.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 05:14:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S4 C4 2.2T 20V AAN] cisnienie na turbo
PostNapisane: 09.paź.2006 08:59:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
mam s4 jak wiadomo przy sprawnej serii idzie wykrecic 1.1 bara ew w owerboscie 1.2 mówie tu o cisnieniu nie z kompa na desce rozdzielczej tylko z dodatkowego zegara mam załozony chip kupiony od darka(wariatquattro),a ten chip pochodzi chyba od niedzwiadka wiec z pewnwego zródła,mam taki problem ze mi za nic w swiecie,na zegarze nie pokaze wiecej jak 1,25bara
i mozna krecic ta srubą tak i tak,jak wkrece nawet 5 obrotów to zyskam max 0,15 ,a wkreciłem nawet 8 obrotów i zadnej różnicy nawet mi nie odcina,a powinno srednio 3-4 obrotów przy wkrecaniu i odcinka (przeładowanie) a tu nic,co ciekawe odłączyłem weżyk idący do wastegate i zaslepiłem go i tez nie było zadnej różnicy co o tym sadzicie macie jakies porady ew cos sprawdzic
aha jak był na serii to na kompie pokazywał mi 2,1 a 2,2 to prawie nie widziałem a teraz 2,2 to standard,bo w overboscie powinien tak miec a 2,3 tez prawie nie widze moze sporadycznie ale wskoczy :/
aha miejsce podłączenia nowego wskaznika to rurka która idzie do kompa i przy kompie dałem trójnik

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 09:05:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
skoro nie reaguje na srube to chyba cos nie teges z WG.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 09:16:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
Bilu napisał(a):
skoro nie reaguje na srube to chyba cos nie teges z WG.


a powiedz mi jezeli mam wkrecone np 5 obrotów to powinno wywalić na 100% juz nie mówie o 8obrotach,ale jak ostatnio rozbierałem to ta membrama gumowa była ok juz sam nie wiem co moze być

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 09:23:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
moze walnieta jest sprezyna albo masz dziure w dolocie...

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 09:46:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
padający mapsensor

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 10:09:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
Leo napisał(a):
padający mapsensor


powiedz mi idzie to sprawdzić jakos ?? to jest tam zamontowane za przepustnicą?? ew ile mozna dac za sprawny ??

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 10:23:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
seria ma 0,8 bara doladowania, a w overbooscie do 1,15 i to tylko w okoliucach 2500-3000obr (widoczne na wysokim biegu) i potem spada do chyba 0,7 przy 7000.

po tym czipsie powinno w okolicach 2500-3000 wbić na chwilke 1,3 bara i delikatnie spadac do 0.9-1 bar przy 7000tys. Te cisnienie bedzie sie zmieniac tez w zaleznosci jaka jest temperatura, w lecie deczko wiecej laduje. Dodatkowo po czipie zawsze masz overboost przy WOT.

najlepiej obserwować na dodatkowym wychylowym manometrze, bo seryjny jest za wolny.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 10:58:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
krzycho0110 napisał(a):
Leo napisał(a):
padający mapsensor


powiedz mi idzie to sprawdzić jakos ?? to jest tam zamontowane za przepustnicą?? ew ile mozna dac za sprawny ??


należy sprawdzić wskazania vag'a w odpowienim bloku do rzeczywistego ciśnienia doładowania zczytanego z kolektora, lub też dorwać gdzieś rozpiskę ile volt napięcia powinien dawać mapsensor przy zadanym doładowaniu.

ps. mapsensor jest w KOMPUTERZE i dochodzi do niego rurka z nadciśnieniem z kolektora.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 11:10:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
Lukasik napisał(a):
seria ma 0,8 bara doladowania, a w overbooscie do 1,15 i to tylko w okoliucach 2500-3000obr (widoczne na wysokim biegu) i potem spada do chyba 0,7 przy 7000.

po tym czipsie powinno w okolicach 2500-3000 wbić na chwilke 1,3 bara i delikatnie spadac do 0.9-1 bar przy 7000tys. Te cisnienie bedzie sie zmieniac tez w zaleznosci jaka jest temperatura, w lecie deczko wiecej laduje. Dodatkowo po czipie zawsze masz overboost przy WOT.

najlepiej obserwować na dodatkowym wychylowym manometrze, bo seryjny jest za wolny.


jak zwykle fachowa odp :D a powiedz mi czemu nie protestuje jak go wkrecam i jest to nawet 8obrotów??? wiem ze wy sie znacie z darkiem i z bartkiem(bartw.) i jak to wygląda w ich autach tez tak jest z tym cisnieniem i ile maja wkrecone na wastegate??

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 11:15:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
Leo napisał(a):
krzycho0110 napisał(a):
Leo napisał(a):
padający mapsensor


powiedz mi idzie to sprawdzić jakos ?? to jest tam zamontowane za przepustnicą?? ew ile mozna dac za sprawny ??


należy sprawdzić wskazania vag'a w odpowienim bloku do rzeczywistego ciśnienia doładowania zczytanego z kolektora, lub też dorwać gdzieś rozpiskę ile volt napięcia powinien dawać mapsensor przy zadanym doładowaniu.

ps. mapsensor jest w KOMPUTERZE i dochodzi do niego rurka z nadciśnieniem z kolektora.


jak podjade na wag to wyjdzie?? ze jest uszkodzony ??
aha kumam teraz ze jak mapsensor jest uszkodzony to nie czyta co sie dzieje na wastegate i mozna wtedy krecic a efekt zerowy??

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 11:23:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
ja jak miałem ten program to wkręcałem 2,5,7 obrotów WG i żadnej różnicy nie było,jak za mocno wkręcałem to przeładowywał,nie pamiętam juz jak na K24 ten program trzyma cisnienie przy 6000-7000tyś/obr ale ładował zawsze 1,3 1,4 bara
teraz sobie pomykam na serii :/ bo jeszcze pare gratów brakuje od RS2

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 11:25:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Nie odcina bo może maps nie zczytuje prawidłowo.
Zrób wpierw z doładowaniem (szczelności itp) bo z tego co pamiętam twoje autko nie jedzie zbytnio dobrze ;)

Gdzieś chyba na apm'ie było jak sprawdzić dolot ciśnieniowo, a najlepiej użyj do tego dokładnego kompresora z dobrym manometrem.
Na razie zrezygnuj z chipsa.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 11:37:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
Mauzer napisał(a):
Nie odcina bo może maps nie zczytuje prawidłowo.
Zrób wpierw z doładowaniem (szczelności itp) bo z tego co pamiętam twoje autko nie jedzie zbytnio dobrze ;)

Gdzieś chyba na apm'ie było jak sprawdzić dolot ciśnieniowo, a najlepiej użyj do tego dokładnego kompresora z dobrym manometrem.


haha no czesc no cos mu brakowało tak jak by sie przycina w górnych obrotach
teraz to juz inna bajka z nim i z zawieszeniem ;)
ale na lepsze :peace:
z tymi nieszczelnosciami to raczej jest wszystko ok sprawdzałem to 3tygodnie temu,a wiem ze jak go cos boli to nie idzie jak powinien,a raczej chodzi teraz dobrze płynnie i to czuc tylko gula mi skacze z tym doładowaniem bo jak
DAREK pisze ze miał 1,4 to cos nie tak bo ja mam ledwie 1,25 :/

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 11:42:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
ale na zewnętrznym manometrze 1,4 bara,na wyswietlaczu na desce nie widziałem wiecej jak 2.3

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 12:11:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
wariatquattro napisał(a):
ale na zewnętrznym manometrze 1,4 bara,na wyswietlaczu na desce nie widziałem wiecej jak 2.3


no ja mam na zewnetrznym 1,25 max jaki udał mi sie osiagnąć
na kompie mam sporadycznie 2,3

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 12:28:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
byłeś na vag'u kiedyś ostatnio?
jak tam DV itd...

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 13:49:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
na vagu własnie nie byłem juz dawo (brak czasu) ale mysle ze bede musiał znalesc czas bo moze mi powie co i jak :okulary:

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 14:28:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mozna sobie wkrecac sprezynke. Przebieg cisnienia potem bedzie zawsze taki sam, bo ECU przy pomocy zaworka N75 sobie ustali cisnienie doladowania jakie jest zapisane w programie.

Z tego co zauważylem, to wkręcenie sprężynki powoduje, że w pierwszej chwili ten peak cisnienia wzrasta. To nie ma znaczenia czy na chwilke wbije 1,3 czy 1,4 bara bo to jest i tak ułamek sekundy, po chwili juz sie ustala.

P.S. sama sprężyna potafi znieść cisnienie doładowania rzędu 0,5 bara, po odpieciu wtyczki z N75 mozna tego doświadczyć.

I jeszcze jedna ciekawostka, tzn zabezpieczenie. same spaliny są w stanie go podnieść. bo ich przepływ jest w kierunku otwarcia.

I jeszcze jak sie wkręci za mocno sprężynkę, to w momencie zalaczania turbiny bedzie wysoki peak, i jesli przekroczy 1,5 bara to odetnie na chwile paliwo.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 14:49:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
ja to rozumuje tak ze moge sobie wkrecic ile chce zwiekszy to tylko doładowanie w nizszych obrotach,bo sie nie bedzie uchylac zawór bo bedzie miał wiekszy opór,ale na max to i tak sie uchyli bo sterowanie kompem go otworzy ale jak przesadze ze wkrece np 12 obrotów i nie bedzie sie uchylac tak jak powinno przy 1,3-1,4bara to przeładuje
tylko mnie dziwi to ze u jednego 4 obroty i ma przeładowanie a ja wkreciłem 8 i luz zadnej odcinki

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 14:55:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
krzycho0110 napisał(a):
ja to rozumuje tak ze moge sobie wkrecic ile chce zwiekszy to tylko doładowanie w nizszych obrotach,bo sie nie bedzie uchylac zawór bo bedzie miał wiekszy opór,ale na max to i tak sie uchyli bo sterowanie kompem go otworzy ale jak przesadze ze wkrece np 12 obrotów i nie bedzie sie uchylac tak jak powinno przy 1,3-1,4bara to przeładuje
tylko mnie dziwi to ze u jednego 4 obroty i ma przeładowanie a ja wkreciłem 8 i luz zadnej odcinki


zrób test na 3cim biegu z 1000obrotow gaz w podłoge, gdzies w okolicach 2500-3000 przywali do 1,4 albo lepiej.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: