.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lis.2024 21:41:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: "7A" i GAZ: dwa pytania
PostNapisane: 08.lis.2006 09:39:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
-> ostatnio mam wrażenie, że na gazie jest znacznie bardziej mułowaty. Czy to może być kwestia przypchania się jakiegoś fitra gazu? Jeśli tak, gdzie go szukać? Jeśli nie - to jaki może być problem?
-> od jakiej temp. silnika instalacja gazowa powinna pracować bez zarzutu?
dzięki!
Marcin

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2006 10:34:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
1. Jeśli to II generacja to filterek powinien być przy elektrozaworze na sztywnym przewodzie doprowadzającym gaz płynny do reduktora. Pod lub nad elektrozaworem powinna być puszka wielkości elektrozaworu w której znajduje się wkład filtra. Są też reduktory (np. tomasetto), gdzie puszka filtra znajduje się na reduktorze. Czasem zdarzały się instalacje bez standardowego filtra. Większa mułowatość może się wiązać z brudnym filtrem, nie spuszczonym syfem z parownika, koniecznością regulacji i wreszcie innym gazem tzw. "zimowym" o zwiększonym udziale procentowym propanu w mieszance.
2. W zasadzie teoretycznie przy temp. reduktora (nie silnika) 20-30 *C dobrze wyregulowana instalacja pracuje bez zarzutu. W praktyce może to być nawet 5-10*C, pod warunkiem dobrze dobranej wyregulowanej i czystej (filtr, mazut).

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Ostatnio edytowano 08.lis.2006 10:40:38 przez Danek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2006 12:05:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
To mnie jeszcze kolego oświeć jak mniej więcej wygląda reduktor i parownik.
W którym miejscu instalacji gaz ciekły przechodzi w stan gazowy? W parowniku?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2006 13:59:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
http://www.megapol.com.pl/index.php?p=instalacje&PHPSESSID=baf63bf38d3ab595b60d7358fd8fc56b
Tu masz przykładowe rysunki różnych instalacji. Parownik=reduktor ma średnicę ok. 15-20cm i grubość 5-10cm. http://www.megapol.com.pl/zdjecia/100hpa.jpg?PHPSESSID=baf63bf38d3ab595b60d7358fd8fc56b, a tu jest zdjęcie reduktora z zintegrowanym filtrem, w tej puszcze nad czarną kostką. Ta kostka to elektrozawór.
Tak, gaz przechodzi w stan gazowy w reduktorze/parowniku (odparowuje :) ). Tam gdzie na rysunku jest zawór LPG to pod zaworem, w tej półkolistej podstawie jest (w tym konkretnym układzie) filtr.
W sekwencyjnym wtrysku (IV generacja) powinny być dwa filtry: przed reduktorem (fazy ciekłej) i za reduktorem, a przed wtryskiwaczami (fazy lotnej). Często w IV generacji (ze względu na syfny gaz) ten filtr fazy lotnej ulega zapchaniu i niestety wtryskiwacze gazu również.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2006 10:41:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Marcin, myślalem ze jest jasne co powinienes zrobic zeby zaczelo jako-tako jezdzic...
Zreszta tak jak Ci juz nie raz pisalismy- 7A to nie jest silnik do LPG i zawsze cos bedzie nieteges, kwestia tylko czy bardziej czy mniej...;/

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2006 18:22:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
B L O S :!!:

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 18:48:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2006 02:02:09
Posty: 36
Lokalizacja: Wrocław
A moje 7A na gazie lata znakomicie choc na paliwku lepiej sie wyprzedza :) a instalka BRC I generacja ;)

_________________
Carna strzała 90 2.3 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: