.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 17:40:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A4 1Z ] KOPCI !!!
PostNapisane: 02.maja.2006 15:14:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2006 10:52:08
Posty: 13
Lokalizacja: Kielce
Posiadam Audi A4 1.9 TDI 90 KM. Niestety po zakupie musialam zrobić remont silnika bo nie było ciśnienia na 1 tłoku. Wymienialam praktycznie wszystko : pierścienie, panewki, głowicę ( bo stara była pęknięta), turbina ( po regeneracji), pompa oleju, pompa wody, wtryski, pompa wtryskowa była regenerowana. Władaowałam naprawde dużo kasy a moja niunia kopci. Teraz pożyczyłam wtryski od 110 KM ( na 100 % dobre ) i samochód owszej jest troche mocniejszy ale kopci i to nawet mocniej. Pomóżcie , bo juz wkurza mnie to że każdy mówi czemu ci tak bardzo kopci ?! :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 15:48:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
sprawdz dokladnie szczelnosc dolotu (opaski na wezach, weze, IC)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 15:52:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2006 10:52:08
Posty: 13
Lokalizacja: Kielce
najgorsze jest to że już sprawdzaliśmy i wszystko jest poskręcane. Moja ninua ma prawdobodobnie chipa i ktoś mi powiedział że coś z tym chipem może być nie tak czy to możliwe??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 16:37:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przyczyn moze byc wiele, od nieszczelnego dolotu, przez mocno zuzyte wtryski, kończące się turbo, uszkodzony N75, spartolony remont etc etc ...
Czas na solidną diagnostykę i eliminowanie po kolei możliwych nieprawidłowości.
VAG , dobry diagnosta i testujcie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 16:49:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przeplywomierz moze byc przyczyna kopcenia.
modyfikacja sterownika tez moze byc przyczyna stefana.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 16:54:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
przeplywomierz moze byc przyczyna kopcenia.

raczej nie bo komputer zredukuje ilosc paliwa przy skopanej przeplywce - stad wowczas mulowatosc i gorskie powietrze z rury :):
kopcenie to objaw nadmiaru paliwa/niedoboru powietrza i/lub zle rozproszonej dawki paliwa (kaszaniasty chip lub lejace wtryski)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2006 12:48:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
a nieszczęsny EGR?? słyszałem, że jak kopci to zaślepia się to badziewie

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2006 13:33:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2006 22:29:06
Posty: 46
Lokalizacja: Hrabstwo Klodzkie
witam. na jaki kolor dymi (czarny niebieskawy ). Podlacz vaga i sprawdz cisnienie doladowania. jezli jest wlożony chip tuningujacy to przy slabej turbinie bedzie sie dokladnie tak dziac,lub tez po remoncie zminily sie warunki pracy i chip moze byc przesterowany .Inna sprawa , ktora czesto sie zdarza -dziurawy interkuler. lub cos w dolocie.Tu trzeba dobrze poszperac. EGR nie ma szczegolnego wplywu na dymienie.

_________________
Power TDI i nie ma mocnych...

Nowe części - rewelacyjne ceny dla klubowiczow.gg 5592831


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2006 09:58:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2006 09:49:25
Posty: 1
czesc ja mam podobny problem kupilem 4 miesiace temu audi a4 1,9 tdi automat z 90km silnikiem z 96 roku niby wszystko z silnikiem jest oki ale strasznie kopci jak dodam gazu mocniej to z tylu niewiedze kto jedzie ogolnie kopci caly czas i na warsztatach caly czas mi powtarzaja ze wszystko oki wymienialem ostatnio silniczek sterujacy turbine moze cos tam nieustawili noi moze za slaby silnik 90 km do takiej masy jakies porady


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2006 14:27:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2006 18:02:36
Posty: 303
Lokalizacja: Wawa/Katowice/okolice Garwolina najczesciej
kamil05 napisał(a):
wymienialem ostatnio silniczek sterujacy turbine moze cos tam nieustawili noi moze za slaby silnik 90 km do takiej masy jakies porady


ooo silniczek ??? no ładnie
moze wymieniałes ten silniczek po prawej stronei turbiny co jest .. :peace:

_________________
Były Mercedesy a teraz ..

Audi 80 B4 AVANT 1,9TDI `95
Gumowce 50zł
Widły 20zł




Wrażenia z rozrzucania gnoju BEZCENNE!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2006 19:47:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
Moj tez po chipie strasznie zaczął kopcic na czarno!
Przeplywka jest ok, wyczyszczona do tego... N75 wymeiniony na nowy, filtr powietrza nowy, dolot sprawdzony (na oko i podokrecany) i szczelny, EGR zatkany i kolektor dolotowy wyczyszczony...
Nie wiem wlasnie czy sie turbo nie konczy (podobno dobrze pompowało przed chipem (baskecik tak powiedzial) i wtryski są takie sobie :/ Czy to moze byc wina wtrysków, ze przy wiekszej mocy muszą byc "idealniejsze"?
Czy mozna do AFN'a zalozyc jakies wydajniejsze wtryski? Czy lepiej oryginały?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2006 19:50:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
djset napisał(a):
Moj tez po chipie strasznie zaczął kopcic na czarno!
Przeplywka jest ok, wyczyszczona do tego... N75 wymeiniony na nowy, filtr powietrza nowy, dolot sprawdzony (na oko i podokrecany) i szczelny, EGR zatkany i kolektor dolotowy wyczyszczony...
Nie wiem wlasnie czy sie turbo nie konczy (podobno dobrze pompowało przed chipem (baskecik tak powiedzial) i wtryski są takie sobie :/ Czy to moze byc wina wtrysków, ze przy wiekszej mocy muszą byc "idealniejsze"?
Czy mozna do AFN'a zalozyc jakies wydajniejsze wtryski? Czy lepiej oryginały?


moze turbo ,moze wtryski,moze dziura w dolocie .... zdiagnozuj autko ... moze cos wyjdzie ...
co do wtryskow to AFN/AVG/ASV ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2006 21:53:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
jak to jest z tymi wtryskami? ktore sa wydajniejsze? AFN/AVG/ASV? i o duze wzrosnie wtedy spalanie? Czy moze lepiej zalozyc oryginaly i podniesc dawke paliwa np VAGiem? zreszta na nowych auto bedzie lepiej chodzic czy tylko mniej kopcic?
a czy takie kopcenie moze zaszkodzic katalizatorowi? bo tak sie zastanawiam czy go nei wyciąć czasem...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: