.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.mar.2025 14:44:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [90 B3 2.3 NG] Problem z silnikiem
PostNapisane: 11.paź.2006 00:55:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2006 00:28:09
Posty: 8
Lokalizacja: Mrągowo
Witam ! Wszystkich !

Mam mały problem z moim autem.
Problem polega na tym że silnik ( 2,3 l. 5 garów benzyna bez gazu) ma problem z odpalaniem kiedy jest zimny i rozgrzany.
Nie wchodzi na obroty oraz przerywa jak wcisnę pedał gaz to zaczyna się dławic i gaśnie ( na zimnym silniku ) , kiedy udam mi się go uruchomić tak że nie gaśnie (przy zimnym silniku to po co najmniej 5-7 próbach odpalenia ) po 10-20 sek. to zaczyna się kolejny problem, a mianowicie taki że po wciśnięciu pedału gazu silnik zaczyna wchodzić na obroty ale z wielkim trudem. Kiedy silnik jest rozgrzany zaczyna się praktycznie to samo, a dokładnie silnik odpala normalnie i chodzi w miarę spokojnie ale kiedy próbuje ruszyć z miejsca zaczyna się dławic i gaśnie ( nie ma siły ), wystarczy że odpalę jeszcze raz i wkręcę go na obroty jakieś 2-3 tys. i zaczyna działać prawidłowo!

I to nie wszystko haa! Bo na domiar złego jest mały problem kiedy już wszystko chodzi poprawnie to zaczyna się nowy problem kiedy zaczyna przyśpieszać i wchodzę już na co najmniej 4,5-5 tys. obrotów silnik nagle zaczyna się dławic ale dosłownie na chwilę i potem znowu dostaje mocy i aż do odcięcia.

O i to mój problem, a raczej problemy czy jest może ktoś w stanie mi pomóc ?? może jakieś podpowiedz ??

Z góry wielkie dzięki za pomoc lub podpowiedzi.

POZDROWIENIA MOTOMANIACY

_________________
------------------------------------------------------------

HaVoC
Audi 90 B3 2,3 l. benzyna
------------------------------------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 09:44:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Zacznij od sprawdzenia czujnikow temperatury. Zwlaszcza tego do ECU.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 15:41:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2006 00:28:09
Posty: 8
Lokalizacja: Mrągowo
photokom napisał(a):
Zacznij od sprawdzenia czujnikow temperatury. Zwlaszcza tego do ECU.


Były sprawdzane przez znajomego który montuje instalacje gazowe i stwierdził że są dobre ale nie zdziwił bym się gdyby jednak coś się z nimi działo jak są zimne ??

_________________
------------------------------------------------------------

HaVoC
Audi 90 B3 2,3 l. benzyna
------------------------------------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 16:42:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2006 10:38:38
Posty: 8
Lokalizacja: Tczew
Mam dokladnie ten sam problem zdiagnozowalem dzisiaj silnik i pokazalo ECU/ICM czyli komputer sterowania silnikiem radze Ci zrobic to samo dla potwierdzenia oczywiscie nie wydawaj zbednych zl na diagnoze bo wystarczy kabelek dioda i instrukcja (moge przeslac mailem) ale trzeba uchwycic moment w ktorym silnik wariuje i wtedy wyskakuje blad 1111 jednakze nie musi to byc sam komputer tylko cos co z nim wspolpracuje albo jakis kabelek ale u mnie chyba niestety trzeba bedzie komputer wymienic pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 17:11:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2006 00:28:09
Posty: 8
Lokalizacja: Mrągowo
Adas_tcz napisał(a):
Mam dokladnie ten sam problem zdiagnozowalem dzisiaj silnik i pokazalo ECU/ICM czyli komputer sterowania silnikiem radze Ci zrobic to samo dla potwierdzenia oczywiscie nie wydawaj zbednych zl na diagnoze bo wystarczy kabelek dioda i instrukcja (moge przeslac mailem) ale trzeba uchwycic moment w ktorym silnik wariuje i wtedy wyskakuje blad 1111 jednakze nie musi to byc sam komputer tylko cos co z nim wspolpracuje albo jakis kabelek ale u mnie chyba niestety trzeba bedzie komputer wymienic pozdrawiam



HA pytanie jest tylko jedno ile będzie kosztowała cię naprawa czy wymiana ??
Zanim sprawdzę to wole się przygotować na szok jeśli u mnie jest to samo !!

_________________
------------------------------------------------------------

HaVoC
Audi 90 B3 2,3 l. benzyna
------------------------------------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 12:00:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Adas_tcz napisał(a):
ale trzeba uchwycic moment w ktorym silnik wariuje i wtedy wyskakuje blad 1111


Niczego nie trzeba wychwytwywać. Przecież wszystkie błędy są zapisywane w pamięci.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 13:25:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Mi się widzi uwalona sonda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 16:35:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
twój problem jest złożony, musisz jechać do porządego elektryka niech pomierzy wszystko co się da.
co do załamań mocy przy 3000obr sugeruję sprawdzić czujnik stukowy, ale wpierw uporać się z wcześniejszymi problemami.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 23:38:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2006 00:28:09
Posty: 8
Lokalizacja: Mrągowo
ADAM 12 napisał(a):
Mi się widzi uwalona sonda.


wydaje mi się że czeka mnie wymiana sondy na nową bo mam dziwne wrażenie że to po części po jej stronie stoi wina !

_________________
------------------------------------------------------------

HaVoC
Audi 90 B3 2,3 l. benzyna
------------------------------------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 23:42:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2006 00:28:09
Posty: 8
Lokalizacja: Mrągowo
Mauzer napisał(a):
twój problem jest złożony, musisz jechać do porządego elektryka niech pomierzy wszystko co się da.
co do załamań mocy przy 3000obr sugeruję sprawdzić czujnik stukowy, ale wpierw uporać się z wcześniejszymi problemami.


Mam nadzieję że znajdę w końcu kogoś kto się dobrze na tym zna bo niestety na razie nie ma w Mrągowie takiego elektryka który by wiedział jak obchodzić się z tym silnikiem. Osoby które mi w tym pomagają tez załamują ręce jak słyszą i widzą jak ta maszynka pracuje !! ŻAL !!

_________________
------------------------------------------------------------

HaVoC
Audi 90 B3 2,3 l. benzyna
------------------------------------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 23:42:31 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sonda nie ma wplywu na odpalanie auta. zacznij robote przy aucie od ustawienia rozdzielacza wtrysku. sprawdz czy nie cieknie. jak to zrobisz to wtedy mozna dalej szukac jezeli cos bedzie jeszcze nie tak

p.s.
mozesz sprobowac zgadac sie z Kefirem , jest z Ketrzyna

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 10:19:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2006 10:38:38
Posty: 8
Lokalizacja: Tczew
mam ciagle ten sam problem co Ty i moge Ci powiedziec ze to ciezka sprawa ja wymienilem juz wszystko caly uklad wtryskowy komputery przekladalem sondy czujniki po prostu wszystko i nic sprawdz jeszcze czy pompa Ci daje dobre cisnienie i cisnienie na tlokach, ja teraz sie zajme wymiana wtryskow co tez u Ciebie jest mozliwe ze leja, jeszcze jedno bardzo wazne pytanie czy usterka sie pojawila nagle w przeciagu dnia czy np dlugo sie robilo coraz gorzej? bo jak od razu to raczej elektronika a jak dlugo to elektronika raczej odpada, no i sprawdz czy Ci sie rozrzad nie przestawil


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 19:05:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Mialem podobny problem jak Ty, wymien przeplywke z rozdzielaczem(okolo 200zl uzywka) i powinno byc po klopocie, tylko przed zakupem sprawdz czy jest na pewno dobra i nr modelu przeplywki powinien byc taki sam jak Ty masz w aucie. Najczesciej przyczyna jest wytarty potencjometr przeputnicy, zle ustawiony "talerzyk", przeciekanie przeplywki i nieszczelnosci. Ten model wtrysku jest bardzo wrazliwy, musi byc idealnie szczelny i nalezy auto odpalac nie naciskajac na pedal gazu.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 22:23:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia a mianowicie kable, świece, kopułka i palec zapłonu. A także ustawienie zapłonu.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2006 12:33:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2006 00:28:09
Posty: 8
Lokalizacja: Mrągowo
Przyznam się wam szczerze ze zamontowałem w swojej Audi GAZ ! Mogę powiedzieć ze kilka usterek które były widoczne i odczuwalne na benzynie teraz na gazie są już nie widoczne ale wciąż jest to samo na benzynie więc można przypuszczać że najprawdopodobniej będzie cos z układem paliwowym.
Prawdopodobnie będzie to coś z układem wtrysku bo auto odpala teraz bez problemu nie ma problemu z przyspieszaniem czyli brak tej dziury przy 4500 obrotów.

W tygodniu jadę do znajomego mechanika i zerkniemy co się dzieje z układem paliwowym jak tylko dowiem się co było czy jest uszkodzone na pewno o tym tu napiszę !!

POZDRO AUDI-MANIACY!!

_________________
------------------------------------------------------------

HaVoC
Audi 90 B3 2,3 l. benzyna
------------------------------------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2006 12:45:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
Witam u mnie tak jak u ciebie "HaVoC" jest ten sam problem pojawił się nagle poza tym strasznie dużo pali jak na 2,3 bo prawda jest taka ze w cyklu miejskim nawet przy spokojnej jeżdzie pali najmniej 18 litrów (sonda była sprawdzana ale czasami chyba sie przywiesza wiec może to ona jest winna za spalanie) a i jeszcze jeden aspekt całej sytuacji a mianowicie jest BUM BUM BUM w wydech przy spuszczeniu nogi z gazu na benzynie mniejsze a na gazie większe :/

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: