.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 00:51:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 ABT] Prawdopodobnie brak ssania.
PostNapisane: 03.lis.2006 11:32:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.wrz.2005 14:29:13
Posty: 745
Lokalizacja: Radlin
Mam problem prawdopodobnie nie włacza sie ssanie sa straszne problemy zeby odpalic auto gdy jest zimno. Ja obstawiam na czujnik temperatury powietrza dolotowego tylko jak go sprawdzic po sprawdzeniu miernikiem obwod jest.
Macie jakies pomysły ?

_________________
Koszulki klubowe Tura zakonczona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2006 22:49:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
A ja obstawiam na czujnik temperatury cieczy chlod. ten od ECU 2-pin. To on odpowiada za sterowanie "ssaniem"

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 08:58:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.wrz.2005 14:29:13
Posty: 745
Lokalizacja: Radlin
A orientuje sie ktos ile kosztuje ten czujnik ?

_________________
Koszulki klubowe Tura zakonczona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 09:08:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
orientacyjnie cos kolo 30 zl

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 09:29:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.wrz.2005 14:29:13
Posty: 745
Lokalizacja: Radlin
Mam dwa czaujniki dwu i 3 pinowy ale ksiazka twierdzi ze jest to ten 3 pinowy ma ktos moze zdjecie z etki ?

_________________
Koszulki klubowe Tura zakonczona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 09:56:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
kolego 2-pinowy jest od ECU (niebieski) i koszt nowego 20-50zl, a czujnik temp. zasysanego powietrza ponad 500 w ASO lub uzywka (caly mono-wtrysk) ok. 100-150 POZDRO

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 09:59:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
opperator napisał(a):
A ja obstawiam na czujnik temperatury cieczy chlod. ten od ECU 2-pin. To on odpowiada za sterowanie "ssaniem"

nie tylko rowniez czujnik temperatury zasysanego powietrza jest bardzo wazny przy zimnym silniku. MONO-WTRYSK nigdy nie mial ssania. POZDRO

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 10:01:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.wrz.2005 14:29:13
Posty: 745
Lokalizacja: Radlin
Ok dzieki jak sprawdzalem ten czujnikto ma odpowiednia opornosc tak jak pisało w ksiazce. Robie mały spacer do sklepu. 30 zł to nie majatek moge zaryzykowac. Jak by ktos miał jeszcze jakies pomysły prosze pisac a jak narazie wielkie dzieki.

Dobra czujnik zamowiony. Jak to nie bedzie działac to pozostanie mi tylko ognisko pod silnikiem zeby ruszyc :zly:

_________________
Koszulki klubowe Tura zakonczona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 10:18:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.wrz.2005 14:29:13
Posty: 745
Lokalizacja: Radlin
Czujnik wymieniony wszystko chodzi az miło :diabel: :diabel: Wielkie dzieki za odpowiedzi.

_________________
Koszulki klubowe Tura zakonczona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 05:17:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 02:19:37
Posty: 79
Lokalizacja: Trzemeśnia
Mam pytanie?? Jak ma się sprawa ssania w silniku 1.8 na wielopunktowym mechanicznym wtrysku (b3).
Pytam ponieważ mam problem z obrotami gdy jest zimno.
Po zapaleniu i przejechaniu kilku km obroty na biegu jałowym ustawiają się na poziomie 1500 (niezależnie czy to benzyna czy gaz) do normalnych tzn 950 wracają tylko po wyłączeniu zapłonu na 2 min lub rozgrzamiu silnika do 90st co w moim przypadku następuje po długim okresie i długim dystansie (gdy jest chłodniej to dopiero w korku)
W czym tkwi problem???? Czujnik temperatury cieczy chłodzącej?? termostat??
Wygląda to tak jakby silnik pracował cały czas na ssaniu??
W lecie przy wysokich temp nie było takich objawów...
Jak myśłicie, miał ktoś podobny przypadek??

_________________
AUDI 80 B4 2.0E - ABK (115km) -> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80347


Ostatnio edytowano 07.lis.2006 05:37:21 przez grzesce80, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 05:19:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 02:19:37
Posty: 79
Lokalizacja: Trzemeśnia
zbadałem czujnik temperatury (niebieski) - wartości rezystancji pasują do domyślnych, więc ta opcja odpada...

_________________
AUDI 80 B4 2.0E - ABK (115km) -> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80347


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 20:08:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 13:38:23
Posty: 61
Lokalizacja: Pruszków
Słuchajcie, u mnie problem jest podobny.
Pewnego dnia zaczeły się problemy z rozruchem zimnego silnika.
Wcześniej palił nawet przy silnym mrozie, a teraz muszę nim nieźle pokręcić zanim zaskoczy. Nawet jak na zewnątrz jest +10.
Ktoś mi powiedział że może być to wina świec zapłonowych i że przy takim silniku jak mój + LPG świece trzeba wymieniać co 15 tys. km - czy to prawda?
Na razie wymieniłem przewody zapłonowe - nie pomogło.
Zauważyłem że silnikiem trochę szarpie w zakresie średnich obrotów.
Po odpaleniu mogę go zgasić - i już odpala dobrze (nawet jeśli nie zdążył się rozgrzać). Po postoju powyżej 8 godzin znów jest problem z odpaleniem.
Czasem jest tak, że kręce, kręce i nic, poczekam 5 minut, znów próbuję i pali na dotyk.Pomocy.
Czy to czujnik temperatury? O może jednak te świece - wymieniałem je z 10 miesięcy temu, oryginalne NKG, przejechałem na nich jakieś 16 tys. km.
A może pompa paliwowa?
Komputer nie pokazał żadnych błędów.

_________________
<b>A4 Avant B5 Quattro V6 2.6 ABC</b>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 23:32:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
grzesce80 napisał(a):
Mam pytanie?? Jak ma się sprawa ssania w silniku 1.8 na wielopunktowym mechanicznym wtrysku (b3).
Pytam ponieważ mam problem z obrotami gdy jest zimno.
Po zapaleniu i przejechaniu kilku km obroty na biegu jałowym ustawiają się na poziomie 1500 (niezależnie czy to benzyna czy gaz) do normalnych tzn 950 wracają tylko po wyłączeniu zapłonu na 2 min lub rozgrzamiu silnika do 90st co w moim przypadku następuje po długim okresie i długim dystansie (gdy jest chłodniej to dopiero w korku)
W czym tkwi problem???? Czujnik temperatury cieczy chłodzącej?? termostat??
Wygląda to tak jakby silnik pracował cały czas na ssaniu??
W lecie przy wysokich temp nie było takich objawów...
Jak myśłicie, miał ktoś podobny przypadek??


Tutaj nie ma ssania tylko jest wtryskiwacz rozruchowy. Sprawdź czy działa poprawnie skoro czujnik temperatury jest dobry.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: