KejeL napisał(a):
Witam.
Prawdopodobnie temat pojawil sie nie raz, lecz od 4h przeszukuje forum i nie bylem w stanie znalezc dokladnej odpowiedzi, tak wiec prosze o pomoc.
Od kwietnia b.r. przejechalem bez problemow ok.8tys.km (stan oleju spr. regularnie), nastepnie po kolejnym ok.1,5tys zauwazylem zuzycie oleju, dopelnilem stan (150ml) i bylo QL. Nastepnie sprawdzilem po ok.1,5 - 2,0tys.km i o zgrozo 'wciagnelo' mi cala skale!!! Przeszukujac, gdzie ucieka mi olej, znalazlem minimalny wyciek miedzy kolektorem a rura idaca do intercoolera, a nawet na samym poczatku wewnatrz rury. Dopelnilem stan i teraz od 3 tygodni zauwazylem ze spalanie ON wzroslo mi srednio ok. +1l/100km (efekt ochlodzenia?-raczej nie).Wyciek kolektor-IC jakby wiekszy i dzis znalazlem kilka tlustych plam przy intercoolerze, bagnet znowu pokazuje minimum.Bylem u mechanika a on (jak sie domyslacie) zawyrokowal - turbo do wymiany lub regeneracji
. Dbalem o nia, zawsze chlodzilem, nie krecilem zimnej i takie tam inne, chybaze poprzedni wlasciciel nie szanowal jak nalezy.
Czy mechanik ma racje? Gdzie regenerowac w okolicach Wawy? Moze jakas podmianka wchodzi w gre, znaczy szukac na szrotach itp.?
No i najbolesniejsze - jaka moze byc orientacyjna cena?Na allegro znalazlem kiedys wirnik za 900zl, ale to chyba nie wszystko?
Jesli moge prosze o szybka rade.
I jeszcze jedno - czy N75 powinien wydawac charakterystyczne dzwieki (jakby tykanie) po przekreceniu kluczyka w stacyjce, jeszcze przed uruchomieniem silnika?W sumie gdy silnik pracuje rowniez slychac ten charakterystyczny dzwiek.
Dziekuje za pomoc i pozdrawiam
1. Czy po uruchomieniu samochodu z wydechu leci niebieski dym ?
2. Czy sprawdziłeś szczelność ukłądu smarowania turbiny ? Pytam o wąż metalowy , który biegnie do turbiny. Czesto bowiem zdarza się, że jest poluzowany , olej leci bokiem, nie widać tego dokładnie, a wtedy podejrzenie pada na turbo
3. Czy głowica nie puszcza oleju. Chodzi mi o elementy uszczelniające oraz o prowadnice - mogą być wyrobione.
4. Jakie jest ciśnienie doładowania oraz luz osiowy na turbinie ?
5. Czy w rurach oraz intercoolerze płynie rzeka oleju ?
Zanim zaczniesz wymieniać turbo sprawdź co napisałem.