.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.sty.2025 14:36:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 17:25:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.paź.2006 07:49:30
Posty: 89
Lokalizacja: Lomianki
Mam Audi A6 2.8 V6 z USA, mieszkam w Lomiankach i chcialem przestawic F na C, najtaniej te zmiane chcieli mi zrobic za 100PLN, dzieki "jajek2" zaoszczedzilem kase. Wielkie dzieki. :)

_________________
A6 2.8 V6 30V quattro tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2006 06:50:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Konrado84 napisał(a):
Podłącze się pod temat.
Zauważyłem, że ostatnio u mnie klima pokazuje jakieś inne rzeczy po wybraniu danego kodu (np dla 51 - temp chłodzenia - mam twardo wartość 14 i nic sie nie zmienia) Jeszcze jakiś czas temu sterownik wskazywał ospowiednie wartości.
Np. przy "17" i "28" (prędkość i obroty silnika) też są jakieś inne wartości i nie zmieniają się podczas jazdy.


Napisałeś, że od jakiegoś czasu - czy wcześniej było inaczej?
Czyli albo są zarejestrowane jakieś błędy i sterownik silnika lub klimy pracuje na wartościach awaryjnych, lub wypięła się jakaś wtyczka w sterowniku klimy albo nie wiem co (może byłeś w serwisie i coś mieszali z softem lub kodowaniem klimy). :/

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2006 07:39:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
jajek2 napisał(a):
Konrado84 napisał(a):
Podłącze się pod temat.
Zauważyłem, że ostatnio u mnie klima pokazuje jakieś inne rzeczy po wybraniu danego kodu (np dla 51 - temp chłodzenia - mam twardo wartość 14 i nic sie nie zmienia) Jeszcze jakiś czas temu sterownik wskazywał ospowiednie wartości.
Np. przy "17" i "28" (prędkość i obroty silnika) też są jakieś inne wartości i nie zmieniają się podczas jazdy.


Napisałeś, że od jakiegoś czasu - czy wcześniej było inaczej?
Czyli albo są zarejestrowane jakieś błędy i sterownik silnika lub klimy pracuje na wartościach awaryjnych, lub wypięła się jakaś wtyczka w sterowniku klimy albo nie wiem co (może byłeś w serwisie i coś mieszali z softem lub kodowaniem klimy). :/


Tak, było inaczej, przynajmniej w przypadku kodu "51".
Ale od tego czasu nic w aucie nie było "grzebane". Dlatego mnie to zastanawia...
Sprawdzę to dzisiaj jeszcze raz

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 10:42:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
wszystko jasne przejżałem całe forum ale kodów powyżej 61 BRAK. Chyba że ktoś może ma do 74 to przydały by się na FORUM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 22:21:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Swego czasu interesowałem się tym i przetłumaczyłem sam.
Może się przyda:
Wyświetlana wartości kodu.
1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC),
2 Aktualna wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
3 Aktualna wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56)
4 Aktualna wartość zewnętrznego czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89)
5 Aktualna wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) przód –zderzak (G 17)
6 Aktualna wartość czujnika wylotu powietrza w okolicy nóg
7 Aktualna wartość czujnika wylotu powietrza na desce rozdzielczej
8 Sprawdzenie wyświetlacza
9 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
10 Specjalna wartość klapy regulacji temperatury
11 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy A/C(G 112)
12 Specjalna wartość klapy A/C
13 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G 114)
14 Specjalna wartość klapy nogi/odszraniacz
15 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
16 Specjalna wartość klapy przepływu powietrza
17 Prędkość samochodu (km/h)
18 Aktualne napięcie dmuchawy powietrza (V)
19 Specjalne napięcie dmuchawy powietrza (V)
20 Napięcie sprężarki klimatyzacji (sprzęgła klimatyzacji) (V)
21 Ilości występowania niskiego napięcia, nieustalony
22 Położenie przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)
23 Ilość przełączeń wysokiego ciśnienia klimatyzacji, ustalony
24 Ilość przełączeń wysokiego ciśnienia klimatyzacji, nieustalony
25 Analogowa/cyfrowa wartość, przełącznik Kick-Down
26 Analogowa/cyfrowa wartość, światła ostrzegania temperatury chłodzenia silnika (ECT)
27 Prędkość obrotowa silnika (RPM)
28 Prędkość obrotowa kompresora klimatyzacji - równy obrotom silnika x 1.2 (RPM)
29 Wartość kodu
30 Wersja oprogramowania
31 Indeks oprogramowania
32 Licznik błędów potencjometru klapy regulacji temperatury
33 Licznik błędów potencjometru klapy centralnej
34 Licznik błędów potencjometru klapy nogi/odszraniacz
35 Licznik błędów potencjometru klapy przepływu powietrza
36 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
37 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92), max.
38 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
39 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
40 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)
41 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)
42 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
43 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
44 Licznik cyklów operacji klimatronika
45 Obliczona temperatura wewnętrzna (program wewnętrzny, cyfrowo)
46 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), po filtrze, dla regulacji (program wewnętrzny, w ° C)
47 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (program wewnętrzny, w ° C)
48 ECOR
49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu)
50 Okres użytkowania (w minutach)
51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) w °C STRONA 1
52 Pozycja wyłącznika kompresora (dodatek)
53 Dodatkowe odczyty na wyświetlaczu – obroty kompresora , wartość powietrza, wartość wody
54 Cyfrowy kod sterujący
55 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), w °C lub °F potwierdzona na panelu sterownika klimatyzacji
56 Temperatura w °C, z wewnętrznego czujnika w podsufitce (G 86)
57 Temperatura w °C, z wewnętrznego czujnika, deska rozdzielcza (G 56)
58 Temperatura w °C, z czujnika w kanale świeżego powietrza, (G 89)
59 Temperatura w °C, z zewnętrznego czujnika (G 17), przód-zderzak
60 Temperatura w °C, z czujnika dmuchawy świeżego powietrza (G 109)
61 Temperatura w °C, z czujnika wylotu powietrza na desce rozdzielczej
62 Czujnik nasłonecznienia W/m² 3
63 Czujnik nasłonecznienia przefiltrowany W/m²
64 Wartość delta dla nawiewów
65 Wartość delta dla klapy A/C
66 Wartość stała / 1.6 sekundy
67 Skorygowanie przy zimnej pogodzie
68 Max. współczynnik korekcji dla I oraz P
69 Aktualna wartość czujnika wylotu powietrza w okolicy nóg (stała)
70 Żądana wartość czujnika wylotu powietrza w okolicy nóg (stała)
71 Odchylenie (Epsilon)
72 Proporcja (+ grzanie - chłodzenie)
73 Nie wyskalowana wartość cyfrowa klapy TK (stała)
74 Nie wyskalowana wartość cyfrowa klapy ZK (stała)
75 Nie wyskalowana wartość cyfrowa klapy DK (stała)
76 Nie wyskalowana wartość cyfrowa klapy SK (stała)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2006 16:45:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
A JA MAM PYTANKO CZY MOŻE KTOŚ WYJAŚNIĆ O CO CHODZI W KODACH 52 I 53 (najlepiej na jakimś przykładzie)
I DRUGIE PYANKO KTÓRY Z POWYŻSZYCH KODÓW ODZWIERCIEDLA FAKTYCZNĄ TEMPERATURĘ ZEWNETRZNĄ


Kody kanału 52 - OBD – kompresor klimatyzacji wyłączony
Jeżeli kompresor klimatyzacji jest wyłączony, wyświetla się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane. Część warunkowa

a1 Przerywanie lub blokowanie, przełącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x wyłączony
b1 Obroty silnika (RPM) poniżej 200 - 500
c1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000
d1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000
e1 Funkcje systemu OK
f1 Funkcje systemu OK
a2 Klimatyzacja ręcznie wyłączona (klimatyzacja nie aktywna)
b2 Niskie napięcie
c2 Przełącznik Kick-down, kompresor wyłączony na 12 s max.
d2 Włączona kontrolka temperatury chłodzenia silnika (ECT)
e2 Wyłącznik niskiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F73)
f2 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F118)
a3 Wybrany tryb ECON
b3 Wybrane OFF
c3 Zewnętrzna temperatura (otoczenia) za niska
d3 Engine management system (compressor will remain off for 3 -12 seconds)
e3 Wysokie ciśnienie wystąpiło ponad 30 razy
f3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G109) poniżej 27 oF (-3 oC)
g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)
Kropka dziesiętna
Zaświeci się - kompresor klimatyzacji ON
Kropka dziesiętna
Zgaśnie – kompresor klimatyzacji OFF

Kody kanału 53 - OBD – Stan kodów elektrycznych wyjść systemu
Gdy wyjścia elektryczne NO są aktywne, wyświetli się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane. Kropka dziesiętna w "88.8" nie jest wyświetlana w tym kanale. Część warunkowa

a1 Wentylator wewnętrznego czujnika temperatury
b1 Zamknięta klapa świeże powietrze/recyrkulacja (tryb recyrkulacji)
c1 Zamknięty zawór ogrzewania
d1 Przewody dwukierunkowe
e1 Kompresor klimatyzacji ON
f1 Pierwszy bieg wentylatora chłodnicy ON
a2 Klapa przepływu powietrza otwarta
b2 Klapa przepływu powietrza otwarta
c2 Klapa przepływu powietrza zamknięta
d2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
e2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
f2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "odszraniacz"
a3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny"
b3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny”
c3 Klapa centralna w pozycji "nogi/odszraniacz"
d3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
e3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
f3 Klapa temperatury w pozycji "ciepłe powietrze"
g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2006 07:50:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Te kanały pokazują faktyczną temperaturę.
56 Temperatura w °C, z wewnętrznego czujnika w podsufitce (G 86)
57 Temperatura w °C, z wewnętrznego czujnika, deska rozdzielcza (G 56)
58 Temperatura w °C, z czujnika w kanale świeżego powietrza, (G 89)
59 Temperatura w °C, z zewnętrznego czujnika (G 17), przód-zderzak
60 Temperatura w °C, z czujnika dmuchawy świeżego powietrza (G 109)
61 Temperatura w °C, z czujnika wylotu powietrza na desce rozdzielczej

Jeśli będziesz miał uszkodzony czujnik to wartości będą w granicach 40 jednostek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2006 18:23:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
ale o co chodzi z kodami 52 i 53


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2007 12:13:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2005 08:49:01
Posty: 22
A3 1.9TDI 90KM.
U mnie też nie wszystko się zgadza.Mam błąd jak zapale motor 50.1 ,a przy
zgaszonym 50.3. I dzieje się tak zawsze.A w spisie kodów nie ma tego numeru.
Może ktoś pomóc.
Jeszcze jedno gdzie znajduje się czujnik G86 w podsufitce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 12:26:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Witam
Chciałbym się zapytać jaki może być powód nie wyświetlania się na kanale 49 szybkości. Stoi cały czas na 000.
Klima żadnych błędów nie pokazuje.

Z góry THX za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 13:00:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
Spike napisał(a):
Witam
Chciałbym się zapytać jaki może być powód nie wyświetlania się na kanale 49 szybkości. Stoi cały czas na 000.
Klima żadnych błędów nie pokazuje.

Z góry THX za odpowiedź.


sprawdz na kanale 17
a co do 49 to przeczytaj i zrozum opis kanału

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 13:07:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
MarekB napisał(a):
Spike napisał(a):
Witam
Chciałbym się zapytać jaki może być powód nie wyświetlania się na kanale 49 szybkości. Stoi cały czas na 000.
Klima żadnych błędów nie pokazuje.

Z góry THX za odpowiedź.


sprawdz na kanale 17
a co do 49 to przeczytaj i zrozum opis kanału


No to dałem d........ :diabel: Tyle że wcześniej na kanale 49 wywalało mi jakby szybkość. Cały czas około 10km mniej niż na zegarach. Co to oznaczało?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 17:22:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Tak ma być.
Budziki są skalibrowane tak , że oszukują w górę o 10% w całym zakresie wskazania.
To się nazywa szacowanie niepweności pomiarowej i w tym konkretnym przypadku chodzi o ewentualne roszczenia sądowe.
Tolerancja błędu wskazania homologowanego prędkościomierza oraz radaru policyjnego została oszacowana na podstawie analizy niepewności pomiaru na 10%.
W praktyce oznacza to, że przy niekorzystnych warunkach (zegary zaniżają prędkośc max, a radar zawyża max) to i tak wskazania będą nie większe od prawdziwego nominału :)
Trochę to skomplikowane :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 20:52:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
A jak sprawdzić błędy? Na kanale 1 nacisnąć zamknięty obieg i czekać czy nie wywali błędów? Na 1 cały czas mam 000.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 21:11:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Znaczy że nie ma błędów :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 21:20:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
siwus napisał(a):
Znaczy że nie ma błędów :diabel:


I dobrze :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 18:53:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2007 22:57:39
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa
Przepraszam bo sie nie moge doczytac, w jaki sposob kasuje sie bledy??

_________________
Audi A6 2,5 Tdi C4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 20:19:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
JPerez napisał(a):
Przepraszam bo sie nie moge doczytac, w jaki sposob kasuje sie bledy??


a ty "swoje" już chłopacy pisali, że jak błąd sporadyczny to za jakiś czas sam zniknie albo skasuj Vag-iem

_________________
pozdrawiam Radka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Kod błędu 799
PostNapisane: 01.cze.2007 17:51:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2005 22:05:01
Posty: 11
Lokalizacja: Warszawa/Łuków
witam wszystkich i mam jednocześnie pytanie przy sprawdzaniu klimy wag-iem wyświetla mi błąd 799 czy ktoś się z tym spotkał, będe wdzięczny za rade.

Nie startowała mi sprężarka więc mechanik podpioł kompa i zaczoł coś sprawdzać dowiedziałem się że kod błędu to 799, i czy dobrze zrobił na krótko podpinająć mi klime.

Pozdrawiam i czekam na info.
p.s THX wszystkim

_________________
JeStEm PoD wIeLkIm WrAżEniEm TeGo AutA
Audi B4 2,3+GaZ


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2007 21:51:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
799 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - G110, Czujnik temperatury chłodziwa silnika - G110


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: