.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 10:56:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 1.8S]Hamulce pomocy
PostNapisane: 26.wrz.2006 06:47:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 06:28:51
Posty: 3
Potrzebuję porady na temat hamulców w Audi 80 bez ABS. Pedał hamulca wpada do końca co jakiś czas szczególnie przy niskich obrotach silnika, ale niekoniecznie,przy dwukrotnym naciśnięciu wszystko wraca do normy lub hamulec jast bardzo efektywny,hamuje bardzo ostro. Płyn hamulcowy wymieniony,układ odpowietrzony. Co może być przyczyną takich objawów.Pozdrawiam i z góry dziękuje za poradę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 07:29:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
Nie znam konkretnie hamulców tego modelu, ale jeżeli pedał za pierwszym razem leci w podłogę a za drugim naciśnięciem hamulce są dobre i pedał wysoki i twardy, to moim zdaniem wskazuje to na złą regulację. Na pewno przód to hamulce tarczowe, więc samoregulacja. Tył natomiast jeśli jest bębnowy, to tam bym najpierw szukał przyczyny, czyli niedziałających samoregulatorów, błędnego złożenia dźwigienek czy innych popychadeł szczęk. Jeżeli tył jest tarczowy to też może być problem z samoregulacją hamulca postojowego, który to ma duży wpływ na hamulec zasadniczy.
Myślę, że obroty silnika nie mają w tej sprawie znaczenia. Oczywiście jak pisałem nie znam tego konkretnego modelu i jego hamulcy, więc piszę jako o hamulcach ogólnie :peace:
Przy okazji kolego, myślę że warto korzystając z forum w swoim pierwszym poście przywitać się w dziale NEWBIE :)

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 11:27:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 06:28:51
Posty: 3
Dziękuję za odpowiedź jarekle. Wracając do hamulców to nie za pierwszym razem pedał wpada do końca,można ujechać kilka kilometrów nie odczówając awaryjnego działania układu hamulcowego,dzieje się to najczęściej jak zauważyłem przy biegu jałowym, czy wysprzęgleniu sprzęgła przy dojeżdżaniu do skrzyżowania.Układ hamulcowy nie był rozbierany od początku istnienia samochodu.Jak już wspomniałem szukałem przyczyny w zapowietrzeniu układu,wymieniłem płyn i odpowietrzyłem.Mechanik proponuje wymianę całego układu hamulcowego ale czy to ma sens kosztorysowy.Chciałbym znaleźć usterkę a mianowicie część, która podlega wymianie. Czy wysprzeglik może być uszkodzony i czy on może być przyczyna takich objawów?
Dziękuję za podpowiedź w sprawie przywitania sie na forum. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 18:35:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Przyczyn może być conajmniej setka, u mnie zapowietrzony był układ hamulcowy, zapowietrzył się nie bez powodu - zacierał się i puszczał cylinderek na tyle. Objawy o których piszesz mogą wskazywać również na problem w samej pompie - jeżeli masz pewność że zależy w/w zjawisko od prędkości obrotowej silnika to wskazywało by na zawór kieunkowy podciśnienia od serwa (ten na końcu węża wychodżacego z kolektora) - może puszczać w obie strony, a powinien w jedną. Oryginał kosztuje sporo, ale (z obdukcji) wiem że można pokombinować z zaworkiem od Punta - troche rezania i lala

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 22:26:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
a moze pompa wspomagajaca układ hamulca ,tzw. serwo ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 88 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: