.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.mar.2025 14:37:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0] problem z temperaturą
PostNapisane: 23.wrz.2006 17:01:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2006 23:19:36
Posty: 2
Lokalizacja: karlino
mama problem z temperaturą w mojej smoczycy ponieważ cały czas wskaźnik stoi na wprost. nie wiem czy to jest 95 stopni czt też 100.
jeżeli minie środkowe położenie załącza mi się wentylator chłodnicy. boję się że przegrzeję silnik. wymieniłem już płyn , i pompę a także czujnik w chłodnicy.proszę o pomoc w tej sprawie. z góry dzięki :(:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2006 22:42:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
witam!
Przywitaj sie w newbe ,moze masz chlodnicę przytkana... ja tez tak mialem po wymianie..aż rzadko sie wlanczaa tylko ja jeżdze na kliemie 9czyli went. chodzi caly czas...).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2006 22:46:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Jaki silnik????? To po pierwsze.
Po drugie.Silniki Audi z reguły pracują między 90-100C.
Po trzecie.Jeśli wiatrak się załącza to tylko się cieszyć :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2006 09:40:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2006 23:19:36
Posty: 2
Lokalizacja: karlino
Mój silnik to 90 konny ABT nadal się boje o moją brykę.
wentylator sie załącza ale nie wiem czy nie zbyt późno ponieważ na moim wskaźniku jest to prawdopodobnie ok.100 st.( wsazówka sioi na wprost z lekkim wskazamiem w prawą stronę)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 00:16:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2006 08:23:47
Posty: 21
Lokalizacja: Żnin
u mnie jest identycznie. Musiałem wymienic termostat. Teraz po wymianie trzyma mi temperature przed kreską na połowie czasa trochę niżej. Wentylator załącza sią po przekroczeniu tejże kreski na sklaii. Nie wiem czy to jest 95 st. czy 100. może to ktoś wyjaśnić. czy taka temperatura to norma???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2006 19:55:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2006 08:32:07
Posty: 19
Lokalizacja: audi a4 estate / londyn
kolego krolikkm mam male pytanko ja posiadam taki sam silnik i jestem pewien ze musze wymienic termostat teraz moje pytanko
posiadam silnik ABT 2.0 czy zeby wymiecic ten termostat musze odkrecic cala lape od pompy wodnej czy moze sie uda sie odkrecic od dolu a moze masz juz jakis patent co zaoszczedzi mojej pracy
pozdrawiam !

_________________
booyakasha respect !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2006 21:05:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Ja myślę, że nie ma się czym przejmować jeżeli silnik trzyma nawet 95 st. Aby się nie grzał podczas jazdy (aby nie włączał się wentylator). Jak wentylator się załącza w okolicach 100 st. to dobrze.Takie jest moje zdanie. U mnie co prawda silnik abk, ale to prawie to samo :D trzymał 95 a nawet 96 st i zimą i latem i nic się nie działo. :D

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2006 21:48:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 20:06:47
Posty: 138
Lokalizacja: Legionowo
A wystarczyłoby poszukać. NIedawno pisałem o tym.
Zmienilem termostat w ABK. Wczesniej temp lezała mi prawie na 0 podczas lekkich mrozów. teraz mam ok 92do95C, wlacza się wentylator ok ok 98 -100 C

Wszystko jest jak najbardziej ok.

_________________
Moje autko:
A6 C5 1998r, 1.8T AJL 180KM
Nick: DjDr lub Doc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 15:22:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2006 18:03:12
Posty: 26
Lokalizacja: ŁÓDŹ
przy jakiej temperaturze włącza wam sie wentylator?? u mnie przy ok 95 stopni... to nie za pozno?? nawet przy takiej temp powietrza jak teraz jak postoje troche dluzej w korkach to potrafi sie zagrzac... czy to normalne??

_________________
Audi B4 2.0E '93 ABK + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 18:33:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2006 08:23:47
Posty: 21
Lokalizacja: Żnin
kolego FRYSTEELER :). Ja nie wymieniałem termostatu osobiście - mam kolegę mechanika - wiem że odkręcał pompę wspomagania. Całą wymiana trwała około 30 minut. Trzeba było spuścić cały płyn chłodniczy

_________________
Audi 80 B4 ABT rok 94


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 22:27:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 20:06:47
Posty: 138
Lokalizacja: Legionowo
czarnem napisał(a):
przy jakiej temperaturze włącza wam sie wentylator?? u mnie przy ok 95 stopni... to nie za pozno??

Nie za pozno.
czarnem napisał(a):
nawet przy takiej temp powietrza jak teraz jak postoje troche dluzej w korkach to potrafi sie zagrzac... czy to normalne??

To normalne.
krolikkm napisał(a):
mam kolegę mechanika - wiem że odkręcał pompę wspomagania.
Mając odpowiednio wyprofilowany klucz nie trzeba. Problem jest z dostaniem się do jednej śruby. Jeśli klucza odpowiedniego brak i trzeba odkrecic pompe to faktycznie ok 40 min roboty.

_________________
Moje autko:
A6 C5 1998r, 1.8T AJL 180KM
Nick: DjDr lub Doc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 18:58:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 08:05:42
Posty: 108
Lokalizacja: Olsztyn
jak masz 2 stopnowy wlacznik to wentylator wl. sie przy tem.92-97st a wyl 84-91....jak masz 2st to wl sie przy 92-97 pierwszy stopien a drugi przy 99-105....wiec bez paniki:)...jak tem. nie rosnie ci po wlaczeniu wetylatora to jest wszystko ok wiec nie wymieniaj pol silnika niepotrzebnie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 19:19:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2006 11:57:18
Posty: 43
Lokalizacja: Suwałki
Auto: BMW 530d
Ja mam silnik 2.8 i temp. trzyma tak w granicach 90, 100stopni i wentylator się włącza 92-95 a gdybyś miał padnięty termostat to dolna rura od płynu była by zimna a górna gorąca i wtedy nie włączył by się wentylator co by świadczyło o tym iż nie otwiera się termostat.

_________________
Było-VW Polo 1.3 Coupe 1990r.
Było- Audi B4 2.8 Sedan 1993r.
Było - BMW E46 320d Touring 2002r
W rodzinie - Audi A4 B5 Avant 1,9tdi 1999r
W rodzinie - Audi A3 1.6 1999r
Jest - BMW E60 530d 2005


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Problemy z temperaturką
PostNapisane: 24.lis.2006 21:35:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lis.2006 21:31:16
Posty: 6
Lokalizacja: Zielona Góra
Witajcie.
Kupiłem niedawno Audi 80 B4 (93) i nie podoba mi się że wskaźnik temperatury przy jeździe poza miastem nie przekracza nigdy 50st..
Po mieście normalnie (około 90st.)
To chyba nie jest noramlne ?? podpowiedzcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 22:08:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2006 11:57:18
Posty: 43
Lokalizacja: Suwałki
Auto: BMW 530d
Moim zdaniem jest to normalne bo jak jeździsz po mieście to zatrzymujesz się na skrzyżowaniach po czym znów ruszasz i tak wkoło macieju a w trasie jedziesz szybciej i przy obecnej temp powietrze schładza ci chłodnice do 50stopni.

_________________
Było-VW Polo 1.3 Coupe 1990r.
Było- Audi B4 2.8 Sedan 1993r.
Było - BMW E46 320d Touring 2002r
W rodzinie - Audi A4 B5 Avant 1,9tdi 1999r
W rodzinie - Audi A3 1.6 1999r
Jest - BMW E60 530d 2005


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: temperaturka
PostNapisane: 24.lis.2006 22:15:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lis.2006 21:31:16
Posty: 6
Lokalizacja: Zielona Góra
Jasne że tak, ale jezdżę też Touranem i VW Passat i tam jakoś przy jeździe poza miastem temp jest stała i wynosi 90 st.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 22:26:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2006 11:57:18
Posty: 43
Lokalizacja: Suwałki
Auto: BMW 530d
Ja również mam passata b5 i tam trzyma się temp wysoko ale w audi mam 50 i co za tym idzie jest większe spalanie a wiec postanowiłem przysłonić chłodnice nie cala lecz część i teraz cały czas trzyma 90 stopni i spalanie wróciło do normy.

_________________
Było-VW Polo 1.3 Coupe 1990r.
Było- Audi B4 2.8 Sedan 1993r.
Było - BMW E46 320d Touring 2002r
W rodzinie - Audi A4 B5 Avant 1,9tdi 1999r
W rodzinie - Audi A3 1.6 1999r
Jest - BMW E60 530d 2005


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: temperaturka
PostNapisane: 24.lis.2006 22:30:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lis.2006 21:31:16
Posty: 6
Lokalizacja: Zielona Góra
Super :-)
Też tak zrobię.
Skoro mówisz że ta niska tempertura to większe spalanie.


ps.
A przy częściowo osłoniętej chłodnicy, jazda po mieście nie jest zbyt "gorąca" ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 22:36:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2006 11:57:18
Posty: 43
Lokalizacja: Suwałki
Auto: BMW 530d
To zależy od korków w jakich się poruszasz, przysłoń jakieś 40%chlodnicy i obserwuj temp podczas jazdy w mieście i poza miastem . U mnie jak była temp 50 poza miastem to komputer pokazywał większe spalanie niż przy 90.

_________________
Było-VW Polo 1.3 Coupe 1990r.
Było- Audi B4 2.8 Sedan 1993r.
Było - BMW E46 320d Touring 2002r
W rodzinie - Audi A4 B5 Avant 1,9tdi 1999r
W rodzinie - Audi A3 1.6 1999r
Jest - BMW E60 530d 2005


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: temperaturka
PostNapisane: 24.lis.2006 22:38:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lis.2006 21:31:16
Posty: 6
Lokalizacja: Zielona Góra
Dzięki ...jutro zaczynam doświadczenia.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: