.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 13:37:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 21:36:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
stoper jest do du.... Niestety. Wiem bo mierzyłem i ZAWSZE jest zbyt optymistyczny.
Gtech z kolei łatwo przekłamać.
Przy starcie należy robić tak jak mówi Mauzer, choć ja bym w quattro startował ze strzału z odcięcia.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 22:35:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 22:56:14
Posty: 410
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Może i stoperem zmieżysz w miare dokładnie ,ale do licznikowej setki ;)

_________________
S4 2.2 TURBO -> było
B4 AVANT 1.9 TDI-> było
HONDA CBR 600 RR-> było
S6 4.2 -> było
GSX-1000R - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 02:03:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
A może mi ktoś powiedzieć jak lepiej jest kręcić silnikiem tak aby obroty minimalnie spadały do 3000 czy do 4100 tak aby ciągle był na skróconym dolocie?

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 09:52:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
mAr$zx napisał(a):
A może mi ktoś powiedzieć jak lepiej jest kręcić silnikiem tak aby obroty minimalnie spadały do 3000 czy do 4100 tak aby ciągle był na skróconym dolocie?

zobacz o ile spadaja obroty przy zmianie biegu i dodaj tą licze do 4100
wyjdzie Ci przy jakich obrotach zmieniać biag żeby zeszło na 4100

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 19:36:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
Mauzer napisał(a):
Combi wybacz ale troche źle piszesz, imo w quattro strzał ze sprzęgła powinien być dla aah w okolicach 5000-5500tyś by obroty spadły na 2800-3000 wtedy moment w miare duży i masz szanse go użyć do tych 5500, a jeśli puścisz z 3000 to się zdziwisz trochu ;)

zresztą 5000-5500 to takie optymalne obroty w quattro by się sprawnie przemieścić od 0-100 :peace:


No te 3-4 tysiące odnosiły się do mojej ośki, źle to wyraziłem. Masz rację.

Bogdan napisał(a):
"Combi" nie zgodze sie z tobą ,uważam ze stoper w swoich pomiarach jest dokładny, pod warunkiem ze wykonujemy n-ilosci pomiarów i wyciągamy z nich średnią . Inaczej sobie nie wyobrażam pomiaru .


Nie jest dokładny, ani w jednym, ani w drugim przypadku. W przypadku mierzenia przyspieszenia do setki stoperem to on zawsze będzie niedokładny, bo tego po prostu nie da się dobrze zmierzyć z wielu powodów (g-tech często pokazuje bzdury, a co dopiero stoper i ludzka ręka). W drugim przypadku kiedy porównujemy uzyskane czasy to co prawda daje to jakiś obraz całości i można wyliczyć średnią, jednak z dokładnościa to nie ma nic wspólnego. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 13:19:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Waldemar_W napisał(a):
Polecam to http://www.hondapl.org/tech/itr_vs_s2000/itr_vs_s2000.html. Moze Wam sie troche rozjasni, szczegolnie jak spojrzycie na wartosci momentu obrotowego, nawet tam gdzie leci on juz na leb na szyje i na moment obrotowy po zmianie biegu. Krecic do odciecia.



Audi to nie Honda V-TEC. Od 5000obr. w Audi nic sie nie dzieje!
Natomiast jadac Honda, to zaczyna sie dopiero od 6500obr. cos dziac. Wiem cos o tym bo jezdzilem Type_R. Na niskich obrotach masz uczucie, ze jedziesz autem z max 90 KM pod maska, a tu nagle BUUM i do 8500obr ogien


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 14:52:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Sorka... Przy ilu odcina w 2,8 ?? :| Bo doczytałem ze przy 5500 ?? :|

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 14:55:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
pojedz do odciecia - sie dowiesz :-)
przy 5500 to elektronika od automatycznej skrzyni oranicza na ostatnim biegu.
V6 ABC ma odciecie na +-6200 obr*min^-1


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 17:32:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
A ma ktoś dane z przełożeniami do tej skrzyni co jest w B4 AAH quattro? bo bawie sie CarTestem i muszę tam wpisać kilka danych i brakuje mi min. przełożeń skrzyni...

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 23:43:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
Jezeli dobrze czytam wykresy to wg mnie krec w zakresie 3000-5500obr/min i bedzie jezdzic jak trzeba to nie wyzylowany silnik jak w Hondach zeby korzystac za obrotow na maxa-do odciecia.
Krecac do max.obr. tylko zuzycie paliwa poprawisz... tzn. powiekszysz i tak juz nie male :):

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 23:45:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
U mnie odcina około 6500. A najładniej idzie zdaje mi sie do 5500 :)

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 23:47:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
AVANT 2.6V6 napisał(a):
Jezeli dobrze czytam wykresy to wg mnie krec w zakresie 3000-5500obr/min i bedzie jezdzic jak trzeba to nie wyzylowany silnik jak w Hondach zeby korzystac za obrotow na maxa-do odciecia.
Krecac do max.obr. tylko zuzycie paliwa poprawisz... tzn. powiekszysz i tak juz nie male :):

widać że nie czytacie tego co napisałem, na pierwszych 2 biegach od tych 5500 obr przez te 500-800 obr do odcięcia (nie wiem gdzie jest odcinka w AAH) można zyskać nawet 0,5 sekundy do setki bo moment obrotowy jest wtedy najwiekszy! :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2006 01:38:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
No właśnie z tego co wywnioskowałem podczas prób to najlepiej właśnie na pierwszych dwóch biegach kręcic do niecałych 6000 a potem do 5000 ewentualnie 5500 i przy zmianie biegu między gaz wtedy idzie najlepiej bo na trzecim biegu powyzej 5500 nie idzie juz tak jak np. jakiś japoniec typu Honda czyli jednak z moich wniosków (nie wiem czy słusznych) wynika że lepiej jest auto trzymać bliżej 3000 oczywiście w górę tak do max 5500 niż kręcić powyżej 6000 bo nie wiem jak u was ale u mnie powyzej 5500 to tylko głośniej działa i wyraźnie czuć spadek momentu.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2006 10:48:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
jak moge to podpinam sie pod temat ew mod niech da w nowy temat
jak wygląda to np w silnikach turbo benz?? AAN

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2006 11:24:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
http://rsmodels.net/index.php?mode=cars&car_id=16

i jeszcze:

Obrazek

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 01:28:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Simpson napisał(a):
widać że nie czytacie tego co napisałem, na pierwszych 2 biegach od tych 5500 obr przez te 500-800 obr do odcięcia (nie wiem gdzie jest odcinka w AAH) można zyskać nawet 0,5 sekundy do setki bo moment obrotowy jest wtedy najwiekszy! :peace:
Czyli co wdłg. Ciebie na jedynce i dwójce najkorzystniej jest kręcić do coś około 6400? bo właśnie na 6400 jest odcinka a potem od trójki nie kręcić już tak wysoko tylko np. do 5500? Bo właśnie coś podobnego pokazuje symulacja na na CarTest2000 z tym że tam pokazuje że najlepiej kręcić 1. 6400 2. coś koło 6200 3. około 6000 4. 5700

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 07:52:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no i dobrze pokazuje, zazwyczaj tak mniej więcej się robi.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 13:42:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Noooo to nie można było tak od razu? A nie jakieś nie potrzebne dywagacje o Hondach albo innych japońcach co się kręci zupełnie innaczej niż AAH z napędem który jest najwspanialszy :D

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 16:17:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ale przy chondach jest analogicznie... tylko wartości są inne (błąd ort. zamierzon. ;) ) Co do kartestu - dodaj do każdej z tych wartości tak z 200-300 obr.min. więcej, na tzw "czynnik ludzki" :P A dwa - którego kartesta miałeś? Bo w miare miarodajne wyniki daje CarTest 2000, bo ten pod dosa to taki trochę optymistyczny jest. Wklepywałeś sobie wykres hamowni ze swojego silnika do cartesta ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 19:44:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
No cartesta2000 używałem a wykresu z hamowni nie miałem a wszystkie testy przeprowadzone były na danych z serii zmieniłem tylko wagę auta i rozmiar kół. Co do tego wykresu z hamowni to jedyne co mogę powiedzieć to ze bardzo chciałbym taki mieć :D

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: