.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 00:29:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2006 19:26:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2005 10:45:13
Posty: 118
Lokalizacja: Kraków
Jesli termostat jest sprawny, to pozostaje sprawdzic czujnik a pozniej wskaznik na desce.

_________________
B4 1.9 TDi automat avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2006 19:28:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2005 10:45:13
Posty: 118
Lokalizacja: Kraków
Jesli termostat sprawny to pozostaje sprawdzic, czujnik przy blkou silnika , powinno chulac po wymianie termostatu



Uzytkownik pawella: kupilem najtanszy termostat za 27 zl, i trzeba spuscic wode z ukladu i najlepiej ja wymienic

_________________
B4 1.9 TDi automat avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 09:57:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
sebco napisał(a):
Więc co jest u mnie jak rada dla mnie. Ja mam dokładnie to samo na postouj w korku na skrzżówaniu 90st na trasie wachania 60-75st.
Termostat wymieniony na WAHLER zreszta taki chyba też jest w orginale taki wyciągłem. U mnie nic się nie zmieniło


Dobra to sprawdz czy poniżej 90 stopni na desce zalaczaja sie wentylatory na chlodnicy i czy sa na 1 czyt na 2 biegu
M.

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 18:54:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2006 17:46:00
Posty: 73
Lokalizacja: Siedlęcin (Jelenia Góra)
A ja miałem identyczne objawy - oczywiście termostat - 25 pln i 20 minut roboty

pozdro

_________________
Skradziono -- YAMAHA WR450 2005r enduro bike...może ktoś coś wie ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 19:06:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
MarekB napisał(a):
sebco napisał(a):
Więc co jest u mnie jak rada dla mnie. Ja mam dokładnie to samo na postouj w korku na skrzżówaniu 90st na trasie wachania 60-75st.
Termostat wymieniony na WAHLER zreszta taki chyba też jest w orginale taki wyciągłem. U mnie nic się nie zmieniło


Dobra to sprawdz czy poniżej 90 stopni na desce zalaczaja sie wentylatory na chlodnicy i czy sa na 1 czyt na 2 biegu
M.

nie wentylatory załaczaja sie normalie po przekroczeniu 90st
ok 92 i sa raczej na pierwszym biegu. działaja prze chwile i co jakis czas sie zalacaja dzialajac na postoju

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 23:12:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lis.2006 19:00:38
Posty: 2
Lokalizacja: brzeg
DjDr napisał(a):
Obrazek

może to Ci pomoże ;)
Ponieważ posiadam taką mądrą książkę do b3 i b4 jeśli ktoś potrzebuje jakiegoś screena proszę pisać śmiało.


napisz gdzie ją można kupić - B4 1,9 TDI
z góry dzięki/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 16:31:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.mar.2006 07:38:05
Posty: 26
Lokalizacja: Lublin
no i wczoraj wymienilem termostat i wszystko juz jest ok
jak jade za miastem to temperaturka tak ok 90, samochod nagrzewa sie duzo szybciej
za termostat zaplacilem 27zl (dla zainteresowanych sklep INTERCARS)

_________________
Coupe 2,3 B+G, NG
90 rok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 16:41:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Sebco pisałeś że skoro dochodzi do 92 stC to znaczy że termostat raczej OK. On jest po prostu cały czas otwarty i dlatego w trasie chłodnica wyziębia płyn do np 70st a na postoju powoli ale się nagrzewa do 90 -95 po czym zapewne włącza się wentylator -a za to już nie termostat odpowiada, tylko stosowny czujnik temperatury.
Co u Ciebie jest przyczyną -nie mam pojęcia. Może ktoś go źle zamontował i znowu zaciął się w pozycji otwarte na maxa?

PS. Ze mnie zdarli za wymianę 80 zł bo to ponad godzina pracy. Fachowcy.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 20:52:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 20:06:47
Posty: 138
Lokalizacja: Legionowo
Uprzejmie donoszę, że w dniu dzisiejszym wymieniłem płyn chłodzący oraz termostat.
A mojej B4 ABK 2.0 aby do niego się dostać trzeba było odkręcic pompę wspomagania. Inaczej nie mozna odkrecić jednej sruby termostatu. Czas naprawy ok 70 minut.

Przed wymianą temperatura silnika podczas jazdy płynnej wahała się ok 50-55-60 stopni. Przy minusowej temperaturze jaka miała miejsce kilka dni temu wskaźnik temp zanim drgnął musiałem przejechać dobre kilkanascie kilometrów, a ssanie wyłączało się bardzo długo.

Dzisiaj po wymianie niezależnie od jazdy, płynności i prędkości temp na wskazniku wynosi 85-87-90 stopni, ~95 włączają sie wiatraki. Zupełnie inna praca silnika. Idealnie dogrzany, płynności jazdy, ukrop z nawiewu.
Jeżdząc po Warszawie spalałem 11 litrów na 100km. Jestem przekonany, że ok 1, 1,5 litra oszczedze a i w srodku znacznie cieplej podczas ostrej zimy.


Warto to zrobić przed zimą jeśli ktoś nie ma pewności co do działania ;-)

Cena wymiany płynu i termostatu w stacji PZM-u w Warszawie 60 zł.

_________________
Moje autko:
A6 C5 1998r, 1.8T AJL 180KM
Nick: DjDr lub Doc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 12:42:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 13:10:59
Posty: 55
Lokalizacja: SZCZECINEK
Witam. Niektórzy z Was piszą, że da się to zrobić w 10-20 minut. Moje pytanie czy jest konieczność zmiany płynu w chłodnicy. Czy musze zrobić to w kanale, tzn. zdjąć pokrywę z pod silnika? i czy trzeba odkęcić pompe wspomagania?

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT 1992r. -klima,
AUDI A4 AVANT 1.9TDI AFN 1997r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 12:48:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jesli plyn jest starszy niz 2 lata to lepiej go wymienic. Jesli nie - mozna zalac spowrotem, ale odfiltrowac przez sitko.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 13:08:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
W ABT zrobilem to od góry, z tym ze mialem dobry klucz (łamany) toche gimnastyki i dasz rade, plynu, troche Ci pocieknie ale to pozniej wystarczy dolac, nie musisz wymieniac.

M.

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 22:35:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.mar.2006 07:38:05
Posty: 26
Lokalizacja: Lublin
tez jestem tego zdania co moj przedmowca
wymienisz go sam
poczekaj zeby samochod troche ostygl bo sie poparzysz
ja nieodkrecalem wogole pompy od wspomagania, jedynie dla latwosci i widocznosci odkrecilem sobie gorny przewod co idzie do chlodnicy od glowicy
dysponowalem plasko-oczkowym kluczem nr 10 oraz nasadka z gietka przedluzka
czas wymiany z dolewka plynu ok 30 minut
p.s. proponuje ci od dolu spuscic sobie plyn w jakies naczynie a pozniej go tylko przefiltrowac i wlac zpowrotem
pzdr

_________________
Coupe 2,3 B+G, NG
90 rok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 20:42:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 18:58:37
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa
Zaczolem dokladnie sie przygladac jak zachowuje sie temperatura i wychodzi na to ze jak mam wlączone ogrzewanie to temp. jest za niska wiec wychodzi na to ze mam zapowietrzony ukł. chłodzenia.

_________________
Audi 80 B4 2.3E 1992r. - gleba, przelot,stożek

Internetowy sklep motoryzacyjny

www.sklep-konrad.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 22:18:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2006 12:24:43
Posty: 18
Lokalizacja: Bialystok
Witam wszystkich ! Ja mam b4 avant 2.6 i takie same problemy jak sebco i na razie wstrzymalem sie z wymianą termostatu z braku czasu . Doraźnie przyslonilem chodnicę ale efekt jest mizerny więc i mnie nieuchronnie czeka wymiana termostatu. Może sebco jak wymienisz u siebie to dasz znać czy jest jakaś poprawa?

_________________
Audi 80 2.6 E Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 00:10:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2006 08:23:47
Posty: 21
Lokalizacja: Żnin
mam pytanko - jaką temperaturę na wskażniku pokazuje pionowa kreska na środka (nastepna po 90 st.)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 09:11:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Jak się policzy wszystkie kreski to wychodzi że są co 10st tylko te pierwsze są gęściej upakowane ale mimo to zgadzało by się bo pierwsza jest oznaczona jako 50 (czy 60?), następna oznakowana to 90 a liczba kresek pomiędzy nimi akurat jakby co 10st. Zatem kolejna to prawie na pewno 100st.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 09:11:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
Łukasz Malinowski napisał(a):
Ja mam b4 avant 2.6 i takie same problemy jak sebco i na razie wstrzymalem sie z wymianą termostatu z braku czasu


Zdecydowanie powiem Ci zebys wzial sie za to od reki, bo jezeli bedziesz jeździł z takimi wachaniami silnika, to napewno mu to na dobre nie wyjdzie, jak tak jeździłem przez 4-5 miesiecy, a później kląłem na siebie przy wymianie uszczelki nad i pod głowica, i wieloma rzeczami.

krolikkm napisał(a):
mam pytanko - jaką temperaturę na wskażniku pokazuje pionowa kreska na środka (nastepna po 90 st.)


100 st? ;)

M.

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: