rozważania były teoretyczne a na zabawę na razie nie mamy czasu.

Zbieram na suszarę i kolektory + komp. Silnik jeszcze sporo wytrzyma. :) ;)
Będę informował na bieżąco. :D

to widze ze silniczek w dobrym stanie.... czyli jest sporo kucy mozna z niego wycisnac... :P


Każdy koń na wagę złota :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 10:44:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2004 16:09:29
Posty: 367
Moj konik dostanie nowe wtryski tzn używki ,ale od AFN do kompletu potrzebuje już tylko wtrysku sterującego. Wogóle to sie wkurzyłem bo do kumpla do sklepu przyszedł koleś i chciał za komplet nówek 700 zł, a ja o tym nie wiedzialem :(.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 11:09:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
BOZZ napisał(a):
Moj konik dostanie nowe wtryski tzn używki ,ale od AFN do kompletu potrzebuje już tylko wtrysku sterującego. Wogóle to sie wkurzyłem bo do kumpla do sklepu przyszedł koleś i chciał za komplet nówek 700 zł, a ja o tym nie wiedzialem :(.


Szukaj używek, cena ok 450 zeta ... ;) Tak samo jeżdzą. :) Jak kupujesz to całe 4 wtryski, tak aby miały identyczny przebieg, a nie kazdy z innej parafii. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 11:21:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2004 16:09:29
Posty: 367
Sęk w tym że mam prawie darmo ale tylko 3. No ale chyba rzeczywiscie poszukam kompleciku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 11:31:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
BOZZ napisał(a):
Sęk w tym że mam prawie darmo ale tylko 3. No ale chyba rzeczywiscie poszukam kompleciku.

Tak zrób, mocne wrażenia gwarantowane.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 12:39:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
baskecior napisał(a):
..., ale ceny chip-tuningu nie są adekwatne do wkładu sił i środków i dlatego mam do tego takie podejście. Poczekaj rok a cena chipa będzie wynosiła góra 500 PLN ;) To jest sensowna cena za hamowanie i 15 minut roboty :)


polecam zapoznanie się z cenami narzedzi tjunera czyli: hamownia,
oprogramowanie (nie ze stadionu :P ), narzedzia dodatkowe np do
programowania nowszych sterowników, sprzet zmarnowany na próby...
a potem powtórz powyższe jeszcze raz :D

jezeli ktos nie dysponuje hamownią wgrywa lajtowe programy jak leci
to sie zgadzam ale nie o takich usługach tu mówimy...

baskecior napisał(a):
Spróbujemy odprężyć silnik (wyższa uszczelka) i załozyć wieksza suszarkę (nieco później).


a co to ma dać oprócz ewentualnych problemów z uszczelką?
zakładasz wieksze turbo (większy lag) to żeby osiagnąc to samo musisz
z góry założyć że będzie musiało nadmuchać więcej bo obnizyłes stopień
kompresji...

możesz powiedziec jak mechanik to uzasadnił?

a tak w ogóle to dyskusja czysto w temacie tuningu optycznego :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: