.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.kwi.2025 07:55:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 12:57:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
eomaciu napisał(a):
baskecior napisał(a):
..., ale ceny chip-tuningu nie są adekwatne do wkładu sił i środków i dlatego mam do tego takie podejście. Poczekaj rok a cena chipa będzie wynosiła góra 500 PLN ;) To jest sensowna cena za hamowanie i 15 minut roboty :)


polecam zapoznanie się z cenami narzedzi tjunera czyli: hamownia,
oprogramowanie (nie ze stadionu :P ), narzedzia dodatkowe np do
programowania nowszych sterowników, sprzet zmarnowany na próby...
a potem powtórz powyższe jeszcze raz :D

jezeli ktos nie dysponuje hamownią wgrywa lajtowe programy jak leci
to sie zgadzam ale nie o takich usługach tu mówimy...

baskecior napisał(a):
Spróbujemy odprężyć silnik (wyższa uszczelka) i załozyć wieksza suszarkę (nieco później).


a co to ma dać oprócz ewentualnych problemów z uszczelką?
zakładasz wieksze turbo (większy lag) to żeby osiagnąc to samo musisz
z góry założyć że będzie musiało nadmuchać więcej bo obnizyłes stopień
kompresji...

możesz powiedziec jak mechanik to uzasadnił?

a tak w ogóle to dyskusja czysto w temacie tuningu optycznego :P


Tak jak napisałem to dywagacje teoretyczne. Nie można w nieskończonść pompowac w traktora bo się rozleci. Dlatego pomysł z odpusczeniem na głowice i wtedy dmuchać suszarką.

Co do warsztatu chip-tunera to nie mów że on inwestował w niego z myślą o chipowaniu i teraz zbiera na hamownię bo padnę trupem ze śmiechu ;)
To tak jakbym tłumaczył klientowi:
"Montaż tego i owego kosztuje 1500 PLN, trwa 30 minut bo wie Pan, laptop był drogi, i musiałem popsuć parę gratów żeby się udało" ...
Ludzie, co wy jesteście naganiaczami czy co ... ? :):
Ale temat coraz fajniej się toczy ... :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 13:08:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
baskecior napisał(a):
Tak jak napisałem to dywagacje teoretyczne. Nie można w nieskończonść pompowac w traktora bo się rozleci. Dlatego pomysł z odpusczeniem na głowice i wtedy dmuchać suszarką.

Co do warsztatu chip-tunera to nie mów że on inwestował w niego z myślą o chipowaniu i teraz zbiera na hamownię bo padnę trupem ze śmiechu ;)
To tak jakbym tłumaczył klientowi:
"Montaż tego i owego kosztuje 1500 PLN, trwa 30 minut bo wie Pan, laptop był drogi, i musiałem popsuć parę gratów żeby się udało" ...
Ludzie, co wy jesteście naganiaczami czy co ... ? :):
Ale temat coraz fajniej się toczy ... :D


no tak w końcu sie kupuje win olsa i przystawki do nowych sterowników
do zabawy no bo przeciez nie do czipowania...
a nie mówiłem ze zbiera na hamownię tylko że juz ja ma... czytaj

nie musisz tego klientowi tłumaczyć - jak zainwestujesz w sprzęt to
sobie policzysz przy jakich cenach usług ci sie to zwróci/zamortyzuje
w rozsądnym czasie i taki cennik wystawisz...

popsute graty = doswiadczenie bo to temat którego teoretycznie
niestety nie ogarniesz i nie ucza tego nigdzie... każdy tuner ci to
powie... a to że za know-how się w polsce nie lubi płacić
to ja wiem... na szczescie powoli normalnieje i nie tylko
za machanie łopatą płacą

weź najlepiej kredyt zakup wszystko i sprzedawaj czipy po 500
wtedy padne ze zdziwienia albo mi kaktus wyrosnie...

ja nikogo nie naganiam - przymysu nie ma jedziesz i czipujesz tam gdzie
chcesz...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 13:14:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
eomaciu napisał(a):
baskecior napisał(a):
Tak jak napisałem to dywagacje teoretyczne. Nie można w nieskończonść pompowac w traktora bo się rozleci. Dlatego pomysł z odpusczeniem na głowice i wtedy dmuchać suszarką.

Co do warsztatu chip-tunera to nie mów że on inwestował w niego z myślą o chipowaniu i teraz zbiera na hamownię bo padnę trupem ze śmiechu ;)
To tak jakbym tłumaczył klientowi:
"Montaż tego i owego kosztuje 1500 PLN, trwa 30 minut bo wie Pan, laptop był drogi, i musiałem popsuć parę gratów żeby się udało" ...
Ludzie, co wy jesteście naganiaczami czy co ... ? :):
Ale temat coraz fajniej się toczy ... :D


no tak w końcu sie kupuje win olsa i przystawki do nowych sterowników
do zabawy no bo przeciez nie do czipowania...
a nie mówiłem ze zbiera na hamownię tylko że juz ja ma... czytaj

nie musisz tego klientowi tłumaczyć - jak zainwestujesz w sprzęt to
sobie policzysz przy jakich cenach usług ci sie to zwróci/zamortyzuje
w rozsądnym czasie i taki cennik wystawisz...

popsute graty = doswiadczenie bo to temat którego teoretycznie
niestety nie ogarniesz i nie ucza tego nigdzie... każdy tuner ci to
powie... a to że za know-how się w polsce nie lubi płacić
to ja wiem... na szczescie powoli normalnieje i nie tylko
za machanie łopatą płacą

weź najlepiej kredyt zakup wszystko i sprzedawaj czipy po 500
wtedy padne ze zdziwienia albo mi kaktus wyrosnie...

ja nikogo nie naganiam - przymysu nie ma jedziesz i czipujesz tam gdzie
chcesz...


Maciek, pracuję w dużej firmie produkcyjnej i znam problemy związane z amortyzacją maszyn, wdrażania nowych technik itp itd. Know-how kosztuje i kosztować będzie, ale pytanie czy końcowy odbiorca za to zapłaci (czy cena końcowa jest adekwatna do korzyści). W/g mnie nie jest i dlatego na razie się nie decyduję. MOże gdybym nie miał o tym zielonego pojęcia - wtedy wyrzuciłbym trochę kaski i finał. Ale niestety (stety) potrafię oszacować sobie stosunek korzyści do wkładu finansowego i stwierdzam co powyższe.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 13:26:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
właśnie twierdze że w tym przypadku nie umiesz... :P

policz sobie inwestycję rzędu 150.000 plnów... nie w duzej firmie
tylko w warsztacie samochodowym...

ile bedziesz brał za czipka? to nie są pączki że kazdy to sprzedaje
i jak zainwestujesz miliony w piekarnie to i tak bedziesz sprzedawał
w zblizonej cenie...

jasne że cena będzie spadać jak z każda technologia która robi sie
coraz bardziej masowa i że każdy chciałby jak najszybcie odzyskać
włozone pieniądze ale przeciez mamy wolny rynek (to środowisko
ma tez swoje animozje) i nie wierzę zeby wszyscy sie zmówili
na takie a nie inne ceny...

a jeśli uwazasz inaczej to czekaj... ja nie chciałem...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 13:31:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2004 16:09:29
Posty: 367
eomaciu napisał(a):
popsute graty = doswiadczenie


Problem tylko w tym ,że doświadcznee wyrabiają sobie kosztem klientów. Ja wole sam z siebie królika robić niz żeby ktoś ze mnie jego zrobił. Żaden tuner nie jest Alfą i omegą. Temat czipowania to w miare młoda dziedzina (szczególnie w polsce) więc nie ma tu dla mnie jakichś guru (w przeciwieństwie do mechaniki silnika i tuningu mechanicznego gdzie kolesie zajmują sie silnikami od N lat).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 13:39:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
eomaciu napisał(a):
właśnie twierdze że w tym przypadku nie umiesz... :P

policz sobie inwestycję rzędu 150.000 plnów... nie w duzej firmie
tylko w warsztacie samochodowym...



Zakładając że warszat będzie żył tylko z chipów - faktycznie porażka, ale to tak jak otworzyć sklep spożywczy a handlować tylko bułkami ...
Jest działalność podstawowa (naprawy, remonty itp) i ona nakręca główny nurt finansowy, a chipki to dodatek, który daje extra strzał małym kosztem wewnętrznym i wysiłkiem.

eomaciu napisał(a):
ile bedziesz brał za czipka? to nie są pączki że kazdy to sprzedaje
i jak zainwestujesz miliony w piekarnie to i tak bedziesz sprzedawał
w zblizonej cenie...


Tyle by byc konkurencyjnym i zarobic cos przy okazji. Zakładając średni czas na chipa w okolicach 1h ( ze sporym zapasem licząc zważywszy na to że technologia jest obyta) mnożąc przez liczbę stanowisk daje to konkretny zastrzyk. Maszyny się amortyzują bardzo szybko a później lecisz na prostej

eomaciu napisał(a):
jasne że cena będzie spadać jak z każda technologia która robi sie
coraz bardziej masowa i że każdy chciałby jak najszybcie odzyskać
włozone pieniądze ale przeciez mamy wolny rynek (to środowisko
ma tez swoje animozje) i nie wierzę zeby wszyscy sie zmówili
na takie a nie inne ceny...


Rynek sam ustali ceny, jak spadnie popyt w związku z mało korzystnym stosunkiem korzyści do ceny


eomaciu napisał(a):
a jeśli uwazasz inaczej to czekaj... ja nie chciałem...


Wspomnisz moje słowa kolego, za jakichś czas będzie to 3 razy tańsze i 3 x lepiej zrobione i dopracowane, czego Tobie i nam wszystkim życzę. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 13:44:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
BOZZ napisał(a):
eomaciu napisał(a):
popsute graty = doswiadczenie


Problem tylko w tym ,że doświadcznee wyrabiają sobie kosztem klientów. Ja wole sam z siebie królika robić niz żeby ktoś ze mnie jego zrobił. Żaden tuner nie jest Alfą i omegą. Temat czipowania to w miare młoda dziedzina (szczególnie w polsce) więc nie ma tu dla mnie jakichś guru (w przeciwieństwie do mechaniki silnika i tuningu mechanicznego gdzie kolesie zajmują sie silnikami od N lat).


BOZZ to rób z siebie nikt Ci nie zabroni, tylko nie nazywaj BOXa czipem...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 13:52:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2004 16:09:29
Posty: 367
eomaciu napisał(a):
BOZZ to rób z siebie nikt Ci nie zabroni, tylko nie nazywaj BOXa czipem...


Wyraz chip oznacza zminiaturyzowany układ scalony. Rozumiem że w BOXie są same sprężynki, zębatki i zapadnie :)

Chip I Box to są nazwy Handlowe produktów ale wyraz chip w rzeczywistości oznacza też zawartość BOXa.

Najpierw looknij na mój zawód.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 13:55:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
BOZZ napisał(a):
eomaciu napisał(a):
BOZZ to rób z siebie nikt Ci nie zabroni, tylko nie nazywaj BOXa czipem...


Wyraz chip oznacza zminiaturyzowany układ scalony. Rozumiem że w BOXie są same sprężynki, zębatki i zapadnie :)

Chip I Box to są nazwy Handlowe produktów ale wyraz chip w rzeczywistości oznacza też zawartość BOXa.

Najpierw looknij na mój zawód.


tak rozumujac to mozna by pomysleć że temat jest o cenie np kosci na
zegarach...

czip to czip a BOX to BOX (czytaj zło :D ) i już...
czip to zmiana programu w komputerku a BOX to mieszanie w sygnałach
pomiedzy podzespołami silnika...

są boxy oparte na samych opornikach i co? :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 13:56:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
baskecior napisał(a):
eomaciu napisał(a):
właśnie twierdze że w tym przypadku nie umiesz... :P

policz sobie inwestycję rzędu 150.000 plnów... nie w duzej firmie
tylko w warsztacie samochodowym...



Zakładając że warszat będzie żył tylko z chipów - faktycznie porażka, ale to tak jak otworzyć sklep spożywczy a handlować tylko bułkami ...
Jest działalność podstawowa (naprawy, remonty itp) i ona nakręca główny nurt finansowy, a chipki to dodatek, który daje extra strzał małym kosztem wewnętrznym i wysiłkiem.




nie zawsze tak jest... a spłacaj z napraw te 150.000 wielka róznica nie jest...

baskecior napisał(a):
eomaciu napisał(a):
ile bedziesz brał za czipka? to nie są pączki że kazdy to sprzedaje
i jak zainwestujesz miliony w piekarnie to i tak bedziesz sprzedawał
w zblizonej cenie...


Tyle by byc konkurencyjnym i zarobic cos przy okazji. Zakładając średni czas na chipa w okolicach 1h ( ze sporym zapasem licząc zważywszy na to że technologia jest obyta) mnożąc przez liczbę stanowisk daje to konkretny zastrzyk. Maszyny się amortyzują bardzo szybko a później lecisz na prostej



i zarobic minus kredyty itp.
1h? przez gniazdo to ok (nawet mniej) ale w starszych kondonach (np.
nasze) jest duzo wiecej do roboty...

jaka liczba stanowisk? :galy: jest jakis kwik-fit-cziptjunink?
chyba tylko w vtechu jakas namiastka... ale do takiego scenariusza
nam daleko...

a szybka amortyzacja to rzecz wględna - zalezy przeciez od ceny maszyny
i usługi (w uproszczeniu)

baskecior napisał(a):


eomaciu napisał(a):
jasne że cena będzie spadać jak z każda technologia która robi sie
coraz bardziej masowa i że każdy chciałby jak najszybcie odzyskać
włozone pieniądze ale przeciez mamy wolny rynek (to środowisko
ma tez swoje animozje) i nie wierzę zeby wszyscy sie zmówili
na takie a nie inne ceny...


Rynek sam ustali ceny, jak spadnie popyt w związku z mało korzystnym stosunkiem korzyści do ceny



na razie widać jak reguluje.... przeważają korzyści nad ceną...

baskecior napisał(a):
eomaciu napisał(a):
a jeśli uwazasz inaczej to czekaj... ja nie chciałem...


Wspomnisz moje słowa kolego, za jakichś czas będzie to 3 razy tańsze i 3 x lepiej zrobione i dopracowane, czego Tobie i nam wszystkim życzę. :)


jak ze wszystkim... zawsze jak kupisz starszą technologię to juz będzie
nowa i nie będzie wszystkich na nią stac... niestety :(:

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 13:56:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
BOZZ napisał(a):
eomaciu napisał(a):
BOZZ to rób z siebie nikt Ci nie zabroni, tylko nie nazywaj BOXa czipem...


Wyraz chip oznacza zminiaturyzowany układ scalony. Rozumiem że w BOXie są same sprężynki, zębatki i zapadnie :)

Chip I Box to są nazwy Handlowe produktów ale wyraz chip w rzeczywistości oznacza też zawartość BOXa.

Najpierw looknij na mój zawód.


Przede wszystkim smiac mi sie chce jak slysze nazwe "chip". Zeby podmiane softu nazywac chip`em ... :?: Ale chip dla mas brzmi lepiej niz zmiana softu + strojenie (kolejny neologizm techniczny - stroi sie fortepiany a nie silniki).
Przyklady moge mnozyc, z calym szacunkiem dla dobrej roboty tunerow klasy Marka itp, ale znam marketing od dupy strony i nie dam sie poki co na to nabrac. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 14:10:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
baskecior napisał(a):
BOZZ napisał(a):
eomaciu napisał(a):
BOZZ to rób z siebie nikt Ci nie zabroni, tylko nie nazywaj BOXa czipem...


Wyraz chip oznacza zminiaturyzowany układ scalony. Rozumiem że w BOXie są same sprężynki, zębatki i zapadnie :)

Chip I Box to są nazwy Handlowe produktów ale wyraz chip w rzeczywistości oznacza też zawartość BOXa.

Najpierw looknij na mój zawód.


Przede wszystkim smiac mi sie chce jak slysze nazwe "chip". Zeby podmiane softu nazywac chip`em ... :?: Ale chip dla mas brzmi lepiej niz zmiana softu + strojenie (kolejny neologizm techniczny - stroi sie fortepiany a nie silniki).
Przyklady moge mnozyc, z calym szacunkiem dla dobrej roboty tunerow klasy Marka itp, ale znam marketing od dupy strony i nie dam sie poki co na to nabrac. ;)


co zła nazwa? teraz żeś sie nazwy uczepił... co jeszcze jest złe w tym
całym biznesie? :P może bity i bajty? :diabel:

co do strojenia to ze stroić można tylko instrumenty to sie nie zgadzam...

a moze czas poznać marketing od "dobrej strony" :P

poproszę o "mnożenie" przykładów... wystarczą dwa...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 14:18:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
eomaciu napisał(a):
baskecior napisał(a):
BOZZ napisał(a):
eomaciu napisał(a):
BOZZ to rób z siebie nikt Ci nie zabroni, tylko nie nazywaj BOXa czipem...


Wyraz chip oznacza zminiaturyzowany układ scalony. Rozumiem że w BOXie są same sprężynki, zębatki i zapadnie :)

Chip I Box to są nazwy Handlowe produktów ale wyraz chip w rzeczywistości oznacza też zawartość BOXa.

Najpierw looknij na mój zawód.


Przede wszystkim smiac mi sie chce jak slysze nazwe "chip". Zeby podmiane softu nazywac chip`em ... :?: Ale chip dla mas brzmi lepiej niz zmiana softu + strojenie (kolejny neologizm techniczny - stroi sie fortepiany a nie silniki).
Przyklady moge mnozyc, z calym szacunkiem dla dobrej roboty tunerow klasy Marka itp, ale znam marketing od dupy strony i nie dam sie poki co na to nabrac. ;)


co zła nazwa? teraz żeś sie nazwy uczepił... co jeszcze jest złe w tym
całym biznesie? :P może bity i bajty? :diabel:

co do strojenia to ze stroić można tylko instrumenty to sie nie zgadzam...

a moze czas poznać marketing od "dobrej strony" :P

poproszę o "mnożenie" przykładów... wystarczą dwa...


Proszę bardzo:
Przykład nr 1: chip tuning - wyimaginowane Eldorado mocy i momentu za niewielkie ;) pieniadze
Przykład nr2 (moja branża): cyfrowe urządzenia domofonowe za które płaci się kupe kasy. Słowo "cyfrowy" urosło do rangi nie wiadomo czego, ale naiwniacy bulą jak za zboże.

Co do nazwy , nie chciałem się czepiać ale pokazać Ci jak nazewnictwo działa na wyobraźnię. Większość przeciętnych ludków nie zna znaczenia słowa "chip" (mikroukład), między innymi dlatego ta nazwa + trochę bajeru w stylu wspomnianego Eldorado ... i juz kompania wiernych pod drzwiami koczuje.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 14:21:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
baskecior napisał(a):
BOZZ napisał(a):
eomaciu napisał(a):
BOZZ to rób z siebie nikt Ci nie zabroni, tylko nie nazywaj BOXa czipem...


Wyraz chip oznacza zminiaturyzowany układ scalony. Rozumiem że w BOXie są same sprężynki, zębatki i zapadnie :)

Chip I Box to są nazwy Handlowe produktów ale wyraz chip w rzeczywistości oznacza też zawartość BOXa.

Najpierw looknij na mój zawód.


Przede wszystkim smiac mi sie chce jak slysze nazwe "chip". Zeby podmiane softu nazywac chip`em ... :?: Ale chip dla mas brzmi lepiej niz zmiana softu + strojenie (kolejny neologizm techniczny - stroi sie fortepiany a nie silniki).
Przyklady moge mnozyc, z calym szacunkiem dla dobrej roboty tunerow klasy Marka itp, ale znam marketing od dupy strony i nie dam sie poki co na to nabrac. ;)

dlaczego Cie smieszy.... ?
przeciez używana cała nazwa chip tuning (oznacza w wolnym tłumaczenia tuning układu , w którym to jest zaladowany program strujacy silnikiem.... wiec uwazam ze nazwa jest jak najbardziej OK i wyraza to co sie robi ... pewnie moglo sie to nazywac 'software tuning' ale najwidoczniej sie nie przyjeło i juz .... poza tym wydaje mi sie ze obecna nazwa powtala ze wzgledu na pierwsze 'czipowanie' które polegało na wylutowaniu,przeprogramowaniu i ponownym wlutowaniu układu 'chipa' ... :P ;) :peace:
p.s oczywiscie ma to sens gdy załozymy ze tuning jest to cos co przyniesie jakis lepszy efekt,rezultat ale tak nie zawsze jest .... :P

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 14:29:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
baskecior napisał(a):
BOZZ napisał(a):
eomaciu napisał(a):
BOZZ to rób z siebie nikt Ci nie zabroni, tylko nie nazywaj BOXa czipem...


Wyraz chip oznacza zminiaturyzowany układ scalony. Rozumiem że w BOXie są same sprężynki, zębatki i zapadnie :)

Chip I Box to są nazwy Handlowe produktów ale wyraz chip w rzeczywistości oznacza też zawartość BOXa.

Najpierw looknij na mój zawód.


Przede wszystkim smiac mi sie chce jak slysze nazwe "chip". Zeby podmiane softu nazywac chip`em ... :?: Ale chip dla mas brzmi lepiej niz zmiana softu + strojenie (kolejny neologizm techniczny - stroi sie fortepiany a nie silniki).
Przyklady moge mnozyc, z calym szacunkiem dla dobrej roboty tunerow klasy Marka itp, ale znam marketing od dupy strony i nie dam sie poki co na to nabrac. ;)

dlaczego Cie smieszy.... ?
przeciez używana cała nazwa chip tuning (oznacza w wolnym tłumaczenia tuning układu , w którym to jest zaladowany program strujacy silnikiem.... wiec uwazam ze nazwa jest jak najbardziej OK i wyraza to co sie robi ... pewnie moglo sie to nazywac 'software tuning' ale najwidoczniej sie nie przyjeło i juz .... poza tym wydaje mi sie ze obecna nazwa powtala ze wzgledu na pierwsze 'czipowanie' które polegało na wylutowaniu,przeprogramowaniu i ponownym wlutowaniu układu 'chipa' ... :P ;) :peace:


Taka była intencja pomysłodawców tejże operacji,taka jest również (słusznie przez Ciebie zaznaczona) geneza nazwy tej operacji, ale mnie to nadal bawi i bawić będzie dalej. :peace: :P ;) :D
:D
Tak sobie myślę, że chyba zacznę chip-tuningować:
nagrywarki, płyty główne, karty graficzne ... :): :D , bo przeciez tam też zmienia się soft biosu. :diabel: , zrezam sobie tablicę:
"Profesjonalny chip tuning cd-romów , 2 x szybciej, podniesienie momentu silnika krokowego ..." :D :P :diabel:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 14:34:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
baskecior napisał(a):
Tak sobie myślę, że chyba zacznę chip-tuningować:
nagrywarki, płyty główne, karty graficzne ... :): :D , bo przeciez tam też zmienia się soft biosu. :diabel: , zrezam sobie tablicę:
"Profesjonalny chip tuning cd-romów , 2 x szybciej, podniesienie momentu silnika krokowego ..." :D :P :diabel:



jak bedziesz poprawiał wsady do biosów to proszem bardzo...
jest subtelna róznica nie? :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 14:36:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2004 16:09:29
Posty: 367
No płytki główne to ja musze ostatnio nagminnie tuningowac żeby Semprony na nich hulały.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 14:37:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
baskecior napisał(a):
spanky napisał(a):
baskecior napisał(a):
BOZZ napisał(a):
eomaciu napisał(a):
BOZZ to rób z siebie nikt Ci nie zabroni, tylko nie nazywaj BOXa czipem...


Wyraz chip oznacza zminiaturyzowany układ scalony. Rozumiem że w BOXie są same sprężynki, zębatki i zapadnie :)

Chip I Box to są nazwy Handlowe produktów ale wyraz chip w rzeczywistości oznacza też zawartość BOXa.

Najpierw looknij na mój zawód.


Przede wszystkim smiac mi sie chce jak slysze nazwe "chip". Zeby podmiane softu nazywac chip`em ... :?: Ale chip dla mas brzmi lepiej niz zmiana softu + strojenie (kolejny neologizm techniczny - stroi sie fortepiany a nie silniki).
Przyklady moge mnozyc, z calym szacunkiem dla dobrej roboty tunerow klasy Marka itp, ale znam marketing od dupy strony i nie dam sie poki co na to nabrac. ;)

dlaczego Cie smieszy.... ?
przeciez używana cała nazwa chip tuning (oznacza w wolnym tłumaczenia tuning układu , w którym to jest zaladowany program strujacy silnikiem.... wiec uwazam ze nazwa jest jak najbardziej OK i wyraza to co sie robi ... pewnie moglo sie to nazywac 'software tuning' ale najwidoczniej sie nie przyjeło i juz .... poza tym wydaje mi sie ze obecna nazwa powtala ze wzgledu na pierwsze 'czipowanie' które polegało na wylutowaniu,przeprogramowaniu i ponownym wlutowaniu układu 'chipa' ... :P ;) :peace:


Taka była intencja pomysłodawców tejże operacji,taka jest również (słusznie przez Ciebie zaznaczona) geneza nazwy tej operacji, ale mnie to nadal bawi i bawić będzie dalej. :peace: :P ;) :D
:D
Tak sobie myślę, że chyba zacznę chip-tuningować:
nagrywarki, płyty główne, karty graficzne ... :): :D , bo przeciez tam też zmienia się soft biosu. :diabel: , zrezam sobie tablicę:
"Profesjonalny chip tuning cd-romów , 2 x szybciej, podniesienie momentu silnika krokowego ..." :D :P :diabel:

Basket powiem jedno :
dobry temat do dyskusji przy piwku na Zlocie w Łodzi..... :peace:
P.S moze sie nam uda stuningowac jakies piwko... :P

a to co napisales o płytach głownych i cd-rom'ach to sie zwie upgrade :P np.biosu. :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 12.sty.2005 14:41:03 przez spanky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 14:37:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
eomaciu napisał(a):
baskecior napisał(a):
Tak sobie myślę, że chyba zacznę chip-tuningować:
nagrywarki, płyty główne, karty graficzne ... :): :D , bo przeciez tam też zmienia się soft biosu. :diabel: , zrezam sobie tablicę:
"Profesjonalny chip tuning cd-romów , 2 x szybciej, podniesienie momentu silnika krokowego ..." :D :P :diabel:



jak bedziesz poprawiał wsady do biosów to proszem bardzo...
jest subtelna róznica nie? :P


A co, nie wierzysz we mnie ? ;) :P
Poza tym to poprawianie jak to nazywasz to nie rezanie cyferki po cyferce tylko obróbka mapy goptowym programem. Kolejna marketingowa sztuczka. :P

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 14:44:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
baskecior napisał(a):
eomaciu napisał(a):
baskecior napisał(a):
Tak sobie myślę, że chyba zacznę chip-tuningować:
nagrywarki, płyty główne, karty graficzne ... :): :D , bo przeciez tam też zmienia się soft biosu. :diabel: , zrezam sobie tablicę:
"Profesjonalny chip tuning cd-romów , 2 x szybciej, podniesienie momentu silnika krokowego ..." :D :P :diabel:



jak bedziesz poprawiał wsady do biosów to proszem bardzo...
jest subtelna róznica nie? :P


A co, nie wierzysz we mnie ? ;) :P
Poza tym to poprawianie jak to nazywasz to nie rezanie cyferki po cyferce tylko obróbka mapy goptowym programem. Kolejna marketingowa sztuczka. :P


sztuczka? toz to programowanie (uzywanie gotowych kompilatorów)
też zwykła sztuczka... kuglarstwo... natychmiast obciac pensję
programistom... co sobie będa myśleć, że te wszystkie szkoły,
studia i inne rzeczy to sobie teraz chca odbić???

o nie, nie , nie, my nie kupimy zadnego programu tylko poczekamy
az posiedzą na bezrobociu i będą 3 x tańsi... :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: