.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 15:47:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4] 2,6 - jaka norma zużycia oleju silnikowego?
PostNapisane: 14.paź.2006 22:35:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2003 17:17:51
Posty: 191
Lokalizacja: Podlaskie - Bielsk Podlaski
Kumpel z osiedla zakupił B4 w Avancie z motorkiem 2,6. Pyta o normę zużycia oleju silnikowego dla silnika tego typu. Nie wiem, więc proszę o podpowiedź. Dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 09:20:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Witam, po pierwsze silniki V6 lubia "brac" olej i to nawet przy bardzo dobrej kondycji silnika ok. 1,5 litra na 10000km (jak sie nie mysle, jezeli tak prosze mnie poprawic), po drugie producent pisze ze bardzo dobrze dotarte silniki zuzywaja ok. 0,2l na 1000 km, a maksymalna (dopuszczalna)norma spalania to 1,5l na 1000 km. Tak pisze w ksiazce wiec uwazam ze tak jest i w praktyce POZDRO

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 10:38:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
mysle ze jak lyknie nawet 2,5 litra od wymiany do wymiany to jest to dobry wynik, poza tym te silniki nie zawsze lykaja olej, tylko wycieka on przez mase nieszczelnosci. Zwlaszcza silniki w b4 czyli te starsze maja tendencje do wyciekow. Glowne miejsca to: 2 uszcezlki w miscie olejowej, dekiel pod kolektorem dolotowym, obie uszczelki pod glowicami, oringi walkow rozrzadu (zwlaszcza te tylne), oraz tylny oring na wale korbowym

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 10:41:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2004 18:07:03
Posty: 146
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: A8D2
zużycie oleju zależy też od wciskania w pedał przyśpieszania, jak silnik chodzi non stop na maxymalnych obrotach to weźmie swoje :D

_________________
SAJMON

Audi 200 20VTQ avant, Audi S8 D2, Audi 80 competition 1.8 turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 11:29:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Miałem 2.6 i 2.8 i oba łykały w granicach litra na 1000 km. Spreżnanie było ok i odejście trzymało dane katalogowe. Chociaż 2.6 to potworny kondon jezeli chodzi o osiągi :/

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2006 08:34:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Przyjmij zużycie w granicach 2l/10tys.km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2006 12:32:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:20:57
Posty: 79
Norbi napisał(a):
Miałem 2.6 i 2.8 i oba łykały w granicach litra na 1000 km. Spreżnanie było ok i odejście trzymało dane katalogowe. Chociaż 2.6 to potworny kondon jezeli chodzi o osiągi :/


Czemu twoim zdaniem 2.6 to 'kondon'? Pytam poważnie - sporo różnią się z 2.8? A spalanie wahy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2006 13:28:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
knocke, oba paliły mi tyle samo, a dynamika o niebo lepsza w 2.8. 2.6 to tylko 150KM i ciężka jednostka,a jak zapewne wiesz obecnie 2.0 maja blisko, lub dokładnie 150KM i to w duzo lzejszym czyt. 4 cylindrowym wydaniu. Tak wiec na swiatełkach dostajesz baty od prawie wszystkich 1.8 i 2.0 , a często od 1.6 jezeli naprawde lekka furka i co? i wstyd :/ Spalanie w granicach 15-17 literkow miasto. Szukaj absolutnie 2.8 kultura pracy rownie piekna jak w 2.6 a osiagi duuuzo lepsze.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 23:22:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2003 17:17:51
Posty: 191
Lokalizacja: Podlaskie - Bielsk Podlaski
OKi. Serdeczne dzięki wszystkim. Przekażę kumplowi i sprawdzimy czy motorek jest zdrowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 91 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: