.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.sty.2025 07:54:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 ABK]Problem z olejem
PostNapisane: 13.paź.2003 08:53:50 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Mam taki problem, rano kiedy odpalam autko czasem dosyć długo świeci mi się kontrolka oleju. Jakieś 3-5 sekund. Ale tylko czasem. Nie wiem co się dzieje bo póżniej w ciągu dnia i wielokrotnego gaszenia odpalania autka nie mam tego problemu. Jeżdzę na syntetyku ARAL Hightronic.
Raczej to nie czujnik bo podczas tych kilku sekund słychać jak silnik troszkę inaczej pracuje a jak już kontrolka zgaśnie praca silnika znacznie się wycisza. Tak jakby podczas tych kilku sekund nie miał smarowania.
Czy to pompa oleju jest do remontu?? Zawiesza się? Jak to sprawdzić. Czy to trudna robota i czy takie objawy są bardzo szkodliwe dla silnika?

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 09:11:08 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
czesc,
jak na moj gust to dosc normalne przy tym oleju.
jak chcesz to skocz do cianciary.
powie Ci, ale o ile pamietam to juz kiedys mowiono, ze to norma - zwlaszcza w 2.0. ja tez czasem tak mialem.
a potem zmienilem olej na polsyntentk - mobil i bylo ok.

pozdrawiam

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 09:20:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Myślę, że dla tego silnika dobry olej 10w40 będzie w sam raz. Powinno też ustać odpalanie na sucho, szybciej zacznie nabierać ciśnienia.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 09:44:48 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
na moje to olej tutaj ma marginalne znaczenie ... wine za to ponosci zawor bezpieczenstwa cisnienia oleju ... nie wiem jak jest w 2.0 , moze go tam wogole niebyc .. wtedy trzeba szukac gdzie indziej , jest cos takiego ze silnik pracuje sobie w okreslonym zakresie cisnienia oleju ... nie moze ono byc za wysokie bo nam regulatory zaworow rozdyma i zawory sie niepozamykaja i bedzie BUM ... tak wiec jest taki zawor ktory w momencie kiedy na wyzszych obrotach cisnienie idzie do gory , otwiera sie i nie pozwala zeby cisnienie przekroczylo ustalona wartosc ... jezeli taki zawor jest uszkodzony to efekt jest taki ze podczas postoju , z silnik caly olej scieka z porwotem do miski olejowej i pozniej zanim pompa napompuje do calego ukladu smarowania ten olej to silnik przez pierwszy moment chodzi bez oleju ... w sumie tak sie zastanawialem nad tym ze niektorzy pisza ze jednym sie zapala kontrolka oleju na checku a innym nie przed rozruchem ... i doszedlem do wniosku ze to moze wlasnie chodzic o ten zaworek ... oczywssie wiem gdzie sa takie zaworki w 2.6/28 ... natomiast w innych silnikach nie wiem , ale moge poszukac :)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 10:05:53 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Troszkę mnie pocieszyliście bo już myślałem że mam pół auta do roboty. Hans jeśli znadziesz chwilę napisz mi coś więcej na ten temat. Z góry dziękuję.
Dodam tylko że dzieje się tak po dłuższym postoju.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 10:14:19 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
tak jak napisalem .... nie wiem dokladnie jak jest w innych silnikach ale u mnie jak te zaworki byly uwalone , co prawda nie zapalala sie ontrolka na checku ale przy odpaleniu rano silnik wlasnie glosno klekotal ... poszukam jak jest z tym zaworkiem w innych silnikach i sie odezwe

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 10:22:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Tak więc ja poprosze o wskazówkę, gdzie znajduję sie taki zaworek w 2.8

A głośniejsza praca przy porannym odpaleniu może być też winą uszczelniaczy zaworowych, które nie trzymaja oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 10:26:50 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
wowo napisał(a):
Tak więc ja poprosze o wskazówkę, gdzie znajduję sie taki zaworek w 2.8

A głośniejsza praca przy porannym odpaleniu może być też winą uszczelniaczy zaworowych, które nie trzymaja oleju.


To mogłoby się też zgadzać bo ostatnio zaczął mi troszkę znikać olej.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 10:50:41 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jak masz etke to sa to zaworki o numerze 078 103 363 P , znajduja sie w glowicach , pod pokrywami zaworow zaraz obok walkow rozrzadu ... w innych silnika inne elemety moga pelnic role tego zaworka i to staram sie ustalic bo jako takiego zaworka jak w2.8 w innych silnikach nie ma

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 13:09:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:09:24
Posty: 419
Lokalizacja: Kalisz
Maridk wymień gumki na zaworach i bedzie wszystko ok
Ja mam to samo u siebie. Jak silnik zimny rano to klepia zaworki okolo 1-2 sek potem to ustaje i w ciagu dnia jest normalnie. Gumki oryginalne tylko kup.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 14:28:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
W 1.9 Tdi ten zaworek jest na pompie olejowej w najnizszym punkcie. Jak nie trzyma to olej po dłuższym postoju spływa do miski olejowej i przy odpaleniu silnika musi chwila upłynąć zanim bedzie odpowiednie ciśnienie. Z tego co czytam wynika, ze jest to przypadłość wielu silników VAG`a bo u mnie jest tak samo. Ale nie ma co panikowac. Zawsze w panewkach troche oleju zostanie tak więc nic tam się nie zuzyje bo pracuja na filmie olejowym. Gadałem na ten temat z Cianciarą i mechanikiem Masters/a - generalnie jeden i drugi powiedział żeby olać temat. U mnie napewno jest to wina zaworka na pompie olejowej.

Pozdrawiam.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2003 07:52:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
No tak...ja mam ten sam objaw. Czy w ABT sa te zaworki? Ktos moglby sprawdzic gdzie? Czy wymiana uszczelniaczy na zaworach pomoze? W sumie nie pije zbyt duzo oleju (w normie zwlaszcza, ze wiekszosc latam na trasie)....

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Dobre cygaro nie jest zle
PostNapisane: 16.paź.2003 08:30:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Takie zaworki powinny byc dwa jeden w głowicy zapobiegający spływaniu oleju z chydroelementów po zgaszeniu silnika . Drugi przelewowy jest za pomp oleju a przed filrtem ,w momcie gdy cisnienie oleju jest za wysokie zawór otwiera si i zrzuca je do miski . Sprawdz ten drugi on lubi sie zawieszac z powodu zanieczyszczen które sie w nim zbieraj . Napisz prosze jaki masz przebieg na tym silniku ,czy masz gaz i kiedy zakladany .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2003 08:41:47 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Nie mam gazu przebieg 120 tkm. Olej wymieniany co 10 tys. max. Syntetyk 5W40. Nie orientujesz się jak przebiega wymiana tych zaworków? Bardzo duzo zabawy? Co trzeba rozebrać, i jaki jest koszt tych częsci.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2003 08:44:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
No tak:
Przebieg 194 tysiaki
Olej castrol gtx magnatec 10w40
Gaz jest z kompem ale byl bez kompa zakladany przy 149 tysiacach.
Z gory dzieki za pomoc ;-)
W.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2003 09:57:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Zeby sie do niego dobrac trzeba zdiac miske olejowa inekonieczni trzeba wymieniacmoze wystarczy przeczyscic.A pytalem o gaz bo po zalozeniu instalacji po okolo 1000km. trzeba zmienic olej bo gaz "plucze" silnik ioddaje wiekszosc syfu do oleju. Tak samo dzieje sie po zmianie oleju z mineralnego na syntetyk,czego niepolecam w silnikach z duzymi przebiegami. Ksiazka podaje ze jesli kontrolka oleju gasnie po 2-3 sekundach to niejest to usterka. A co ma oznaczac glosna praca silnika po odpaleniu ,wycie czy takie cykanie lub stuki. I czy te chalasy sa tylko podlurzszym unieruchomieniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2003 10:10:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Generalnie chodzi stukanie (pewnie to kasatory looozoooow na zaworach z powodu braku oleju w nich napierdzielaja - tak mysle)...tylko po dluzszym postoju (10 godzin) i trwa okolo 1 - 2 sekundy. Lampka oleju gasnie tuz przed ustanie stukania...
Chyba uszczelniacze zaworow to nie maja nic do tego?Oleju bierze w normie - troszeczke ale w sumie caly czas wale na trasie.
No i czy moglby ktos sprawdzic jak to wyglada w ABT? Gdzie te zaworki sa? I jak sie do nich dobrac.
W.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Dobre cygaro nie jest zle
PostNapisane: 16.paź.2003 17:11:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Z alej olej mineralny, dobry ale mineralny . W kuzyna cygaze pomoglo. A ja wymienilem w swoim komplet chydroelementow kosztowaly 35 za sztuke a wymienilem sam i nowa uszczelka pod pokrywe klawiatury. W warsztacie to powinno kosztowac 100-150 zl .Przy okazji mozna wymienic uszczelniacze zaworowe ok 3zl za sztuke. Ja wymienilem i jezdze od wymiany oleju do wymiany bez dolewek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2003 17:24:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
No ta tylko uszczelke pod pokrywa zmienialem...chetnie uszczelniacze tez wymienie..ale zeby odrazu mineralke?? Moze te cholerne zaworki przeczyszcze najpierw?

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2003 20:08:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Spoko spoko ja tylko podaje ci przypadki znane z autopsji pamietaj tylko zeby nie wpedzac sie w koszta . Podam ci przyklad pewnego dnia moje cygaro zaczelo sie grzac i palic prawie 17litrow pojechalem do mechanika wymienil mi chlodnice pomyslalem niech bedzie 400zl. Ale dalej dzialo sie to samo. Pojechalem znowo wymienilem sonde lambda 200zl .i dalej to samo i jeszcze wywalilo uszczelke pod glowicanowa z wymiana 200zl. i dalej to samo. Pojechalem do innego goscia wymienil oringi na wtryskach i jak reka odiol .Okazalo sie ze silnik bral lewe powietrze przez stare ztwardniale oringi sonda wylapywala za uboga mieszanke dozucala paliwa ktorego resztki spalaly sie w katalizatorze ztopily go spaliny cofnelo i szlak wziol uszczelke i grzal sie motor i palil sporo. Teraz zsumuj koszta 800zl a oringi kosztowaly z wymianą 35zl . :D12 Myslalem ze krew mnie zaleje .Powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: