.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 20:29:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: B4 - elektryka - spadki napięcia ładowania
PostNapisane: 30.wrz.2006 19:18:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
cześć,

w aucie bardzo poważnie waha się napięcia na osprzęcie silnika raz trzyma ładnie 13-14 a raz potrafi nagle spaść na 11-12 bez zmiany obciążenia... alternator sprawny.. chcę oddać auto do elektryka żeby szukał gdzieś w osprzętcie błędów... jakieś sugestie ?

pozdrawiam

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 19:26:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Moze wentylator startuje na chlodnicy

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 20:45:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Ja mam na myśli bardziej powodowanie nagłycha nieuzasadnionych spadków napięcia.. może gubienie masy :/

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 22:56:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
U mnie tak się działo jak padły szczotki w alternatorze, ale jak u Ciebie jest sprawny, to może jakies urządzenie za duzo pradu pobiera?

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2006 09:28:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
jmm napisał(a):
U mnie tak się działo jak padły szczotki w alternatorze, ale jak u Ciebie jest sprawny, to może jakies urządzenie za duzo pradu pobiera?


No właśnie tego będziemy szukać.. trzeba zacząć od klimy bo coś nam wariuje :/

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 20:14:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Podbijam do góry... może ktoś coś doda. <-

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 20:51:31 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zacznij od altrernatora

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 21:11:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 21:34:35
Posty: 153
Lokalizacja: Biała Podlaska
cześć
może źle masować. wczoraj po wyczyszczeniu styków (u kumpla w omedze) napięcie z 13.3 skoczyło do 14.5 .
pozdrawiam

_________________
audi 80 b3 1.9e 113ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 07:21:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
be cztery powiadasz :P :peace:

a alternatory nie był juz czasem podmieniany na inny?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 07:26:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Miernik w reke i sprawdz napiecie pomiedzy - (-) akumulatora a silnikiem . Powinno wskazac 0V, jesli masz róznice wykoanaj dodatkowe zmasowanie silnika ( lub sprawdz oryginalne połaczenia). Moga zawieszac się szczotki alternatora(trzeba dodoatkowo sprawdzić poziom zuzycia)

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 07:57:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
A ja stawiam na diody wzbudzające ;-) .Sprawdź tętnienie alternatora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 09:31:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
ADAM 12 napisał(a):
A ja stawiam na diody wzbudzające ;-) .Sprawdź tętnienie alternatora.


A co to są diody wzbudzające ?

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 11:10:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Panowie....

alternator był regenerowany w profesjonalnym zakładzie - niewykluczam błędów, ale poza tym został zastąpiony innym i objawy pozostały. :!:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 11:14:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Miernik w reke i sprawdź napiecie pomiedzy silnikiem a akumulatorem !!!

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 11:14:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
szantis napisał(a):
Miernik w reke i sprawdź napiecie pomiedzy silnikiem a akumulatorem !!!


z tego co wiem to tez było sprawdzane to raczej podstawa

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 11:33:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Nie zauważyłem w postach uwagi ,ze sprawdzone było połaczenie elektryczne silnik (-) akumulatora. Swoją droga ja profilaktycznie i tak łaczę przewodem 4mm2 np śrubę mocowania skrzyni biegów i (-) aku. Kiedys badając miałem róznice rezystancji na poziomie 0,5 ohm'a na "dobrej" plecionce. Dodatkowo może przydac sie podczas głębszych ogledzin alternatora http://www.zkue.ime.pw.edu.pl/download/ ... natora.pdf

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 11:46:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
szantis napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
A ja stawiam na diody wzbudzające ;-) .Sprawdź tętnienie alternatora.


A co to są diody wzbudzające ?


Proszzzz

"W zależności od sposobu zasilania uzwojenia wzbudzającego, rozróżnia się alternatory obcowzbudne i samowzbudne. W pierwszych — prąd wzbudzenia jest z akumulatora, a w drugich — z obwodu twornika.

Instalacje samochodowe wymagają źródła napięcia stałego, stąd też alternatory są wyposażone w układy prostownikowe sześciopulsowe, w których jest przetwarzane napięcie trójfazowe o częstotliwości od ok. 100 Hz do ok. 1500 Hz. Uzyskuje się napięcie stałe prawie bez tętnień."


Układy prostownicze czyli zespoły (płytki diodowe).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 12:17:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Budowa tych maszyn jest mi b.dobrze znana :) jedyne co sie czepiłem to nazwanie diod półprzewodnikowych wzbudzajacymi. One nic nie wzbudzają :diabel: Obwód z trzema diodami ( w układzie wzbudzenia) ma za zadanie w alternatorach ,dodatkowo zasilic układ wzbudzenia( wstepnie zasilanego z akumulatora) za pomocą prądu wyprostowanego (tzn za pomoca w/w diod) uzyskanego z twornika..

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 12:28:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
W sumie masz rację.Ale u nas takie jest wszechobecne nazewnictwo i wszyscy do okoła mówią "diody wzbudzające". :D

Generalnie poniekąd może to być przyczyną spadków napięcia.Miałem tak w Bmw i wymiana mostka prostowniczego pomogła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 12:36:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
fajnie ,ze doszlismy do wspólnych wniosków. :peace: Wyżej w poście umieściłem link do znalezionego w sieci opisu badania technicznego z zakresu działania i usterek alternatora. Polecam każdemu co postrzega alternator jako kupę żelastwa, zrozumienie działania i sposób diagnostyki (podstawowymi narzedziami) może nas uchronic przed wykorzystywaniem naszych kieszeni przez w/g mnie coraz gorszą "kadrę" mechaniorów" i "specjalistów"

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: