.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 20:00:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5TDI AEL] Wysokie spalanie. Problem ROZWIĄZANY !!!
PostNapisane: 07.gru.2006 09:10:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Witam wszystkich. Może się komuś przyda ta podpowiedź. Problem z wysokim spalaniem po mieście przy spokojnej jeździe został rozwiązany. Od miesiąca walczyłem z tym i wszystko w testach na Vagu było w miare ale dwa wtryski były nie zaciekawe około 0,9 i 1,3 ale byłem u mechaniora to mówił że wtryski nie mają aż takiego wielkiego wpływu na spalanie no chyba że leją żeby samochód średnio o 2 litry palił za dużo. Palił mi około 10-11 l po mieście do 2100 obr/min. Z tego co się zorientowałem to przy takiej jeździe powinien paalić około 8 l. Niepokojące było także to że jak wróciłem z przejażdżki po mieście i postał około minuty na wolnych obrotach to zaczynały być słyszalne delikatne wachnięcia obrotów ii odczuwalne drgania deski rozdzielczej jakby były za małe obroty ale wahniecianie były wieksze niż 50 obr/min. I z rury wydobywały się bardzo śmierdzące spaliny alee bezbarwne. Powodem tego wszystkiego był zacinający się termostat widocznie komputer przełączał się w tryb awaryjny albo tryb dawki rozruchowej i porostu tego nie przepalal. Teraz chodzi równiótko po rozgrzaniu i nagrzewa się bardzo szybko i spalanie spadło do 8 literków. :D

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 11:42:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
generalnie ameryki nie odkryłes ... ;-) (silnik niedogrzany -> wieksze spalanie)
poprostu tak długo Ci to zajeło gdyz od razu nie zostala postawiona prawidłowa diagnoza (wysrany termostat ;-) ) ... tak czy inaczej wszystko sie dobrze skonczylo i gratuluje niskiego spalania ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 12:47:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
spanky napisał(a):
generalnie ameryki nie odkryłes ... ;-) (silnik niedogrzany -> wieksze spalanie)
poprostu tak długo Ci to zajeło gdyz od razu nie zostala postawiona prawidłowa diagnoza (wysrany termostat ;-) ) ... tak czy inaczej wszystko sie dobrze skonczylo i gratuluje niskiego spalania ... ;)


Wiem o tym że ameryki nie odkryłem piszę to żeby i inni zaczęli od tego. A zajęło mi to tyle bo termostat sprawiał wrażenie dobrego a czasem temperatura raptownie spadała bo się poprostu zacinał. Ale całe szczęście to tylko 40 zł i wszystko chodzi jak potrzeba.

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2006 18:57:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 19:39:02
Posty: 131
Lokalizacja: Wrocław
Zauważyłem u siebie podobne objawy. Wysokie spalanie około 10 litrów przy naprawdę spokojnej jeździe do 2000 obrotów przyjąłem za coś normalnego, ale teraz jak pojawiły się chłodniejsze dni to zaczęło mi brakować ciepełka w środku. Klimatronik ustawiony na 26 stopni a po przejechaniu około 7 kilometrów dopiero lekko ciepłe powietrze zaczyna dmuchać. Temperatura płynu chłodzącego rzadko kiedy sięga 70 st. Czy te objawy wskazują na uszkodzony termostat ?
Proszę podpowiedzcie mi od razu ile płynu chłodzącego wchodzi do silnika 2,5 TDI (115KM) A6 C4.

Pozdrawiam

Jarek

_________________
Audi A6 C4 2,5 TDi 1997.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2006 23:20:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
kosa78 napisał(a):
Zauważyłem u siebie podobne objawy. Wysokie spalanie około 10 litrów przy naprawdę spokojnej jeździe do 2000 obrotów przyjąłem za coś normalnego, ale teraz jak pojawiły się chłodniejsze dni to zaczęło mi brakować ciepełka w środku. Klimatronik ustawiony na 26 stopni a po przejechaniu około 7 kilometrów dopiero lekko ciepłe powietrze zaczyna dmuchać. Temperatura płynu chłodzącego rzadko kiedy sięga 70 st. Czy te objawy wskazują na uszkodzony termostat ?
Proszę podpowiedzcie mi od razu ile płynu chłodzącego wchodzi do silnika 2,5 TDI (115KM) A6 C4.

Pozdrawiam

Jarek


Ja u siebie mam podobnie z tym że nagrzewa się w środku momentalnie a u ciebie być może jest zapowietrzona nagrzenica. Na podszybiu po prawej stronie patrząc od przodu samochodu jak zdejmie się tą osłone z podszybia oczywiście jest taki korek na śrubokręt płaski na wężu górnym nagrzewnicy sprubój nim odpowietrzyć najlepiej na zapalonym silniku odkręć ten korek i jak zacznie lecieć nim woda równomiernie to go dobrze zakręć. Dla mnie jest też dziwna jedna rzecz że jak mam na wskaźniku temperatury koło 3 kreseczki tej krótkiej to na laptopie pokazuje temperature 83 stopnie a silnik minimalnie faluje na obrotach a jak wskaźnik pokazuje okolo tej kreski przed 90 stopni to obroty są równiutkie i zauważyłem że właśnie wtedy mało pali. I nie mam pojęcia o co tu chodzi.

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2010 14:18:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 13:50:12
Posty: 365
Lokalizacja: Gdynia
lysy1141 napisał(a):
Wiem o tym że ameryki nie odkryłem piszę to żeby i inni zaczęli od tego. A zajęło mi to tyle bo termostat sprawiał wrażenie dobrego a czasem temperatura raptownie spadała bo się poprostu zacinał. Ale całe szczęście to tylko 40 zł i wszystko chodzi jak potrzeba.


Mam swoje A6 C4 AAH od tygodnia ale już 2 razy zdarzyła mi się sytuacja że nagle temperatura z 90stopni gwałtownie spada do bardzo niskich wartości ok 50-60stopni i za chwilkę rośnie do odpowiedniego poziomu 90 stopni
u mnie również termostat jak wynika z tego zacina się
Teraz pytanko termostat oryginalny polecacie czy np wahler do silniczka AAH

_________________
Jest: Audi A6 C4 2.8 AAH Avant Quattro '95 było: Audi 80 B3 1.8 '90
Poza tym w rodzinie: Audi 80 B4 2.0E '92 , Audi A3 1.9TDI '01 , Audi A4 B5 1.8 '95 , Audi 80 B3 1.8S '89 , Audi A6 C5 2.4 '00 , VW Lupo 1.7 SDI '00


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2010 19:39:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ale jak gwałtownie spada wskazówka wskaźnika temperatury? Jeśli spada przez klika / kilkanaście sekund, to wina czunika lub wskaźnika, ale NA PEWNO nie termostatu. Silnik 2,8 ma masę ponad 100 kg i nie ma takiej możliwości, żeby nagle ochłodzić tyle metalu o kilkadziesiąt stopni.... No chyba, że zanurzysz silnik w zimnej wodzie :D
Jesli wskazówka opada w przeciągu kilku minut - może to być termos....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2010 20:17:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
podczas jazdy możliwe, wskazówka leci "w oczach" po czym nie wiadomo w jakiej chwili wędruje na 90 stopni...przez 250 tys jazdy setunią przeżyłem 2 termostaty

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2010 20:19:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 13:50:12
Posty: 365
Lokalizacja: Gdynia
No właśnie wskazówka spada gwałtownie góra kilkanaście sekund do bardzo niskich w porównaniu do normalnych wartości.
Po rozmowie z UFO też twierdzę że to raczej przekłamania wskaźnika ale będę uważał na wskazania czy będzie się odpowiednio nagrzewa itp.
Na razie obserwuje z racji że autko świeże

_________________
Jest: Audi A6 C4 2.8 AAH Avant Quattro '95 było: Audi 80 B3 1.8 '90
Poza tym w rodzinie: Audi 80 B4 2.0E '92 , Audi A3 1.9TDI '01 , Audi A4 B5 1.8 '95 , Audi 80 B3 1.8S '89 , Audi A6 C5 2.4 '00 , VW Lupo 1.7 SDI '00


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2010 10:40:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ja obstawiam poluzowaną / zaśniedziałą wtyczkę na czujniku temperatury. Wyczyść, posmaruj smarem miedzianym i będzie dobrze

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: