Aby zrezać nasz tempomat potrzebujemy:
1. Manetkę kierunkowskazów z tempomatem do A6/C4. Ja do swojego auta wykorzystałem tempomat od A6/C4 4.2 Quattro więc nie ma znaczenia czy będzie on od benzyny czy od Diesla.
2. 5 przewodów długości ok. 2m
3. Komp z VAG-iem aby aktywować tempomat.
Jeśli uda się komuś zdobyć manetkę z oryginalną wtyką, to ewentualnie przedłużamy sobie przewody. Jeśli nie mamy takiej wtyki musimy wykorzystać jakieś okrągłe końcówki za pomocą których będziemy mogli połączyć przewody z tempomatem.
Przewody podłączamy wg poniższego opisu
TEMPOMAT --------------- KOMPUTER STERUJĄCY
PIN 1 -------------------------> PIN 30
PIN 2 -------------------------> PIN 45
PIN 3 -------------------------> PIN 48
PIN 4 i 6 ------------------------> PIN 24
PIN 5 ------------------------> bezpiecznik
Montaż manetki ominę, bo myślę, że to nic skomplikowanego.
Przewody wg powyższego opisu łączymy z komputerem sterującym który znajduje się po stronie pasażera pod wykładziną pod nogami w przedniej części pod plastikowa płyta osłaniającą. W pobliżu kompa znajdują się bezpieczniki w oprawkach w różnych kolorach. Nas interesuje czarno-zielony przewód, który wychodzi z bezpiecznika w czarnej oprawce. Do tego czarno-zielonego przewodu wpinamy się z przewodem, który biegnie z pinu 5 w tempomacie. Pozostałe przewody musimy wpiąć we wtykę kompa. Z tego względu, że PIN 4 i 6 biegnie do tego samego pinu w kompie nie ma sensu "ciągnąć" 2 przewodów. Ja połączyłem je razem tuż za wtyką tempomatu i dalej pociągnąłem jeden przewód. Rozkręcamy wtyczkę i za pomocą końcówek wpinamy się w wolne miejsca oznaczone cyframi tak jak w opisie. Ja wykorzystałem końcówki, które niczym nie odbiegają od oryginału, niestety nie pamiętam gdzie je kupiłem. Zastosowanie odpowiednich koncówek zapewni, że przy wpinaniu wtyki nie wysuną się. Jeśli ktoś mi napisze jak , to mogę zamieścić foto takiej końcówki co ułatwi poszukiwania. Po podłączeniu wszystkich przewodów i skręceniu wszystkiego do kupy musimy aktywować tempomat za pomocą VAG-a. Robimy to w takiej kolejności:
Wybieramy adres:
01-silnik
02-gdzie sprawdzamy czy nie ma błędów
11-Login gdzie wpisujemy kod 11463
06 – zamykamy program i robimy jazdę próbną
Jeśli wszystko dobrze podłączyliśmy tempomat musi śmigać
OPIS DOTYCZY MONTAŻU W A6/C4 Z MANUALNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW.