Poniewaz jak narazie tamat jest zakonczony, czyli wykonczenie dechy juz mozna powiedziec zakonczylem, tak wiec przedstawiam wam fotostory moze nie za dokladne, ale pogladowe z rezanka navigacji Audi z A4 rok 2004. Jak ktos bedzie chcial cos wiedziec czego nie ma na zdjeciach i nie pojawi sie w opisie niech pyta bede w miare sprawnie odpowiedal.
Oto bohaterka calego przedsiewziecia czyli navigacja z audi a4 2004 rok z plyta dvd europy 2005 wersja druga. Cena 1850 z wgrana mapa i kodem zabezpieczajacym od goscia z koszalina
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_3731373730393135.jpg
Jako pierwsze trzeba bylo przygotowac sobie wnetrze samochodu do instalacji tak wiec zaczela sie demolka. Wspomnienie zostalo po soniaczu mp30 i poprawiona i zmieniona zostala wtyczka od anteny radiowej, doprowadzone do ladu kable od glosnikow i inne rzeczy ktore z biegiem czasu byly niedopracowane.
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_3261303532396137.jpg
Dalej idac coraz szybciej sie wszystko dzialo a deska pustoszala, brak przyciskow, regulatora nawiewu, tunela pod konsola a pozniej tez kratek nawiewu co bylo konieczne by odkrecic sruby trzymajace stelarz. Sa to 4 sruby 8mm w naroznikach szkieletu.
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_6333396466663338.jpg
Przygotowany do przekoszenia i dopracowania szkielet numer dwa ktory niebawem stanie sie tym wlasciwym...zawsze warto miec 2 sztuki na wypadek gdyby cos z rezankiem nie wyszlo, zwlaszcza jak sie ma dwa dni do wyjazdu na kolejne pol roku. Dobre przygotowanie to podstawa. Co jak sie dalej okaze nie bylo takie dobre...
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_6365373563316437.jpg
Najwazniejsza kwestia czyli przeciagniecie kabli i przemieszczenie sterownika nawiewu w miejsce po dodatkowych zegarach, kilka przymiarek tunelu i juz bylo wiadomo ze jest szansa na odniesienie sukcesu.
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_3336626234613565.jpg
W czasie jak elektryk sie bawil kabelkami ja i drugi czlonek zalogi montujacj navi rezalismy tunelek by dopasowac navi do niego. To bylo zadanie pracownika a ja pozniej rezalem kratki by wpasowac dodatkowe zegary
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_3438646131376336.jpg
Kierownikowi operacja rezarka szla niesamowicie sprawnie mimo iz nie wyglada zawodowo poslugiwal sie nia wyborowo (btw. fajne mial kierownik a6c5 TDi na glebie z 18'' ktorym pomykalismy na zakupy kabli ale strasznie zniszczone) Wracajac do tematu szlifowanie szlo jak burza coroz przymiarkowujac navi, ktora rowniez byla podcinana do granic by weszla w tunel audi 80
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_3038326666393733.jpg
Przymiareczka i weszlo prawie idealnie, gorna czesc pod dodatkowe zegary jeszcze w toku...i tutaj pojawil sie bum bo elektryk skonczyl...okazalo sie ze jechalem na montaz navigacji w przekonaniu ze jestem do tego przygotowany w 100%. Co sie okazalo mimo zapewnien telefonicznych chlopaki z warsztatu powiedzieli ze nie maja przejsciowki can-bus'a ktora trzeba sobie bylo kupic z allegro. Takl wiec postawiony w najwyzszy stopien gotowosci postanowilem ze wezme sprawe w swoje rece... Zadzwonilem wpierw do Dave'a z starogardu gdanskiego (srebrna b4 zlot letni AKP bydzia 2003) ale niestety nie mial okurat na stanie, wiec dzwonie dalej do koszalina, ale tam tez nie maja, wiec pozostalo zadzwonic do goscia z allegro, ktory okazal sie mistrzem swiata, bo po krotkiej rozmowie o 12.30 na drugi dzien dostalem can-busa poczta o godz. 16.00.
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_3833353036613537.jpg
Ja juz spokojny, elektryk na kawie, a kierownik konczy papierkiem sciernym szkielecik juz dociety i dopasowany do navi, ktory pozniej ja biore w swoje rece i rzezbie pod dodatkowe zegary.
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_3339323538323263.jpg
Navi lezy jak ulal w szkieleciku, po czym przymiarka do auta i kombinacje alpejskie z przeciaganiem kabli do dodatkowych zegarow
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_3030626634623964.jpg
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_6537626362636233.jpg
Kierownik z uwagi na to ze polowa sprzetu w warsztacie to jego postanowil sluzyc pomocna dlonia i poszlifowac troche
miejsce pod dodatkowe zegary
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_3739303530643332.jpg
Tak wlasnie wyglada rozbebeszony kokpit w ktorym niestety z maskowania kanalu nic nie wyniklo bo szkielet wchodzi w czesc tunela powietrznego wiec nie mozna go zablokowac zabardzo co wyszlo przy probie montazu szkieletu
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_6539366464386130.jpg
I tak zastala nas juz ciemnosc pazdziernikowa w warsztacie i przy pomocy dodatkowych zrodel swiatla trzeba poskladac wszystko juz w calosc. Zegary wmontowane w szkielet w orginalnym wydaniu czyli nawet z tym przednim panelem.
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_3366336637363263.jpg
Juz powoli zaczyna wszystko nabierac ksztaltow, przyciski powracaja na miejsce, zegary sa rowniez i wszystko idzie w dobrym kierunku
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_3633616131313336.jpg
Im blizej konca tym wiecej niespodzianek bo okazuje sie ze trzeba jeszcze przerobic przednia przykrywke sterownika nawiewu co bylo nieuniknione, dodatkowo przy montazu zegarow okazalo sie ze nie ma mozliwosci przykrecenia szkieletu od gory na 2 sruby ale na szczescie dolne dwie trzymaja go na tyle solidnie ze ani drgnie, no i jedziemy dalej.
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_3065323639393137.jpg
Wszystko juz zlozone i mozna podlaczac navi, ciekawostka jest ze kable z glosnikow przod i tyl musialy zostac zmostkowane i dopiero podlaczone do kostki navi co szczerze mowiac mnie zdziwilo. Druga kwestia navi wchodzi na styk w konsole i nie ma mozliwosci zamontowania stelarza metalowego co rowniez jest nietypowe. Na szerokosc Aisin nawet po szlifach jest ciut za szeroki i troche ropycha deske dlatego trzeba go rozwaznie wsadzac zeby nie uszkodzic a i wyjac nie jest tak latwo, na wysokosc natomiast jest idealny a nawet idealnie idealny jezeli chodzi o przyciski dodatkowe, na dole pozostaje szparka wielkosci 10mm przez ktora mozna odkrecic ramke trzymajaca i maskujaca sterownik nawiewu. Tak na marginesie sterownik nawiewu na orginalnych miejscach po srubach pasuje prawie idealnie na te miejsca z listewki/maskowniczki wiec dobrabiajac 2 blaszki bez problemu montujemy go do szkieletu kokpitu. Zeszlifowany panel przedni pod ksztalt tunela rozniez nie przyspozy klopotu przy zakladaniu tunela
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_3262323933623166.jpg
Tak sie calosc prezentowala w momencie opuszczania warsztatu gdzie zostawilem 300pln. I zaczela sie przygoda z rozgryzaniem obslugi tego ustrojstwa co po kilku minutach bylo proste jak...i nie sprawialo najmniejszych problemow. Podsietlenie przyciskow tylko nie dzialalo bo jest sterowane sygnalem z can-busa ale poza tym bylo miodzio. Zdalm sobie sprawe ze jednak musi byc antena zewnetrzna aby dobrze odbierac radio
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_3566356665336331.jpg
Na drugi dzien o 18 mialem juz podpieta przejsciowke can-busa za 400pln z allegro ktora pokazala cale piekne oblicze tego ustrojstwa, fotki juz zrobione w anglii
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_6238316632653137.jpg
Droge 1500km pokonalem dzieki navigacji bez najmniejszego problemu, cudowna sprawa i nieziemskiej
klasy gadzet oprocz tego dojechalem do siostry do londynu bez najmniejszego problemu po 17 godzinach wliczajac 1,50 godziny promu z Ustki a jestem wiecej jak pewien ze naprawde duzo bym bladzil jakbym nie mial jej u siebie zainstalowanej. Dzialac juz zaczela w kolbaskowie na granicy i pieknie prowadzila do samego konca. :kukg:
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_3830353036663761.jpg
Fotki troche rozmyte ale to pozyczony aparat i strasznie dziwny wiec niestety tylko takie cos mi sie udalo z niego wykrzesac co nie znaczy ze zaraz nie bedzie lepszego.
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_3063653761633538.jpg
Tak to wyszlo i wygladalo jeszcze tydzien temu
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_6662386366383938.jpg
A tak sie prezentuje zakonczony projekt srodkowego kokpitu jak narazie moze cos jeszcze wymysle ale napewno nie w chromie a dlaczego ...zobacz sam...bedzie poprostu za duzo
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_3632656261343932.jpg
Jednak nie udalo sie zrobic fotki bez blura tym razem ale przynajmniej widac jak wyglada kolejne udane rezanko czyli zamontowanie cb radia pod kierownica ktore po pierwsze ma pomaranczowe podswietlenie czyli tak jak ma byc, po drugie nie rozprasza w czasie jazdy bo z pozycji kierowcy radia nie widac bo zaslania kierownica, po trzecie udalo sie zamaskowac kabel od radia tak ze tylko na dachu widac i przy zapalniczce a jaki patent to przy okazji spotkania pokaze...niestety na fotkach wszystko ladnie pieknie tylko przycisk od regulacji swiatel musial sie znowu spalic
(tzn zarowka)
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_6637313364356134.jpg
To na tyle na dzisiaj pozdrowionka, jak zaloze blende rs2 to bedzie kolejne rezanko a tymczasem jeszcze kilka foto z zewnatrz w anglii
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_3430626561353833.jpg
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_3564333835616638.jpg
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_3665366332613062.jpg
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_3433396333363438.jpg
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_6337663165346363.jpg
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/88/106288/1024_3539663965633334.jpg
Pozdrawiam Wszystkich czytajacych z UK !!!