.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 12:01:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] Jak najkorzystniej kręcić AAH quattro
PostNapisane: 04.gru.2006 17:42:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Witam
Mam nadzieje ze na wstępie nie pojedziecie mnie za to że np. to już było, na forum.
Mianowicie chodzi mi o to jak teoretycznie najkorzystniej jest kręcić AAH quattro tak żeby jak najszybciej osiągnąć 100 czyli jak np. w b4 sedanie seria 8,0s zakładamy, że sprzęgło, sondy, zawieszenie i wszystko inne sprawne jak w serii koła 15" 195/65 PB 98 Proszę o jakieś porady i Pozdrawiam

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 17:58:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
zobacz na wykres moc / moment(zwłaszcza), może ktoś zapoda tutaj i sam zbadaj autko, bo jeśli zakładasz że silnik zdrowy to wykres będzie dla ciebie najlepszym wyznacznikiem jak używać momentu.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 18:00:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
1,2 do odciecia 3 pewnie do 6 tys obr. :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 20:19:55 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie do 6 tys tylko do 5500 czyli Pmax

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 22:50:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Ja swoją kręciłem na 2-jce do odcięcia i było licznikowe około 105 , nie wiem czy zmiana na 3 bieg przy max mocy 5500obr/min nie spowoduje większej straty czasu na zmianę biegu ?

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 22:55:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
hans napisał(a):
nie do 6 tys tylko do 5500 czyli Pmax

gdyby był wykres i przełożenia skrzyni to można by było obliczyć kiedy jest najkorzystniejszy moment zmiany biegu, a kiedy nie opłaca się już ciągnąć po obrotach :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 23:06:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
proponuje zapodać sobie program CarTest i zasymulować :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 23:14:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
Powyżej mocy maksymalnej można jeszcze podciągnąć, ale bez sensu jest kręcenie do odcinki, z resztą to czuć że auto w jej pobliżu zwyczajnie już nie przyspiesza i traci się sekundę, dwie. Ja jeśli już piłuję auto to kręcę do 6 tysięcy obrotów (maks moc przy 5700 w swoim 2.3), a później zmieniam szybko bieg na międzygazie po czym obroty spadaja mi do 4 tysięcy, gdzie mam najwyższy moment obrotowy, w przypadku 2.8 robiłbym podobnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 23:17:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
a cóż to za programik? ten CarTest? skoro max moment mam na 3000rpm to znaczy że powinienem się trzymać jak najbliżej 3000rpm? bo z kolei na 4100 otwierają się klapki w kolektorze i nie wiem czy kręcić do 4 i jeśli przy zmianie biegu spadają obroty to sa gdzieś około 3 tyś czy kręcić wyżej żeby przy zmianie biegu spadały odrazu na otwarty skrócony dolot. Ktoś może coś podpowiedzieć?

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 23:23:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
przeprowadzałem troche eksperymentów polowych z przyspieszaniem ze stoperem w reku.Nigdy nie udało mi sie osiągnąc 8 sekund. Najlepszy czas 8,5.Średnia suma wszystkich badajże 10 czasów to około 9 sekund.
auto napedza sie względem nie najlepien w granicach do 4700 obr/min.
Tak przynajmniej jest u mnie.

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 23:39:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
Car-test to programik, który pozwala na obliczanie osiągów w tym:prędkosci, max, spalania itp po dokładnym wpisaniu wszytskich parametrów auta takich jak np.moc,moment,masa auta etc. W zasadzie dośc fajny programik niestety też nie idealny ponieważ nie wiem jak teraz, ale w starszych wersjach nie brał pod uwage tak ważnych parametrów jak np: opór toczenia,współczynik Cx,temperatura itp.

Poniżej znaleziony gdzieś w szpargałach wykresik seryjnego AAH:
Obrazek

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 23:44:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
wykres mocy i momentu mam ale nadal nie wiem jak najkorzystniej kręcić czy nie spuszczać poniżej 4100 czy może lepiej bliżej 3000 bo na wykresie max moment zaczyna spadać coś koło 4300
Obrazek

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 00:28:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2005 13:29:49
Posty: 59
Lokalizacja: Szczecin
Polecam to http://www.hondapl.org/tech/itr_vs_s2000/itr_vs_s2000.html. Moze Wam sie troche rozjasni, szczegolnie jak spojrzycie na wartosci momentu obrotowego, nawet tam gdzie leci on juz na leb na szyje i na moment obrotowy po zmianie biegu. Krecic do odciecia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 01:06:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Waldemar tamten wykład na podstawie tych Hond to trochę za bardzo zawikłane jak na mnie mi chodziło o takie bardzie proste wskazówki że np. wkręcać na ileś i potem nie spuszczać poniżej ileś tam... stosując np. międzygaz o którym pisał kolega Combi chodzi mi o takie właśnie wskazówki lub doświadczenia... czy kręcić wyżej czy niżej a jak niżej to jak nisko jak wysoko to jak wysoko heheh

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 07:27:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no coTy! Jak tamtego prostego zaznaczam wykładu nie pojmiesz to nie nauczysz się dobrze wykorzystywać silnik i skrzynię. Więc do roboty!

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 18:26:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
Bogdan napisał(a):
przeprowadzałem troche eksperymentów polowych z przyspieszaniem ze stoperem w reku.Nigdy nie udało mi sie osiągnąc 8 sekund. Najlepszy czas 8,5.Średnia suma wszystkich badajże 10 czasów to około 9 sekund.
auto napedza sie względem nie najlepien w granicach do 4700 obr/min.
Tak przynajmniej jest u mnie.


Stoper nie jest najlepszym sposobem mierzenia przyspieszenia. Równie dobrze można by liczyć na głos. ;)
Swoją drogą nic dziwnego, że nie wyszło Ci 8 sekund, bo tyle to ma Coupe 2.8 a Sedan jest trochę cięższy (np. C4 ma 8,8 do setki).

mAr$zx - masz quattro, więc przy ruszeniu wkręć auto na 3-4 tys. obrotów po czym gwałtownie puść sprzęgło i gaz do dechy (strzał ze sprzęgła). Tym sposobem będziesz miał zawsze bardziej udany start niż kierowca ośki (a to bardzo ważne), tym bardziej że większosć nie za bardzo radzi sobie z ruszaniem. Poza tym tankuj paliwo 98 na sprawdzonej stacji, ponieważ przy nim masz 250 Nm, a przy 95 oktanach - 245, niby niewiele ale to niutki decyduja o przyspisezeniu, a na tym Ci zależy. Poćwicz zmianę biegów na międzygazie (gaz cały czas w podłodze, a sprzęgło wciskaj tylko na tyle aby można było zmienić bieg bez trzasków w skrzynii ;) ).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 18:32:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Dzięki wielkie Combi bo właśnie o takie coś mi chodziło niech tylko mi ktoś jeszcze powie poniżej jakich obrotów starać się nie schodzić i do jakich max kręcić? Pozdro

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 18:47:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Postaram sie to wytłumaczyć w miare prosto.
Skrzynia biegów działa jako "mnożnik" momentu.
np: 1 - 3.5 , 2 - 2.5, 3 - 1.5, 4 - 1.0
I teraz przepisujesz sobie do tabeli wartości momentu dla okreslonych obrotow i biegów i obliczasz moment obr.
Przełożenie * aktualny moment przy obrotach (* przełożenie główne opcjonalnie).
Sprawdzasz czy na obecnym biegu moment jest większy niż na biegu kolejnym w zakresie do jakiego schodzą obroty po zmianie biegu.
Jeśli tak to ciągniesz dalej bieg, jesli moment na kolejnym biegu jest wyższy niż moment na aktualnym biegu to zmieniasz bieg.
np tutaj:
http://cichy.vis-maior.net/shiftup.jpg
Tak to wygląda przynjamniej w teorii ;)

Pozdrawiam

PS. najlepiej mieć wykres własnego autka, bo wykresy wzorcowe to czesto można sobie wsadzić przy 10-15 letnim autku :P

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 19:56:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Combi wybacz ale troche źle piszesz, imo w quattro strzał ze sprzęgła powinien być dla aah w okolicach 5000-5500tyś by obroty spadły na 2800-3000 wtedy moment w miare duży i masz szanse go użyć do tych 5500, a jeśli puścisz z 3000 to się zdziwisz trochu ;)

zresztą 5000-5500 to takie optymalne obroty w quattro by się sprawnie przemieścić od 0-100 :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 21:29:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
"Combi" nie zgodze sie z tobą ,uważam ze stoper w swoich pomiarach jest dokładny, pod warunkiem ze wykonujemy n-ilosci pomiarów i wyciągamy z nich średnią . Inaczej sobie nie wyobrażam pomiaru .

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: