.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 21:57:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 TDI BDG] Skrzynia biegów 6 speed padła po 136kkm
PostNapisane: 07.lis.2006 18:39:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 10:04:24
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz
Właśnie dzisiaj upwewniłem się wycie dobywające się z układu napędowego pochodzi od padnietej skrzyni biegów (prawdopodbnie z okolic mechnizmu różnicowego). Czy szanowni koledzy słyszeli o podobnym przypadku. Nadmienie że samochód na pewno ma ten przebieg i generalnie należy do niezbyt zajeżdzonych.
Czekam na Wasze komentarze ...

_________________
Marcin
A6 4F Avant 2.0 TDi BLB 2005 manual


Ostatnio edytowano 07.lis.2006 19:17:53 przez marcinklis, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 18:54:51 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
opisz dokladnie wycie. czy wycie narasta wraz ze wzrostem predkosci ? czy jest jakas zmiana po wcisnieciu sprzegla? czy na luzie i na biegu jest tak samo podczas toczenia ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 19:25:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 10:04:24
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz
Wycie jest "łożyskowe" (jednostajne buczenie) narasta z czasem (pojawiło się jakieś 2500 km ale było cholernie trudne do wyczajenia ). Nie jest zależne od biegu, załączenia lub wyłączenia sprzęgła, prędkości obrotowej silnika, obciązenia silnika, temoeratury oleju, rozdziału prędkości obrotowej na mechaniźmie różnicowym (można zatrzymać jedno koło podczas gdy drugie się kręci - zero różnicy).

Jednym słowem - jest zależne tylko od prędkości samochodu

Wykluczono:
- brak lub niski stan oleju
- zła jakość oleju
- łożyska piast przednich

_________________
Marcin
A6 4F Avant 2.0 TDi BLB 2005 manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 19:29:35 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
:) sprawdz jeszcze opony , tarcze hamulcowe i przeguby

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 21:23:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 10:04:24
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz
I jeszcze poziom płynu w spryskiwaczu...
Samochód sprawdzałem na podnośniku (to w kwestii opon)
A przeguby, tarcze hamulcowe i wszystko co generalnie wisi między skrzynia a asfaltem odpada ponieważ zatrzymywanie kazdego z osobna koła podczas sprawdzania na podnośniku nie daje zadnego pozytywnego ani negatywnego efektu
Poza tym ja już niestety wiem że to JEST skrzynia nie nie mam co do tego wątpliwości
Wątpliwości mam tylko co do tego jak takie badziewie znalazło się w porządnym samochodzie i co w zasadzie z tym robić. Zmieniać skrzynie na - być może niewiele lepszą - czy dłubać w tej - co przypuszczalnie też nie da oczekiwanych efektów.

Jak się nie obrócisz dupa z tyłu (przepraszam za kolokwializm)

pozdr

_________________
Marcin
A6 4F Avant 2.0 TDi BLB 2005 manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 22:42:23 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nawet jak to skrzynia to nic w tym strasznego :) tylko niech sie za to wezmie ktos kto rozbieral juz skrzynie. podejzewam ze z naprawa skrzyni zmiescisz sie spokojnie w 1000 pln a jak bedziesz szukal uzywki to watpie ze znajdziesz cos ponizej 1000 pln takze poszukaj dobrego fachowca jak nie masz na miejscu i dzialaj. na moje to nic powaznego , jedynie trzeba dobrze zlokalizowac zrodlo halasu.
tak z ciekawosci, jaki olej byl stosowany ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 22:50:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 10:04:24
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz
Mobilube 1 SHC 75W-90

_________________
Marcin
A6 4F Avant 2.0 TDi BLB 2005 manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 22:51:29 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a jak spuszczales olej to nie bylo w nim opilkow metalu albo wody ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 23:01:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 10:04:24
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz
Opiłki były ale w normie - trochę zawsze może być. Olej przepracowany ale w zasadzie porządku. Z rasztą nie ma ciśnienia na częstą zmiane oleju w manualu zwłaszcza przy syntetyku. Mnie to podaje na jedno wadliwe łożysko w okolicach mechanizmu różnicowego ( na pewno nie w samej skrzyni)
Zastanawiam się teraz .... ale przecież w manualu nie wlewa się osobno oleju do mechnizmu różnicowego tak jak w niektórych AT ??

M.

_________________
Marcin
A6 4F Avant 2.0 TDi BLB 2005 manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 23:05:44 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
olej jest jeden dla skrzynki przekladniowej i roznicowki. pozostaje wedlug opisu lozysko na walku glownym, ewentualnie jakies wyszczerbienie na trybie walka glownego

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 13:06:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 10:52:53
Posty: 28
Podlączę się do tematu. Jaki olej polecacie do tego silnika czyli 2.5TDI BDG w A4? Auto ma przejechane 160tys i przyjechalo wlasnie z Niemiec, wiec wczesniej pewnie long service.

Zalać go Mobilem 5W50 (5W40) czy 0W40?

Dzięki za onfo - w archiwum jest 40 tematów i 500 rad, każda inna ;) - ale ogólenie najczęściej się przwijają te 2.

Pzdr,
TS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 15:48:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 10:04:24
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz
Zalej przyzwoitym olejem zgodnym ze specyfikacja producenta i wymieniaj go co góra 15 kkm. Nad czym tu się rozczulać ....

Najbardziej mi się podobają wielotygodniowe dyskusje na temat rzeczy, które dyskutowania nie wymagają.


Wracając do tematu - dzisiaj oddałem auto w ręce mechanika - zobaczymy co zacz

pozdr

_________________
Marcin
A6 4F Avant 2.0 TDi BLB 2005 manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 16:09:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 10:52:53
Posty: 28
marcinklis napisał(a):
Zalej przyzwoitym olejem zgodnym ze specyfikacja producenta i wymieniaj go co góra 15 kkm. Nad czym tu się rozczulać ....

Najbardziej mi się podobają wielotygodniowe dyskusje na temat rzeczy, które dyskutowania nie wymagają.


Nie jest tak do końca - przykładowo w Alfa Romeo z silnikami TS stosowanie odpowiedniego oleju (i WCALE nie zalecanego przez specyfikację producenta) potrafi przedłużyć o kilkadziesiąt tys. km żywotność wariatora.

Stąd moje pytanie - Audi mam od niedawna i wolałbym uniknąć powielania błędów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 16:11:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 10:04:24
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz
Alfa Romeo to chyba jakiś fiat ....?

_________________
Marcin
A6 4F Avant 2.0 TDi BLB 2005 manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 16:27:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 10:52:53
Posty: 28
marcinklis napisał(a):
Alfa Romeo to chyba jakiś fiat ....?


Tym tokiem rozumowania Audi=Skoda - tylko jak to ma się do pytania o olej? A tak BTW polecam pojeździć kiedyś Alfą w zakrętach lub na torze - wtedy ten Twój fiat pokazuje pazurki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 16:49:44 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
TS147 :D do prawdy ?? :peace: daruj sobie zachwalanie alfy na forum Audi .. chyba jednak jest cos co powoduje ze jestes tu a nie na forum alfy a w Audi producent nie popelnia bledu w doborze oleju i stosujac sie do zalecen masz auto takie jak powinno byc

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 20:24:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 10:04:24
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz
Święta racja hans

Ja niestety używam mojego audi nie na torze ale w pracy więc może w istocie nie doceniam alfy.

Pamiętam jak Clarkson w odcinku Top Gear o Alfie bodaj to 166 podniósł maskę i pokazując pękne chromowane elementy kolektora dolotowego powiedział coś w tym stylu " jak się zepsuje i otworzymy maskę - cóz za piękny widok"
Obrazek

pozdr

_________________
Marcin
A6 4F Avant 2.0 TDi BLB 2005 manual


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: