.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 07:00:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.9TDI AJM] Szarpanie silnikiem
PostNapisane: 17.lis.2006 10:20:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2006 09:00:41
Posty: 6
Lokalizacja: Bolesławiec
Witam wszystkich.mam problem z moją niunią.Zbiera sie dobrze,na moc nie narzekam,ale przy niskich obrotach ok 1500 jak powoli zaczynam przyspieszac,to zaczyna szarpać.przy wyzszych obrotach nie ma tego problemu i idzie jak burza.Nie ma wrzuconego chipa.Zauwazylem jeszcze ze gdy rano na dworze jest temp od 5 stopni w dół, to gdy odpale ja chodzi rowno ok 1 minute poczym troche kuleje (tak jak bys odpalil diesla bez grzalek na mrozie),jak dodam gazu to jest git,dzieje sie to tylko na zimnym motorze,czy cos się dzieje z elektroniką?Bylem u kumpla,wrzucil na kompa, okazalo sie ze nie miesci sie na wykresie zaplonu, jej punkt znajduje sie w prawym gornym rogu,wyglada tak jak by byl za późny.Czy winą może być słaby akumulator? na zgaszonym silniku akumulator ma ok 13,2 V a podczas biegu jałowego 13,9 - 14,1 V,czy to dobre napięcie?Co mam zrobić?mozna go jakoś regulować w AJM?czy on sam sobie to ustala?Mam minimalna szczeline w dolocie do intercoolera,ledwie wyczuwalna,czy to tez moze byc powodem?A i jescze zegary,wskazniki temp. cieczy i poziomu paliwa oszukuja,temp. wskazuje 100 stopni,a paliwo ok 15 ltr,oszukuja praktycznie o taką samą wartość kąta wychylenia,jak to naprawić?Czy to tez moze byc powodem?Na komputerze temp.silnika wynosiła 87 stopni.Pomóżcie!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 12:26:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2006 17:57:42
Posty: 162
ja tam znawcom nie jestem ale jak masz szczeline na wezu od IC to zrob z nia cos bo ucieka ci scianienie tzn nieszczelnosc zacznij od tego a co do reszty to moze masz walnie ty czyjnik temperatury jak komp pokazuje 87 a na zegarach jest 100 to moze byc przyczyna!!

_________________
Audi A4 1,9TDI ala RS4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 115KM AJM
PostNapisane: 17.lis.2006 14:07:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ziutal napisał(a):
Witam wszystkich.mam problem z moją niunią.Zbiera sie dobrze,na moc nie narzekam,ale przy niskich obrotach ok 1500 jak powoli zaczynam przyspieszac,to zaczyna szarpać.przy wyzszych obrotach nie ma tego problemu i idzie jak burza.Nie ma wrzuconego chipa.Zauwazylem jeszcze ze gdy rano na dworze jest temp od 5 stopni w dół, to gdy odpale ja chodzi rowno ok 1 minute poczym troche kuleje (tak jak bys odpalil diesla bez grzalek na mrozie),jak dodam gazu to jest git,dzieje sie to tylko na zimnym motorze,czy cos się dzieje z elektroniką?Bylem u kumpla,wrzucil na kompa, okazalo sie ze nie miesci sie na wykresie zaplonu, jej punkt znajduje sie w prawym gornym rogu,wyglada tak jak by byl za późny.Czy winą może być słaby akumulator? na zgaszonym silniku akumulator ma ok 13,2 V a podczas biegu jałowego 13,9 - 14,1 V,czy to dobre napięcie?Co mam zrobić?mozna go jakoś regulować w AJM?czy on sam sobie to ustala?Mam minimalna szczeline w dolocie do intercoolera,ledwie wyczuwalna,czy to tez moze byc powodem?A i jescze zegary,wskazniki temp. cieczy i poziomu paliwa oszukuja,temp. wskazuje 100 stopni,a paliwo ok 15 ltr,oszukuja praktycznie o taką samą wartość kąta wychylenia,jak to naprawić?Czy to tez moze byc powodem?Na komputerze temp.silnika wynosiła 87 stopni.Pomóżcie!

Kat wtrysku w AJM reguluje ECU.
Napięcie na aq masz w normie, powinno być 14,5 ale jest w porządku.
Ta minimalna szczelina w dolocie powoduje czasem mega-kłopoty. Zacznij od uszczelnienia dolotu zanim zniszczysz turbawkę i pół silnika (nie daj Boże aby się woda dostała do środka).
Poza tym sugeruję odczyt błedów z ECU ( nie kasować , tylko spisać , zastanowić się jaka jest ich przyczyna i dopiwro wtedy skasować).
Wrzuć na forum logi z bloków 003(dynamicznie) ,008,011 (dynamicznie) ,013, obejrzymy je i podpowiemy co autku dolega.
Temp silnika jest ok, ale chyba masz problem z zasilaniem układu wskaźników - stąd przekłamania na desce rozdzielczej.
Ważne jest to co pokazuje VAG.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 16:40:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
załatac dziure
zczytac błedy
zrobic logi (jałowy,pod obciążeniem)

jak juz bedzie zrobiona pelna analiza mozna zajac sie tematem

P.S nie ma co wrózyc z fusów.... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: A4 115KM AJM
PostNapisane: 17.lis.2006 21:52:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2006 09:00:41
Posty: 6
Lokalizacja: Bolesławiec
Poniedzieli będę dzwonił do kolesia który ma VAG-a i umówie się na sprawdzenie furki(w tym tygodniu ma juz zapelniony czas).Wiem ze musze zlikwidować tę szczelinę,ona jest w rurze pod chłodnicą,czyli musze zwalać zderzak itp,zeby zdjąć ją z uchwytów,ale najpierw kupie drugą.Pojade na VAG-a i odczytam błędy,bo same nic nie wykombinuje,zbyt dużo elektroniki,to już nie te lata :pompa-linka-dawka paliwa zmieniana mechanicznie :)
Ale tak osobiście to wydaje mi się że ta szczelina nie jest powodem takiej pracy silnika,bo na biegu jałowym turbina nie pompuje duzego ciśnienia,a motor jak jest zimno po jakiejś minucie lekko kuleje,no i jak dam w pióro to tez nie ma problemów.Ale to tylko domysły,VAG powinien pokazać przyczynę.Dzięki za rady,pozdrawiam.Jak byście wpadli jeszcze na jakieś możliwe przyczyny to piszcie,z góry dziękuję.
Jeszcze jedno pytanko,czy słaby aqmulator może być powodem tego niskiego napięcia?Jak troche ostygnie motor to aq przy zapalonym motorze ma około 14,2V,jak rozgrzany to 13,8V,ale dziwne jest to,że przy biegu jałowym aq ma napięcie 13,8V a z alternatora wychodzi 14,3, czyli gdzieś gubi napięcie po drodze,czy VAG jak coś też mo to wykaże?
Moze należy pociągnąć osobny przewód z prądem z alternatora do aq i osobną masę z silnika,zeby napięcie było wyższe?może troszke jes za niskie na sterowanie całą tą elektryką?Chyba im niższe napięcie tym mniejsza rezystancja na poszczególnych czujnikach?Jak myślicie?Nie chce nic eksperymentować,tylko dziele się myślami,nie wiem czy są słuszne,ale może ktoś się z takim czymś spotkał i wie o co biega.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2008 19:25:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2006 10:05:47
Posty: 132
Lokalizacja: STALOWE MIASTO
kolega powiedz co dolegało twojej niuni bo mam dokładnie to samo

_________________
201ps 426Nm 1.7Bar 1.9TDI AVF
320-288MM tylko zdolność hamowania daje prawo do prędkości
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ba ... d93e2.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: