.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.lis.2024 13:02:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1Z] trzask przy uruchamianiu+dym ze zbiornika wyrownawcz
PostNapisane: 11.lis.2006 01:27:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2006 22:16:37
Posty: 15
Lokalizacja: Farnham
AUDI A4 1Z '96

wszystko zaczelo sie kilka dni temu
zapalila sie czerwona kontrolka cieczy chlodzacej
w zbiorniku brakowalo sporo
po dolaniu przez jeden dzien bylo ok po czym nastepnego
znow sie zapalila kontrolka. okazalo sie ze nie ma plynu prawie wogole.
dolalem znowu ale po przejechaniu 15km caly plyn zniknal.
nastepnego dnia rano przy probie odpalenia slychac bylo jakies trzaski
spod silnika, do tego ze zbiornika wyrownawczego sie dymi i plyn sie pieni :)
po 15 sekundach od wlaczenia silnika...

za pierwszym razem nie bardzo chcial zapalic ale jak zlapal raz
to pozniej juz nie bylo problemow poza trzaskami

teraz moje pytanie
z innych postow wywnioskowalem ze to uszczelka pod glowica
jaka jest szansa ze wystarczy wymienic uszczelke bez szlifowania glowicy?
jakie sa szanse ze uda mi sie to zrobic samemu przy zalozeniu ze mam klucz
dynamometryczny i w miare dokladna instrukcje (ksiazka Sam Naprawiam)
oraz checi :) i kilka osob do pomocy :)
wolalbym nie placic mechanikowi 500 funtow lub wiecej...
ew. jakies wskazowki?? :)

na co jeszcze zwrocic uwage przy wymianie uszczelki??
czy cos jeszcze przy tej okazji warto wymienic??
silnik ma zrobione kolo 175000mil i nie bylo z nim zadnych problemow
zawsze palil z pierwszego strzalu

z gory dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 04:06:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
W dieslu głowica to spora zagadka. Planowanie to spore rysyko zwazywszy na wielkosc komory spalania.
Wnioskujac z twojego toku wypowiedzi raczej sobie z wymiana nie piradzisz. Oddaj auto w rece fachowca. Tanie jest wrogiem porzadnego ... ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 09:51:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2006 22:16:37
Posty: 15
Lokalizacja: Farnham
a co moglo byc przyczyna tego i co jeszcze wymienic?
jak moge sprawdzic teraz pompe wody?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 11:39:53 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
w takim ukladzie glowica powinna trafic do szlifierni przynajmniej na sprawdzenie szczelnosci bo moze sie okazac ze to nie uszczelka a pekniecie glowicy bylo przyczyna. co do szlifu glowicy to fachowcy na szlifierni powinni ocenic gladz i jezeli nie ma nierownosci to mozna jej nie planowac. poza uszczelka pod glowica nalezy zmienic pasek rozrzadu , rolki i pompe wody. zwroc tez uwage czy nie ma innych wyciekow i zaopatrz sie we wszystkie uszczelki elementow ktore odkrecales. co do dokrecania glowicy to jezeli zastosujesz nowe szpilki to mozesz uzyc klucza natomioast jezeli szpilki sa stare to dokrec to na wyczucie bo stare szpilki maja to do siebie ze sie skrecaja i sprezynuja a tego kluczem nie wyczujesz

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 13:26:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
dj_max napisał(a):
a co moglo byc przyczyna tego i co jeszcze wymienic?
jak moge sprawdzic teraz pompe wody?

Być może to jakaś przypadłość tych silników (rodziny) 1,9 ale analizując lektury forów , zauwaazyłem że przy tych przebiegach w 1Z/AFN ... dość często uszczelki pod głowicą po prostu kończą żywot. Sam musiałem ją wymieniać przy ok 210 tys km , w drugim moim autku (AFN) tez juz podcieka płyn spod uszczelki ...
Wymień ją , ale przy okazji sprawdź czy nie oberwały kanały olejowe ... fachowcy będą wiedzieli jak to sprawdzić ...
Przy okazji jak już będziesz miał głowicę w górze, poproś o dokładne sprawdzenie zaworów, gniazd oraz prowadnic mosiężnych , czasem warto wykonać mini-remont i mieć spokoj na długie tysiące kilometrów.
Pompę wody wymień obligatoryjnie. Pasek rozrządu oraz elementy rozrządu sprawdźcie wzrokowo, a jeśli nie wymieniałeś go po zakupie, zrób to teraz. Przy wymianie rozrządu pamiętaj o zakupie nowego małego kółka zębatego na wale korbowym , oraz nowej ruby trzymającej to koło !

powodzenia

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 17:06:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2006 22:16:37
Posty: 15
Lokalizacja: Farnham
rozumiem ze mam sie czuc szczesciarzem bo mi padla po 175000mil/280000km :)

a jeszcze jedno pytanie:
co to za trzaski przy uruchamianiu silnika??

przy zakreconym korku w zbiorniku wyrownawczym
po okolo 15 sekundach zapala sie lampka poziomu/temperatury cieczy chlodzacej (po zapaleniu silnika oczywiscie)
ciecz zimna...
po odkreceniu korka syczy i bulgocze

baskecik:
twierdzisz ze 1Z/AFN maja takie przypadlosci a moze wiesz jak to sie ma z AHU bo mam takiego z '98 z przebiegiem kolo 170 000 mil czyli podobny i nie wiem czego sie moge spodziewac :)
chlodnice juz w nim wymienilem i przymierzam sie do paska + uszczelka pod miske olejowa bo mocno cieknie..
jakie w takim razie silniki polecacie do A4/A6 ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2006 23:03:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2006 22:16:37
Posty: 15
Lokalizacja: Farnham
dla informacji
okazalo sie ze w glowicy sa 2 dziury wielkosci okolo 1cm kazda
wyglada to na wykruszone
juz jedzie do mnie prawie nowa glowica z polski
w warsztacie powiedzieli za naprawe 600 funtow
i do tego 600 funtow za regenerowana glowice
ta z polski ma przejechane tylko 5000 km i kosztuje 800zl czyli jakies 150 funtow... jest roznica..:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2006 23:16:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Współczuję ... pewnie uszczelka wyfrunęła zanim to zauważyłs, czego efektem jest powaznie uszkodzona głowica :(

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 00:22:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Komory się czasem nie pourywały??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 01:56:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2006 22:16:37
Posty: 15
Lokalizacja: Farnham
jutro albo pojutrze wrzuce zdjecie ku przestrodze innych.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2006 19:47:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
dj_max napisał(a):
jutro albo pojutrze wrzuce zdjecie ku przestrodze innych.. :)


czekam z niecierpliwoscia ..... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: