.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 01:25:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.8T AEB]-Wymiana skrzyni TipTronic..
PostNapisane: 08.lis.2006 23:10:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Witam! Mam w moim A4 1.8T AEB ,98r. skrzynie automatyczną TipTronic.O wiele bardziej widziałbym w tym samochodzie skrzynie manualną.No i tu zrodziło się moje pytanie,czy dużo jest z tym roboty,co trzeba konkretnie wymienic oprócz samej skrzyni.Jak z elektroniką w tym samochodzie.Co trzeba przerabiać bo mam pełny komputer czyli jak sie to nazywało FIS.Ktoś już takie coś robił? .Czy już lepiej nastawic się na sprzedaż auta z tą skrzynią i kupic już z manualną.Chciałem zaznaczyć ,że włożyłem dużo kasy w silnik-praktycznie kapitalny remont,skrzyni nie ruszałem.Szkoda by mi było teraz sprzedawać :| .A skrzynia nie chodzi już jak nowa,ma opóznienia i drażni mnie to bo nie można ruszyć z kopyta,a o szybkiej ucieczce ze skrzyżowania to już można zapomniec,bo po zwolnieniu pedału hamulca w porywach trzeba czekać jakies 2 sek. aby auto ruszyło z miejsca.Dzięki z góry za odpowiedzi.Szukałem takiego tematu na forum ale nie znalazłem z tym silnikiem.Moim zdaniem skrzynia TipTronic w tym samochodzie jak nie jest nowa to PORAŻKA.

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2006 23:33:17 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
sprzedaj auto , kup manuala. tak bedzie najprosciej, najtaniej i bezstresowo

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 02:19:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
skoro mowisz ze wymieniles w silniku prawie wsz to ja bym sie z autem nie rozstawal, pytanie tylko czy ta praca skrzyni jak to ja opisujesz??

Cytuj:
.A skrzynia nie chodzi już jak nowa,ma opóznienia i drażni mnie to bo nie można ruszyć z kopyta


to nie jest czasem normalne zachowanie tipa??tez sie po nim spodziewale troche wiekszej zrywnosci ale trzeba wiedziec niestety ze nie jest to manual gdzie na krzyzowkach zrywa bieznik przy tej samej pojemnosci silnika.Jezeli jednak zauwazyles zmiany po jakims czasie uzytkowania, po prostu zmien go na nowszy (uzywany) z jakiejs innej niuni. A jezeli chodzi o przekladke na manual to ja bym sie w to nie bawil - choc sam nie jestem zwolennikiem automatu - poprostu zmien autko (ale jak wspomnialem szkoda by bylo).pozdr

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 10:08:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 03:56:12
Posty: 79
Lokalizacja: Wieluń
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=49288

_________________
Audi A6 (C5 4B) 2,7 BiTurbo AJK Avant S-Line 21-12-99 Tylko Audi, Tylko Avant, Tylko Automat
...W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca TURBINA... AUDI RS6
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 14:39:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
xslawox napisał(a):
skoro mowisz ze wymieniles w silniku prawie wsz to ja bym sie z autem nie rozstawal, pytanie tylko czy ta praca skrzyni jak to ja opisujesz??

Cytuj:
.A skrzynia nie chodzi już jak nowa,ma opóznienia i drażni mnie to bo nie można ruszyć z kopyta


to nie jest czasem normalne zachowanie tipa??tez sie po nim spodziewale troche wiekszej zrywnosci ale trzeba wiedziec niestety ze nie jest to manual gdzie na krzyzowkach zrywa bieznik przy tej samej pojemnosci silnika.Jezeli jednak zauwazyles zmiany po jakims czasie uzytkowania, po prostu zmien go na nowszy (uzywany) z jakiejs innej niuni. A jezeli chodzi o przekladke na manual to ja bym sie w to nie bawil - choc sam nie jestem zwolennikiem automatu - poprostu zmien autko (ale jak wspomnialem szkoda by bylo).pozdr


No więc silnik przeszedł kapitalny remont:
Głowica:
-nowe zawory
-maszynowo poprawione gniazda zaworowe
-zhonowana,zrobiona płaszczyzna
-sprawdzona szczelność
Blok:
-spolerowane cylindry
-zrobiony szlif,płaszczyzna
-nowe pierscienie
Dodatkowo:
-wymienione wszystkie paski-rozrząd kompletny,wszystkie uszczelki,wszystkie płyny,olej
-reflektory soczewkowe
-tylnie lampy zmienione
-i jeszcze kilka drobnych spraw.

A co do objawów skrzyni, to np:
-po włączeniu "D" trzeba czasem czekać do 3...4 sekund zanim samochód sam ruszy z miejsca,nie zawsze ale rusza ze znacznym szarpnięciem,o ucieczce ze skrzyżowania przed innym samochodem można zapomniec
-po dodaniu gazu redukuje z opuznieniami,samochód przez ok.1 sek. piłuje pózniej wskakuje bieg(nie zawsze)
-Czasami sprawia wrażenie,jakby skrzynia sama nie wiedziała jaki bieg ma teraz być,robi to wrażenie jakby skrzynia się slizgała-marnowanie mocy silnika i paliwa!
-zmiana biegów nie przebiega w sposób płynny,wyraznie czuć przeskoki

Jeśli ktoś ma jakies dane na temat wymiany skrzyni to prosze o porady.

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 15:39:21 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
proponuje podlaczyc auto pod kompa i sprzwdzic co jest , idac dalej usunac usterke i sprzedac auto.dlaczego robiles remont tego silnika ??

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 18:26:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
hans napisał(a):
proponuje podlaczyc auto pod kompa i sprzwdzic co jest , idac dalej usunac usterke i sprzedac auto.dlaczego robiles remont tego silnika ??


Samochód kupiłem z pękniętym blokiem.Jakiś pseudo mechanik wziął wsadził swoje imbecylne łapy do Audi i taki tego skutek.W serwisie powiedzieli że kowale,rzeznicy się za ten samochód wzięli.Prawdopodobnie ktoś wymieniał usczelke pod glowicą i nie wyczyścił otworów z brudu jaki się nagromadził czy starego oleju gdzie wkręca się szpilki i masz pęknięcie.Robiło się cisnienie i olej mi szedł do wody.Głowice robiłem najpierw bo pierwsza diagnoza była taka że to glowica jest pęknięta.Pozniej jak już głowica była zrobiona i na 100% dobra na celowniku był już tylko blok.Wymieniłem na nowy i wszystko łączy się w całość czyli potrzeba szlifów,wymiana pierscieni, robota głowicy.Kosztowało mnie to ponad 5tyś. zł.
Teraz jak już silnik doprowadziłem do dobrego stanu skrzynia zaczęła szwankować :( .
Błędy były wykasowane przez mechanika i ich napewno nie było, aż do dzis.Dzis samochód nie chciał ruszyć z miejsca,stanął jak wryty,tak jakbym nie miał biegów.Porażka :/ Samochodu narazie nie moge sprzedać bo musze czekać,aż upłynie 6 miesięcy.A poza tym opłaca się sprzedać takie auto do którego się włożyło już kase,doprowadziło się silnik do jakiegoś stanu.Teraz kolej na skrzynie.

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 18:31:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
ech ... trzeba bylo sie poradzic fachowcow :) .... silnik dostalbys bez problemu za o wiele mniejsze pieniadze. co do skrzyni to tez , zanim zaczniesz majstrowac , rozeznaj sprawe co gdzie i jak zebys znowu nie wtopil

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 15:46:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
hans napisał(a):
ech ... trzeba bylo sie poradzic fachowcow :) .... silnik dostalbys bez problemu za o wiele mniejsze pieniadze. co do skrzyni to tez , zanim zaczniesz majstrowac , rozeznaj sprawe co gdzie i jak zebys znowu nie wtopil


Wiesz silnik a raczej miska-blok-głowica dostałem za 1600zł z tego wziąłem tylko blok,tak więc nie przepłaciłem wydaje mi się. Ale jakby policzyć wszystko co jeszcze doszło do tego silnika co wymieniłem czyli: uszczelki,paski ,płyny,olej,robocizna,to wychodzi własnie tyle :| .Teraz ta skrzynia.Problem w sumie przybrał nowe oblicze,bo wczesniej działy się różne rzeczy podczas jazdy o których pisałem.Teraz tzn. od wczoraj samochód stoi i nie można nim wcale ruszyć.Uruchamiam silnik przełanczam na "Drive" samochód stoi ,stoi również po dodaniu gazu.Przełanczam na " R " samochód również stoi.Próbowałem rozgrzać silnik na postoju bo pomyslałem że jeśli olej w skrzyni jest złej jakości to jak się rozgrzeje będzie lepiej pracował.Ale nic to nie dało.Nie umiem nim wogóle ruszyć.Samochód stoi 5 minut w pozycji "Drive" i nic się nie dzieje.Katastrofa :( .Problem przybrał nowe obilcze bo samochód już nie jezdzi wcale.

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 16:52:19 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
podlacz go w tym stanie pod komputer. wzglednie sprawdz wtyczki przy skrzyni

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 09:44:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Co trzeba mieć aby samemu się podlączyć pod samochód.Ja mam laptopa,wiem że robi się to programem VAG-iem,trzeba też mieć kabel którym się auto podłączy,na allegro bodajze nazywa się to "interfejs" i kosztuje róznie ale za 50pln już też są.Ale czy coś jeszcze.No i czy można gdzies zdobyć VAG-a taniej niż za 600zł na allegro.Bo sciągnąć z internetu sam program nie możliwe,nie jest ten program wogóle dostępny..

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 11:07:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 03:56:12
Posty: 79
Lokalizacja: Wieluń
gregory napisał(a):
Co trzeba mieć aby samemu się podlączyć pod samochód.Ja mam laptopa,wiem że robi się to programem VAG-iem,trzeba też mieć kabel którym się auto podłączy,na allegro bodajze nazywa się to "interfejs" i kosztuje róznie ale za 50pln już też są.Ale czy coś jeszcze.No i czy można gdzies zdobyć VAG-a taniej niż za 600zł na allegro.Bo sciągnąć z internetu sam program nie możliwe,nie jest ten program wogóle dostępny..

Sprawdz ten prog z http://obd2.pl/obd2/downloads.php VAGPL105PL+ jest darmowy do zastosowań prywatnych. Interfejs z http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5. Nie sprawdzę ci w tej chwili czy to działa razem bo nie mam takiej możliwości, dopiero gdzieś w pod koniec przyszłego tygodnia będę mógł. Może ktoś ma takie zestawienie tego programu z interfejsem z viaken.pl. Powodzenia w boju

_________________
Audi A6 (C5 4B) 2,7 BiTurbo AJK Avant S-Line 21-12-99 Tylko Audi, Tylko Avant, Tylko Automat
...W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca TURBINA... AUDI RS6
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 11:26:19 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
interfejs kup KKL najlepiej viakena kosztuje 165 pln z kablami bodajze a program to tak jak kolega sugeruje lub VWTool ktorego latwiej znajdziesz i nie jest ograniczony licencjami

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 14:18:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Dzięki za podpowiedzi, jade dzis do znajomego który ma podobno VAG-a i umie się nim dobrze posługiwać.Zobaczymy co wyjdzie.Jak będe miał wyniki zaraz się z wami podziele nimi.Pózniej zapoznam się z tematem dla własnego użytku.Aaaa.. jeszcze jedna sprawa: samochód dzis znowu normalnie jezdzi.Rusza zaraz po zwolnieniu pedału hamulca,przeżuca biegi podczas jazdy, jedynie podczas hamowania w czasie jazdy po zwolnieniu pedału hamulca spóznia się z wrzuceniem biegu nawet do 5 sek. .Kompletnie nie logiczne dlaczego wczoraj nie chciał ruszyć a dzis jezdzi.Co jeszcze się dowiedziałem.Nie wiem gdzie były właściciel serwisował ten samochód ale napewno u jakiegoś pseudo mechanika który miał dodatkowo dwie lewe ręce.O co chodzi konkretnie.Po sprawdzeniu oleju w skrzyni okazało się, że jest w niej jakis czerwony :galy: .A do skrzyni TipTronic jest przecież specjalny z tego co wiem olej który ma inny kolor :(: .Co to za olej nie wiadomo,wiadomo że ma kolor czerwony.Co o tym myślicie??

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 14:58:26 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
wyzej juz pisalem , sprawdz wtyczki przy skrzyni. ktoras moze dostala wilgoci i nie kontaktuje a na przyklad zmieni sie aura i zaczyna kontaktowac . wyczysc wtyczki i powinno byc OK

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 19:23:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Witam! Dzis odebrałem samochód od mechanika który się zajmuje ASB.No więc miałem wiele pretensji do skrzyni i bardzo mi się nie podobało jak się sprawuje.Po analizie co się okazało. Do skrzyni tego typu wchodzi jakies 6,5litra w mojej było 1,5 litra,5 litrów brakowało :galy: .Cud że wogóle ten samochód jezdził.Mój mechanik który się zajmował silnikiem mówił że ze skrzynią nic nie robił.Tak więc nie wiem jak poprzedni własciciel serwisował ten samochó i czy skrzynie tak zostawili pseudo mechanicy którzy się tym autem zajmowali zanim je kupiłem.Po wymianie oleju ,uzyskaniu odpowiedniego stanu skrzynia sprawuje się bardzo dobrze,miałem okazje już troche się samochodem przejechać.Co prawda spec powiedział,że przez brak oleju tarczki troszke się przyrumieniły ale nie było w misce żadnych opiłków ani szlamu.Jest ok!Okazuje się więc,że TipTronic jezdzi nawet bez oleju.Częsciowo zwracam honor TipTronikowi bo dzis pierwszy raz byłem nawet zadowolnoy z tej skrzyni. :D .Oby tak dalej!! Peace :diabel: Pozdrawiam.

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 21:28:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Nie zastanowiło Cie dlaczego tego oleju nie było :?: :614:
Sprawdź po jakims czasie czy nie ma wycieku ze sb.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 21:57:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
ADAM 12 napisał(a):
Nie zastanowiło Cie dlaczego tego oleju nie było :?: :614:
Sprawdź po jakims czasie czy nie ma wycieku ze sb.


No hhm.... dlaczego oleju nie było,nie mam pojęcia.Zeby wyciekło tyle oleju to niemożliwe bo musiałoby się ciurkiem lać.A w garażu sucho.Samochodem jeżdze dopiero miesiąc.Żeby sprawdzic po czasie czy nie ma wycieków spec też mi doradził.Zobaczymy jak będzie.

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2006 11:46:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 22:58:02
Posty: 167
Lokalizacja: Gdańsk
Pisalem juz keidys na forum..op[oznienei skrzyni to albo slizgajace sie sprzegloi albo brak oleju..trzeba bylo treoche poczytac:)..co do oleju to widocznie bylem w kiepskim warsztacie poprzednio bo olej do skrzyni sie wlewa jak jest ona zim,na..wiec jak przyjedziesz samochodem to musi on postac z 3 godz nim zaczna dolewac..no ale penwo zwyczajny mechanior tego nie wiedzial:)..ja jak zadzwonilem do jednych i pwopiedzialm ze 2 sek czekam pod stopem nim wystartuje to pwoiedzieli ze tak ma byc, inni ze skrzynia do wymiany, a ci co zajmuja sie skrzyniami auto odrazu powiedzieli..oleju malo:)

_________________
A6 2,5 TDI AKE Tiptronic 180KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 13:50:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Blady99 napisał(a):
Pisalem juz keidys na forum..op[oznienei skrzyni to albo slizgajace sie sprzegloi albo brak oleju..trzeba bylo treoche poczytac:)..co do oleju to widocznie bylem w kiepskim warsztacie poprzednio bo olej do skrzyni sie wlewa jak jest ona zim,na..wiec jak przyjedziesz samochodem to musi on postac z 3 godz nim zaczna dolewac..no ale penwo zwyczajny mechanior tego nie wiedzial:)..ja jak zadzwonilem do jednych i pwopiedzialm ze 2 sek czekam pod stopem nim wystartuje to pwoiedzieli ze tak ma byc, inni ze skrzynia do wymiany, a ci co zajmuja sie skrzyniami auto odrazu powiedzieli..oleju malo:)


Z tym że brak oleju w skrzyni własnie to powoduje że slizga masz racje.Mnie mechanik od ASB też od razu powiedział że mało oleju jak tylko ruszył tym samochodem.Jednak co do samej wymiany nie masz racji.Olej powinien być wymieniany po lekkim rozgrzaniu silnika i silnik powinien mieć temperature od 35-45 st. i poza tym jest jeszcze kilka kruczków ze samochód musi być na odpowiednim biegu itd.. .Tak tą procedure opisał serwisant ASO Audi.Moja skrzynia po wymianie oleju sprawuje się dobrze ,nie ma żadnych szarpnięc,rusza od razu po włączeniu "Drive" :diabel:

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: