.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 15:53:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1.9tdi] problem z rozruchem
PostNapisane: 21.paź.2006 13:26:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lip.2004 13:08:50
Posty: 163
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: B6 AVF quattro
Witam,
Mój traktor stał nie jeżdżony przez 4 dni. Drugiego dnia go odpaliłem aby chwilę pochodził. Czwartego dnia chciałem go odpalić by pojechać i usłyszałem po przekręceniu kluczyka tylko dźwięki jakby tykanie tyktyktyktyktyktyk i wogóle rozrusznik nawet nie zakręcił (wszystkie kontrolki się paliły łącznie z akumulatorem). W końcu odpaliłem na popych. Facet, który mi pomógł powiedział, że mógł to być uszkodzony "bendix" lub słaby akumulator. Natomiast dzisiaj odpaliłem jak zwykle na dotyk. Co to mogło być, co sprawdzić aby się to nie powtórzyło? Co to takiego "bendix"?

_________________
A4 B6 1.9 TDI AVF quattro Avant 2004r.-08.2018->
A4 B5 1.9 TDI AFN quattro Avant 1997r.-08.2007->12.2018
80 B4 1.9 TDI 1Z Avant 94r.-05.06->08.07
80 B3 2.0E AAD automat 91r., LPG BRC-07.04->05.06


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 15:29:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2006 16:33:31
Posty: 77
Lokalizacja: olsztyn
Przeczuść klemy na akumulatorze, a następnie sprawdź czy auto samoczynnie nie rozładowuje akumulatora.
Zen.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 19:01:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.kwi.2006 18:35:04
Posty: 53
Lokalizacja: Puławy
to samo miałem kiedyś w swoim aucie gdy stało kilka dni- po wymianie akumulatora jak ręką odjął


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 19:15:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
szoszi napisał(a):
to samo miałem kiedyś w swoim aucie gdy stało kilka dni- po wymianie akumulatora jak ręką odjął


dokladnie tak ... mialem tak samo w swoim ex-b4 TDI ....
wymiana aku zalatwila sprawe ....

P.S z tym odpalaniem na "popych" to bym uwazal ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 23:43:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.paź.2006 09:29:50
Posty: 26
Lokalizacja: Pruszków
akumulator moze byc uszkodzony, albo alternator (zoacz paski czy sie nie poluzowaly

_________________
AUDI B4 AVANT 1.9TDi 95r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2006 13:22:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lip.2004 13:08:50
Posty: 163
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: B6 AVF quattro
spanky napisał(a):
PS z tym odpalaniem na "popych" to bym uwazal ....

dlaczego??

_________________
A4 B6 1.9 TDI AVF quattro Avant 2004r.-08.2018->
A4 B5 1.9 TDI AFN quattro Avant 1997r.-08.2007->12.2018
80 B4 1.9 TDI 1Z Avant 94r.-05.06->08.07
80 B3 2.0E AAD automat 91r., LPG BRC-07.04->05.06


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2006 14:04:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
artmach napisał(a):
spanky napisał(a):
PS z tym odpalaniem na "popych" to bym uwazal ....

dlaczego??


generalnie nie powinno sie nic stac , ale sa różne opinie ... ;-)

-> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ght=popych

zacytuje wypowiedz jednego z lepszych znawcow TDI w Polsce .... ;-)

"Generalnie silnikowi jest "wszystko jedno" czy zaczniemy obracać nim za pomocą rozrusznika czy też za pomocą -------wałka sprzęgłowego. Problem tkwi w dynamice obracania. Rozrusznik ma swoją bezwładność, swoją stałą prędkość obrotową. Uruchamianie z >zaciągu<jest>ruszenia silnika z miejsca<Dok>rusza z miejsca< i to mieści sie w granicach wytrzymałości paska. W tym miejscu należy zaznaczyć że jeżeli uda nam sie obrócić silnik z zaciągu to możemy go holować nawet 1000km i nic mu sie nie stamie gdyż warunki pracy paska są takie same jakby silnik pracował o własnych siłach" ....

plus jakis artykul pierwsz lepszy z brzegu

-> http://www.motofakty.pl/artykul/na_pych_.html

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2006 14:38:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lip.2004 13:08:50
Posty: 163
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: B6 AVF quattro
Poczytałem :/ , w sumie odpaliłem tak piewszy raz w życiu, wcześniej tej metody nie potrzebowałem. Jutro sprawdzę akumulator i jeśli rzeczywiście powoli pada zakupię nowy.

_________________
A4 B6 1.9 TDI AVF quattro Avant 2004r.-08.2018->
A4 B5 1.9 TDI AFN quattro Avant 1997r.-08.2007->12.2018
80 B4 1.9 TDI 1Z Avant 94r.-05.06->08.07
80 B3 2.0E AAD automat 91r., LPG BRC-07.04->05.06


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: problem z rozruchem
PostNapisane: 22.paź.2006 22:57:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
ja również bym odradzał zapalanie na pych sprawa jest tego typu że moze ci przeskoczyć pasek rarządu , co innego jak byś miał łańcuszek rozrządu - natomiast jak ci przeskoczy pasek to póxniej jak odpalisz to silnik zgłupieje , jeżeli chodzi o to ze akumulator nmie miał siły odpalić to tak to można ując a mianowicie jest takie pojęcie jak prad uderzeniowy czyli prad jaki jest dostarczany w momencie zapłonu na rozrusznik i świecie jeżeli będzie zbyt mały to będzie tylko kręcił silnik i nie odpali natomist bendix to taka jakby cewa w rozruszniku gdy włączasz zapłon napędza on wał i w momencie zapłonu odpuszczasz go i silnik chodzi samoczynie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: