1. Myślę, że w "szukajce" znalazłbyś wystarczająco dużo informacji na ten temat.
2. A w największym skrócie ... to zmień mechanika, bo w silniku V6 TDi najwazniejszym elementem układu odpowietrzającego jest specjalny filtr, a jego kondycję sprawdza się w warunkach warsztatowych poprzez pomiar kompresji/dekompresji w skrzyni korbowej. Według instrukcji co (chyba) 70 tyś.km. ale ja uważam, że lepiej co 30 tyś. km., a w AKNie to już szczególnie ... . Chodzi o to, że niewłaściwe ciśnienie w skrzyni korbowej przekłada się na zaburzenia ciśnień w magistrali olejowej, a to już najkrótsza droga do "zajechania" wałków rozrządu (ale nie jedyna).
Dlatego nie kombinuj na własną rękę, tylko pojedź do wysokospecjalistycznego warsztatu, który starannie zbada stan faktyczny i w razie potrzeby - wymieni filtr, (a przynajmniej od tego zacznie).
Gdyby po ewentualnej wymianie filtra - ciśnienie w skrzyni korbowej ciągle było niewłaściwe, to "statystycznie" najbardziej podejrzanym jest element z obudową filtra olejowego.
_________________
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
|