.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 15:52:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.0E+LPG ABK] biały dym
PostNapisane: 11.paź.2006 09:08:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2006 21:43:03
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
Witam

Mam taki problem
Strasznie mi kopci jak jest zimno na zewnątrz niezależnie od temperatury silnika lub jak jest wilgotno (deszcz, mgła). Dym moim zdaniem biały, troche bierze mi olej (0,5l/1000km) ale wydaje mi sie ze to nie problem spalania oleju. Jak było gorąco latem to żadnego dymienia nie zauważyłem.
Na tłumiku czesto widac krople wody, troche ubyło mi płynu chłodniczego (ze stanu max spado do min na ok 2tyś km).
Od czego mam zacząc sprawdzanie i czego szukać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 09:48:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Możliwości są w zasadzie dwie:
- para wodna z gazu,
- uszczelka pod głowicą.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 09:58:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
skoro znika ci plyn i dajesz bialym dymem to szukaj przy glowicy nieszczelnosci.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 10:23:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Mam tak samo....efekt LPG . Zbieranie się wody w układzie wydechu. jak pojedziesz w trase i porządnie rozgrzejesz wydech - dymku nie ma.....

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 10:27:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
szantis napisał(a):
Mam tak samo....efekt LPG . Zbieranie się wody w układzie wydechu. jak pojedziesz w trase i porządnie rozgrzejesz wydech - dymku nie ma.....

to nie to samo bo bandit wyraznie pisze
Cytuj:
Strasznie mi kopci jak jest zimno na zewnątrz niezależnie od temperatury silnika

kopci niezaleznie od temperatury silnika, znika plyn...

czytanie ze zrozumieniem szantis ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 10:56:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2006 21:43:03
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
Efekt LPG wykluczyłem bo na benzynie mam to samo.


Da sie jakos sprawdzić uszczelke pod głowicą w domowych warunkach ?


Sory za dziwne pytania ale ja i mechanika to dwie różne rzeczy ;)
A nie chce żeby mechanik mnie w konia robił.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 11:16:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Bilu napisał(a):
szantis napisał(a):
Mam tak samo....efekt LPG . Zbieranie się wody w układzie wydechu. jak pojedziesz w trase i porządnie rozgrzejesz wydech - dymku nie ma.....

to nie to samo bo bandit wyraznie pisze
Cytuj:
Strasznie mi kopci jak jest zimno na zewnątrz niezależnie od temperatury silnika

kopci niezaleznie od temperatury silnika, znika plyn...

czytanie ze zrozumieniem szantis ;)


No własnie czytanie ze zrozumieniem bilu :diabel: ....nie mówię o temperaturze silnika tylko układu wydechowego.... U mnie jak postawiłem autko pod katem na wjeździe na stanowisko diagnostyczne do wyleciało z tłumików z 2 litry wody :)


Na benzynie jest to samo ....norma wygrzej wydech , niech przestanie kopcić...jeździj tylko na benzynie i jest git....


U mnie tez kopci na biało , niezaleznie od warunków pogodowych , czy jest ciepło czy zimno tak przez około 45min -1h jazdy . Płynu mi nie ubywa , oleju również ..."@bilu" jakieś pomysły ? ;)

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Ostatnio edytowano 11.paź.2006 11:28:21 przez szantis, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 11:23:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
bandit112 napisał(a):
Efekt LPG wykluczyłem bo na benzynie mam to samo.


Da sie jakos sprawdzić uszczelke pod głowicą w domowych warunkach ?


Sory za dziwne pytania ale ja i mechanika to dwie różne rzeczy ;)
A nie chce żeby mechanik mnie w konia robił.



Mozna ...
- zbierający sie olej w zbiorniku wyrównawczym plynu chłodzącego
- płyn w misce olejowej - olej juz nie wygląda jak olej ...poznałbyś róźnicę
- może być jeszcze dziwny kolor plynu chłodzacego i babelki pokazujące się na powierzchni - spaliny w układzie chłodzacym ,ale w głowicy ABK chyba to raczej niemożliwe...


Odnosnie ubytku płynu sprawdx czy czasem nie leci spod kroćca plastikowego wychodzącego z bloku - tego co zasila w plyn wejscie nagrzewnicy...miejsce mało widoczne i czesto tam cieknie

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 12:35:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
Odkąd jezdzę ABK to mam dokladnie ten sam efekt dymienia na biało. Niestety w moim przypadku zawsze robie krotkie odcinki i nigdy nie jestem w stanie wygrzac wydechu by woda odparowala. Czasem mocno pryska woda z rury- szczegolnie po odpaleniu. Efekt nasila sie w chlodne dni. W dni letnie- bylo to niezauwazalne lub marginalne. Obecnie rano widze dym w lusterku. To jest ewidentnie para wodna bo nie zostaje daleko za autem tylko widac krotki "dymny ogonek", ktory sie szybko rozprasza. Oczywiscie jesli u Ciebie znika plyn to moze to dodatkowo byc powodem.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 12:39:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
pol-u napisał(a):
Czasem mocno pryska woda z rury- szczegolnie po odpaleniu.


dokładnie....

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 12:53:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
U mnie podobne objawy, a co do uciekania płynu to gaziarze często dają lipne trójniki do instalacji podgrzewania parownika i proponuję na nie popatrzeć :peace:

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 14:39:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2006 21:43:03
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
Pol-u identycznie to u mnie wygląda.

Jeszcze zobacze gdzie mi ten płyn ginie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 14:55:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Nie ma co panikować. To normalne, że jak się robi chłodniej to za autem unosi się para wodna. W układzie wydechowym zbiera się woda i ją odparowujesz. Popatrz - co drugie auto wali białą chmurą po odpaleniu, nim wszystko wygrzeje z rury, a to czasem długo trwa. Gaz dodatkowo potęguje ten efekt. Tylko jeden jest przewrażliwiony i się boi Bóg wie czego, a inny, jak ja ;) , nie zwróci nawet na to uwagi.

Płyn pewnie Ci wycieka spod któregoś króćca, albo masz dziurę w chłodnicy, jak np. ja. :peace:

Jakby Ci głowica nawalała, to objawy typu biały dymek za autem byłyby Twoim najmniejszym zmartwieniem.

Pozdrawiam! :peace:

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 15:09:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2006 21:43:03
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
No ja wiem że normalne tylko u mnie tej pary jest więcej niż u innych dlatego się lekko niepokoje. Poza tym wkurza mnie widok w lusterku na skrzyżowaniach. Ale teraz mnie troche uspokoiliście :)

Dzieki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 16:11:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
bandit112 napisał(a):
No ja wiem że normalne tylko u mnie tej pary jest więcej niż u innych dlatego się lekko niepokoje. Poza tym wkurza mnie widok w lusterku na skrzyżowaniach. Ale teraz mnie troche uspokoiliście :)

Dzieki.


Napewno nie masz wiecej pary niz ja :)
Poza tym zwroc uwage na takie coś:
Po zapaleniu zimnego silnika nie dymi wcale. Dopiero gdy wydech sie zrobi ciepły i zagrzeje wode ktora w nim siedzi- to sie robi czajnik. To moze swiadczyc ze to wlasnie ta woda siedząca w wydechu kurzy. A jesli tak jest to nie masz problemu. (oprocz tego ze wydechy przy gazie koroduja szybciej). A woda z ukladu chlodzenia moze znikac przez przeróżne nieszczelnosci.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 20:14:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Dokładnie tak jak piszą poprzednicy, a ja dodam od siebie, że produktem spalania LPG jest między innymi woda i to w dużych ilościach, co w połączeniu z gorącym katalizatorem i całym wydechem daje taki efekt jak opisujesz.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: