.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 13:13:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2,5 TDI V6 AYM] Jaki olej Motul`a zalac
PostNapisane: 22.wrz.2006 15:58:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2006 18:29:05
Posty: 78
Lokalizacja: Gdynia/Tczew
Auto: A6 C7 Avant 3.0 TFSI 460KM/550NM
Meszrum tak sie zachwyca tym motulem ze postanowilem wkoncu przetestowac go na mojej czarnulce. I teraz pytanie jakim motulem go zalac ?? Tzn. wiem ze 5W40 ale ktorym ?? Tym :
http://strefatuningu.h3m.pl/view_photo. ... 501_5_w_40

tylko rodzi sie u mnie pytanie przeciez ja nie mam pompowtryskiwaczy w 2,5 wiec po co mi olej zaprojektowany do pompowtryskow ??

Wiec moze ten:
http://strefatuningu.h3m.pl/view_photo. ... ess_5_w_40

Jednym slowem HELP!! :) :

Ps. Dotychczas jezdzilem na Elf LDX nie narzekam ladnie chodzil ale nigdy nie jest tak zeby nie moglo byc lepiej :)

edit by umin: pamietaj o poprawnym nazywaniu tematów

_________________
Jest:
A6 C7 Avant 2012` 3.0 TFSI 300KM----> 460KM/550NM by Compsport
S3 8P 2.0 TFSI 07` BHZ 265KM ----> 360KM/450NM by Compsport
Bylo:
BMW E61 535d Touring 07` 286KM
A4 B6 2.5 TDI 02` AYM 155KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2006 20:08:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Ja bym zalał Motul'em Specyfic 5W40 :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2006 20:12:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
odnosze wrazenie, ze roznicy bysmy nie zauwazyli.
jednakze przeznaczenie Specific'u 505.01 jest zawezone [glownie] do TDI...

oczywiscie nie mam zamiaru sugerowac, ktory jest lepszy, gdyz w ostatnim czasie czuje sie, tutaj, jak terrorysta.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2006 21:27:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
a dlczego motul??? bo jest modny i dobrze rozreklamowany ?? Zapytaj Voj2sia z doubleB cos na temat oleju motul ;)
turbinki lubia byc czyste ;-) wiem ze duzo lepiej i "czysciej" w turbolotach sprawuje sie liqui moly :peace:

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2006 21:35:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Zauważyłem, że na forach jest lobby Motul'a i kazdy kto źle sie wypowie jest besztany...

Czy jest to zły olej ? Uważam, że jest to dobry olej...ale nie za taką cene z kosmosu.
Tu nie ma takiej róznicy w technologi jak między Skodą SuperB Audi A8.. gdzie cena też świadczy o zaawansowaniu technologicznym.

Porównywalnej jakości kupisz za około 60% tej ceny..

liqui moly .....? równie dobry a tańszy.

Możesz też zalać Valvoline, Texaco, Statoil...

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ...
PostNapisane: 23.wrz.2006 04:15:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2006 18:29:05
Posty: 78
Lokalizacja: Gdynia/Tczew
Auto: A6 C7 Avant 3.0 TFSI 460KM/550NM
Powiedzmy ze po takiej fali pozytywnych opini jakiej sie naczytalem o tym oleju chce wkoncu po prostu sprawdzic czy to naprawde takie cudo. Jesli faktycznie bedzie lepiej ( tzn. silnik bedzie ladniej pracowal ) to jestem wstanie przebolec te 320zl raz na 10000tys kilometrow.

_________________
Jest:
A6 C7 Avant 2012` 3.0 TFSI 300KM----> 460KM/550NM by Compsport
S3 8P 2.0 TFSI 07` BHZ 265KM ----> 360KM/450NM by Compsport
Bylo:
BMW E61 535d Touring 07` 286KM
A4 B6 2.5 TDI 02` AYM 155KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2006 08:30:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Co oznacza "ładnie pracować" ?

Oleje Motul'a mają to do siebie, że ich mierzalne lepkości właściwe są z górnych zakresów danego przedziału.

Ten sam efekt można osiągnąć zalewając silnik olejem zamiast olejem 5/40 Motul'a innym 5/50....


Ale... jak chcesz to kup :peace:

Pamiętaj. Aby ocenieć dany olej trzeba na nim zrobić nie 10k ale 100k, rozebrać silnik i dokonać oceny.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2006 13:11:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Raz zalełem Motula i węcej tego nie zrobie. Lepiej spisywał mi sie Castrol.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ....
PostNapisane: 23.wrz.2006 15:49:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2006 18:29:05
Posty: 78
Lokalizacja: Gdynia/Tczew
Auto: A6 C7 Avant 3.0 TFSI 460KM/550NM
hehe zobaczymy chyba sie skusze bo juz uleglem reklamie tylko ciagle nie wiem ktory :)

_________________
Jest:
A6 C7 Avant 2012` 3.0 TFSI 300KM----> 460KM/550NM by Compsport
S3 8P 2.0 TFSI 07` BHZ 265KM ----> 360KM/450NM by Compsport
Bylo:
BMW E61 535d Touring 07` 286KM
A4 B6 2.5 TDI 02` AYM 155KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2006 17:32:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
kup ten najdroższy :P ....
... dłużej będziesz pamiętał jak przepłaciłeś :peace:

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2006 17:48:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
bezduszny napisał(a):
kup ten najdroższy :P ....
... dłużej będziesz pamiętał jak przepłaciłeś :peace:


oryginalny Castrol TXT 505.01 kosztuje tyle samo...
...na oleju nie mozna oszczedzac. roznica jest slyszalna/odczuwalna w przypadku V6.
nie wiem za to, jak jest w R4.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2006 17:52:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
meszrum napisał(a):
oryginalny Castrol TXT 505.01 kosztuje tyle samo...
...na oleju nie mozna oszczedzac. roznica jest slyszalna/odczuwalna w przypadku V6.
nie wiem za to, jak jest w R4.


Tylko jak trafić na ten oryginalny... ?

Do zmnie się zgłaszają "byznesmeny" z za wschodzniej granicy (Ukraina) oferując Mobil1, Castrol, Agip i inne za połowę ceny. Praktycznie każdą markę mają w ofercie... Chętnie zostawiają próbki w 4 i 1 litrowej konfekcji.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2006 18:02:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
bezduszny napisał(a):
Tylko jak trafić na ten oryginalny... ?


kupic podczas [zagranicznych] wakacji 6l TXT zamiast majtek dla bejbi (ktore i tak zdejmiesz :517: )

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ....
PostNapisane: 24.wrz.2006 13:22:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2006 18:29:05
Posty: 78
Lokalizacja: Gdynia/Tczew
Auto: A6 C7 Avant 3.0 TFSI 460KM/550NM
bezduszny napisał(a):
kup ten najdroższy :P ....
... dłużej będziesz pamiętał jak przepłaciłeś :peace:


Oj tam nie jest tak zle, wszystkie lepsze oleje zblizaja sie do ceny Motula wiec nie jest tak zle :) , teraz jeszcze zastanawiam sie nad Mobil Synt S Special V ehhhh czasem to sie mozna wkur... taki wybor jest :)

_________________
Jest:
A6 C7 Avant 2012` 3.0 TFSI 300KM----> 460KM/550NM by Compsport
S3 8P 2.0 TFSI 07` BHZ 265KM ----> 360KM/450NM by Compsport
Bylo:
BMW E61 535d Touring 07` 286KM
A4 B6 2.5 TDI 02` AYM 155KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2006 12:25:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
Nie chcę zakładać nowego wątku więc podepnę się pod temat.
Jeżdżę już trochę na motulu najpierw na 5W40 xcess potem na 300V 5W40 power. Autko trochę wciąga oleju tak około 2l na 10 000km. Oznaczo to że muszę kupować 4 bańki po 2l a olej nie tani, ale jak mam cięższą nogę to 4 bańki nie starczają.
I mam pytanie, może dla niektórych banalne. Chciałbym spróbować motula 300V 10W40 chrono, oczywiście to pełny syntetyk.
Czy zmiana na gęstszy olej ograniczy trochę konsumpcję?
Czy przy mojej jeździe na bardzo krótkich dystansach z niedogrzanym silnikiem lepszy jest olej gęstszy czy rzadszy?
Przy wymianie oleju czuć zapach benzynki, czy to normalne przy jeździe na krótkich dystansach?
No i czy olej o takiej gęstości nie zaszkodzi mojemu motorkowi V6 2.4 w zimę przy -25`?
Dziękuję za odpowiedź i pomoc.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2006 15:04:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Baron napisał(a):
Nie chcę zakładać nowego wątku więc podepnę się pod temat.
Jeżdżę już trochę na motulu najpierw na 5W40 xcess potem na 300V 5W40 power. Autko trochę wciąga oleju tak około 2l na 10 000km. Oznaczo to że muszę kupować 4 bańki po 2l a olej nie tani, ale jak mam cięższą nogę to 4 bańki nie starczają.
I mam pytanie, może dla niektórych banalne. Chciałbym spróbować motula 300V 10W40 chrono, oczywiście to pełny syntetyk.
Czy zmiana na gęstszy olej ograniczy trochę konsumpcję?
Czy przy mojej jeździe na bardzo krótkich dystansach z niedogrzanym silnikiem lepszy jest olej gęstszy czy rzadszy?
Przy wymianie oleju czuć zapach benzynki, czy to normalne przy jeździe na krótkich dystansach?
No i czy olej o takiej gęstości nie zaszkodzi mojemu motorkowi V6 2.4 w zimę przy -25`?
Dziękuję za odpowiedź i pomoc.
Pozdrawiam


Nic nie zyskasz na zalaniu 10/40 lub bardzo niewiele.

Jak już masz lać to jakiś 5/50 czy 10/60... marka dowolna, byle oryginalny

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 09:07:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 12:27:42
Posty: 34
Lokalizacja: się biorą dzieci?
Specyfic 5W40 to semisyntetyk. 8100 x-cess to pełny syntetyk. Troche zastanawia mnie czmu specyfik kostuje tyle samo co 8100? Chyba dlatgo ze oficjalnie ma akceptacje VW dla PD a to jak wiadomo kosztuje. Ja do VP lałbym 8100. Norme dla VP - 505.00 spełnia :)

Przewaga motula polega na tym ze jest rozlewany tylko w macierzystej rafinerii a nie jak np Castrol czy Mobil na rynek PL produkoany jest z wykorzystaniem bazy z Orlenu (czy czyjej tam).
W przypadku Castrola problemem jest jeszcze "naduzycie semantyczne" w słowie synetyk. Castrol syntetykiem nazywa równiez oleje hydrokrakwane. Był nawet proces sadowy w US ale sad uznał ze czarne jest białe i olej hydrokrakowany jest syntetyczny. Czyli takie troche lepiej "oczyszczony" minerał jest nazywany "synthetic". Tak wiec Castrol RS 10W-60 na poczatku lat 90 był na bazie syntetycznej, potem po wykupieniu przez BP zmieniono baze na hydrokrakwana a nazwa pozostała jako "synthetic".
U Motula jest prosto. SYNTHESE i SYNTHESE ESTER to "pełne" syntetyki, TECHNOSYNTHESE - semisyntetyk. Bez oznaczenia - minerał. Wiesz za co płacisz.

_________________
Błogosławieni Ci, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: