.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.lis.2024 09:23:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ACK] A6 2.8 V6 Pali sie kontrolka akumulatora.
PostNapisane: 30.wrz.2006 17:30:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2006 16:21:35
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Wiatam Szanowne grono,Panowie tydzien temu sie zaczeło,zapaliła sie kontrolka pierwszy raz od aku.pojezdziłem wtdey pół godzinki,podniosłem maske i sprawdziłem klemy(dokreciłem,popukałem),pomogło,pózniej pojechałem do mechanika,sprawdził alternator (sprawdził szczotki,wygladały jak nowe)stwierdził ze wszystko jest oki.Dzisiaj znowu kontroka od akum sie zapaliła i za cholere nie chce zgasnąć,napiecie cały czas pokazuje 12.Panowie co to moze byc??Gdzie go zaprowadzic do elektryka w Warszawie najlepiej na Bielanach.Dzieki

_________________
Rafał G


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 19:33:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Powodow moze byc kilka:
Padniety regulator napiecia
Zawieszajace sie szczotki (skoro sa w dobrym stanie, to raczej nie to)
Zle dokrecone lub zasniedziale polaczenia elektryczne miedzy alternatorem a akumulatorem
Brudny styk laczacy alternator z regulatorem

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 21:13:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2006 16:21:35
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Ile Panowie moze kosztować regulator napięcia???

_________________
Rafał G


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 21:55:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2005 20:40:36
Posty: 252
Lokalizacja: WROCŁAW
Regulator jest zespolony w module ze szczotkami, ale ja bym dobrze sprawdzil polaczenie kabla do alternatora chodzi o ten "najcienszy"mowiac krotko.

_________________
c3 avant 2,5tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 23:47:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
dioooooody, gdyby to byl walniety regulator, przy wyzszych obrotch dawalby Ci 18 i wiecej V. Regulator TYLKO ogranicza GÓRNĄ granicę napięcia generowaną przez alternator, nie odwrotnie, a diody prostują napięcie. Lepiej kup cały mostek diodowy, przelutuesz (trzy bodajże) kabelki, i po problemie

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2006 07:41:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Za regulator dfalem ostatnio 20zl (zamiennik). U mnie regulator byl tak uszkodzony, ze to maksymalne napiecie wynosilo okolo 12-12,5 V a nie 14,5 jak powinno. A dt diooooody przypadkiem nie sa wbudowane w ten regulato?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2006 08:00:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
w mostek, mostek diodowy. do głupiego malucha mostek kosztuje 80 zł. Fajnie byłoby kupic regulator z mostkiem diodowym za 20 zł. ;)

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2006 08:15:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
No widzisz. A mi sie udalo :-) Oryginal kosztuje 150zl (BOSCH) a ja kupilem K.A.E za 20zl.
Pozdrawiam

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2006 09:54:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2006 16:21:35
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Panowie a gdzie mi to zrobią w Warszawie,który warsztat polecacie???Dzieki z góry.a może któryś z szanownych klubowiczów jest z Warszawy i mógłby mi pomóc:)Dzieki z góry

_________________
Rafał G


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2006 10:18:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Sam sobie to zrobisz :-) Wystarczy wykrecic 2 sruby, wyciagnac stary regulator, przeczyscic styki i komutator (tam gdzie sie stykaja szczotki z wirnikiem), wsadzic nowy regulator i przykrecic te 2 srubki.

Ale zacznij od wyczyszczenia stykow na tym regulatorze i sprawdz ten cienki kabelek idacy od alternatora czy przypadkiem sie nie urwal i czy jest dobrze dokrecony.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2006 16:42:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2006 16:21:35
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Panowie dziwna sprawa z ta kontrolka od akum,dzisiaj poszedłem do swojego autka,mając nadzieje ze wszystko bedzie ok,o dziwo odpaliłem auto i kontrolka od akum ZGASŁA,napiecie wróciło ponad 14,Panowie co to może byc ze ona mi sie zapaliła juz po raz drugi!!!!!!!i sama zgasła,pozdrawiam

_________________
Rafał G


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2006 17:42:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Gdzies cos nie laczy. Sprawdz ten cienki kabelek oraz ten gruby kabel idacy z alternatora. Moze ktoras sruba sie poluzowala i nie za dobrze laczy.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 09:45:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2006 16:21:35
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Panowie odebrałem autko od elektryka,naprawa kosztowała 550 zł.Padniety był Regulator,za regulator Valeo zapłaciłem 250 zł (tak mówili) i 300 zł za wymiane,podobno nie było dojscia do alternatora,musieli wyjechac cały przodem i stad ta cena za wymiane.Co o tym sadzicie???Uczciwy elektryk:)czy nabili mnie troche w butelkr:)Pozdrawiam

_________________
Rafał G


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 10:02:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
No to ładnie dałes się dac naciąć....Patrze teraz w intercarsie na ceny regulatorów i sa od 35 zl do 195 (ta najwyzsza kwota za oryginał boscha) , za tę cenę co Ciebie skasowali kupiłbys prawdopodobnie całkiem nowy alternator, lub 2-3 sprawne na szrocie (lub allegro).

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 11:34:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Rzeczywiście, zdjęcie alternatora w V6 to horror, ale da się to zrobić normalnym sposobem. Wiem, bo zmieniałem bendix z rozruszniku, i musiałem wyjąć alternator (120A, wiec wielki) zeby dostac sie do rozrusznika. Nie lada gimnastyka w obracaniu, jest tylko jedno ułożenie które to umożliwia (zawadza koło z paska wielorowkowego, więc możnaby w tę stronę póść, ale krócej jest poukładać z alternatora kostkę Rubika ;) ). Nie wspomne o przykreceniu kabelka (tego cienkiego, jak ktos wczesniej wspomnial), pod nakretke 8-ke na krótkiej śrubie w ilzolatorze... ale pierwsze co zrobilem przed założeniem go z powrotem, to przedłużyłem sobie przewód, i odkręcać ją mogę mając alternator w rękach.
Ewidentnie na wymianie Cie nabili jak diabli.... toż to wymiana rorządu jest tańsza w usłudze :peace:

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: