.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 15:37:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 21:17:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 10:13:00
Posty: 28
Ja też nie widziałem żadnej rurki, dlatego pytałem

_________________
Audi B4 2.0 ABT 1992
Nie wierzę mechanikom!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 06:27:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
wordeck napisał(a):
1. Syntetyk jest rzadszy tylko w niskich temperaturach, w wysokich smaruje i chłodzi lepiej niż jakikolwiek mineralny
2. Lotos 15W/40 - zmienić czym prędzej! To zabójstwo dla tych silników - wiem co mówię. Jesli chcecie oszczędzać, to wlać Castrol 15W/40, 5 litrów ok. 50-55 zł (np w Tesco) - nie niszczy silnika i trochę uszczelnia
3. Jak nie bierze zbyt dużo oleju, to spokojnie można zalać Lotos 5W/40 syntetyczny - jest bezpieczny

Pozdrawiam


Też jestem tego zdania. Lotos mineral nie cieszy sie dobra opinią. W sumie jest to ciekawe bo chwali sie klasa jakosci SL i ma wszelkie aprobaty. Nawet sprzedawcy w sklepie zle o nim mowią. Jeden stwierdził ze konstrukcja fizyko-chemiczna tego oleju jest celowo taka by go szybko ubywało. To mnie troche ubawiło.. ale kto wie.
Mozna uzyć markowego i niewiele drozszego 15w40 jak juz ktos chce. Np. Shell Helix Super.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 07:46:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2006 13:30:30
Posty: 44
zastanawaim się zawsze jak ktoś mówi, że jakiś olej jest dobry a inny zły na jakiej podstawie wydaje ktoś taką czy inną opinię,
Wydaje mi się, że aby stwierdzić czy olej jest do doopy czy jest ok to trzeba by zrobic jakieś doświadczenie - test np przejechać na wielu silnikach od nowości 300 lub 400 kkm i potem silniki rozebrać i dokonać dokładnych pomiarów zużycia elementów. Przecież na oko nie da się stwierdzić czy olej niszczy silnik czy też go chroni.
mam wrazenie że większość ludzi sugeruje się mocą reklamy...
Dla mnie reklama to największa ściema i traktuję ją tylko jako informację że jakiś produkt jest na rynku a wszelkie jego "cudowne" właściwości to tylko wymysł firmy reklamowej.
A obiegowe opinie ... hmmmmm
według obiegowej opinii to auta VW są najlepsze na świecie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 08:11:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
jag66 napisał(a):
zastanawaim się zawsze jak ktoś mówi, że jakiś olej jest dobry a inny zły na jakiej podstawie wydaje ktoś taką czy inną opinię,
Wydaje mi się, że aby stwierdzić czy olej jest do doopy czy jest ok to trzeba by zrobic jakieś doświadczenie - test np przejechać na wielu silnikach od nowości 300 lub 400 kkm i potem silniki rozebrać i dokonać dokładnych pomiarów zużycia elementów. Przecież na oko nie da się stwierdzić czy olej niszczy silnik czy też go chroni.
mam wrazenie że większość ludzi sugeruje się mocą reklamy...
Dla mnie reklama to największa ściema i traktuję ją tylko jako informację że jakiś produkt jest na rynku a wszelkie jego "cudowne" właściwości to tylko wymysł firmy reklamowej.
A obiegowe opinie ... hmmmmm
według obiegowej opinii to auta VW są najlepsze na świecie


Masz częściowo rację ale nie do końca. Wcale nie trzeba czasem wyszukanych testow laboratoryjnych by sie przekonac za taki to a taki olej to chłam. Wystarczy zebrac do kupy doswiadzcenia wielu uzytkownikow, ktorzy Ci zgodnie powiedzą ze dany olej powoduje np. glosniejszą i nierowną pracę, dłuższe klepanie hydrauliki, szybciej go ubywa etc. A po zmianie na inny problem ustępuje. I własnie stąd się biorą tez obiegowe opinie. Nie tylko z reklamy. Obecnie ludzie juz reklame cedzą przez gęste sito.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 09:08:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Miszello -
Ja tam się nie znam ale jak mi mechanicy zmieniali olej to niczego nie demontowali. Chyba jest takie wcięcie w osłonie która omija spust oleju. Osobiście nie chciałoby mi się babrać samemu skoro to kosztuje 30zł w tym koszt filterka oleju, a jak zaleją własny olej to w ogóle nie kosztuje. Z tym, że ja nie ufam nikomu i przywożę własny olej kupiony w sklepie.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 08:02:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Jak auto bieze za duzo olej to bym zalal do niego oliwe VALVOLINE 10W\40 Long Life, bardzo dobry olej, sprawdzony juz i naprawde mniej spala silnik tego oleju niz np. Castrol, Texaco czy Mobil 10W\40 a przy tym ma najwyzsza norme jakosciowa. Dobry i tani olej to polski Orlen Platinum.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 10:29:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2006 09:13:25
Posty: 53
Witam wszystkich ja mam olej mineralny Castrol 15W/40 samochod po kupieniu mial przejechane 191 tys. ale napewno byll krecony licznik bo niebylo potecjometru do regulacji oswietlenia tarcz licznika potem go znalazlem pod dywanikiem kierowcy a sam nie wypadl :( dzisiaj sprawdzalem na bagnecie ilosc oleju jest na polowie czyli wziol jakies 0,5 litra po przejechaniu 3000 tys na jaki wymienic olej czy wymieniac czy tylko dolac bo tak ma byc niewidze wycieku samochodzik ladnie chodzi jak na gazie sprawdzony przez znajomego mechanika bo ma takie same Audi

_________________
Audi ABK 2.0 115+LPG Alufelgi 17 215/45
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 13:29:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
A.g179, popraw podpis bo ABT to 90KM, a 115 to ma ABK. Co do oleju to daj sobie siana, dolej ze 3 setki i jazda :) .

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 13:37:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
LPG + olej mineralny...... to bardzo kiepskie połączenie.

Wimien olej i filtr. Zalej syntetyk 5/50 ... Orlenowski Platinium.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 16:48:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2006 19:05:27
Posty: 15
Lokalizacja: Wrocław
A znacie taki olej jak Petrocanada czy ktos może coś mi o tych olejach powiedzieć pare osób sobie je chwali i w sklepach też pozytywy słysze na temat tego producenta,czekam na jakieś odpowiedzi.

_________________
Audi 80 B4 Avant 2.0(90KM-tylko ale)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 18:07:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2006 09:13:25
Posty: 53
Danek masz racje dam sobie siana do nastepnej wymiany oleju szkoda kasy po 10000 tys zastosuje sie do kolegi bezduszny ale czy syntetyk nie zrobi mi balaganu moze lepiej polsyntetyk mozecie mi pomoc ?

_________________
Audi ABK 2.0 115+LPG Alufelgi 17 215/45
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 18:12:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Co może spotkać złego po przejsciu na syntetyk ? Silnik masz przystosowany do syntetyków.

Jednynie wypłukanie nieczystości pozostawionych po minerale.... ale tylko w wypadku, kiedy ten minerał był kiepskiej jakości (niska klasa jakościowa).

Olej mineralny bardzo źle znosi wysoka temperaturę a przy LPG ona jest wyższa niz przy PB... to też minerał szybciej traci swoje właściwości. Podejrzewam, że po 10k jest już dobrze przechodzony...

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 18:18:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2006 09:13:25
Posty: 53
Z tego co czytalem to masz racje bezduszny ale syntetyk wypłukuje silnik tak pisalo jak czytales w mojim poscie byl krecony niewiadomo ile czy to nie bedze katastrofa dla silnika

_________________
Audi ABK 2.0 115+LPG Alufelgi 17 215/45
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 18:27:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Jest mylne twierdzić, że syntetyk myje silnik, półsyntetyk tak sobie to robi a olej mineralny wcale nie myje.

KAZDY olej silnikowy, niezależnie jaką ma baze (mineralną, półsyntetyczą, nie w pełni syntetyczną, pełną syntetyczną) ma dodatki tzw. myjące.

O tym jak wiele ma dodatkowych pakietów uszlachetniających (w tym i myjących) świadczy klasa jakościowa produktu. Im wyższa klasa tym lepszy olej.

Oleje klasy CB CC CD (silniki diesla) mają tego znikoma ilość, natomiast oleje CG-4/CH-4/CI-4 mają tego już dużo.
Ta sama zasada dotyczy sulników na PB ( tam klasy jakościowe zaczynajaę od literki S). Im "wyższa" druga literka... tym lepsza klasa jakościowa oleju.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 18:31:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2006 09:13:25
Posty: 53
Czyli po 10000 tys wymienic na syntetyk tak pomijam inne czynnosci wczasie wymiany dzeki a czy po minerale sa dodatkowe jakis procedury ?

_________________
Audi ABK 2.0 115+LPG Alufelgi 17 215/45
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 18:43:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Mozżesz uzupełnic stan i jeszcze przejechać trochę.

Jak już zmienisz to obserwuj bagnet, czy nie ma na nim jakiś frendzli czy dziwnych zanieczyszczeń. Jeżeli nic nie bedzie przez pierwsze 3k i stan oleju nie bedzie spadał...to będzie git :D

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 18:54:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2005 20:40:36
Posty: 252
Lokalizacja: WROCŁAW
Co do obniżania temperatury... to olej jej nie obniża.
Jednym z zadań oleju jest chłodzenie silnika.. ale działa to na zasadzie tylko częściowego odprowadzania temperatury a nie chłodzenia go (od tego masz chłodnicę w samochodzie i płyn w niej) bo to nie jest jego zadanie główne.
Olej mineralny wytrzyma krótkotrwale około max 110-120 stopni. Syntetyk spokojnie pracuje przty 180 stopniach.[/quote]

Wiec olej nie <tylko> lecz ZASADNICZO odprowadza temperature elementow termicznie newralgicznych. Jest glownym chlodziwem od ktorego temperature w zewnetrznym plaszczu silnika odbiera dopiero woda. To daje stabilinosci cieplna silnika temp.oleju musi byc stala i wachania nie moga byc duze. Dlatego tylko silniki o b. duzej wydajnosci cieplnej wyposazone sa w chlodnice oleju,ktora pelni role zabezpieczajaca. No chyba nie trzeba nikomu mowic co sie stanie zalewajac goracy silnik zimnym olejem.
Co do wymiany na mineralny to moim zdaniem,kompletna bzdura, nie polecam rowniez kombinacji z podwyzszona lepkoscia oleju o ktorej mowi nam drugi parametr podawany w charakterystyce. Olej ten bedzie szybciej ubywal,a juz i tak nie wiele pomoze silnikowi ktory najlepszy okres ma juz za soba. Nas natomiast moze nie bedzie stac na wymiany odpowiednio czesto. Rozsadnym rozwiazaniem jest pozostanie przy polsyntetyku. Osobiscie nie polecam oleju castrol magnatec,szybko go ubywa,kiedy olej innej marki potrafi dotrwac na miarce do nastepnej zmiany. Szczerze polecam polsyntetyczny olej midland.10w40.
A w konkluzji dodam,ze duza czesc uzytkownikow forum ma bogate doswiadczenie w motoryzacji i nie potrzebuje doswiadczen i labolatoriow,zeby opiniowac pewne produkty dostepne na rynku od dawna. Osobiscie moge nawet powiedziec cos o olejach elf rozlewanych do butelek CPN(dosc odlegle czasy). :peace:

_________________
c3 avant 2,5tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 18:56:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2006 09:13:25
Posty: 53
A jesli benda jakies fredzle na bagnece to co wtedy to co radzisz simon 26 ale ja mam teraz mineralny olej

_________________
Audi ABK 2.0 115+LPG Alufelgi 17 215/45
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 19:10:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2005 20:40:36
Posty: 252
Lokalizacja: WROCŁAW
Co to znaczy frendzle :galy: ? olej moze byc przepalony, ale czysty :): no czarny ,ale bez zadnych zanieczyszczeni, nazwijmy "glutow".
to dziwne bo gdyby to byla woda w oleju to nie bylo by grudek tylko emulsja (polaczenie oleju z woda-emulgacja)chyba ,ze masz to juz b.dlugo. Moge Cie tylko wygnac do warsztatu.

_________________
c3 avant 2,5tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 19:26:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Wiec olej nie <tylko> lecz ZASADNICZO odprowadza temperature elementow termicznie newralgicznych. Jest glownym chlodziwem od ktorego temperature w zewnetrznym plaszczu silnika odbiera dopiero woda


A masz u siebie jakiś wymiennik ciepła dla oleju silnikowego ? :diabel:

Nie mówie tu o samochodach wyczynowych i rajdowych...


Co będzie jak olej silnikowy złapie temperaturę 120 C a co będzie jak woda złapie 120 C ?

Cytuj:
To daje stabilinosci cieplna silnika temp.oleju musi byc stala i wachania nie moga byc duze.

Ale są duże.... dochodzą do 180 C.
Chcesz poznać temperaturę oleju po przejściu przez turbinkę w benzyniaczku... który przejechał się autostradą ze 200 km/h ?

Cytuj:
Osobiscie nie polecam oleju castrol magnatec,szybko go ubywa,kiedy olej innej marki potrafi dotrwac na miarce do nastepnej zmiany.

Wiesz dlaczego taks się dzieje, skoro obydwa oleje są 5/40 ?

simon, nie wprowadzaj w bład "ludową mądrością" tzw. praktyków z przydrożnych warsztatów.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: