.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 22:10:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [all] proszek do uszczelniania chłodnic
PostNapisane: 05.lis.2006 17:14:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Ciekła mi chłodnica w B4 2.3 (NG), a z tego względu, że koszt nowej to najmniej 700zł, zapodałem do układu proszek uszczelniający firmy Pulsar, o symbolu P412. Proszek kosztował 5zł. Wydaje mi się, że preparat zadziałał pozytywnie. Płyn chłodzący przestał wyciekac (jadąc po mieście wyciekało ponad litr na pół godziny) ale najważniejsze jest to że nie wzrosły temperatury silnika. Parę lat temu taką operację zrobiłem w dieslu 1.6 JK i efektem (oprócz zatrzymania wycieku) był wzrost temp. o ok. 5stC.

Trochę się zastanawiałem czy nie będzie negatywnego wpływu na silnik, no ale póki co efekty są tylko na plus.

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2006 17:30:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
No to świetnie zrobiłes tylko pogratulować, trzeba było jeszcze musztardy włożyc i masła. W zime auto przestanie Ci grzać, a cały układ ulegnie totalnemu zamuleniu.......czy ten wzrost temperatury silnika nie dał Ci nic do myślenia?

P.S Wymiana chłodnicy i tak jest nieuchronna, a ta cena 700pln to chyba za nówke oryginał w ASO

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2006 17:35:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 18:08:47
Posty: 366
Lokalizacja: BRZOZÓW
hej takie proszki to sobie mozesz wsypywac do starego poldka a nie do AUDI,nie odstawiaj fuszerki,zmien chłodnice i po problemie ,używki nie sa wcale drogie

_________________
AUDI 80 B3 1.8S 91r- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 10.93r. KLIMA - sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI sedan 12.94r. 2xPP,el.sz.,el.szd.,ABS- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 11.94. KLIMA-sprzedana
VW BORA 1.9TDI AHF 110PS '99
VW GOLF IV 1.9TDI 110PS '99/00 KOMBI-sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2006 17:41:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Te 700 to za nowy zamiennik bo mam tą wersję z dodatkową małą chłodniczką.

Wiadomo że jest to dośc połowiczne rozwiązanie, zdecydowałem się jednak na to, z tego względu, że w poprzednim samochodzie dało to dobry rezultat - do tej pory nie ma wycieków, a sypałem ten proszek parę lat temu.

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2006 19:24:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 20:06:47
Posty: 138
Lokalizacja: Legionowo
tylko żebyś do tej chłodnicy nie musiał za chwile wymieniać nagrzewnicy oraz pompy wodnej.
Sorry, ale takie metody stosowało się 20 lat temu. Czasami mając dziurę w dętcę w syrence wlewało się zsiadłe mleko, do mostu w fiacie 125 wsypywało się wióry drewniane żeby tak głośno nie wył.

Powinienes jak najszybciej zlać ten szajs i wymienić chłodnicę.

_________________
Moje autko:
A6 C5 1998r, 1.8T AJL 180KM
Nick: DjDr lub Doc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2006 20:49:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Kolega kupił Golfa i chyba poprzedni właściciel (Niemiec) wsypał coś takiego do układu chłodzenia. To gówno zamuliło cały układ i po kilku latach mimo, że płyn był co jakiś czas wymieniany zakleiło mu wężyk przelewowy do zbiorniczka wyrównawczego. Auto nie grzało i co rusz strzelało gorącym płynem przez pękające od ciśnienia węże i złączki.
Przyczynę znalazł po kilku dniach męki. Kiedy był pewien że to dobrze wyczyścił .. to sytuacja się powtórzyła. Kolejne odrywające się w chłodnicy kawałki tego świństwa blokowały przepływ płynu. Kłopoty miał gość wielkie.
Tak więc gratuluję decyzji :peace: może kup więcej tego środka i uszczelnij jeszcze kilka innych rzeczy. Za jakiś cza będzie wesoło :peace:

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2006 20:57:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
foxbat napisał(a):
Te 700 to za nowy zamiennik bo mam tą wersję z dodatkową małą chłodniczką.



Heh, 700 zł powiadasz. Za 250 zł założą Ci nowy rdzeń. Za 40 zł naprawia (zalepią, zalutują itp.) każdą dziurę w chłodnicy. I bynajmniej nie wsypując proszek do ukł. chłodzenia...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2006 21:20:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
A ja prawie w każdym samochodzie tego używałem jeśli tylko był ubytek płynu w chłodnicy i gdzieś do tej pory się nic nie stało. Do tych wszystkich mądralów co nie używali a nawet nie widzieli tego to napisze tak że jeśli by to było szkodliwe to nie miało by żadnych atestów a tym bardziej TUV-u. I zamiast od razu wydawać kupę kasy na chłodnice to sobie lepiej świece i przewody powymieniać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2006 21:31:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
eszkesz napisał(a):
A ja prawie w każdym samochodzie tego używałem jeśli tylko był ubytek płynu w chłodnicy i gdzieś do tej pory się nic nie stało. Do tych wszystkich mądralów co nie używali a nawet nie widzieli tego to napisze tak że jeśli by to było szkodliwe to nie miało by żadnych atestów a tym bardziej TUV-u. I zamiast od razu wydawać kupę kasy na chłodnice to sobie lepiej świece i przewody powymieniać.
Mój stary podobne madrości wyznawał swego czasu , w nissanie maximie ciekła pompa, sypał ten "piach" a teraz w zime jeżdzi w ciepłych strojach bo środek skutecznie zatkał nagrzewnice. Po roku meki pompe i tak zmienił :diabel: a na nagrzewnice nie ma za bardzo chęci.

"Ja wiedziałem że tak będzie" :D

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2006 21:56:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
To nie jest piach :) tylko teflon który się utwardza jak ma kontakt z powietrzem(dopiero po wymieszaniu z płynem, wodą czy czego tam kto używa) a kanały w nagrzewnicy nie mają styczności z powietrzem no chyba że się mylę.

Oj koledzy jak widzicie że ktoś tam robi bączki samochodem to jest OK przecież po to jest samochód a taki preparat NIE WOLNO bo się wszystko pozatyka a jak się wsypie ze dwa takie preparaty to kanały w bloku się pozalepiają i przegrzejemy silnik. Fajni jesteście. Każdy z was pisze tylko tak cytuje: Ja to szanuje auto, kupuje nowe części i w ogóle moja maszyna jest jak z fabryki, a może na tym forum jest 1% takich użytkowników ale akurat ci się nie odzywają bo nie mają problemów. Pozdrawiam wszystkich kochających swoje samochody i kupujących nowe części.:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2006 22:16:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Kup odrazu niwelator tego preparatu tej samej firmy.Wsypujesz i on reaguje z tym juz zastygnietym proszkiem po czym po pół godziny zdejmujesz węze i płuczesz cały układ pod ciśnieniem i ten cały sef wylatuje który wsypałeś.Potem zamiennik chłodnicy albo używke i śmigasz bezpiecznie i ciepło w zime.Robiłem tak w starym audi(cygaro) bo zamuliło mi nagrzewnice i odniosłem porządany efekt.

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2006 23:36:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 20:06:47
Posty: 138
Lokalizacja: Legionowo
Cytuj:
Ku przestrodze, bo dałem się złapać na cud-środki rodem z telemarketów - proszek do uszczelniania chłodnic aluminiowych...

Jeden czy drugi znajomy mówił że mu uszczelniło, staremu też, ja zapchałem, co bynajmniej nie zmniejszyło wycieku - chłodnica do wymiany (zapchana to jedno, a wyciek był na złączeniu alu i tworzywa, bez szans na naprawę) jestem lżejszy o 520PLN i bogatszy o nowe doświadczenie



Cytuj:
waga, zanim wlejecie jakis specyfik do chlodnicy zastanowcie sie dwa razy. Bardzo latwo zasyfic jest nagrzewnice, stalo sie to u mnie, to samo mial moj brat w poldolocie. Nowa kosztowala mnie 160 zl+kupe roboty przy wstawianiu jest. Dlatego uwazam, ze lepiej jest szarpnac sie na nowa chlodnice, miedziana kosztuje chyba cos lekko ponad 200 zl, aluminiowa bodajze 150.


zeby nie być gołosłownym. To tylko dwa z wielu postów na róznych boardach.
Ja z kolei sugeruję, że jesli komus udało się zastosować taki srodek i nic sie nei stało nie warto do tego namawiać .
Jeśli ktoś chce używać połśrodków to jego sprawa.

_________________
Moje autko:
A6 C5 1998r, 1.8T AJL 180KM
Nick: DjDr lub Doc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2006 23:53:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 06:07:59
Posty: 556
Lokalizacja: Olsztyn ...piekna Warmia
a ja uzylem tych polsrodow w saecia i mesrcedesie 208 efekty bardzo plus, oczywisciw wyciek max 1l na 700-1000km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 01:55:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
B2 jeździło ponad rok z uszczelniaczem w układzie - bo z chłodnicy zaczęło się lać zimą, 400 km. od domu. Grzalo w zimie, landie osiągało i trzymało wzorcowa temperaturę, chociaż - pomimo pozniejszego płukania ukladu i wymiany płynu - co jakis czas w zbiorniczku wyrównawczym pojawiały sie "wiorki" preparatu. mimo tego pompa wodna przeżyła, chłodnica sie nie rozszczelnila do konca mojej eksploatacji auta i samochod pojechal z nią do nowego wlascicela.
Ale do B4 już bym tego nie wsypał :)
Z drugiej strony - do chłodnicy w poldku ponoć się kiedyś wbijało jajko.. :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 08:08:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2004 20:15:18
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Heh, 700 zł powiadasz. Za 250 zł założą Ci nowy rdzeń. Za 40 zł naprawia (zalepią, zalutują itp.) każdą dziurę w chłodnicy. I bynajmniej nie wsypując proszek do ukł. chłodzenia...


Chcialem poinformowac kolege ze w chlodnicy do audi 5 cyl ciezko wymienic rdzen. Mowie to dlatego ze bylem w kilku warsztatach i w kazdym slyszalem jedna opdpwiedz: Do tego modelu rdzenie niebyly produkowane. A skoro niemoza naprawic za rozsadne poieniadze to trzeba kupic uzywke...

_________________
Jedzi jako tako...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 08:50:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
eszkesz napisał(a):
A ja prawie w każdym samochodzie tego używałem jeśli tylko był ubytek płynu w chłodnicy i gdzieś do tej pory się nic nie stało. Do tych wszystkich mądralów co nie używali a nawet nie widzieli tego to napisze tak że jeśli by to było szkodliwe to nie miało by żadnych atestów a tym bardziej TUV-u. I zamiast od razu wydawać kupę kasy na chłodnice to sobie lepiej świece i przewody powymieniać.
i kto tu jest mądrala :P wsypuj dalej i tak pewnie nie napiszesz jak po proszku będziesz musiał naprawiać :) . Magnetyzerom też wierzysz :diabel:

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 09:09:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Panowie... są firmy co za stosunkowo niewielką kase naprawiają chłodnice, wymieniają rdzenie itp.

Druga opcja to zakup uzywanej też za niewielkie pieniądze na allegro czy podobnych portalach.

Sam wiem po sobie (fakt, że nie chłodnica a tzw. maglownica) że nowa w ASO Opla kosztuje około 5500 pln brutto.

Pięknie zregenerowaną z zamontowaniem zrobili mi za 600 PLN.... a za 800-900 mozna taką kupić.

Z chłodnicami jest o wiele mniejszy problem.... a na pewno nie sypać jakiegoś syfu do układu.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 09:46:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Ja do mojego XXX wsypałem już ze 3 te proszki i wlałem 2 uszczelniacze w płynie.Jest git. I nie kosztowało mnie to więcej jak 40zł.
A zapchana chłodnica po proszku to tylko efekt nieudolnego obchodzenia się z tymi preparatami.

Gdyby to było takie straszne to by wycofali z produkcji.
Jest to alternatywą dla nowych elementów.I dopóki bedą dostępne bede je stosował.Dlaczego???
Skoro chłodnica jest uszkodzona to i tak przyjdzie na nią czas.Tylko że ten czas można wydłuzyć.
Dla mnie druciarstwem jest spawanie chłodnic.Dlaczego spawać skoro można kupić nową.Jaka tu jest różnica między proszkiem a spawaniem??
I jedno i drugie to jest druciarstwo.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 10:36:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
ADAM 12 napisał(a):
Ja do mojego XXX wsypałem już ze 3 te proszki i wlałem 2 uszczelniacze w płynie.Jest git. I nie kosztowało mnie to więcej jak 40zł.
A zapchana chłodnica po proszku to tylko efekt nieudolnego obchodzenia się z tymi preparatami.

Gdyby to było takie straszne to by wycofali z produkcji.
Jest to alternatywą dla nowych elementów.I dopóki bedą dostępne bede je stosował.Dlaczego???
Skoro chłodnica jest uszkodzona to i tak przyjdzie na nią czas.Tylko że ten czas można wydłuzyć.
Dla mnie druciarstwem jest spawanie chłodnic.Dlaczego spawać skoro można kupić nową.Jaka tu jest różnica między proszkiem a spawaniem??
I jedno i drugie to jest druciarstwo.

Pozdrawiam
ale tu głównie chodzi o to że zapychajc otwory w chłodnicy możesz sobie zatkac jakis kanał wodny

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 10:39:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
yooo25 napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Ja do mojego XXX wsypałem już ze 3 te proszki i wlałem 2 uszczelniacze w płynie.Jest git. I nie kosztowało mnie to więcej jak 40zł.
A zapchana chłodnica po proszku to tylko efekt nieudolnego obchodzenia się z tymi preparatami.

Gdyby to było takie straszne to by wycofali z produkcji.
Jest to alternatywą dla nowych elementów.I dopóki bedą dostępne bede je stosował.Dlaczego???
Skoro chłodnica jest uszkodzona to i tak przyjdzie na nią czas.Tylko że ten czas można wydłuzyć.
Dla mnie druciarstwem jest spawanie chłodnic.Dlaczego spawać skoro można kupić nową.Jaka tu jest różnica między proszkiem a spawaniem??
I jedno i drugie to jest druciarstwo.

Pozdrawiam
ale tu głównie chodzi o to że zapychajc otwory w chłodnicy możesz sobie zatkac jakis kanał wodny



Nie zapchają się jeśli stosuje się instrukcję ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: