.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 08:17:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 13:44:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Michauu, niestety jest odwrotnie. Propan ma niższą kaloryczność niż butan, ale również dużo niższą temp. wrzenia (butan ok. 0*C propan -40*C) i lepiej się zapala dlatego w zimie gaz ma więcej propanu.
Co do tego, że Twoje autko w zimie mniej pali, to przyczyna może tkwić w niewłaściwej regulacji instalki. Latem jeździsz na bardzo ubogiej. Zimą ponieważ temp. są niższe to gorzej odparowany gaz ma większą gęstość i mieszanka jest bogatsza (akurat w tym przypadku optymalna). Może też być odwrotnie latem wysoka temp. powoduje, że tlenu w powietrzu jest mniej przez co mieszanka jest bogatsza niż zimą kiedy niska temp. powietrza powoduje, że tlenu w powietrzu jest więcej i mieszanka schodzi do normalnej.
Mar1 to Ty co masz w końcu gaźnik czy wtrysk? Bo już się pogubiłem. Tak czy siak porządna regulacja się instalce należy.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 14:06:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2004 10:19:55
Posty: 283
Lokalizacja: Zamosc
wtrysk zdaje sie ze jednopunktowy

_________________
80 B4 1992 /
A4 /
Toledo /
... /

Jeśli masz samochód to musi mieć cztery kółka!
no i cos na zapasie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 17:02:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Znaczy się silnik ABT (taki jak mój). No to ten silniczek śmiga na gazunku aż miło. Żadnych problemów, strzałów itp. Jak dobrze się dobierze mikser i wyreguluje instalację to komp gazowy nie ma za wiele do roboty.
To powiedz mi jeszcze jaką masz instalkę I czy II generacja. Jak Masz I to warunkiem dobrej pracy i normalnego spalania jest właśnie odpowiednie dobranie miksera i porządna regulacja.
A jak II to regulację należy wykonywać nie tylko przy użyciu analizatora spalin ale przede wszystkim z podpiętym lapkiem lub innym sprzętem do kompa LPG (np. diagnostic box dla BRC). Bez tego kręcenie śrubkami nie ma sensu. Z braku analizatora można regulację robić z samym lapkiem, ale sonda lambda w takim wypadku musi być 100% pewna i szczelny wydech. Poza tym przy II generacji sonda ma olbrzymi wpływ na spalanie, jak jest walnięta to spalanie idzie w górę.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 18:27:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2004 10:19:55
Posty: 283
Lokalizacja: Zamosc
Zgadza sie gaz jest cud miód w nim, jak jeżdze nim 2 lata to ani razu nie strzelił spalanie ok praca ciut ciut nierówna ale generalnie bez problemów. latem na trasie spalil 6,6 l gazu(najniższy wynik i to się powtarzało) no przy delikatnym obchodzeniu.
...A czy mam instalacje I czy II gen. to wydaje mi sie ze II ale nie wiem może to bedzie wskazówką że sam się przełącza na gaz koło 2000 obrotów.
-> Nie wiem co to za cudo ale dziś zauważyłem, że taki walec (u dołu srubka i idzie do tego przewód el.) na przewodzie mikser - wtrysk pyka sobie ok. 1 na 2 sek. wczesniej tego chyba nie było dobrze to czy nie?
Właśnie mam jakieś podejrzenia co do sondy może to jej wina - muszę ją sprawdzić.

_________________
80 B4 1992 /
A4 /
Toledo /
... /

Jeśli masz samochód to musi mieć cztery kółka!
no i cos na zapasie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 08:16:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
W takim układzie Masz taką "niby" II generację, czyli albo BRC Just, Lecho Mini albo Stag2L. Nienajszczęśliwsza instalaka. Bardzo prosta i małe możliwości konfiguracji. Do regulacji potrzebny jest jednak diagnosticbox lub inne podobne urządzenie (zależnie od typu) przydałby się też analizator, no i sonda musi być idealnie sprawna, bez niej żadna instalka II generacji nie będzie pracowała poprawnie.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 09:22:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2004 10:19:55
Posty: 283
Lokalizacja: Zamosc
Na mieszalniku jest napis Lovtec jest jeszcze "czarna skrzynka :) " blisko mieszalnika w której migają sobie 2 diody.

_________________
80 B4 1992 /
A4 /
Toledo /
... /

Jeśli masz samochód to musi mieć cztery kółka!
no i cos na zapasie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 10:17:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Mar1 to nie mieszalnik (mikser) tylko parownik (reduktor). Lovtec to albo oryginał włoski (odłam Lovato), albo czeska podróba (o wiele mniej wytrzymała).
Ta czarna skrzynka to właśnie namiastka kompa LPG. Zapewne na niej też jest napis określający typ tego komputerka. Te diody sygnalizują skład mieszanki. Podaj typ komputerka to będę mógł napisać coś więcej. W niektórych tego typu elektronikach do regulacji wystarczy zwarcie dwóch pinów i już można regulować instalację przy użyciu miernika i analizatora spalin.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 10:57:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Danek a powiedz mi taką rzecz -jak mi panowie zakładali Bingo zamiast Lecho to w zasadzie nie zauważyłem żeby dotykali reduktora. Owszem analizator, laptop i ustawianie parametrów ale reduktor chyba został tak jak był a jeśli dobrze pamiętam to sam sobie tę śrubkę poprzednio ustawiałem :) chyba, że grzebali przy okazji wymiany sondy a ja nie pamiętam. Pytanie: czy to jest istotne?

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 11:12:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2004 10:19:55
Posty: 283
Lokalizacja: Zamosc
Danek napisał(a):
Mar1 to nie mieszalnik (mikser) tylko parownik (reduktor). Lovtec to albo oryginał włoski (odłam Lovato), albo czeska podróba (o wiele mniej wytrzymała).
Ta czarna skrzynka to właśnie namiastka kompa LPG. Zapewne na niej też jest napis określający typ tego komputerka. Te diody sygnalizują skład mieszanki. Podaj typ komputerka to będę mógł napisać coś więcej. W niektórych tego typu elektronikach do regulacji wystarczy zwarcie dwóch pinów i już można regulować instalację przy użyciu miernika i analizatora spalin.

Kurde wyleciala mi nazwa ale jakos "Zawolin" czy cos takiego ale byłem u innego gazownika kazal zmienic swieczki na inne i dopiero bedzie regulował.

_________________
80 B4 1992 /
A4 /
Toledo /
... /

Jeśli masz samochód to musi mieć cztery kółka!
no i cos na zapasie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 11:19:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Ramon1, jeśli reduktor był dobrze wyregulowany przed zmianą kompa LPG to nie ma potrzeby go doregulowywać.
Mar1, ok. to jest komp. Zavoli, czyli jest nadzieja, że jednak trochę lepszy niż te wymienione wcześniej przeze mnie. Martwi mnie tylko ten krokowiec ze śrubą, bo to świadczy o, że tak powiem, niepełnej funkcjonalności sterowania. Niestety nie wiem czy do Zavoli podpina się PC-ta, czy również jakiś "wynalazek" w stylu "czarnej skrzynki" i nic mi nie wiadomo o tym czy wystarczy zewrzeć w kompie odpowiednie piny.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 13:28:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Danek, dzięki. Sęk w tym że oni chyba nawet nie sprawdzili czy reduktor był wyregulowany.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 14:59:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Ramon1 to od razu widać w sofcie podczas programowania kompa LPG. Trzeba tylko spojrzeć jak zachowuje się krokowy w czasie podnoszenia obrotów. Jeśli ruchy krokowego są nieznaczne w granicach max +/- 30% PWA to jest ok. Jeśli krokowiec na wysokich zaczyna się mocno zamykać to świadczy o zbyt dużej czułości reduktora i trzeba go troszkę skręcić jak za bardzo się otwiera to zwiększyć czułość. Dopiero jeśli próby regulacji nie przynoszą porządanego skutku to należy sprawdzić czy jest właściwy mikser (średnica) i ewentualnie podłączyć się do analizatora spalin i sprawdzić czy sonda podaje prawidłowe wskazania.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: