.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 22:07:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 ADR 1,8 20V] wasze zdanie na temat tego silnika?
PostNapisane: 11.paź.2006 20:44:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.kwi.2006 22:32:15
Posty: 17
witam wszystkich.chcialbym poznac wasze zdanie na temat tytulwego silnika.czy jest on wart zainteresowania,kupna czy lepiej rozgladac sie za innym motorkiem.pytam poniewaz do niekturych ludzi przemawia pozytywnie ten 125 konny silniczek a do niekturych nie i nie wiem co robic. :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 14:15:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Ja tam nie wiem, nie mialem takiego...ale bym nie kupil. Raz jechalem i jest przymulasty jak na taka ciezka bude :( Tyle moge Ci napisac :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 15:58:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
zuru napisał(a):
Ja tam nie wiem, nie mialem takiego...ale bym nie kupil. Raz jechalem i jest przymulasty jak na taka ciezka bude :( Tyle moge Ci napisac :)


Przychylam się do stwierdzenia zuru.Jak dla mnie tandeta.
W ogóle A4 to tandeta :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 08:49:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Nie no przeciez nie mowie, ze A4 to tandeta.....poprostu napisalem swoje odczucia dla tej wersji silnikowej i tyle.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 10:04:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Witam
Mogę Ci napisać w miarę obiektywnie o tej jednostce kilka słów. Z całą pewnością nie jest to wymiatacz dróg lecz nie porównujmy tego motoru do malucha. Wszystko zależy czego oczekujesz od samochodu. Jeżeli masz zacięcie sportowca to nie będzie to silnik dla Ciebie. Jeżeli normalnie użytkujesz auto do codziennego przemieszczania po mieście i nie tylko to z całą pewnością mocy wystarczy. Silnik ma podobne osiągi do pojazdów innych marek o podobnej mocy.
Jeżeli chodzi o awaryjność to jest całkiem nieźle. Silnik był stosowany w audi, vw passatach. W jednostkach 1,8T siedzi niewiele zmieniona taka jednostka z dołożoną turbiną i się sprawdza. Co do eksploatacji to wymiana rozrządu może trochę kosztować. Spalanie jest także dość spore w mieście 10-11 l/100km to norma (na gazie odrobinę więcej). Osobiście jeździłem prawie wszystkimi wersjami silnikowymi A4 B5 i najbardziej podoba mi się 2,8l ale opłaty, koszt instalacji gazowej itp. odstraszają mnie lekko.
Typowa usterka tych aut to lekkie falowanie obrotów z różnych powodów na biegu jałowym. Awarie sprzęgła wiskotycznego, termostatu...czyli typowe dla audi.
Ciężko powiedzieć polecam lub odradzam... kto co lubi, lub na co stać... na pewno jest lepszy niż 1,6 pod względem mocy, a słabszy niż 2,8.
Mógłbym napisać komuś kup zdecydowanie np. 2,5 TDI z 1999 roku, jest najlepszy. Tylko co z tego skoro ktoś np. niema funduszy na lepszy model za 10 tysięcy więcej lub auto potrzebne jest mu do dojeżdżania do pracy np 5 kilometrów. Dlatego właśnie koncerny produkują szeroką gamę silników aby klient mógł dopasować do portfela i swoich potrzeb. Jeżeli potrzebny jest mi rower do przejechania 1 kilometra to nie będę kupował na siłę rakiety bo ma lepsze osiągi. Oczywiście są jednostki silnikowe szczególnie awaryjne, nie polecane, jednakże ta z całą pewnością do nich nie należy. W audi A4 B5 raczej wszystkie jednostki sprawują się całkiem nieźle więc sam wybierz czy stawiasz na cenę zakupu, osiągi czy spalanie....powodzenia w wyborze.

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 10:30:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a jeśli chcesz gaz do tego założyć to powodzenia przy pierwszym wystrzale :) Tam są plastikowe kolektory :diabel:

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 10:46:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
zuru napisał(a):
Nie no przeciez nie mowie, ze A4 to tandeta.....poprostu napisalem swoje odczucia dla tej wersji silnikowej i tyle.


Przychyliłem sie do Twojej wypowiedzi

Cytuj:
Ja tam nie wiem, nie mialem takiego...ale bym nie kupil. Raz jechalem i jest przymulasty jak na taka ciezka bude Tyle moge Ci napisac


I dozuciłem swoją opinię

Cytuj:
Jak dla mnie tandeta.
W ogóle A4 to tandeta


Sorry za zamieszanie.

A jeśli ktoś spyta dlaczego tandeta to odpowiem krótko.
Silniki słabe( nie tyczy się 2.8) ,do bani i wogóle auto jest brzydkie (taka miniaturka A6) za dużo większe pieniądze.Mało miejsca w środku no i na mój gust tandetne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 11:05:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Odpuść sobie ten silnik. Poszukaj lepiej 1.8 T.....

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 11:14:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Z tym plastikowym kolektorem to nie do końca prawda. Do roku (dokładnie nie pamiętam) około 1998 kolektory są aluminiowe (tak jak u mnie). W ponad rocznym użytkowaniu nie miałem ani jednego jakiegokolwiek kichnięcia ani wystrzału. Wszystko zależy od jakości i poprawności założenia instalacji.
Co do opinii czy A4 jest ładne, wystarczająco duże itd. to opinie są całkowicie subiektywne i podzielone. Ktoś kolejny może napisać „A4 to liliput, A6 małe ciasne toczydełko a audi A8 naprawdę komfortowy samochód” (w pewnym sensie będzie miał rację :D ). Ilu ludzi tyle opinii, podkreślę subiektywnych. Poprzez taką analogię dojdziemy do tego że najlepiej kupić jedynie A8 i nie starszy niż 2005 rocznik - bo jest najlepszy..... tylko ilu z nas stać na taki samochód. Jeżeli ktoś mówi o A4 i silniku 1,8 to prawdopodobnie dla tego iż takie auto mieści się w jego możliwościach finansowych i ewentualnie oczekuje realnych alternatyw.

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2006 19:45:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 15:47:27
Posty: 260
Lokalizacja: słupsk
nie sluchajcie ludzi dla ktorych 200 koni nie starcza bo oni zawsze powiedza ze 18 20V jest mul ,ja smigam takim na gazie i robie sporo kolomertow i zadnego strzalu ani zadnej cofki nie mialem ,wieksze koszty to tylko rozrzad a tak poza tym to tankuje i smigam
silnik jest ok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2006 21:15:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
ADAM 12 napisał(a):
zuru napisał(a):
Nie no przeciez nie mowie, ze A4 to tandeta.....poprostu napisalem swoje odczucia dla tej wersji silnikowej i tyle.


Przychyliłem sie do Twojej wypowiedzi

Cytuj:
Ja tam nie wiem, nie mialem takiego...ale bym nie kupil. Raz jechalem i jest przymulasty jak na taka ciezka bude Tyle moge Ci napisac


I dozuciłem swoją opinię

Cytuj:
Jak dla mnie tandeta.
W ogóle A4 to tandeta


Sorry za zamieszanie.

A jeśli ktoś spyta dlaczego tandeta to odpowiem krótko.
Silniki słabe( nie tyczy się 2.8) ,do bani i wogóle auto jest brzydkie (taka miniaturka A6) za dużo większe pieniądze.Mało miejsca w środku no i na mój gust tandetne.

Jak ADAM mówi że tandeta to tandeta.
Następny który się będzie przekomarzał dostanie WARNA albno BANA. :diabel: :): :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2006 22:23:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Blok tego silnika to stary, sprawdzony model, pamietajacy czasy gaznikow. Ma jeszcze zaslepke pod zwykly aparat zaplonowy. Cala jego kwintesencja, to glowica. Dla normalnych ludzi do normalnej jazdy, ten silnik w budzie A-4 jest OK.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 09:42:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2006 19:02:37
Posty: 87
Lokalizacja: Wąbrzeźno/Powidz
witam! Bart_D musze przyznac, ze z tymi usterkami masz racje w tym silniku mam identyczne, falowanie obr, wymienilem termostat i teraz napisalem o problemie sprzegla wiskotycznego, bo mi zezi i nie wiem czy to te sprzeglo czy ta rolka i czy to jest drogie, bo sama nazwa wiskotyczne pachne wysoka cena, ale moze samego sprzegla nie trzeba wymieniac, a tylko ta rolke???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 09:44:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2006 19:02:37
Posty: 87
Lokalizacja: Wąbrzeźno/Powidz
chyba ze ta rolka to te sprzeglo wisotyczne bo do konca nie jestem zorientowany?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: