.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 17:57:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 1.8 PN LPG] Problemy z silnikiem
PostNapisane: 25.paź.2006 09:41:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.mar.2006 18:15:29
Posty: 64
Lokalizacja: Ostróda
Witam.

Od pewnego czasu zaobserwowałem kilka niepokojących rzeczy, które dzieją się pod maską niuńki.

1. Jak rano odpalam klekocze jak Diesel. Wcześniej też tak sie działo ale po chwili klekot ustawał, czytałem w "Sam naprawiam Audi 80", że taki chwilowy klekot to nic strasznego (talerzykowe popychacze zaworów), ale teraz potrafi tak klekotac kilka minut!

2. Silnik pracuje nierównomiernie, na biegu jałowym lekko trzęsie całą budą.

3. Z odapelniem go rano nie ma problemu, za to jak pojeżdze trochę na gazie i zgasze silnik, to aby go później włączyć muszę trzymać rozrusznik nieraz z 10s zanim załapie. Rozrusznik "kręci" bez problemu. Wtedy przy przełączaniu na gaz (włącza się przy 2k obrotów) potrafi zgasnąć. Jak go podkręce to 4k to już nie gaśnie. Przy odpalaniu zawsze na pół przekręconym kluczyku odczekam chwilę aż pompka czymś zasili sinik.

4. Na paliwie strasznie dymi z rury i czuć dziwny zapach benzyny, tak jakby z siarką.

5. Nieraz kontrolka oleju gaśnie po ok 8-10s. To zdaża się dość sporadycznie. Ale wcześniej tego nie było. Olej i filtr oleju wymieniane jakieś 8k km temu. Jeżdze na półsyntetyku Valvoline MAX Life 10/40. Poziom oleju często sprawdzany i jest ok. Bierze trochę, ale to tylko śladowe ilości.

Z góry dzięki za wszelkie sugestie. Być może któryś z użytkowników mieszka w okolicach Ostródy (np. Olsztyn) aby zerknąć na to wprawnym okiem? Ja jestem wciąż nowym użytkownikiem Audi (7m-cy) i ciągle mało wiem.

Pozdrawiam

_________________
Passat B5 1998 1.8 20V ADR
Audi 80 1991 1.8 PM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 17:43:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam ! Trzeba sprawdzic manometrem cisnienie oleju, bo ta kontrolka i klekot popychaczy sugeruja, ze cos moze byc nie tak z pompa oleju.
Nie mozesz odpalic cieplego silnika, bo go po prostu "zalewa" - stad ten dym i smrod z rury. Zdejmij kleme z akumulatora i poczekaj kilka minut, potem odpal na benzynie. Jak wtedy spaliny beda czyste, to komputer sterujacy praca silnika - ECU, lapie bledy od instalacji gazowej. Trzeba sprawdzic tez czujniki temperatury silnika - moga dawac podobne objawy
To ze buda trzesie na biegu jalowym to wina wypracowanych poduszek pod silnikiem albo tzw. wypadanie zaplonow - sprawdz uklad wysokiego napiecia: swiece, kable, kopulka i palec zapl.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: