.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 13:04:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 TDI 1Z] wykastrować katalizator czy nie ?
PostNapisane: 30.wrz.2006 14:18:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2005 19:56:50
Posty: 38
Lokalizacja: TUREK (wielkopolskie)
Witam

Chce wyciąć katalizator ale mechanik odradz mi mówi że samochód może zacząć nierówno pracować. Ponieważ czytałem że zalecacie wywalenia kata powiedzcie czy spotkaliście się ze skutkami ubocznymi takiej operacji ??
Oczywiście chodzi mi o negatywne ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 15:40:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Witam. Ale po co chcesz wycinać kata?? Jeśli autko ci dobrze śmiga to nie potrzeba. No chyba że jest zmulone. Lepiej sobie EGR zatkaj, żeby ci się syf nie zbierał w kolektorach ssących.

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 19:03:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
ja u siebie wywaliłem kata, przy przebiegu 270.000 (?) km, i pozytywnego nic nie odczułem, tylko głośniej metaliczniej "chodzi"

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 20:24:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Mam pytanie odnośnie EGR. Czy trzeba zatykać go blaszką jak to najczęściej się robi, czy może wystarczyłoby poprostu ściągnąć z niego wężyk podciśnieniowy aby się nie otwierał? Testował ktoś ten drugi sposób?

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 21:35:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
nivre napisał(a):
Witam. Ale po co chcesz wycinać kata?? Jeśli autko ci dobrze śmiga to nie potrzeba. No chyba że jest zmulone. Lepiej sobie EGR zatkaj, żeby ci się syf nie zbierał w kolektorach ssących.

bardziej odczuwalne jest wyciecie kata niz zaslepienie EGR w kilkunastoletnim TDI.
po PSJ katalizator jest przytkany sadza, czesto dosc skutecznie.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 21:46:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2005 20:40:36
Posty: 252
Lokalizacja: WROCŁAW
Bilu ma racje ,a ja jestem goracym zwolennikiem wywalenia tego badziewia!!!!!!!!!!! Daj autu swobodnie oddychac czystym powietrzem...Ja daje ci gwarancje,ze nic nie bedzie sie zlego dzialo.Odczujesz same pozytywy zabiegu.A auto bedzie odczowalnie mniej palilo.

_________________
c3 avant 2,5tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 22:02:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Bilu nie twierdzę że tak nie jest jak piszesz. Sugeruję tylko że jak mu autko dobrze śmiga, to niech nie rusza kata. Ja u siebie wyciąłem i nie zauważyłem żadnej różnicy. A jak na niego patrzyłem, to myśalłem że jest zapchany na maxa. A jak ściągnąłem z kanałów ssących rurę, to się przeraziłem. Ze średnicy 50 mm rury dolotowej było 35 mm. Dlatego proponuję zatkać EGR, żeby tego syfu nie przybywało.

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 22:08:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
nivre napisał(a):
Bilu nie twierdzę że tak nie jest jak piszesz. Sugeruję tylko że jak mu autko dobrze śmiga, to niech nie rusza kata. Ja u siebie wyciąłem i nie zauważyłem żadnej różnicy. A jak na niego patrzyłem, to myśalłem że jest zapchany na maxa. A jak ściągnąłem z kanałów ssących rurę, to się przeraziłem. Ze średnicy 50 mm rury dolotowej było 35 mm. Dlatego proponuję zatkać EGR, żeby tego syfu nie przybywało.

EGR byl zapchany bo go nikt pewnie od nowosci nie czyscil.
w przeciwienstwie do katalizatora EGR mozna przeczyscic ;-)
ja wycialbym katalizator i wyczyscil EGR :diabel:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 23:03:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2006 20:33:43
Posty: 87
Lokalizacja: LKR
Bilu napisał(a):
nivre napisał(a):
Bilu nie twierdzę że tak nie jest jak piszesz. Sugeruję tylko że jak mu autko dobrze śmiga, to niech nie rusza kata. Ja u siebie wyciąłem i nie zauważyłem żadnej różnicy. A jak na niego patrzyłem, to myśalłem że jest zapchany na maxa. A jak ściągnąłem z kanałów ssących rurę, to się przeraziłem. Ze średnicy 50 mm rury dolotowej było 35 mm. Dlatego proponuję zatkać EGR, żeby tego syfu nie przybywało.

EGR byl zapchany bo go nikt pewnie od nowosci nie czyscil.
w przeciwienstwie do katalizatora EGR mozna przeczyscic ;-)
ja wycialbym katalizator i wyczyscil EGR :diabel:


tu chyba raczej nie chodzi o zapchanie egr tylko o to co po jego otwarciu zostaje w dolocie, bo chyba jak nawet nie jest zapchany to w dolocie pozostaje ten syf

_________________
B4 avant 1.9 TDI 1Z 79kW BOX
Powered by Lidl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2006 15:03:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 14:40:57
Posty: 481
Lokalizacja: Gliwice
Jak chcesz zatkac/odlaczyc EGR to zrob to elektornicznie ( modul sterujacy ) a nie blaszkami jakimis. Robia to firmy tunningowe. Przerabialem to juz i zadnych pozytywow nie odczulem z zatkania EGR blaszka. Auto dymilo wiecej - spaliny nie byly dopalane. Jak pojechalem do serwisu Audi to sie lekko koles usmiechnaj jak to zobaczyl. Wies na maxa. Takie moje zdanie.
A co do kata wywal albo walinj sobie pelny przelot.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2006 15:17:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kochani, wystarczy podlaczyc VAG'a i mozna bezproblemowo odczytac, czy katalizator ogranicza dynamike gazow spalinowych, czy tez nie.
wycinanie "na slepo" [co sam kiedys uczynilem :): ] jest strata pieniedzy [i truciem srodowiska].

EGR powoduje, ze diesel pracuje bardziej aksamitnie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2006 17:44:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Chance bo żadnych pozytywów nie odczujesz zatykając/odłączając EGR. Czyściłem kanały pierwszy raz przy przebiegu 200 tys. km i na ściankach było tego syfu ok. 1 cm, także następne czyszczenie wypadało by przy 400 tys. Ja mam zatkany, bo nie chce żeby mi się syf zbierał w dolocie. Czyściłem kanały ssące raz, i mi wystarczy. Teraz mam w dolocie czyściutko. Jak ktoś nie chce, niech nie zatyka - ja nikogo do niczego nie zmuszam. :peace:

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2006 18:53:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 14:40:57
Posty: 481
Lokalizacja: Gliwice
No tak..ale przez to bardziej dymi...ja roweniz to czyscilem i sie przerazilem. pol sloika pollitorwego wyzbiralem. A dolot rowniez wyczyscilem:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 18:21:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
a co to jest EGR? jak on wyglada i jak go wyczyscic?
Co daje wyłączenie go elektronicznie i jak to zrobic?
i czy jest to N-75?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 22:50:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
djset napisał(a):
a co to jest EGR? jak on wyglada i jak go wyczyscic?
Co daje wyłączenie go elektronicznie i jak to zrobic?
i czy jest to N-75?

EGR to recyrkulator spalin. Dba o środowisko i prawidłową temp spalin , a także zabiera trochę mocy ;)
N75 to ogranicznik ciśnienia doładowania. To 2 różne elementy.

PS: kat w TDI to jak pas cnoty ... tylko przeszkadza w prawidłowym dmuchaniu ... ;-)
Wywalić w diabły.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 23:03:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
baskecik napisał(a):
EGR to recyrkulator spalin. Dba o środowisko i prawidłową temp spalin , a także zabiera trochę mocy ;)

a niby jak ma ta moc zabierac?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 11:21:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
Basket powiedz coś bliżej, czyli jak zaślepię to zyskam nieco mocy?? nie szkodząc tym samym swojej niuni?? Pal licho środowisko i temperaturę spalin :P

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 12:43:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Nie zaszkodzisz zatykając EGR. Jakiegoś dużego odczucia mocy bym się nie spodziewał, wszystko zależy od tego co masz teraz w dolocie. Ja miałem zwężony przepływ przez maź w dolocie, powstałą z oleju i sadzy, a teraz po zatkaniu i wyczyszczniu sadza już nie będzie się odkładać w dolocie. Zważywszy na to że zamiast średnicy rury dolotowej 50mm miałem 30mm, a po wyczyszczeniu jest znów 50, to lepsze kopytko może się pojawić :peace:

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 12:46:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
student4ec1 napisał(a):
Basket powiedz coś bliżej, czyli jak zaślepię to zyskam nieco mocy?? nie szkodząc tym samym swojej niuni?? Pal licho środowisko i temperaturę spalin :P

Odsyłam na forum Mastersowe. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 13:33:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
baskecik napisał(a):
student4ec1 napisał(a):
Basket powiedz coś bliżej, czyli jak zaślepię to zyskam nieco mocy?? nie szkodząc tym samym swojej niuni?? Pal licho środowisko i temperaturę spalin :P

Odsyłam na forum Mastersowe. :)


hehe myślałem, że na skróty pójdę :): oki, zmierzam na forum masters`a :)

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: