.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 04:17:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL]Problem z czterostykowym czujnikiem temperatury.
PostNapisane: 20.wrz.2003 11:19:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2003 21:12:22
Posty: 60
Lokalizacja: Koszalin
Mam jeszcze padnięty czterostykowy czujnik temperatury. Na rezystorze wskażnik działa. Czytałem tu że jest on od klimy i od wskażnika na desce. Klima u mnie jest padnięta, więc mnie to nie interesuje. Czy oprócz tego ten czujnik za coś odpowiada ? Ma trzy linie i +. Jak jest zimno ok 10stopni to silnik odpala ale ma bardzo niskie obroty i muszę go trzymać na gazie - może ten czujnik coś ma do tego ? Sprawdziłem omomierzem do masy i do plusa - wyszło drewienko >20M na każdym. Podgrzewanie nic nie daje. Czasami się odezwie i pokaże temperaturę, ale bardzo rzadko. Na siłe można by go rozebrać, ale czy jest sens ? Wyczyściłem styki.
Jakie są zależności między opornością, a temperaturą dla tego czujnika ?

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2003 09:38:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Trzeba poszukać drugi - najlepiej używany (bo nowy w salonie kosztuje od 380 do 430zł)
:wink:

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2003 12:32:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Czujnik ten posiada cztery styki :
T - wskaznik temp. plynu
R - wylacznik klimy
C - lampka ostrzegawcza plynu chlodzacego
+ - zasilanie +12V

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2003 14:32:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 01:02:45
Posty: 48
Lokalizacja: Wa-wa
czujnik kosztuje 280 zł u szewczyka a 270 obok u chilinskiego jak znajdzesz urzywke to powodzenia zeby nie padła z a w inter-carsie takih nie maja
A ten czujnik nie sprawia ze podnosza sie obroty silinka na zimno on jest tylko do wentylatra i klimy :) pozdrawiam

_________________
Mysle i planuje ale kasy na tuning brakuje
AUDI 100 2.3 NF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2003 15:09:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
On nie jest do wentylatora

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2003 18:30:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2003 21:12:22
Posty: 60
Lokalizacja: Koszalin
W Koszalinie podobno montują jakiś zamiennik , na dniach się dowiem koszt ok.80-90 pln


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2003 06:46:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
jezeli twoj uszkodzony czujnik nie byl jeszcze rozbierany to istnieje duza szansa ze go sam naprawisz, musisz porozginac miejsca zaprasowane i wyjac elektronike, z tego co pamietam to tam najczesciej nie laczy masa,

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2003 06:51:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2003 21:12:22
Posty: 60
Lokalizacja: Koszalin
Właśnie miałem taką nadzieję. Dzięki za potwierdzenie. Dzisiaj się za to biorę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Happy End
PostNapisane: 22.wrz.2003 11:29:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2003 21:12:22
Posty: 60
Lokalizacja: Koszalin
Maudi90 miałeś 100% racji, masa miała zimne luty. Czujnik działa teraz jak ta lala :D . Do wszystkich którym padł ten czujnik: rozbierzcie go, tam nie ma żadnej zaawansowanej technologii: kilka rezystoerów, diodek i scalony poczwórny wzmacniacz operacyjny. Wszystko można dostać w sklepie za marne grosze. Każdy domorosły elektronik to zrobi. Pokłony dla konstruktora tego czujnika, tyle styków i jakby nie można było wstawić jeszcze jednego na masę. Wszystko po to żeby od ludzi kasę wytrąbić. Jakbym zapłacił 300 PLN to już bym się ciął. Jeszcze raz serdeczne dzięki maudi90.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2003 12:28:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
mi też to chyba nie działą ale w czujniku mam 3 styki a kabel mam na 4 styki. O co chodzi z tymi stykami - może mi nie działa bo coś mam nie podpięte??. Napewno nie działa mi wskaźnik temperatury ale co jeszcze nie wiem :evil: . Opiszcie możę jaki kabel do któego styku ma iść.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2003 14:16:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
ja mialem cztero stykowy, ale tak uszkodzony ze juz nie dalo sie go naprawic, wiec musialem kupic nowy, i ten nowy jest juz 3 stykowy (widac teraz tylko takie produkuja) ale wszystko dziala :shock: :D , jesli dobrze pamietam to w tym nowym odlaczone jest zasilanie 12V, widac bierze je z innego pinu.

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2003 14:27:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
a tu moja historia ze starego forum dotyczy to NG, ale powinno ci (Czarek_s) troche wyjasnic... 8) http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=17875&highlight=czterostykowy

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Ostatnio edytowano 17.paź.2003 08:57:04 przez maudi90, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2003 14:54:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
maudi90 napisał(a):
a tu moja historia ze starego forum dotyczy to NG, ale powinno ci (Czarek_s) troche wyjasnic... 8)


odszukałem już Twoje stare wywody :wink: Niestety i tak stoję w punkcuie wyjścia bo u mnie kable mają inne kolory :cry: . Po ilości postów na ten temat widzę żę to kolejna bolączka audi - i za co ja tak lubię ten samochód :evil:

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2003 07:28:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
3 stykowy nie ma pinu masy tylko masa jest brana z obudowy. Ot cala roznica. SPrawdzone. AHA. Ten czujnik w niektorych silniach odpowiada za zalaczenie wtryskiwacza rozruchowego. Tak wynika za schematow (np. u mnie w ACE, w 6A takze).

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2003 08:59:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
MariuszD napisał(a):
3 stykowy nie ma pinu masy tylko masa jest brana z obudowy. Ot cala roznica. SPrawdzone. AHA. Ten czujnik w niektorych silniach odpowiada za zalaczenie wtryskiwacza rozruchowego. Tak wynika za schematow (np. u mnie w ACE, w 6A takze).


w czterostykowym masa tez jest brana z obudowy... 8)

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2003 09:12:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Z tego co pamiętam to czterostykowe czujniki były montowane w turbodieslach (np. NC) natomiast trzystykowe w benzyniakach
:wink:

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2003 09:42:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Ja mialem audi 90 silnik PS i audi 100 C4 AAR - w obydwoch wymienialem i oba to byly czterostykowe.

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2003 10:33:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
ilość styków zależy od roku produkcji - od 93 były 3 stykowe. Ale i tka mi kutafon nie działa :evil:

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2003 11:09:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
maudi90 napisał(a):
MariuszD napisał(a):
3 stykowy nie ma pinu masy tylko masa jest brana z obudowy. Ot cala roznica. SPrawdzone. AHA. Ten czujnik w niektorych silniach odpowiada za zalaczenie wtryskiwacza rozruchowego. Tak wynika za schematow (np. u mnie w ACE, w 6A takze).


w czterostykowym masa tez jest brana z obudowy... 8)


Tak, ale dodatkowo jest to tez pin zwarty z masa. Reszta jest ta sama.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2003 18:26:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
Czesc chlopaki !!!
Rozebralem ten czujniczek i tak . Wyjąłem ten plastik z obudowy i są tam dwa kabelki biały i czerwony ale z niczym nie polaczone tylko luzikiem .
Po co one sa a moze sie urawaly ???
Co jeszcze mozna sprawdzic - co moze nie dzialac . Czekam na wasza pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: