.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 13:49:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 A6 2,5 TDI] falujące obroty, dymienie
PostNapisane: 18.paź.2006 07:53:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2004 20:11:20
Posty: 45
Lokalizacja: Katowice
witam

przyszły przymrozki i pojawił się taki problem. rano pali dobrze, natomiast wolne obroty wahają się od 650 do 950. Mniej więcej co 1 - 2 sekundy następuje zwolnienie i wtedy z wydechu wydobywa się churka dymu (nawet dosyć spora). Oczywiście wpadłem na przebiegły pomysł i po odpaleniu trzymam niuńkę na gazie (ok. 1000 obrotów) przez minutkę albo dwie - wtedy jest ok (chodzi równo i lekki dymek jak to zwykle bywa). Kiedy odpuszczam i idę skrobać szybki wolne obroty są stabilne - ok. 800. Po chwili zaczyna jednak migać kontrolka świec żarowych i zaczynają się pojawiać wielkie kłęby dymu. Po małej przygazówce kontrolka gaśnie i kłęby nikną.

Może ktoś może coś na ten temat powiedzieć.

Dodam, że dopiero jutro jadę na vaga, może jednak jakieś sugestie które pozwolą mi przygotować odpowiednią sumę:)

pozdrawiam

_________________
Audi C4 2.0 ABK + gaz '1993 - było
Audi A6 2,5 TDI Avant (AEL) '1995 - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2006 15:03:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
moze czujnik temp. silnika... ? na nagrzanym tak sie nie dzieje ? moze ssanie...
Mi znow dymi ,a silnik mam po kapitalce 30k temu ,nowy tlumnik i wydolny katas i nie wiem czemu jak stoje to sie kopci :) bylo -2"c u mnie dzis i innym (na rozgrzanym) nie kopciło ,moze na to znasz pytanie ? :) oleju i plynu nie ubywa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 A6 2,5 TDI] falujące obroty, dymienie
PostNapisane: 18.paź.2006 16:18:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2006 08:04:42
Posty: 65
Lokalizacja: Kłodzko
survey napisał(a):
witam

przyszły przymrozki i pojawił się taki problem. rano pali dobrze, natomiast wolne obroty wahają się od 650 do 950. Mniej więcej co 1 - 2 sekundy następuje zwolnienie i wtedy z wydechu wydobywa się churka dymu (nawet dosyć spora). Oczywiście wpadłem na przebiegły pomysł i po odpaleniu trzymam niuńkę na gazie (ok. 1000 obrotów) przez minutkę albo dwie - wtedy jest ok (chodzi równo i lekki dymek jak to zwykle bywa). Kiedy odpuszczam i idę skrobać szybki wolne obroty są stabilne - ok. 800. Po chwili zaczyna jednak migać kontrolka świec żarowych i zaczynają się pojawiać wielkie kłęby dymu. Po małej przygazówce kontrolka gaśnie i kłęby nikną.

Może ktoś może coś na ten temat powiedzieć.

Dodam, że dopiero jutro jadę na vaga, może jednak jakieś sugestie które pozwolą mi przygotować odpowiednią sumę:)

pozdrawiam



Według mnie to masz źle ustawioną dawke, dlatego te skoki obrotów a co do kopcenia to radze sprawdzić wtryski

_________________
Strata czasu podobna jest do śmierci...nieodwracalna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2006 17:33:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Zobacz czy w tym czasie dźwignia od EGR nie pwychyla w od min do max. Wygląda to jakby sterownik robił sobie adaptacje tegoż EGR.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2006 21:06:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Podwieszajacy sie nastawnik. Chwilowo auto dostaje max mozliwą dawkę i nie moze jej przepalić. Zdarza mi sie to w 1Z raz na miesiac i auto dostaje takiego kopa ze strach dotykac pedału gazu ... niestety kopciuch jest tak potezny ze wstyd jechac a obtory falują o 900 do 1300 ... identyczny objaw. Niestety pompa pomalutku się odzywa ... czasem pomaga wyczyszczenie nastawnika a czasem tylko jego wymiana.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2006 08:57:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
wyczyscic nastawnik w pompie ... jak nie pomoze szukac sprawnej pompy ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2006 09:21:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2004 20:11:20
Posty: 45
Lokalizacja: Katowice
no tak.
w czwartek autko sprawdzone vagiem (MT Katowice)
ponownie pojawił się błąd wtrysku sterującego - skasowany.
podczas butowania wszystko wyglądało ok, jedynie duża różnica w dawkach paliwa podawanych przez wtryski. autko zostawiłem na noc, żeby zobaczyć jak to jest z zimnym silnikiem. okazało się, że w piątek nic złego się nie działo - obroty podobno nie falowały tylko bardzo dymił (bardzo). W piątek wieczorem troszkę pojeździłem i zostawiłem autko na parkingu. Wczoraj (niedziela) wieczorem obpaliłem i znowu mocne wahania obrotów - czasem jest tak jakby dostał gwałtownej zadyszki (obroty w dół jakby miał zgasnąć) i natychmiast potem do 900. Kopci tak przez 15 minut do momentu aż będzie ciepły.

Wniosek: pierwsze zostaną wymienione wtryski (może ktoś wie gdzie można kupić dobre i tanio). Później zobaczymy. Błąd wtrysku sterującego pojawił się drugi raz więc nie jest to przypadek. Spróbował bym wyczyścić nastawnik, ale nie mam pojęcia gdzie jest jakiś dobry mechanior w Katowicach - sam nie będę próbował.

I jeszcze jedno - w opinii Wojtka z MT silnik się "telepie". Nie zauważyłem tego bo to mój pierwszy traktor, ale faktycznie szczególnie na wolnych obrotach jest lekkie drganie autka.

_________________
Audi C4 2.0 ABK + gaz '1993 - było
Audi A6 2,5 TDI Avant (AEL) '1995 - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2006 19:57:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
czyli diagnoza to zwalony wtrysk sterujacy ....
czekamy na relacje po zakupie nowych wtryskow ....

P.S co do wtryskow skontaktuj sie z kolega o nicku Rogal .... powinien pomoc ... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2006 21:33:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2005 19:35:01
Posty: 147
Lokalizacja: Legionowo
ja mialem podobny problem w zeszla zime, tzn. odpalal ale strasznie nim rzucalo jak by chodzil na 2-3 cylindrach, przez dym nic nie bylo widac a po parunastu sekundach nagle zaczynal pracowac normalnie; z dnia na dzien bylo coraz gorzej.....; najpierw byla wymiana swiec zarowych i nic, pozniej regulacja kata wtrysku i nic, a na koncu mechanior rozebral caly ten slynny egr i wyczyscil, bo byl zasyfiony sadza do potegi i.....jak reka odjal; wiem, ze przyczyn moze byc duzo innych, ale u mnie bylo to

_________________
Pozdrawiam
Darek
Audi C4 2.5 TDI 93r. 6 gear: 05.2005 - 09.2008
Audi C4 2.5 TDI AEL Quattro 96' : 08.2008 -07.2011
Audi 90 quattro 2.3 NG 88': 2012-2013
Audi S2 coupe 91': 2013-2014


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 02:07:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2006 01:36:49
Posty: 16
Lokalizacja: Olsztyn
Cytuj:
ja mialem podobny problem w zeszla zime, tzn. odpalal ale strasznie nim rzucalo jak by chodzil na 2-3 cylindrach, przez dym nic nie bylo widac a po parunastu sekundach nagle zaczynal pracowac normalnie; z dnia na dzien bylo coraz gorzej.....; najpierw byla wymiana swiec zarowych i nic, pozniej regulacja kata wtrysku i nic, a na koncu mechanior rozebral caly ten slynny egr i wyczyscil, bo byl zasyfiony sadza do potegi i.....jak reka odjal; wiem, ze przyczyn moze byc duzo innych, ale u mnie bylo to


Co to jest ten słynny EGR ???
Mi do wymiany zostały tylko wtryski :/
ale to troszke kosztowna operacja więc to będzie ostateczność

_________________
Audi A6 2.5TD AEL 94r

xszakalx@tlen.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 12:30:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Dowiadywałes się ile kosztują wtryski? Podaj cene jeśli wiesz.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 16:47:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2005 19:35:01
Posty: 147
Lokalizacja: Legionowo
jesli dobrze pamietam egr to zawor odpowiedzialny za recylkulacje spalin; co jakis czas moze tam sie zbierac sadza ze spalin i warto to sprawdzic; przy zbyt duzym dymieniu auta podczas przyspieszania niektorzy decyduja sie na zaslepinie egr, ale sa rozne zdania na ten temat.

_________________
Pozdrawiam
Darek
Audi C4 2.5 TDI 93r. 6 gear: 05.2005 - 09.2008
Audi C4 2.5 TDI AEL Quattro 96' : 08.2008 -07.2011
Audi 90 quattro 2.3 NG 88': 2012-2013
Audi S2 coupe 91': 2013-2014


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2006 09:58:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2004 20:11:20
Posty: 45
Lokalizacja: Katowice
witam

dzisiaj ostatnia kontrola wtrysków u pompiarza - będzie decyzja co do wymiany.
Dziwne jest to, że na ciepłym silniku wszystko jest ok (dobrze pali, turbinka ok). Przy butowaniu od 1500 do 4500 na trzecim biegu vag nie wykazuje nic poza różnicą w dawce na cylindry.

co do ceny wtrysków to jakiś kosmos - 2500 - 3000 za komplet w jakimś sklepi sieciowym (już nie pamiętam)

no jeszcze oczywiście sprawdzę ERG

pozdrawiam

_________________
Audi C4 2.0 ABK + gaz '1993 - było
Audi A6 2,5 TDI Avant (AEL) '1995 - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 21:03:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2004 20:11:20
Posty: 45
Lokalizacja: Katowice
wnioski z dzisiejszych działań - nastąpiła zmiana planów co do dalszych poczynań - F##K
najpierw wymiana wtrysku sterującego. okazało się że mechanior nie ma takiego samego. wsadził coś z vw passata - inne ciśnienie (u mnie 190, tam 220). silnika zagrał nawet dobrze ale strasznie go telepało na wolnych obrotach.
potem wizyta u innego speca. diagnoza "na słuch" że coś nie halo z jednym garem. może się to skończyć nawet ściąganiem głowicy. normalnie mam wielkie wątpliwości w stosunku do gości co widzą wszystkie usterki "na słuch" albo "na pierwszy rzut oka", ale tutaj może niestety mieć rację.
zmiana planów jest taka. W poniedziałek sprawdzanie kompresji, wtrysków i ERG a później może rozbieranie silnika (oczywiście od razu wróciłem do swojego wtrysku sterującego).
Niestety nie wiem czy mnie nie chcą naciągnąć ale nie znam nikogo w katowicach kto mógłby jednoznacznie potwierdzić diagnozę.

Przy okazji przynajmnie zrobię rozrząd :)

pozdro

_________________
Audi C4 2.0 ABK + gaz '1993 - było
Audi A6 2,5 TDI Avant (AEL) '1995 - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2006 23:47:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2006 01:36:49
Posty: 16
Lokalizacja: Olsztyn
Cytuj:
jesli dobrze pamietam egr to zawor odpowiedzialny za recylkulacje spalin; co jakis czas moze tam sie zbierac sadza ze spalin i warto to sprawdzic; przy zbyt duzym dymieniu auta podczas przyspieszania niektorzy decyduja sie na zaslepinie egr, ale sa rozne zdania na ten temat.


Gdzie moge znaleźć to u siebie w moim AELu ??? Ten caly EGR ??? Wykonam taka operacje sam z waszą pomocą czy trzeba skorzystać z warsztatu. bo moge cos uszkodzic ???

_________________
Audi A6 2.5TD AEL 94r

xszakalx@tlen.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2006 23:51:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kurrrrrrrrrrrrrrrrrrr .... czy nie macie u siebie porzadnych mechanikow ? Czy wszystko jest naprawiane metoda prob i beldow ???

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 15:37:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2004 20:11:20
Posty: 45
Lokalizacja: Katowice
opowieści ciąg dalszy...
sprawdzona kompresja
cylinder 1 - 26 bar
2 - 27
3 - 28
4 - 22
5 - 25

mechanior mówi, że mogą być problemy z przestawionym zapłonem, i od tego może być ciągle mój błąd przesunięcia iglicy i dymienie. Poza tym wydaje mu się, że ktoś coś robił przy rozrządzie. ja na to, że jasne że robił ale jakieś 50000 temu (wymiana wg moich papierów). On na to, że radzi zrobić rozrząd i zobaczyć co później. Co prawda za małe ciśnienie na 4 i 5 cylindrze, ale jeżeli nic strasznego się nie będzie działo po zrobieniu rozrządu to jeździć.
Co prawda miałem rozrząd w planach za jakieś 10000 ale robię teraz. robocizna ok. 300 zł. części - nie mam pojęcia.

Cytuj:
Kurrrrrrrrrrrrrrrrrrr .... czy nie macie u siebie porzadnych mechanikow ? Czy wszystko jest naprawiane metoda prob i beldow ???


baskecik - jak widać "nie macie" - to jest już do trzeci. jakby byli to chyba jeździłbym do tego jednego :/


pozdrawiam

_________________
Audi C4 2.0 ABK + gaz '1993 - było
Audi A6 2,5 TDI Avant (AEL) '1995 - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 20:50:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Darek K napisał(a):
ja mialem podobny problem w zeszla zime, tzn. odpalal ale strasznie nim rzucalo jak by chodzil na 2-3 cylindrach, przez dym nic nie bylo widac a po parunastu sekundach nagle zaczynal pracowac normalnie; z dnia na dzien bylo coraz gorzej.....; najpierw byla wymiana swiec zarowych i nic, pozniej regulacja kata wtrysku i nic, a na koncu mechanior rozebral caly ten slynny egr i wyczyscil, bo byl zasyfiony sadza do potegi i.....jak reka odjal; wiem, ze przyczyn moze byc duzo innych, ale u mnie bylo to


Mam podobne objawy jak ty ale tylko jak samochod stoi na zewnatrz i są niskie temperatury. Jesli stoi w garażu (okolo 13 stopni C) takich objawow nie ma ! Czy u mnie tez moze byc EGR ?
Czy jestem w stanie sam go wyczyscic ? (silnik AKN , śrubokręt i klucze nie są mi obce ) :)

Ps. Tez wymienialem wtryski.

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 10:04:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2006 11:02:10
Posty: 93
Lokalizacja: Leszno - Wielkopolska
jednym z elementów który ustawia zapłon podczas jazdy jest wtrysk sterujący i dopóki nie wymienisz go na taki jak ma być (od paska na 99% nie pasują) i nie będzie na 100% sprawny to nie będziesz wiedział czy jest coś z nim nie tak. egr można na jakiś czas bez szkody dla silnika zaślepić. można przejechać się z odpiętą przepływką, żeby sprawdzić czy nie szarpie, można też odpiąć wtrysk sterujący i sprawdzić czy nie szarpie. ja miałem uszkodzony właśnie ten wtrysk, ale w taki sposób że w kompie na vagu nie było śladu o uszkodzeniu. dopiero jak trafiłem na speca i pojeździłem z nim 100 km z podpiętym laptopem, przeanalizował wszystkie dane, wytypował co może być przyczyną i zaczął podmieniać. uwalony sterujący, wielu mechaników nie docenia znaczenia tej częśći. w tdi to jak element serca.

_________________
b4, tdi, avant, czerwony jak ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: