.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 12:49:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S2 2.2T 20V] zaworek n75
PostNapisane: 02.paź.2006 17:32:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lip.2006 15:48:26
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
hejka

mozecie mi powiedziec ile kosztuje zaworek n75 i jego zamiennik do audi s2?

i czy zaworek ten jest moze uzywany takze w innych modelach aut?

thx

_________________
Obrazek
TTURBO QUATTRO ATTACK TTORSEN on youtube


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 17:40:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
a jak inaczej nazywa sie ten zaworek? bo szukalem na allegro i nie moge znalesc... ;/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 17:46:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Nazywa się róznie, zawór elektryczny, zawór recyrkulacji itp... można niektóre zastosować z 1.8T.

pozdro

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 17:56:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lip.2006 15:48:26
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
a znacie orientacyjna cene?

_________________
Obrazek
TTURBO QUATTRO ATTACK TTORSEN on youtube


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 19:19:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
w serwisie od 230 do 280 zł.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 23:09:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
N75 to chyba zawór upustowy turbiny, a nie zawór recyrkulacji... Prawda?
jesli sie mylę to niech mnie ktoś poprawi...
ja mam wlasnie N75 do wymiany, ale zastanawiam sie czy to on pieprzy mi delikatny spadek cisnienie, czy moze łopatki na turbinie mi sie zacierają :( Jak mozna rozpoznac czy to zaworek czy turbo?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 23:27:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
zawór upustowy turbiny to DV
a N75 steruje cisnieniem turbiny

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 03:36:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
Ja bym go nazwal elektrozaworem. Albo zawor elektromagnetyczny. :D :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 08:42:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
djset napisał(a):
ja mam wlasnie N75 do wymiany, ale zastanawiam sie czy to on pieprzy mi delikatny spadek cisnienie, czy moze łopatki na turbinie mi sie zacierają :( Jak mozna rozpoznac czy to zaworek czy turbo?


nie spotkalem sie, zeby padajaca turbina powodowala spadek cisnienia doladowania. Jak juz pada to zazwyczaj zaczyna podkopcać olejem, ale ładuje normalnie.

Sprawdź N75 i poszukaj nieszczelności.

P.S> jak sie ksztaltuje doladowanie wzgledem obrotow?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 15:31:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
A czy ma ktos zdjecie N75 jak on wyglada w A4 (B5) 1,9 TDI 110KM?
Czy mozna jakos ten zaworek naprawic, przeczyscic? czy tylko zakupic nowy i wymienic? I ajk sie go wymeinia?
Slyszalem ze tym zaworkiem steruje takze elektromagnes, wiec teraz nie wiem co tak naprawde rozumiec pod pojeciem N75.
Baskecik zdiagnozował mi auto jakis czas temu (wielkie dzieki dla niego za to!) i stwierdzil, ze jedynie N75 do wymianiy. Wiec wlasnie to musze wymienic... I dlatego tak mnie interesuje ten temat.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 15:43:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
n75 się kupuje nowy i wymienia. Do diesla kosztuje taniej, ok 150 zł więc go wymień na NOWY!

aha, ten zaworek to elektromagnes plus iglica/kulka która działa załącz/wyłącz i kieruje ciśnienie sterujące do odpowiedniego wężyka. To jest właśnie N75 - a elektromagnes to jeden z jego składników.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 15:48:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=131615701


np taki chyba będzie pasował.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 17:52:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
a w ktorym miejscu jest on w A4 (B5) 1.9TDI 110KM?
ma ktos moze zdjecie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 20:42:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
O TUTAJ
Dojdziesz jak się zorientujesz gdzie idą poszczególne wężyki.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 22:12:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
djset napisał(a):
N75 to chyba zawór upustowy turbiny, a nie zawór recyrkulacji... Prawda?


wariatquattro napisał(a):
zawór upustowy turbiny to DV



Nie, to nie tak. Zawór upustowy turbiny, to wastegate - to ten zawór ustala max ciśnienie doładowania. N75, to elektorzawór przełączający, którym komputer steruje otwarcie lub zamknięcie zaworu wastegate. A DV czy BOV, to zawory również upustowe, ale tak ściślej, to są zawory upustowe kompresora - korzystając z Twojego i wariatquattro nazewnictwa. Ale tak bardziej zrozumiale, to DV i BOV upuszczają nadwyżkę ciśnienia w atmosferę - BOV, a DV upuszcza tą nadwyżkę przed kompresor, ale za przepływomierz.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 07:17:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lip.2006 15:48:26
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Leo napisał(a):
O TUTAJ
Dojdziesz jak się zorientujesz gdzie idą poszczególne wężyki.


Leo a mozesz mi sprawdzic numer czesci n75 do S2 3B '91 bo w sklepie nie wiedza co to i musze im numer podac

_________________
Obrazek
TTURBO QUATTRO ATTACK TTORSEN on youtube


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 07:22:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
034 906 283J

niech Cię cena nie zabije :P

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 07:43:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Leo napisał(a):
034 906 283J

niech Cię cena nie zabije :P


257 zł w ASO. Myślałem że mnie też zabije a tu nic :/ :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 17:00:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lip.2006 15:48:26
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
dzieki!

moj dostawca ma to po 210 - zamiennik (mam nadzieje ze dobrze sprawdzil)

_________________
Obrazek
TTURBO QUATTRO ATTACK TTORSEN on youtube


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: