.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 18:55:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.8 AAH] Raz kopci raz nie.... czemu i dlaczego.
PostNapisane: 08.paź.2006 10:49:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Witam wszystkich.Ostatni borykam sie z problemem kopcenia na niebiesko.Na zimnym silniku jest wszystko ok i nic nie kopci.Gdy silnik jest już gorący i jeżdże to tez nie kopci ale gdy postoje np na światłach tak minute albo dwie i rusze to ciągne chmure za sobą.Gdy zatrzymam sie na chwile i ruszam to nic nie kopci.Czasami jak dam w palnik do 7tyś i sie nagle zatrzymam to też dymi.Oleju bierze w normie.Ciśnienie w granicach 15 barów na każdym garnku.Świece i przewody jak nowe.N mocy nie odczułem strat.Olej nowy 10w/40.Co to może być?? Ostatnio jakby jeden popychacz głośniej mi stuka... Prosze o tezy...

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 10:52:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
na gazie starsznie 2.8 lubi parować i nie ma reguły w jakim czasie

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 11:06:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
dodam że na benzynie i na gazie jest identycznie a niebieski dym od pary odróżniam.Płynu od chłodnicy nie wciąga wcale...

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 11:10:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mialem cos takiego w moim, ze mi wlasnie raz kopcil, raz nie. Na swiatlach jak stalem to kopcil. Wymienilem uszczelniacze zaworowe i przeszlo.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 12:55:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
U nie też tak było, że zatrzymywałem się na światłach i nagle zaczęły kłeby nieskiego dymu sadzić z rury, ale mój poprostu pierścienie miał zjechane bo i oliwy wciągał sporo. Póżniej miałem małe przygody z silnikiem i przy okazji wymieniłem pierścienie i głowice zrobiłem Jakiś czas był spokój i znowu zaczął dyma puszczać od czasu do czasu, a znowu teraz narazie niekopci. Może to była kwestia dotarcia pierścieni, a zuzycie oliwki jakby się zmniejszyło. :)

P.S.
Lukasik fajna suszarka :diabel:

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 15:17:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
ciśnienie 15 bar to chyba za dużo na ten silnik. fabrycznie ma koło 13 .
to już świadczy żę pierścienie tłoki i cylinder są zużyte.po prostu olej idzie na gładz cylindra i uszczelnia do tych 15 atm.wielu już się cieszyło żę mają takie wspaniałe ciś spręzania ale nie długo

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 16:48:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Silnik ma ponad 200tyś przejechane napewno a kompresja taka utrzymuje sie od około 50tyś bo była systematycznie sprawdzana i wtedy nie kopcił....

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 11:11:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2005 14:34:34
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
stawiam na głowice do roboty uszczelniacze prowadnice zaworów i takie tam w sumie i tak targasz głowice to trzeba je zrobić juz na pięknie miałem tak w golfie moc miał olej brał a dymił tylko jak się bardzo nagrzał np w korku
pierściebnie olejowe i uszczelniacze oraz prowadnice zaworów

_________________
AUDI C4 2.8 aut.klim.abs AAH wersja USA ins.gaz. PRINS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 14:10:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
A ja stawiam na pierscienie/porysowane gladzie cylindrow. Mialem takie same objawy i skonczylo sie wymiana silnika, ktory wciagnal jakis syf (najprawdopodobniej z powodu obecnosci wkladki sportowej filtra powietrza).

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 14:19:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
No okej zmartwiliście mnie.Porobiłem dzisiaj testy i nawet jak jest silnik gorący a kręce go do 4,5tyś dynamicznie to nie dymi.A może spróbować wlać mineralny i pojeździć???

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 14:26:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Rozgrzej sobie motor i dodawaj gazu na wolnych. Niech druga osoba patrzy na rure wydechowa. Kopcenie to nie koniecznie duzo niebieskiego dymu. Wystarczy, ze w sloncu w ogole zauwazysz spaliny wypadajace z rury i juz masz problem. Zlookaj to dobrze....

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 19:06:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
nie ma co gdybać przy takim ciś spręzania wychodzi na to żę albo ciśnieniomierz albo silnik padaka ale to nie znaczy żę nie pokręci jeszcze 100.000 tyś km. w moim 1.8 ciś wzrosło przy 250 tyś a dokręciłem nim do 350 i sprzedałem fakt żę lekko kopcił i żę trzeba było dolewać olej

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 22:52:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 10:44:47
Posty: 96
Lokalizacja: WGM
Neti, miałem dokładnie takie objawy jak Ty (z tym, że w innym silniku i na mineralnym oleju) - jak postał trochę na wolnych, to przy ruszaniu przykopcił. Puszczał też czasem niebieskiego bączka z rury przy uruchamianiu np. zimny albo po około 30 minutach postoju. Na wysokich obrotach i podczas normalnej jazdy było czysto. Silnik śmigał bez zastrzeżeń, oleju brał w normie. Udało mi się wtedy wymienić uszczelniacze zaworów (bez ściagania głowicy :D ) i problem zniknął. Przelatałem po tym około 20 tys km i wszystko grało.

_________________
100 C4 2,8 q AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 00:42:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lis.2005 20:13:07
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
Ja mam cos takiego natomiast. Auto czasem wypuszcza biały dym z rury - zaznaczam ze jest to czysta para wodna. Najczęściej zdarza się to w wilgotne dni. Dodam jeszcze że wydaje mi się że mam małą dziurkę w tłumiku - słychać na zimno potem już nie. Co wy na to? Czy to może być przyczyna? Oleju bierze w normie, plynu ani ciut ciut.
Pozdrawiam

_________________
A4 2.8 quattro - nie spodziewałem się że będzie tak miło :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 01:05:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
do tych co mają założonego dusiciela dolotu (DD) sprawdźcie sobie parowniki czy czasem nie puszczają membrany ;)
a sprawdzić to można zaciskając tymczasowo przewody wodne idące do parownika i śmigać na PB.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 08:21:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 10:44:47
Posty: 96
Lokalizacja: WGM
LUDZIE !!! - para wodna z wydechu, szczególnie w zimne dni to standard (tym bardziej w autach z gazem). "Bialy dymek" będzie zawsze, dopóki się porządnie układ wydechowy nie nagrzeje. Założyciel tematu wyraźnie napisał o niebieskich spalinach, a nie o białych.

_________________
100 C4 2,8 q AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 12:54:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Dokładnie.... Niebieskie spaliny.Jakby membrany puszczały w parowniku to by znikał płyn chłodniczy...

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: