Wielkie Dzięki szanownym kolegom za opinie na temat C5.
Jeśli chodzi zawieszenie to moj z kolei znajomy z najdroższego w W-wie serwisu Audi i VW twierdzi że początki budy C5 - podobnie jaki passaty B5 w latach 97-99 miały dużo słabsze końcowki drążków , silentbloki itp , ale po masowych awariach nawet na niemieckich drogach zmienili lekko materiały i ponoć ststystycznie znacznie zmalała liczba uszkodzeń - choć oczywiste że system jaki jest C4 jest duuużo prostszy a zatem mniej sie może popsuć
O tych turbinach słyszałem już na forum ( bo byłem już na nim ok roku temu ale gdzieś mi wcieło nick i hasło i musiałem się zarejestrować od nowa ) - czy ktoś ma jakieś pewne informacje - np przy jakim przebiegu i co naprawdę stało się tej turbinie ??
Głównym moim problemem z tą C5 jest ten nieszczęsny tiptronic
myślałem zawsze że automat to dla inwalidy lub emeryta -
ale ten w C5 ma 5 biegów więc może się mylę -
nie jeździłem czymś takim nigdy.
Znajomy kiedyś chciał mi sprzedać multivana 150 kM w automacie 4biegowym - to moją caravelką syncro z chipem
( niestety 5 biegów a nie 6
i zaledwie 138 kM ale moment po chipie podobny jak fabrycznu w 150 kM - nawiasem mówiąc to bardzo podobny silnik do AEL 140 kM ) robiłem wokół niego ósemki.
Więc boję się tego tiptronica ...
Ale więlką zaletą jest że :
Auto ma znajomy Niemiec
Więc pochodzenie w 100 % znane
Wypas prawie maksymalny
Przebieg 150 tys na 200% oryginalny - turbina na razie normalnie żywa ...
Znajomy mechanik ( ten .... z najdroższego ) rozbierał miesiąc temu taki silnik po 300 tys i stwierdził że nie było go po co rozbierać tylko facet sobie zażyczył bo zrobił w 2 lata 300 tys i chciał zobaczyć czy jeszcze się nadaje czy go sprzedać
Co byście zrobili na moim miejscu?
oraz czy napisał by słówko ktoś kto jeżdził takim w miarę nowym tiptronicem i manualem 6 biegoów ???
Wielkie dzięki
i jestem pozytywnie zaskoczony poziomem większości użytkowników forum ( sam wnikam w większość samochodów , ale żadko o tym piszę )
A samochód jest mi potrzebny do częstych i długich podroży "w interesach " głównie po Polsce a w wakacje gdzieś dalej z rodziną.
Do tej pory służył do tego Passat VR 6 wersja amerykańska ELX nawet siedzenia elektrycznie regulowane oraz zwłascza w zimę i na połydnie polski caravela - bo syncro
ale przydało by się coś o "młodzym wyglądzie" niż B4 VR6
Raz jeszcze dzieki za komentarze zwłaszca w kwestii tiptronica
T.