.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 18:01:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: (B4 2.0 )Poszła uszczelka pod głowicą.
PostNapisane: 22.paź.2006 17:15:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2006 21:52:32
Posty: 2
Lokalizacja: Głogów
:( Witam. Mam Audi B4 2.0 motor ABT 90 KM. Poszła mi uszczelka pod głowicą i wycieki są na zewnątrz. Może któryś z kolegów posiada momenty dokręcania śrub w tym motorze, bo niestety nie posiadam książki do mojej niuni.Jeżeli ktoś ma to prosze wysłać na skrzynke : karolkaluzka@wp.pl chyba że ktos dysponuje całą książką w wersji elektronicznej to bym był bardzo wdzięczny za udostępnienie. Jutro biore się za silnik i bardzo potrzebuje tych informacji. A i mam jeszcze jedno pytanie. Czujnik temperatury raz mi pokazuje a raz nie i teraz nie wiem czy jest to wina wskażnika na zegarach czy też może samego czujnika, tylko nie wiem gdzie on sie znajduje i czy jest drogi gdyby kupić nowy. Proszę o jak najszybsze info kolegów, którzy chcieliby pomóc w tej sprawie. Pozdrwiam.

_________________
karolikglogow
Audi B4 2.0 BENZYNA + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2006 17:31:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Siemka. www.tas.glt.pl na tej stronce ( Team AUDI Suwałki :D ) znajdziesz do ściągnięcia książkę AUDI 80 - reguluję... w PDFie. Co prawda dotyczy modelu z roczników 86-91 ale może coś w niej będzie. Osobiście jak coś naprawiam w moim B4 to zawsze w niej szukam najpierw.Wię może coś tam wyczytasz. Pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2006 17:57:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Przeszukaj porządnie forum. Podawałem te momenty dwa razy.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2006 15:27:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
o jakich momentach dokrecania mowicie?
ja wymienialem 3 tygodnie temu uszczelke pod głowica
dokrecilem tyle ile moglem, zrobilem 1 tys km i dokrecilem jeszcze tyle ile dało rade. wszystko jest OK

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2006 15:48:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
1. 30Nm
2. 60Nm
3. 2x90 stopni na sztywnym kluczu.

Kolejność :

................9 3 1 5 7
tył silnika.................przód silnika
................8 6 2 4 10
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 23.paź.2006 15:52:31 przez ADAM 12, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2006 15:48:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
hehe :) momenty dokręcania szpilek głowicy jak i kolejność w jakiej się to robi to dość istotne parametry ....

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2006 16:26:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Leo napisał(a):
hehe :) momenty dokręcania szpilek głowicy jak i kolejność w jakiej się to robi to dość istotne parametry ....


Dlatego wlasnie nie nalezy sie tykac takich rzeczy, jak sie nawet o nic nie slyszalo :) Glowicy sie tez nie dokreca z tego co wiem.

A czujnik temperatury cieczy znajduje sie w kroćcu wodnym wchodzacym do glowicy od lewej strony silnika patrzac od strony kierowcy i jest 3 pinowy koloru szarego. Niebieski jest do ECU.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2006 17:01:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
nie no kolejność dokrecania to wiadomo jest bardzo ważna, ale moment?

powiem tak u mnie działa :P

A co do wymiany karolikglogow
to powiem Ci tak, ze jezeli chcesz to robic sam to wspołczuje, ja robilem sam wymiane, i tyle ile sie nakląłem przy odkrecaniu kolektorów zarówno ssacego jak i wydechowego to chyba jeszcze nigdy.
Z rzeczy ktore moge Ci polecic (jezeli sie odważysz sam to robic) to kup sobie paste czysczaca najlepiej 0 albo 1, i dodatkowo srodek uszczelniajacy ktorym smarujesz blok silnika przed polozeniem uszczelki i pozniej dol glowicy jak kladziesz na uszczelke. Zaopatrz sie w wszystkie klucze x 3 bo bedziesz mial około 70 srubek do odkrecenia, i dodatkowo, sporo opasek bo wiekszosc opsaek na wezach (ktore musisz odpiąc) jest jednorazowych.

Jednym słowem powodzenia
na koniec powiem robilem to 12 godzin, i nastepnym razem jesli przyjdzie mi to robic daje do mechanika nawet jak mi powie za to 2 kafle
M.

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2006 06:41:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
MarekB z tego co mi wiadomo to zarówno moment jak i kolejność są bardzo ważne. Dlaczego? Otóż jak przesadzisz z pierwszym etapem to nierówno dociśniesz uszczelkę, efekt: podobny jak przy niezachowaniu kolejności śrub, czyli pokrzywienie głowicy. Jak przesadzisz z maksymalnym momentem na koniec to za mocno zgnieciesz uszczelkę i efekt podobny. Owszem słyszałem o mechanikach, którzy to robią "na wyczucie", ale nie po to są podane te momenty, etapy i kolejność dokręcania, żeby to olewać. Ja w każdym razie takich mechaników omijam z daleka od kiedy po kilku miesiącach od wymiany musiałem robić to ponownie. Poza tym jest jeszcze niebezpieczeństwo zerwania szpilek, a wtedy to już totalna kicha.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2006 07:58:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
MarekB napisał(a):
nie no kolejność dokrecania to wiadomo jest bardzo ważna, ale moment?

powiem tak u mnie działa :P

A co do wymiany karolikglogow
to powiem Ci tak, ze jezeli chcesz to robic sam to wspołczuje, ja robilem sam wymiane, i tyle ile sie nakląłem przy odkrecaniu kolektorów zarówno ssacego jak i wydechowego to chyba jeszcze nigdy.
Z rzeczy ktore moge Ci polecic (jezeli sie odważysz sam to robic) to kup sobie paste czysczaca najlepiej 0 albo 1, i dodatkowo srodek uszczelniajacy ktorym smarujesz blok silnika przed polozeniem uszczelki i pozniej dol glowicy jak kladziesz na uszczelke. Zaopatrz sie w wszystkie klucze x 3 bo bedziesz mial około 70 srubek do odkrecenia, i dodatkowo, sporo opasek bo wiekszosc opsaek na wezach (ktore musisz odpiąc) jest jednorazowych.

Jednym słowem powodzenia
na koniec powiem robilem to 12 godzin, i nastepnym razem jesli przyjdzie mi to robic daje do mechanika nawet jak mi powie za to 2 kafle
M.


No przestań.Ściągnięcie głowicy to jest 45min :D .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2006 15:42:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2006 20:02:09
Posty: 31
Lokalizacja: szczecin
Ja ostatnio w swojej B3 tez wymienialem uszczeleczke. Zaopatrz sie w silikon czerwony do 350 stopni i smaruj wszystkie uszczelki, pod kolektorami, na glowicy, pod przykrywa.
W rozkrecenie glowicy bawilem sie z kolega jakies 4 - 5 h, potem 3 dni czekania na planowanie (dalem w piatek). W poniedzialek skrecilem auto ale nie dopalalo, dopiero kolega we wtorek pomogl ustawic prawidlowo rozrzad :)
Pozdrawiam i zycze powodzenia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2006 15:49:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
ADAM 12 napisał(a):

No przestań.Ściągnięcie głowicy to jest 45min :D .


Chyba jak masz odkrecone kolektory i silnik wyjety z samochodu
:P

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: