.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 21:51:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 NF] Swap z 2.3 NF na 2.0 TD ?
PostNapisane: 07.lis.2006 19:29:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2006 20:10:43
Posty: 11
Lokalizacja: Częstochowa
Czy ktoś może mi krótko odpisać czy taki przeszczep w audi 100 (1988) silnika 2.3 NF
na silnik 2.0 turbodiesel jest opłacalny? nie licząc robocizny to bardzo kosztowny?
A czy przeszczep z takiego na jakiś większy np. 2.8 albo 3.6 czy to jest wogole sensowne ?

_________________
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 20:44:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
jako człek po operacji przekładki na +- identyczny silnik jak byl, powiem ci: ŻADEN przeszczep nie jest opłacalny. pomijając koszt samego silnika, potencjalną nieznajomosć jego stanu i doprowadzenia nowego do uzywalności, płynów eksploatacyjnych, uszczelek, części które misisz dorobic/dokupic
weź tez pod uwagę robczokosztoczas jaki jest na to potrzebny - własny bądź mechanika - który za taka zabawe skasuje jak za zboże bo znajdzie 700 rzeczy których "nie idzie".
nie warto


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 21:10:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
uderz na pw do kolegi rodzynka, on jest na bierząco, chyba że się tutaj wypowie :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: przeszczep z 2.3 NF na 2.0 TD ?
PostNapisane: 07.lis.2006 21:23:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Dev_ napisał(a):
Czy ktoś może mi krótko odpisać czy taki przeszczep w audi 100 (1988) silnika 2.3 NF
na silnik 2.0 turbodiesel jest opłacalny? nie licząc robocizny to bardzo kosztowny?


Musisz zmienić skrzynię. 2,0 TD ma zdecydowanie dłuższe przełozenia. Chyba, ze nie przeszkadza Ci Vmax rzędu 130 km/h

Całkowity koszt przekładki to:
1. silnik
2. skrzynia
3. płyny eksploatacyjne
4. najlepiej intercooler
5. układ wydechowy a przynajmniej pierwszy odcinek
5. trochę chęci - ja wyciągnąłem silnik z jednego auta i wstawiłem do drugiego w ciągu jednego dnia (wliczając skontruowanie stelarza) - wyciąganie - 2 osoby, wkładanie - jedna :D


Dev_ napisał(a):
A czy przeszczep z takiego na jakiś większy np. 2.8 albo 3.6 czy to jest wogole sensowne ?


Każdy przeszczep ma sens, zależy od motywacji :D

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2006 16:44:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Ja jako uzytkownik dokladnie takiego swapa mowje stanowczo nie. Jesli masz oske to okej, bedzie fajnie jak zmienisz razem ze skrzynia, ale jesli chcesz tu zadzialac tak jak ja mialem, 2.0 TD+i Quattro to masz przerabane. U mnie dzialalo to tak jak Rodzynek napisal, V-max rzedu 140 i to bylo juz katowanie. Silnik przegrzewal sie caly czas, zalozylem wyzsze opony ale to i tak za wiele nie dalo i generalnie po kupie inwestycji silnik padl....

sprzedalem szczepa za grosze :/

ale...jesli zamierzasz wsadzic tam 2.0TD z odpowiednia (czyt. dieslowska) skrzynia to masz bardzo fajnie, wyrywasz chwasta z pod maski i wsadzasz silnik ktory potrzebuje dwa plusy i mase, zmieniasz polosie, i cieszysz sie jazda na red bulu :peace:

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 21:09:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2004 13:09:19
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa
jako uzytkownik odwrotnego swap'a rowniez mowie zdecydowanie NIE.
jesli chesz auto z innym silnikiem to najlepiej sprzedac obecne i zakupic inne.
swoja droga to silnik 2.0 td po dolozeniu icka to naprawde super sprawa jesli chodzi o komfort i dynamike jazdy a jednoczesnie spalanie i $$.

_________________
hand made C3->V8 89' 2.0 td+IC -> 2.0 RT (k-j)
still in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 17:49:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jakie przeróbki przy ukladzie paliwowym?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 18:48:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Lukasik napisał(a):
jakie przeróbki przy ukladzie paliwowym?


?
Ja wstawiłem diesla zamiast benzyny. Pozostawiłem wszystkie oryginalne przewody paliwowe. Wywaliłem jedynie filtr paliwa i tam wstawiłem przewód doprowadzający paliwo do dieslowskiego filtra. Powrót pozostał bez zmian.

A, i jeszcze w wlewie paliwa założyłem drucianą klamrę podtrzymującą klapkę aby móc nalewać z pistoletu o większej średnicy niż non-Pb.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: