.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 11:04:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 2.0]Problem z inst. gazową !! POMOCY !!
PostNapisane: 24.lis.2006 11:57:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lis.2006 11:31:41
Posty: 9
Lokalizacja: Pionki
Witam, jestem nowy więc może już było.
Mam audi 80 B3 quattro z 1990 roku na wielopunkcie, problem jest następujący. Wymieniłem ostatnio parownik z BRC na BRC tyle ze nowszy. Przejechałem na nim jakieś 100 - 130 KM i zaczął mi palić 20 litrów po mieście :( (wcześniej autko paliło od 12 do 13 litrów), i właśnie tu jest moje pytanko. Czy miał może ktoś podobny problem lub wie co mogło się stać. Byłem już u 5 fachowców od gazu i żaden nie może mi pomóc. Aha zapomniałem dodać ze mam zwykła instalacje. I właśnie kolega mi powiedział że to może przez to że nie mam założonej sekwencji, ale wolę się najpierw zapytać niż wydać 2000 pln i mam mieć ten sam problem.

Proszę o odpowiedź i z góry dziękuje.

pozdrawiam
- progress -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 13:12:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Zwykła tzn jaka? I czy II generacja. Jeśli I to porządna regulacja z analizatorem spalin, jak druga to sonda lambda do sprawdzenia i również regulacja. A jak się mają kable, świeczki itd, itp.? Wymieniałeś parownik bo stary padł czy właśnie dlatego, że autko zaczęło więcej palić?

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Problem z inst. gazową w Audi 80 B3 quattro!! POMOCY !!
PostNapisane: 24.lis.2006 15:00:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lis.2006 11:31:41
Posty: 9
Lokalizacja: Pionki
Niestety nie znam się tak żeby wiedzieć czy to jest pierwszej czy drugiej generacji. Przewody i świece kupione jakieś 3 miesiące temu. Parownik wymieniłem ponieważ na krzyżówkach na gazie obroty spadały mi praktycznie do zera i samochód gasł. Po wymianie parownika było wszystko ok, do tej pory. Proszęo pomoc.

pozdrawiam
- progress -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 19:07:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Sprawdź czy na wężu między reduktorem a mikserem masz tylko śrubę regulacyjną (register), czy silniczek krokowy (takie urządzonko wielkości ok. 4x4x7cm z odchodzącymi od niego przewodami do komputerka LPG). Jak masz krokowca to II generacja, jak śruba to I.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Problem z inst. gazową w Audi 80 B3 quattro!! POMOCY !!
PostNapisane: 25.lis.2006 10:25:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lis.2006 11:31:41
Posty: 9
Lokalizacja: Pionki
Witam ponownie, nie mogłem wczoraj już siąść przy internecie. A więc instalacja jaką posiada mój samochód to generacja 2 (spytałem się kolesia co mi gaz zakładał :] ). Dziękuje z góry za odpowiedź

pozdrawiam
- progress -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2006 11:21:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
No to tak jak już pisałem sonda lambda do sprawdzenienia i ewentualnej wymiany. Po wymianie sondy trzeba zrobić ponownie regulację. Jeśli sonda jest ok. to powinna wystarczyć regulacja w porządnym warsztacie.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2006 22:14:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lis.2006 11:31:41
Posty: 9
Lokalizacja: Pionki
Ok dzięki. W poniedziałek od rana biorę się za sprawdzanie wszystkiego. Napisze czy coś pomogło czy dalej to samo.

pozdrawiam
- progress -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 16:29:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Przydalo by sie jakbys napisal jaki masz silnik, bo quattro to ma tyle zwiazanego z gazem co ja z chinczykiem :)

1.8, 2.0, 2.3, 2.2??????

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 19:18:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2006 19:43:38
Posty: 115
Lokalizacja: Kietrz-opolskie
Auto: 100 c4 AAH
Cytuj:
Byłem już u 5 fachowców od gazu i żaden nie może mi pomóc.
To naprawde fachowcy...Az sie rece uginaja jak "hydraulicy" biora sie za regulacjie/montarze instalacji.
Cytuj:
I właśnie kolega mi powiedział że to może przez to że nie mam założonej sekwencji, ale wolę się najpierw zapytać niż wydać 2000 pln i mam mieć ten sam problem.
Sekwencja zawsze to plus ale w przypadku "starszych" silników zazwyczaj II gen spisuje sie dobrze.
Cytuj:
Parownik wymieniłem ponieważ na krzyżówkach na gazie obroty spadały mi praktycznie do zera i samochód gasł
Ile miałes przejechane na starym reduktorze??Mnie sie wydaje po prostu ze Cie naciał i tyle,wystarczyła by pewnie zwykła regulacja i przysłoneciue wlotu powietrza,nie zaczeły sie czasem generowac problemy po wymianie filtra powietrza??
To normalne ze nowy reduktor bedzie teraz powodował duze spalanie,nie da sie wyregulowac nowego reduktora tak zeby nie zmieniły sie parametry,powinnes przejezdzic ok 1000km zeby reduktor sie "dopasował" i pozniej jechac na PRAWDZIWA regulacje.
Padnieta całkowicie sonde bym raczej wykluczył bo przy II gen przestałby po prostu choidzic na gazie,bo silnik krokowy by sie przyblokował w danym połozeniu.Ale moze juz nie reagowac dobrze wiec warto ja sprawdzic.Chyba ze nie masz pełnego kompa II gen. i wtedy sonda niestety nie ma praktycznie zadnego wpływu na prace silnika na LPG,bo cała instalacja jest "bzdurą".Jezeli sie nie znasz to mogl Cie tez załądować na tym jaka instalacje masz załozona.Jezeli to pełna II generacja to nie ma mowy o 2-3-pozycyjnym przełączniku wewnatrz i o krokowcu ze zintegrowanym registrem.
Na bank pierwszym krokiem musi byc regulacja reduktora.

_________________
... a gaz jest do kuchenek... Płać i płacz przy dystrybutorze, badz fajny i miej oryginalny podpis .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 21:36:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lis.2006 11:31:41
Posty: 9
Lokalizacja: Pionki
Silnik w moim audi to 2.0, jutro biorę się za sprawdzanie wszystkiego po kolei. Może to świecie albo coś, zobaczymy jakie będą rezultaty.Jeżeli to nic nie pomoże to już nie wiem.

U mnie właśnie jest ten 2-3 poziomowy przełącznik, kurcze nie wiem co z tym zrobić, ale jak piszecie zacznę od regulacji reduktora.A później zobaczymy co dalej.

pozdrawim
- progress -


Ostatnio edytowano 26.lis.2006 21:40:10 przez Progress, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 21:37:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2006 19:43:38
Posty: 115
Lokalizacja: Kietrz-opolskie
Auto: 100 c4 AAH
swiece i kable nie maja zwiazku ze wzrostem spalania,moga byc jedynie przyczyna wystapienia płomieni zwrotnych i nierównej pracy silnika.

_________________
... a gaz jest do kuchenek... Płać i płacz przy dystrybutorze, badz fajny i miej oryginalny podpis .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 08:34:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Cytuj:
Mnie sie wydaje po prostu ze Cie naciał i tyle,wystarczyła by pewnie zwykła regulacja i przysłoneciue wlotu powietrza

Mastah22, przysłanianie wlotu powietrza to takie samo druciarstwo jak regulacja instalacji "na słuch" :(: .
Cytuj:
powinnes przejezdzic ok 1000km zeby reduktor sie "dopasował" i pozniej jechac na PRAWDZIWA regulacje.

To też jest taka mała wymówka gazowników, którzy w ten sposób usprawiedliwiają się jak po wyjeździe z montażu instalacja nie pracuje tak jak powinna. Jak wszystko jest zrobione tak jak należy to od samego początku instalacja pracuje jak należy i nie ma potrzeby jej regulować ponownie.
Cytuj:
swiece i kable nie maja zwiazku ze wzrostem spalania,moga byc jedynie przyczyna wystapienia płomieni zwrotnych i nierównej pracy silnika.

Może nie mają aż tak wielkiego wpływu na spalanie, ale jednak zły stan instalacji WN może spowodować zwiększenie spalania. Choćby przez to, że opóźnia się kąt zapłonu, silnik jest słabszy, bardziej mułowaty, mocniej się "depcze" po gazie i spalanie rośnie.
Cytuj:
Padnieta całkowicie sonde bym raczej wykluczył bo przy II gen przestałby po prostu choidzic na gazie,bo silnik krokowy by sie przyblokował w danym połozeniu.

Przy takiej instalacji jak np. Stag2l, BRC Blitz, Lecho Mini, czyli tam gdzie krokowy jest zintegrowany z registrem padnięta sonda wcale nie musi całkowicie wykluczać pracy silnika na LPG. Bo właśnie register ogranicza możliwości krokowca, a i sama elektronika nie "wachluje" krokowym w całym zakresie jego pracy.
Progress, szkoda, że nie napisałeś od razu o tym przełączniku. Bo rzeczywiście 3 pozycyjny przełącznik może świadczyć o tym, że to I generacja, a nie druga jak Ci mówił gaziarz. Ten przełącznik powoduje, że przejście na gaz odbywa się za pomocą przełącznika, a w II generacji autko na gaz przełącza się automatycznie po przekroczeniu odpowiednich obrotów i ewentualnej temp. reduktora. W Twoim wypadku albo gostek robi Cię w balona, albo założył taki przełącznik bo nie miał innego pod ręką. Tak czy siak na Twoim miejscu odżałowałbym te 50 zł i pojechał do jakiegoś innego, porządnego warsztatu, żeby oblukali co i jak. Oczywiście nic nie mówiąc na wstępie kto to montował i kiedy, bo może być tak, że gazownicy się znają i jeden będzie krył drugiego. Jeśli instalka jest jeszcze na gwarancji (w co wątpię) to kazałbym gościowi, żeby sobie tą instalkę w d... wsadził, niech demontuje i oddaje kasę.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 09:26:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lis.2006 11:31:41
Posty: 9
Lokalizacja: Pionki
Witam. Guzik raczej na pewno wsadził taki bo nie miał innego, bo po przekroczeniu 2000 samochód przerzuca mi na gaz. Tylko właśnie tutaj też jest dziwna sprawa bo jak pisałem przerzuca po 2000, ale czasem potrafi tez po 3000 i po 3500 zależy jak mu się chce.Dzisiaj przejadę się do jakiegoś warsztatu. Bo znajomy gaziarz powiedział mi że nie ma u mnie założonego komputera i tutaj może tkwi problem??. proszę o odpowiedź.

pozdrawiam
- progress -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 10:17:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Niestety nie mam zielonego pojęcia co tam Masz nawtykane :( . W każdym razie przejście na LPG po przekroczeniu obrotów świadczy o tym, że jednak jakiś tam sterownik Masz.
Jedź na "oględziny" i w zależności od sytuacji będziemy coś radzić. Pewnie skończy się na założeniu porządnej elektroniki i regulacji (koszt to jakieś 350 zł, jakbyś robił to sam to ok. 250)

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 16:07:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2006 19:43:38
Posty: 115
Lokalizacja: Kietrz-opolskie
Auto: 100 c4 AAH
Cytuj:
To też jest taka mała wymówka gazowników, którzy w ten sposób usprawiedliwiają się jak po wyjeździe z montażu instalacja nie pracuje tak jak powinna. Jak wszystko jest zrobione tak jak należy to od samego początku instalacja pracuje jak należy i nie ma potrzeby jej regulować ponownie.
Montoweałem instalacje i nigdy nie zdarzyło sie tak zeby idealnie udało sie wyreguloweac instalacje za pierwszym razem...
Cytuj:
Mastah22, przysłanianie wlotu powietrza to takie samo druciarstwo jak regulacja instalacji "na słuch" n .
Przeciez w niektórych przypadkach nie wyregulujesz idealnie składu mieszanki kiedy masz zbyt duzy nadmuch powietrza w trakcie jazdy...

Cytuj:
Przy takiej instalacji jak np. Stag2l, BRC Blitz, Lecho Mini, czyli tam gdzie krokowy jest zintegrowany z registrem padnięta sonda wcale nie musi całkowicie wykluczać pracy silnika na LPG. Bo właśnie register ogranicza możliwości krokowca, a i sama elektronika nie "wachluje" krokowym w całym zakresie jego pracy.
No i własnie to miałem na mysli
Cytuj:
W każdym razie przejście na LPG po przekroczeniu obrotów świadczy o tym, że jednak jakiś tam sterownik Masz.
No własnie nie koniecnie...
Bo istnieja przeciez elkektroiniczne przełaczniki do samochodów z wtryskiem (przykład Landi-renzo MOD 096 RIS) gdzie dodajac emulator całkowicie omija sie sonde lambda a próg przejscia benzyna/lpg ustawia sie manualnym potencjometrem.Mix emulatora i takiego przedpotopowego przełacznika mozna bez wiekszych przeszkód zastosowac w aucie z wielopunktem,wiec nei wykluczone ze kolega Progress własnie tak ma.

_________________
... a gaz jest do kuchenek... Płać i płacz przy dystrybutorze, badz fajny i miej oryginalny podpis .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 19:56:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Mastah22, montowałeś - no właśnie i jak słyszę takie gadki żeby najpierw zrobić 1000 km i potem przyjechać na regulację bo "Panie to się muszą membrany ułożyć itp. itd" to od razu wycinam z takiego warsztatu i więcej tam nie zaglądam. W końcu jak ktoś zostawia autko do montażu to spodziewa się, że nim wyjedzie i będzie jeździł bez żadnych problemów. Nic nie stoi na przeszkodzie by montażysta zrobił z klientem te kilkanaście km z lapkiem na kolanach (jeśli nie dysponuje hamownią :) ) i sprawdził jak autko się sprawuje.
Przy dobrze dobranej instalacji (mikser/parownik) do danego silnika, starannie zmontowanej i porządnie wyregulowanej nic po przejechaniu 1000 km się nie zmienia. Miałem u siebie jak dotąd trzy różne autka i trzy różne instalki (I i II generacji). Ponieważ najczęściej słyszałem tego typu teksty jak wyżej, albo: "to pewnie świece" (wymienione tydzień wcześniej) albo: "to na pewno moduł elektroniki" (na benzynie autko śmigało jak należy), a odwiedziłem wszystkie w owym czasie dostępne warsztaty to zmuszony byłem do samodzielnego nauczenia się zasady działania instalacji i jej regulacji. Choć za eksperta się nie uważam to wiem na pewno, że tekst jak na wstępie postu to tylko wymówka dla wielu różnych błędów popełnionych przez montażystę, począwszy od źle dobranych komponentów po niestaranny montaż i regulację. Oczywiście nie twierdzę, że Ty tak robiłeś, tylko ta gadka to już jakieś hasło powitalne gazowników zamiast "dzień dobry" działa na mnie jak płachta na byka.
Na potwierdzenie dodam, że w mojej obecnej instalacji parownik (tomasetto) nie wymagał żadnej ingerencji od chwili montażu, a przejechałem już sporo. W poprzednim autku (lovato) parownik też chodził bez zarzutu od założenia, jedynie elektronika (najpierw z powodu sondy, a potem jej samej) świrowała, wreszcie ją zmieniłem na Bingo i problemy zniknęły.

Co do przysłaniania wlotu powietrza to skojarzyłem to z częściowym przytkaniem wlotu, bo przy próbie regulacji okazuje się że mikser jest za szeroki i daje za małe podciśnienie. Co innego jeśli pisząc o przysłanianiu masz na myśli osłonięcie lub skierowanie w inną stronę tak by pęd powietrza nie "doładowywał" silnika. Ale doświadczony gazownik wie o tym zanim jeszcze zacznie montaż. Jak już "przestawi dolot" to pierwsza regulacja nie wymaga potem poprawek.

Pisałeś, że
Cytuj:
Padnieta całkowicie sonde bym raczej wykluczył bo przy II gen przestałby po prostu choidzic na gazie,bo silnik krokowy by sie przyblokował w danym połozeniu

Wynika z tego wyraźnie, że silnik by zgasł, a nie palił jak smok :) . Więc nie dorabiaj teraz ideologii.

Natomiast co do przełączania to właśnie napisałem, że nie mam pojęcia co tam u Progressa siedzi ("jakiś sterownik" odnosiłem do jakiejś tam elektroniki, bez wskazania czy to przełącznik czy też komp LPG. Zresztą jak czytasz forum to na pewno zauważyłeś, że zawsze staram się nazywać dobre sterowniki II gen. jako komputer LPG, a badziewie w stylu Blitz Stag2L jako namiastkę kompa gazowego), zdaję sobie sprawę, że można wszystko zrobić, jak się trochę pokombinuje, ale dla mnie to już jest totalne druciarstwo. Nie po to człowiek wydaje kasę, żeby jakiś koleś na nim "oszczędzał", albo "eksperymentował", chyba że klient o tym wie i się na to godzi. Jednak moim skromnym zdaniem to nie fair. Bo nie każdy (a właściwie mało kto) wie jakie skutki potem może przynieść taka pozorna oszczędność.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 20:32:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lis.2006 11:31:41
Posty: 9
Lokalizacja: Pionki
Witam ponownie. Rozmawiałem dzisiaj z panem zakładającym gaz i umówiłem się z nim na założenie komputera (tylko nie powiedział mi terminu). Zobaczymy czy to coś pomoże, bo te 20 litrów gazu doprowadzą mnie do bankructwa (dobrze ze benzyna teraz tania to można pojeździć). W razie czego dam wam odpowiedź czy to coś pomogło. Dzięki za podpowiedzi.

pozdrawiam
- progress -

_________________
Audi 80 B3 quattro 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 21:31:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2006 19:43:38
Posty: 115
Lokalizacja: Kietrz-opolskie
Auto: 100 c4 AAH
Cytuj:
Co innego jeśli pisząc o przysłanianiu masz na myśli osłonięcie lub skierowanie w inną stronę tak by pęd powietrza nie "doładowywał" silnika. Ale doświadczony gazownik wie o tym zanim jeszcze zacznie montaż.
To własnie miałem na mysli
Cytuj:
Nic nie stoi na przeszkodzie by montażysta zrobił z klientem te kilkanaście km z lapkiem na kolanach (jeśli nie dysponuje hamownią Smile ) i sprawdził jak autko się sprawuje.
Zgadzam sie z Toba niestety wiekszosc takie praktyki stosuje tylko przy III IV gen na której zarabia sie wiecej...I i II to masówki i niestety klienci sa tak traktoawani.Na szczescie sie to diametralnie zmienia poniewaz teraz (przynajmniej w mojej okolkicy) nie ma juz tylu montarzy i w koncu o klienta trzeba naprawde walczyc i dbać.
Cytuj:
Wynika z tego wyraźnie, że silnik by zgasł, a nie palił jak smok Smile . Więc nie dorabiaj teraz ideologii.
Nie rozumiem do czego pijesz...Przeciez napisałem ze w II gen(mam tu na mysli instalacje z pełna elektronika)pad sondy eliminuje poprawna prace silnika.Co innego ma sie w przyp zastosowania chocby Mini bo ten krokowiec zintegrowany z registrem ma nawet inna budowe nizeli krokowy w pełnej elektronice nie mówiac juz o ich działaniu w trakcie pracy silnika.

Cytuj:
zdaję sobie sprawę, że można wszystko zrobić, jak się trochę pokombinuje, ale dla mnie to już jest totalne druciarstwo
Zgadzam sie A swoja droga nie raz juz widziałem przypadki gdzie np. wtryskiwacze w sekwencji przy II gen były odcinane 4 przekaznikami itp.


Cytuj:
Jednak moim skromnym zdaniem to nie fair. Bo nie każdy (a właściwie mało kto) wie jakie skutki potem może przynieść taka pozorna oszczędność.
Znów sie z Toba zgadzam,równiez uwazam ze w zasadzie klienci dziela sie zasadniczo na 2 grupy:
Tych którzy nie chcieli na siłe oszczedzic 100zł na elektronice,którym instalacja została załozona poprawnie i są z niej zadowoleni.Ci beda sobie chwalic LPG

I tych którzy zaaosczedzili,którym przez to wygenerowało sie mase problemów,którzy ciagle narzekaja i zazwyczaj obieżdżają każdego nawet dobrego gazownika winiąc go za swoje skompstwo. Ci albo przesiadają się na klekoty albo rezygnują z gazu.

Ogólnie jeżeli komuś pierwszy raz instalację założyli poprawnie,kolejne auto zazwyczaj również jeździ na LPG, a jeżeli za pierwszym razem ma z LPG problemy (często przez swoją chciwość) to następnym razem długo się zastanowi zanim zdecyduje się na LPG

_________________
... a gaz jest do kuchenek... Płać i płacz przy dystrybutorze, badz fajny i miej oryginalny podpis .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 08:55:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Mastah22, ok. :peace: widzę, że nie jesteś z tych co to tylko zmontuje, a dalej to niech klient się martwi :(: .

Progress, zanim zamontujesz elektronikę to zdejmij filtr powietrza i zmierz wewnętrzną średnicę miksera (chodzi o to by się upewnić, że Masz właściwy mikser), dwa to sprawdź w porządnym warsztacie (niekoniecznie gazowym) sondę lambda i wykasuj błędy (na 99% zarejestrował błąd mieszanki albo lambdy) z ECU (zrób reset) i zaadoptuj ECU na benzynie. Jak zostawisz padniętą sondę to elektronika (komp LPG) nic nie da, bo on steruje mieszanką na podstawie sygnału z sondy. Krokowy w takim wypadku albo ustawi się w jakimś skrajnym zaprogramowanym położeniu albo w PWA i dalej będziesz miał problem. Jak nie wykasujesz błędów z ECU to na benie będą kłopoty (np. z porannym odpalaniem). Wreszcie po montażu zwróć uwagę czy podczas programowania kompa LPG (nauka) masz dobrze podpięty TPS (dość często jest źle podpięty i komp LPG go "nie czyta"), co prawda nie jest to krytyczny błąd (instalacja będzie pracować poprawnie), ale ma być na tip top, a nie tak aby jeździło. No i na koniec zwróć uwagę czy emulacja lambdy jest ustawiona na "masa". W przeciwnym razie ECU znów bardzo szybko nałapie błędów i znów będą problemy na benie (na LPG będzie chodził poprawnie). No chyba, że gazownik ma ogromne doświadczenie i doskonale wie jakie czasy należy wpisać w opcjach emulacji. Niestety jak dotąd nie spotkałem jeszcze osoby, która wiedziałaby jak te czasy poprawnie ustawiać. Za każdym razem są to bliższe lub dalsze od poprawnego ustawienia eksperymenty. Sam też kiedyś usiłowałem znaleźć odpowiednie ustawienie, ale nie jest to takie proste ze względu na specyfikę pracy sondy i ECU

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: