.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 03:50:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.9TDI 90KM AHU] koniec turbiny?
PostNapisane: 14.lis.2006 22:35:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sie.2006 18:21:40
Posty: 3
Lokalizacja: Jaktorów
Witam.
Prawdopodobnie temat pojawil sie nie raz, lecz od 4h przeszukuje forum i nie bylem w stanie znalezc dokladnej odpowiedzi, tak wiec prosze o pomoc.
Od kwietnia b.r. przejechalem bez problemow ok.8tys.km (stan oleju spr. regularnie), nastepnie po kolejnym ok.1,5tys zauwazylem zuzycie oleju, dopelnilem stan (150ml) i bylo QL. Nastepnie sprawdzilem po ok.1,5 - 2,0tys.km i o zgrozo 'wciagnelo' mi cala skale!!! Przeszukujac, gdzie ucieka mi olej, znalazlem minimalny wyciek miedzy kolektorem a rura idaca do intercoolera, a nawet na samym poczatku wewnatrz rury. Dopelnilem stan i teraz od 3 tygodni zauwazylem ze spalanie ON wzroslo mi srednio ok. +1l/100km (efekt ochlodzenia?-raczej nie).Wyciek kolektor-IC jakby wiekszy i dzis znalazlem kilka tlustych plam przy intercoolerze, bagnet znowu pokazuje minimum.Bylem u mechanika a on (jak sie domyslacie) zawyrokowal - turbo do wymiany lub regeneracji :(. Dbalem o nia, zawsze chlodzilem, nie krecilem zimnej i takie tam inne, chybaze poprzedni wlasciciel nie szanowal jak nalezy.
Czy mechanik ma racje? Gdzie regenerowac w okolicach Wawy? Moze jakas podmianka wchodzi w gre, znaczy szukac na szrotach itp.?
No i najbolesniejsze - jaka moze byc orientacyjna cena?Na allegro znalazlem kiedys wirnik za 900zl, ale to chyba nie wszystko?
Jesli moge prosze o szybka rade.

I jeszcze jedno - czy N75 powinien wydawac charakterystyczne dzwieki (jakby tykanie) po przekreceniu kluczyka w stacyjce, jeszcze przed uruchomieniem silnika?W sumie gdy silnik pracuje rowniez slychac ten charakterystyczny dzwiek.

Dziekuje za pomoc i pozdrawiam

_________________
-------------------------
!!!VeniVidiVici!!!
-------------------------
A4 czerwiec '96 1.9TDI (90KM) AHU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 08:06:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
I to jest niewątpliwa zaleta turbodizla, zdejmij dla pewności intercooler, jezeli turbo puszcza olej powinien być zalany olejem. A co do regeneracji to ok 1500pln,z robocizną, wszyscy od nas wożą to gdzieś w łódzkie ,wymiana od ręki na nastepna w ciągu kilku godzin. Używke odradzam może być w podobnym stanie co Twoja.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9TDI 90KM AHU] koniec turbiny?
PostNapisane: 15.lis.2006 12:46:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
KejeL napisał(a):
Witam.
Prawdopodobnie temat pojawil sie nie raz, lecz od 4h przeszukuje forum i nie bylem w stanie znalezc dokladnej odpowiedzi, tak wiec prosze o pomoc.
Od kwietnia b.r. przejechalem bez problemow ok.8tys.km (stan oleju spr. regularnie), nastepnie po kolejnym ok.1,5tys zauwazylem zuzycie oleju, dopelnilem stan (150ml) i bylo QL. Nastepnie sprawdzilem po ok.1,5 - 2,0tys.km i o zgrozo 'wciagnelo' mi cala skale!!! Przeszukujac, gdzie ucieka mi olej, znalazlem minimalny wyciek miedzy kolektorem a rura idaca do intercoolera, a nawet na samym poczatku wewnatrz rury. Dopelnilem stan i teraz od 3 tygodni zauwazylem ze spalanie ON wzroslo mi srednio ok. +1l/100km (efekt ochlodzenia?-raczej nie).Wyciek kolektor-IC jakby wiekszy i dzis znalazlem kilka tlustych plam przy intercoolerze, bagnet znowu pokazuje minimum.Bylem u mechanika a on (jak sie domyslacie) zawyrokowal - turbo do wymiany lub regeneracji :(. Dbalem o nia, zawsze chlodzilem, nie krecilem zimnej i takie tam inne, chybaze poprzedni wlasciciel nie szanowal jak nalezy.
Czy mechanik ma racje? Gdzie regenerowac w okolicach Wawy? Moze jakas podmianka wchodzi w gre, znaczy szukac na szrotach itp.?
No i najbolesniejsze - jaka moze byc orientacyjna cena?Na allegro znalazlem kiedys wirnik za 900zl, ale to chyba nie wszystko?
Jesli moge prosze o szybka rade.

I jeszcze jedno - czy N75 powinien wydawac charakterystyczne dzwieki (jakby tykanie) po przekreceniu kluczyka w stacyjce, jeszcze przed uruchomieniem silnika?W sumie gdy silnik pracuje rowniez slychac ten charakterystyczny dzwiek.

Dziekuje za pomoc i pozdrawiam

1. Czy po uruchomieniu samochodu z wydechu leci niebieski dym ?
2. Czy sprawdziłeś szczelność ukłądu smarowania turbiny ? Pytam o wąż metalowy , który biegnie do turbiny. Czesto bowiem zdarza się, że jest poluzowany , olej leci bokiem, nie widać tego dokładnie, a wtedy podejrzenie pada na turbo
3. Czy głowica nie puszcza oleju. Chodzi mi o elementy uszczelniające oraz o prowadnice - mogą być wyrobione.
4. Jakie jest ciśnienie doładowania oraz luz osiowy na turbinie ?
5. Czy w rurach oraz intercoolerze płynie rzeka oleju ?

Zanim zaczniesz wymieniać turbo sprawdź co napisałem.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9TDI 90KM AHU] koniec turbiny?
PostNapisane: 15.lis.2006 22:17:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sie.2006 18:21:40
Posty: 3
Lokalizacja: Jaktorów
Thx, za zainteresowanie.
Na moje oko dym z wydechu nie jest niebieski, ba! tuz po uruchomieniu wogole jest bezbarwny, pozniej cos tam widac, ledwo, podobne do pary wodnej
Szczelnosci jeszcze nie sprawdzalem, stanu glowicy, cisnienia oraz luzu tez nie - w poniedzialek odstawiam autko do mechanika, posprawdzamy mam nadzieje wszystko
"Rzeka" oleju to przesada, ale troche na pewno wpada do rury, zamierzam sprawdzic stan IC (za malym v8).
Pozwole sobie informowac o przebiegu sytuacji.
Jeszcze raz dzieki baskecik.

_________________
-------------------------
!!!VeniVidiVici!!!
-------------------------
A4 czerwiec '96 1.9TDI (90KM) AHU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 23:49:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jesli w rurach jest film olejowy na sciankach to jest to normalne, jesli zas oleju jest duzo i płynie po rurach to jest / może to być oznaką uszkodzoenego łozyskaturbiny co objawia się wyciekami do kolektora ssącego i przepalaniem go przez silnik , ale wtedy widziałbyś niebieski dymek ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: