.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 09:00:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.9TDI 1Z] czasami klekocze czasami nie. pomocy!
PostNapisane: 05.gru.2006 18:05:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2006 17:41:07
Posty: 32
Lokalizacja: Krotoszyn
Witam wszystkich i prosze o pomoc, przeszukałem całe forum ale nie znalazłem problemu identycznego jak mój. Otóż tak, kupiłem tydzień temu audi a4 1.9 tdi 90km automat 95rok, przebieg 150000 km z książka od prywatnego właściciela z niemiec, stan auta bdb. Po 2 dniach uzytkowania z silnika zaczął wydobywać się dziwny dzwięk.Jade sobie z równą prędkoscia 40 km/h az ty nagle silnik zaczyna głośno chodzic tak jakoś metalicznie, dopiero po przegazowaniu przestaje i dalej jest wszystko ok. Po tym zdazeniu zmienilem filtry olej zatankowalem v powera, ale nic nie pomogło, usterka wystepuje przewaznie raz na dzien a poza nią silnik naprawde ladnie chodzi, rano tez nie klepie. Czy winny moze byc egr? czy moze czos z pompa? Podłączyłem auto pod kompa u znajomego elektryka i znalazł błąd
0550 - regulacja kąta początku wtrysku (sporadycznie) Prosze o pomoc!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 19:13:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przecież sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Bład regulacji początku kąta wtrysku bierze się z podwieeszającego sie regulatora początku kąta wtrysku. W twoim przypadku prawdopodobnie regulator traci zasilanie i przybiera wartość bliską 255, stąd hałas. Kiedyś mój regulator stracił zupełnie zasilanie i silnik cały czas miał kąt wtrysku = 255. Taki hałas można było porównać do dźwięku młotka uderzającego w pusty kocioł. Leć do mechanika i szukajcie w połaczeniach elektrycznych do pompy wtryskowej. Rozebrać, wyczyścić, nasmarować WD-40 i powinno pomóc.
Chyba że regulator szlag trafił - wtety trzeba go wymienić.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 21:21:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2006 17:41:07
Posty: 32
Lokalizacja: Krotoszyn
Ok dzięki za rade sprawdze to jak najszybciej, a wiesz moze ile ewentualnie kosztuje ten regulator?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 01:29:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nie znam ceny. Niemniej - zanim zaczniesz się martwić - sprawdź połączenia elektryczne.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 17:11:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2006 17:41:07
Posty: 32
Lokalizacja: Krotoszyn
Zrobiłem tak, odłączyłem akumulator sciągłem obudowe silnika, poodpinałem wszystkie wtyczki wychodzące z pompy popsikałem wd 40 załozyłem spowrotem. Po odpaleniu odrazu zaczeło klekotać (ale może to być przez to ze jak wyłączałem silnik to tez klekotał), po przegazowaniu przestało i cały dzień miałem spokój. Wątpie w to że to pomogło ale pojeżdże jeszcze troche i zobacze. Jeśli nie pomoże to oddac auto do gościa od pomp wtryskowych czy do elektryka?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2006 20:34:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2006 17:41:07
Posty: 32
Lokalizacja: Krotoszyn
No i zaczęło klekotać na dobre silnik stracił troche mocy.czy to aby napewno regulator? odstawiłem auto do goscia który robi pompy. mówi ze zrobi....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2006 23:10:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Szkoda że nie podpiąłeś VAG`a w chwili gdy klekotał, miałbyś usterkę na tacy ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 20:49:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2006 17:41:07
Posty: 32
Lokalizacja: Krotoszyn
Odwiedzialem przed chwila mechanika, wziąl się za wyciąganie pompy i chce ją rozbierać. Sugerowałem mu ze to regulator ale on mów ze jest nierozbieralny ( albo nie idzie do niego dojść bez rozebrania pompy) Czy ma racje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 09:26:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Regulator Jest na dole pompy. I można go wyjąć bez jej rozbierania. Można także zrobić jego diagnostykę z pompą zamontowaną na silniku z vaga :D

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: