.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 07:58:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ABC 2,6 v6] i interfejs Viaken KKL...
PostNapisane: 08.paź.2006 20:02:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Mam interfejs viakena KKL na RS232. Mam kłopot z komunikacją z osprzętem silnika ABC v6 2,6. Czy to jakaś norma w tych sinikach i z takim interfejsem? Nie mam wogóle komunikacji na zadnym z programów do diagnostyki. Port i interfejs są ok. Prosze o pomoc...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 20:10:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
rs232 to już chyba OBDII dlatego pewnie sie nie łączy,ja mam taki http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=130141086 prosty na transoptorach z linją K+L
łaczyłem sie nim z 7A,3B,AAN,V8 i V6 bez problemu

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 20:35:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
tu raczej chodziło ze interfejs ma wyjscie na kompa zakoczone wtyczka RS232 (zamiast USB) a nie ze jest zbudowany na scalaku max 232.
To dziwe zjawisko bo viaken pisze ze ten fejs KKL obsługuje wszystkie modele z lat 1992-2004 i komunikuje sie ze wszystkimi dostepnymi programami wiec jak fejs jest dobry to moze cos ze ECU lub sama wtyczka w samochodzie ??

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 20:40:16 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
2.6 to komputer hella i wiekszosc nieoryginalnego sprzetu sie nie chce laczyc , pogadaj z 'AVANT2.6V6" z Krakowa , on w Vag-Com wiedzial jak ustawic zeby chodzilo

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 20:46:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Odezwę się do niego.
Mam taki interfejs , oczywiście nie na max'ie. Napisałem o RS232, bo niekiedy są problemyz tymi na USB. Miałęm wcześniej k+l, ale 2,6 nie testowałem. Tylko 2,8.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 23:19:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
jak miałem 7A i nowy laptop bez wyjścia RS miał tylko usb to z przejścówka rs-usb się nie łączył musiałem kupic karte PCMCIA/RS232 i wtedy dopiero się połączył

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 11:30:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
kefir200 napisał(a):
Odezwę się do niego.
Mam taki interfejs , oczywiście nie na max'ie. Napisałem o RS232, bo niekiedy są problemyz tymi na USB. Miałęm wcześniej k+l, ale 2,6 nie testowałem. Tylko 2,8.


to jak juz dojdziesz do tego co i jak trzeba poustawiac to podziel sie z innymi informacjami :diabel: bo tez kupuje fejs własnie ze diagnozowac głownie ABC i nie chce od samogo poczatku z nim walczyc :):

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 11:15:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Mam nadal kłopot z diagnostyką ABC. Jest tak... VAG2.9 pod DOSem już mi się łączy, ale tylko z prędkością transferu 4800. Mogę zczytywać błędy i czytać parametry na wolnych obrotach...jest jednak jeden kłopot. Przy obrotach silnika na poziomie dokładnie 2500 zrywa mi połączenie i nawiązuje je na nowo. Spotkaliście się z czymś takim?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2006 13:11:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 12:24:24
Posty: 174
Lokalizacja: Bydgoszcz
W moim przypadku nie jest tak źle,. Tzn. potwierdzam upierdliwość tego ECU, ale za każdym razem udaje mi się nawiązać połączenie. Początkowo miałem problemy z połączeniem, ale rozwiazałem je tak:
1. W windowsie ustwaiłem w parametrach transmisji - sterowanie przepływem na sprzęt.
2. Ustawiłem prędkoć na 9600
3. Ustawiłęm na max bufor odbioru.

To mi pomogło. Co prawda ja mam fejs na USB, dokładniej to COM z przejściówką na USB, ale wykonany na układach ISO.

Cały problem tkwi w parametrach czasowych połaczenia ECU - PC, stąd trzeba mieć dobry fejs.
Dobry oznacza wykonany na dobrych podzespołach np. kondensatory w fejsie powinny być porządne, a nie jakie gó$%^!e elektrolity. Oporniki też powinny być dokładne.

Kiedyś sam zbudowałem sobie fejs na maksie i dopiero jak wstawiłem podzespoły z "pierwszej półki" to działał z moją bryczką. Pożyczyłem go znajomemu, a ten go puścił z dymem :/ (zrobił zwarcie).

_________________
Hello, Professor Falken. Would you like to play a game?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2006 13:58:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
kefir200 napisał(a):
Mam nadal kłopot z diagnostyką ABC. Jest tak... VAG2.9 pod DOSem już mi się łączy, ale tylko z prędkością transferu 4800. Mogę zczytywać błędy i czytać parametry na wolnych obrotach...jest jednak jeden kłopot. Przy obrotach silnika na poziomie dokładnie 2500 zrywa mi połączenie i nawiązuje je na nowo. Spotkaliście się z czymś takim?


Mam dokladnie to samo, niestety ponoc nic na to sie nie poradzi. malo tego bylem u burakow co maja taki niby profesjonlany VAG, i on tez zrywal komunikacje powyzej 2500. Kazali mi wyminiec kompa, a okazalo sie ponoc tak ma byc

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2006 21:04:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
Dzieki Hans za pamiec!!! :peace:
Mam Viakena RS232 (wersja usb bzikowala :zly: ) + przejsciowka RS-USB (nie mam portu RS :oops: ), uzywam Vag-Com 311.2en (crack) i 409.1en ale i inne wersje banglaly tylko do pelni szczescia trzeba zmienic ustawienia w opcjach Vag'a (ponoc mam nowszy sterownik):
Start Baud: 9600
KW2 Delay: 30
TST Addr: -1
Blk Int: 25
Char Int: 0
KP2 Time: 55
i dopiero wtedy zadzialalo jak trzeba i to w srodowisku Windows XP (a nawet goscie z Viakena sceptycznie podchodzili do zagadnienia i wogole pier...li ze sie nie da)
Powodzenia!!!

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2006 05:31:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
U mnie niestety na tych ustawieniach post wyżej nie chodzi. Mam jakiś kapryśniejszy komputer... Dzisiaj dalszy ciąg walki... :zly:

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2006 11:31:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
No i mam kilka niusow...
Zadzwoniłem do Viakena w sprawie zrywania połączenia przy 2500 obr/min. Serwis Viakena był mocno zaskoczony, że udało mi się połączyć pod DOSem moim interfejsem KKL na układach ISO. A to dlatego,że w.g. owych serwisantów i wszelkich informacji na stronie jest to możliwe tylko interfejsem na max232. Udaje mi się to za każdym razem, ale to chyba tylko za sprawą ustawionej transmisji na 4800. I tu też najprawdopodobniej leży problem zrywania połączenia, bo 4800 przy tym silniku to za wąskie gardło i interfejs się najprawdopodobniej zapycha i zrywa połączenie. Tak wywnioskowaliśmy. Cóż zrobiłem...kupiłem bazowy interfejs na max232 i będę testował go już we wtorek. Podzielę się sukcesami lub ewentualą porażką... :)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 23:57:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
no to ja sie podziele moimi wynikami na placu boju :diabel:

Na poczatku łaczyłem sie fejsem KKL-USB ogolnie fajne urzadzonko i ładnie smiga na kompach bez RS :): . Niestety nazwa sterownika helli wygladała cos w postaci "00||||0|||" i nawet czytało błedy ale czytało ich tak duzo i w dodatku cos od ABS-u, ze sie program sie zawieszał, wniosek ze nie tedy droga :peace: . Nawet goscie z viakena sie zdziwili ze wogole cos zabanglał ten fejs z hella :D.Tak wiec nastepnym moim posunieciem było zakupienie fejsu na opto, wyniesieniu mojego PC-ta na podworko i ustawieniu portu RS tak jak jest to opisane na forum :peace: . Łaczy sie elegancko i bezproblemowo w srodowisku vag-com, nawet nie trzeba stosowac "mostka" . Teraz dzieki podpowiedzi kolegi Avant2.6V6 zaczynam poszukiwania odpowedniej i taniej przejsciówki do lapka gdyż nie posiadam w nim rs-a :/ , a na kupowanie pcmcia szkoda mi troche kasy. To bedzie ostatecznosc, ale na układy nie ma rady.

pozdrawim

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 00:02:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Jutro rano podłączę fejsik na MAX232. Zdam relację jutro.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 00:16:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Też miałem przeboje kiedyś z pewnym 2.6 o dziwo pomogło przekręcnie kluczyka w trakcie próby komunikacji, puźniej o dziwo łapał juz za każdym razem.
max232 (rs) + vwtool.
powodzonka Kef.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 10:27:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lis.2005 09:35:44
Posty: 74
Lokalizacja: Sochaczew
kefir200 napisał(a):
No i mam kilka niusow...
Zadzwoniłem do Viakena w sprawie zrywania połączenia przy 2500 obr/min. Serwis Viakena był mocno zaskoczony, że udało mi się połączyć pod DOSem moim interfejsem KKL na układach ISO. A to dlatego,że w.g. owych serwisantów i wszelkich informacji na stronie jest to możliwe tylko interfejsem na max232. Udaje mi się to za każdym razem, ale to chyba tylko za sprawą ustawionej transmisji na 4800. I tu też najprawdopodobniej leży problem zrywania połączenia, bo 4800 przy tym silniku to za wąskie gardło i interfejs się najprawdopodobniej zapycha i zrywa połączenie. Tak wywnioskowaliśmy. Cóż zrobiłem...kupiłem bazowy interfejs na max232 i będę testował go już we wtorek. Podzielę się sukcesami lub ewentualą porażką... :)


...a te wszystkie kłopoty spowodowała moja B4 :D Ale po wszystkich problemach po drodze, kłopotach większych i mniejszych - teraz śmiga jak wściekła :) Wszystko działa cacy, przyspieszenie od 0-100 km/h wzrosło z ponad 15 sek do ok. 9 :diabel: Moje autko to długa historia - nie będę jej tu przytaczał ani nawet streszczał. Ograniczę się do krótkiego motta:

Jeśli żaden serwis nie jest w stanie Ci pomóc - zostaw auto Kefirowi!

:laola:

_________________
od VII.07 - Kia Cee'd 1.6 CRDI

VIII.05 - VI.07 - A80 B4 '93 Avant
2.6 V6 :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 15:48:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
:oops:

Tak jakoś przypadkiem się wzięło i naprawiło :D Dzięki.

Co do diagnostyki. Interfejs na max232 łączy się z kompem viakena pod dosem i vag2.9 za każdym razem, ale problem zrywania połączenia przy 2500obr/min, to niestety przywara tych komputerów. Sprawdziłem już w trzech ABC i tak samo zapychają się nawet przy ustawionej wyższej transmisji. Poza tym, interfejs działa ok.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: