.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 20:00:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 ABC] Czasem przymula.
PostNapisane: 25.paź.2006 20:22:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2006 18:40:24
Posty: 9
Witam.Moje auto nie ma gazu.Przy podłączeniu pod kompa nie wykwzuja błędów a mimo to przy chęci dania większego ognia jakby na 1-2sekundy przestaje przyspieszać.Na postoju dobrze wkręca się na obroty jak i stabilnie równo chodzi.Jest to szczególnie dokuczliwe przy chęci wyprzedzania.Proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 19:56:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Diagnostyka silnika nie polega na sprawdzeniu czy są lub nie ma błędów, i ewentualnym ich wykasowaniu.
Trzeba posprawdzać bloki wartości mierzonych. Podjedź do kumatego mechanika, który widział wcześniej na oczy V6

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2006 13:25:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Nie chcę Cie martwić, ale usterka którą podałeś często nęka V6. Z tego co kojarzę VAG tego nie wywali, trzeba szukać "na piechotę".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2006 17:54:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2006 18:40:24
Posty: 9
wszystko jest fajnie i doskonale was rozumiem że trzeba posprawdzać osprzęt, obwód i ogólnie całą ekektronikę ale jestem ciekaw czy ktoś już miał podobną usterkę i może jest to jakiś detal który mógłbym wymienić i mogłoby być ok.Po co zaraz rozczapierzeć całą instalację skoro może być to jakaś typowa usterka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2006 18:23:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2006 18:40:24
Posty: 9
generalnie to może ktoś z Was przerabiał taki temat i mógłby mnie nieco naprowadzić gdzie szukać.Wczoraj założyłem sekwencję i problem pozostał a nawet jakby się lekko wzmógł czyli nie jest to problem ciśnie nia paliwa itp.Jak w tym aucie przestawiany jest zapłon ?Zauważyłem że jadąc na 5tym biegu 120-130 gdy wciskam gaz to nic nie zamula tylko raczej z niskich biegów przy próbach przyspieszenia szczególnie dokucza..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 11:19:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
jezeli rozmawiamy o V6 2.6 (nie 2.8) to objawy moga zalezec od:

1. "wolnej" lambdy, lub jedna dobra, druga zla -> wymiana obu
2. polamanego wenatrz kolektora -> posklejac, poskrecac
3. przestawionego rozrzadu -> ustawic

Mialem to samo, pierwsze 2 punkty byly u mnie.

A i jeszcze jedno. Diagnoza Vagiem w tej jednostce to jakas porazka. Sondy moga byc uwalone i nic nie pokaze

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 14:25:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2006 18:40:24
Posty: 9
Dzięki kolego, ten rozrząd, to wymieniam 13listopada i wtedy zobaczymy.Był u Helmutów wymieniany na 118tys, a teraz mam 235tys tak że DANGER!!!O temacie z kolektorem też słyszałem że czasem pęka w środku, a sondy nie są złe bo gazownicy mi sprawdzali tydzień temu jak wkładałem tą sekwencję.Trochę się mulą ale działają jeszcze w miarę szybko.Dzięki za poodpowiedz.Jakby coś to będę pisał.!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 14:42:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2006 18:40:24
Posty: 9
A właśnie jeszcze jedno .Jakiej firmy sondę włożyłeś?Jeśli już to skąd i za ile kupić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 15:18:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
ja wbrew ogolnej opini na forum polecam te najtansze za 79zl z allegro (4 przewodowe, NGK). Sa duuzo lepsze niz te co byly montowane fabrycznie (oczywiscie po kilku latach ich eksploatowania). Ja mialem obie sondy niby dorbe, ale dopiero jak je wymienilem to silnik odzyl, tak ze radze sie zastanawoic nad tym

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 15:21:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2006 18:40:24
Posty: 9
A dlaczego czteroprzewodowe skoro oryginalnie są 3?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 15:30:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
bo nie ma 3 w normalnej cenie, na allegro, a 4 to to samo co 3 tylko masa jest wyprowadzona na 3 przewodzie, a w oryginalach masa jest polaczona z obudowa, wiec to zadna rzonica. po co placic 300zl za oryginal skoro tu masz 79 a dziala tak samo

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 15:44:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2006 18:40:24
Posty: 9
Tak myślałem.Ja tak z ciekawości pytałem u nas o sondę to mi powiedzieli że nic z allegro!!!Znasz jeszcze jakies osoby które to testowały?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 15:47:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
znam mojego kuzyna w vectrze ma zalozona i dizlaa jak nalezy. Tak jak mowilem wszyscy odradzaja te sondy bo przeciez powszechnie kosztuja 300zl i wiecej, wiec zaden mech nie przyzna racji ze za 79 moze dzialac dobrze, skoro mozesz u niego kupic za 300 :). Klasyka, dlatego moj samochod nie byl i mam nadzieje nigdy nie bedzie u zadnego mecha bo to po prostu zlodzieje :)

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 15:50:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2006 18:40:24
Posty: 9
Ile Ci to auto mniej więcej pali?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 13:45:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
wiking1 napisał(a):
A i jeszcze jedno. Diagnoza Vagiem w tej jednostce to jakas porazka. Sondy moga byc uwalone i nic nie pokaze

Żeby VAG pokazał błąd sondy, to musi byc zwarcie, przerwa w obwodzie, lub przez długi okres brak zmiany sygnału, ewentualnie jeśli mieszanka przez dłuższy czas wychodzi poza zakres, to też może to zanotować.
Ale jeśli np. są zmiany napięcia ale wolne, to sonda jest tak naprawdę niesprawna, chociaż sterownik przyjmuje ją jako działającą.
Sondy sprawdza się nie przez obecność błędów ale przez odpowiednie bloki wartości mierzonych.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 16:58:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2006 18:40:24
Posty: 9
A propos tego pękniętego kolektora wśrodku to trzeba całego zdjąć, czy da się to zrobić po odkręcniu tej góry na kilkunastu małych śrubkach.Jak się najlepiej do tego zabrać żeby nie spi....lić.???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 18:01:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
nie da sie, trzeba go wymontowac i rozebrac. Te gorne srubki i podobna ich ilosc na dole powinny zostac odrkecone, wtedy masz 3 czesci kolektora i srodek plastiokwy. Wszystko czyscisz i sprawdzasz czy nie popekane a potem skladasz i skrecassz do kupy.

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: