.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 10:59:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dolot w V6
PostNapisane: 08.mar.2005 11:11:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Kto w naszym pięknym kraju wykona mi jakiś sensowny dolocik do 2.8 V6 AAH. Jakie to sa koszta?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 03:20:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
A kto wogóle może pochwalić się jakimś fajnie przyrezanym dolotem w AAH??

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 09:13:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Poszukaj na forach www.12v.org
Jest kilka fajnych rozwiązań.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dolot w V6
PostNapisane: 02.gru.2006 12:00:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2006 19:51:19
Posty: 393
Lokalizacja: Siedlce
wowo napisał(a):
Kto w naszym pięknym kraju wykona mi jakiś sensowny dolocik do 2.8 V6 AAH. Jakie to sa koszta?




http://www.el-tec.pl/

_________________
Qba GG: 1955538

A6 AFN '98
E36 Coupe 318 iS '95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 02:31:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Mam strumieniczki EL-TEC i muszę powiedzieć że polecam polecam. Wowo masz jakieś fotki tego swojego przerobionego dolotu? dokładnie to mam na myśli puszke filtra.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 02:39:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
Z wypowiedzi wynika,że on nie ma dolotu zkleconego. Poza tym dolot nie jest tak prosto poprawić. Trzeba dokładnie obliczyć długość,średnice każdego z kanałów a potem mądrze toi upchnąć pod machą.

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 13:04:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
http://rezacze.pl/warsztat/tlumik/tlumik.html

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 16:00:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
U siebie nie mam. Poszukaj na forum zestrony którą podałem. Jest tam kilka ciekawych rozwiązań.
Najczęściej stosowanym i przynąszącem najlepsze rezultaty jest dolot świerzego powietrza ze zderzaka z wwierceniem się w oryginalną puche, rozwiercenie małej przepustnicy do maksymalnych rozmiarów, zastosowanie kolanka na przepustnice z S3, stalowy dolot ze złączkami silikonowymi, poodpinanie odm i zaworka EGR.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 23:06:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
Wowo a masz jakieś konkretniejsze info dotyczące tej przeróbki czy to tylko obiektywna opinia być może potwierdzona głównie efektem placebo. Główny nacisk przy konstruowaniu/poprawianiu dolotu powinno sie kłaść na efekt tzw. doładowania dynamicznego (bezprężarkowego) pozwalającego w pewnych wartościach obrotowych uzyskanie zjawiska rezonansowego ułatwiającego zwiększanie napełnienia mieszanką cylindrów.

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 23:21:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
wowo napisał(a):
i zaworka EGR.

Co to za zaworek i jak sie go reza?

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 00:27:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
Tak w telegraficznym skrócie EGR (exhaust gas recilculation) to nic innego jak recylkulacja spalin czyli nie zważając na normy emisji nic dobrego dla naszego auta bo poza świeżym powietrzem dostaje to co wysrał czyli część spalin.Najlepiej jakkby do cylindra dostawała się czysta mieszanka tlenu i paliwa,ale raczej takiej możliwości nie mamy.Ale wracając do tematu: Egr łączy dwa kolektory ssacy i wydechowy a otwierany jest poprzez doprowadzone do niego wężykiem podciśnienie - jezeli jest otwarty do droga z kolektora wydechowego do ssącego stoi otworem.Podciśnienie zkolei sterowane jest zaworem sterowanym elektrycznie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu przez przekaźnik. Cały "tuning" polega poporostu na odpieciu wężyka podciśnienia od EGR'a co spowoduje że bedzie on cały czas zamknięty-jedynie co mozemy osiagnać to lekkie odetkanie sie silnika. To chyba tyle ;)

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 01:37:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
I właśnie o to mi chodziło :D dzięki ozzy :) więc jeśli odłącze ten zaworek EGR to czy mam zaślepić ten wężyk z podciśnieniem? czy mozna zostawić go bez zaślepiania? a tak OT to tu jakiś zaworek tam jakieś odmy, jakieś strumieniczki zamiast katów, odpięcie gorącego powietrza z puchy filtra i doprowadzenie świeżego z pod zderzaka + wkładka K&N to chyba zawsze coś lepiej :D dla silniczka. Pozdrawiam was AKP skład :D

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 08:41:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jeszcze raz odsyłam na forum z 12v.org
Jest tam full przeróbek V6 poczynając na stożkach, a kończąc na uturbianiu. Część z nich jest potwierdzona na hamowni, ewentualnie poprawionym czasem na 1/4 mili. Bardzo dobra kopalnia wiedzy na temat poprawiania 2.8 AAH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 13:32:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Szukałem na 12v.org ale nie znalazłem nic o dolocie. jedyne na co trafiłem to opisy silnika gdzie jaki czujnik itp.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 18:24:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
Nie, niczym nie zaślepiaj. Jak to czymś zatkasz to wtedy w wężyku zacznie tworzyć się nadciśnienie i może gdzieś wyskoczyć jakaś nieszczelność.Lepiej zostawić swobodny wypływ gazu do atmosfery.

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 01:02:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Wiecie co..... dziś chciałem odpiąć podciśnienie do tego EGR'a hehe i wiecie co sie okazało że w ogóle go nie mam a w miejscu jego mocowania do kolektora jest taka zaślepka na dwie śruby. Czemu u mnie go nie ma? A ta zaślepka wygląda jakby tak było w oryginale bo jest tak dobrze spasowana i ma nawet chyba uszczelkę. Czyżbym miał wersję silnika przeznaczoną na rynek gdzie EGR nie był wymogiem?

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: