.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 21:51:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.3 NG] Wymieniłem olej i cykaja czasem zawory/ zawór..
PostNapisane: 04.paź.2006 00:23:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2006 22:31:37
Posty: 10
Lokalizacja: Trójmiasto
wymieniłe olej na texaco 10w/40 bo taki tez byllany wedlug ksiazek i odpalilem auto , pierwsze co uslyszalem to straszliwe cykanie zaworow, potem tylko jednego, auto ma 147 tys przebiegu wiec olej jak najbardziej sluszny.. zlałem połsyntetyk i nalałem mineralny- mobil bo to cykanie doprowadzalo mnie do szału, teraz cyka tylko czasem na wolnych ale cyka, wtedy (na połsyntetyka ) cykało głosniej , aktualnie jest tak ze jak auto chodzi to czasem sie odzywa jeden zawor i za chwile przestanie i tak w kółko. co o tym sadzicie? jezdzic z tym czy robic na gwałt ? jaki to moze by koszt doprowadzenia tych zaworów/ zaworu do ładu?

_________________
Audi 90 2.3NG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 09:02:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Obróć o 180 stopni popychacz vacum pompy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 09:23:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
wlej do oleju specyfik Liqui Moly zapobiegajacy stukaniu popychaczy :) To dziala :peace:

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 09:44:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Po pierwsze to bym wrócił na półsyntetyk. Po drugie wymieniłbym szklanki. Mi mechanik powiedział koło 250 zł (ale to znajomy, więc może być trochę drożej).

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 09:51:30 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Cytuj:
auto ma 147 tys przebiegu wiec olej jak najbardziej sluszny.. zlałem połsyntetyk i nalałem mineralny

to jak z Ciebie taki "fachowiec" to czego oczekujesz od nas ? :):
jeszcze nie widzialem zeby zmieniajac olej na mineral szlo naprawic silnik. chyba ze Ty wiesz jak.

na poczatek spusc ten syf ktory zalales , zalej z powrotem tego polsyntetyka , wez stetoskop i obadaj co puka. jezeli szklanka to zdejmij dekiel zaworowy, zdejmij walek rozradu i sprawcz czy szklanki maja luzy w gniazdach. jezeli nie maja to szklanka ktora puka do wymiany. ale najpierw sprawdz popychacz pompy podcisniania ... a te 147 tys to w ilu letnim aucie ? ;-)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 10:14:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
hans napisał(a):
ale najpierw sprawdz popychacz pompy podcisniania

A u mnie w "7A" też jest taka pompa podciśnienia? Jeśli tak to gdzie? I co ona ma wspólnego ze stukaniem zaworów?
Hansik, tak przy okazji: gdzie w układznie chłodzenia 7A jest termowłącznik wentylatora chłodnicy?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 10:27:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
cygaro-avant napisał(a):
hans napisał(a):
ale najpierw sprawdz popychacz pompy podcisniania

A u mnie w "7A" też jest taka pompa podciśnienia? Jeśli tak to gdzie? I co ona ma wspólnego ze stukaniem zaworów?
Hansik, tak przy okazji: gdzie w układznie chłodzenia 7A jest termowłącznik wentylatora chłodnicy?


Nie .W silnikach 4,8L 30V V12 nie ma pompy Vacum :D .
A tak na serio to nie masz pompy Vacum.
Włącznik wentylatora w chłodnicy sie znajduje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 10:56:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
ADAM 12 napisał(a):
Nie.W silnikach 4,8L 30V V12 nie ma pompy Vacum :D .

Nie mam silnika V12.....jeszcze.... :zly: ZA to mam dwa R5 :D :D

ADAM 12 napisał(a):
Włącznik wentylatora w chłodnicy sie znajduje.

To wiem, ale gdzie dokłanie (przy którym króćcu)?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 10:58:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
cygaro-avant napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Włącznik wentylatora w chłodnicy sie znajduje.

To wiem, ale gdzie dokłanie (przy którym króćcu)?


jeden jest tylko w chlodnicy i znajduje sie na dole :)

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 11:46:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
emte napisał(a):
cygaro-avant napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Włącznik wentylatora w chłodnicy sie znajduje.

To wiem, ale gdzie dokłanie (przy którym króćcu)?


jeden jest tylko w chlodnicy i znajduje sie na dole :)


W połowie wysokości boczka chłodnicy .Jak stoisz przed autam to lewy boczek chłodnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 12:46:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
emte napisał(a):
wlej do oleju specyfik Liqui Moly zapobiegajacy stukaniu popychaczy :) To dziala :peace:


możesz napisać coś więcej o tym "cudzie". Gdzie się to kupuje, jak wygląda butelka?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 15:13:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
drugi termowłącznik afterrun masz na deklu od rozrządu za kolektorem dolot.

Emcior gadaj no do czegoś to wciepnął :helm:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 15:19:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Do busa 2.4D automat WRC - zapodal i przestalo stukac.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 17:24:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
cygaro-avant napisał(a):
emte napisał(a):
wlej do oleju specyfik Liqui Moly zapobiegajacy stukaniu popychaczy :) To dziala :peace:


możesz napisać coś więcej o tym "cudzie". Gdzie się to kupuje, jak wygląda butelka?


butelka jest szara, metalowa pojemnosc 300ml koszt okolo 35-40zl , kupisz to cudo w sklepach z duzym wyborem olejow . Na butelce narysowany jest popychacz hydrauliczny i naskrobane Lifter costam :):

Mauzer jest jak napisal zuru, zreszta do kanarka tez zapodalem i vacum pompy ucichly jak makiem zasial ;)

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 21:30:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
mozesz też zdjąć dekiel wałek wyciągnąć popychacze rozebrać je na częsci pierwsze
wymyć z syfu zalać świerzym olejkiem
i poskładać do kupu
i bedziesz sie raczył tak jak ja
ze nawet jeden z rana świerszcz sie nie odezwie:)

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 01:04:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2006 22:31:37
Posty: 10
Lokalizacja: Trójmiasto
hans napisał(a):
Cytuj:
auto ma 147 tys przebiegu wiec olej jak najbardziej sluszny.. zlałem połsyntetyk i nalałem mineralny

to jak z Ciebie taki "fachowiec" to czego oczekujesz od nas ? :):
jeszcze nie widzialem zeby zmieniajac olej na mineral szlo naprawic silnik. chyba ze Ty wiesz jak.

na poczatek spusc ten syf ktory zalales , zalej z powrotem tego polsyntetyka , wez stetoskop i obadaj co puka. jezeli szklanka to zdejmij dekiel zaworowy, zdejmij walek rozradu i sprawcz czy szklanki maja luzy w gniazdach. jezeli nie maja to szklanka ktora puka do wymiany. ale najpierw sprawdz popychacz pompy podcisniania ... a te 147 tys to w ilu letnim aucie ? ;-)


nie bede sie z toba licytował z kogo jaki fachowiec ale olej mineralny ma troche inne właściwości niz półsyntetyk . 147tys km w aucie z 88 roku.. nie komentuj też proszę tego, bo nie chce wszczynac debaty na bezcelowy temat.

_________________
Audi 90 2.3NG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 01:05:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2006 22:31:37
Posty: 10
Lokalizacja: Trójmiasto
ADAM 12 napisał(a):
Obróć o 180 stopni popychacz vacum pompy.


mozesz cos wiecej o tym napisac? co i jak ? bo nie chce spiepszyc , z gory dzieki

_________________
Audi 90 2.3NG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 07:39:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Mentos napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Obróć o 180 stopni popychacz vacum pompy.


mozesz cos wiecej o tym napisac? co i jak ? bo nie chce spiepszyc , z gory dzieki


Silnik NG na głowicy ma zamontowaną pompę Vacum.Pompa ta jest odpowiedzialna za wytwarzanie podciśnienia które jest wykorzystywane przez układ hamulcowy.
Napędza ją pręcik który opiera się o (prawdopodobnie) krzywkę w wałku rozrządu.Bardzo często ten pręcik zużywa się po kilku latach .Najprostszym sposobem na sprawdzenie tego popychacz jest jego wyciągnięcie i oblookanie.Kiedyś któryś z kolegów wspomniał że obrócenie go o 180 stopni pomogło.Ewentualnie jeśli bedą duże ślady zużycia wymień na nowy.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 22:52:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2006 22:31:37
Posty: 10
Lokalizacja: Trójmiasto
ADAM 12 napisał(a):
Mentos napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Obróć o 180 stopni popychacz vacum pompy.


mozesz cos wiecej o tym napisac? co i jak ? bo nie chce spiepszyc , z gory dzieki


Silnik NG na głowicy ma zamontowaną pompę Vacum.Pompa ta jest odpowiedzialna za wytwarzanie podciśnienia które jest wykorzystywane przez układ hamulcowy.
Napędza ją pręcik który opiera się o (prawdopodobnie) krzywkę w wałku rozrządu.Bardzo często ten pręcik zużywa się po kilku latach .Najprostszym sposobem na sprawdzenie tego popychacz jest jego wyciągnięcie i oblookanie.Kiedyś któryś z kolegów wspomniał że obrócenie go o 180 stopni pomogło.Ewentualnie jeśli bedą duże ślady zużycia wymień na nowy.
Pozdrawiam


ok, dzieki wielkie, sproboje cos z tym zrobic:)

_________________
Audi 90 2.3NG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2006 20:24:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
gurbens napisał(a):
mozesz też zdjąć dekiel wałek wyciągnąć popychacze rozebrać je na częsci pierwsze
wymyć z syfu zalać świerzym olejkiem
i poskładać do kupu
i bedziesz sie raczył tak jak ja
ze nawet jeden z rana świerszcz sie nie odezwie:)


A jak rozebrac te popychacze? Ciagnac na sile za tego "bolczyka" w srodku? Co tam w srodku jest? Cos wypadnie?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: