.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.lis.2024 05:45:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 1,8 NE] wymiana aparatu zapłonowego pomocy!
PostNapisane: 29.lis.2006 10:43:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
padło podciśnienie w aparacie zapłonowym (ducelier france) nigdzie nie mogę dokupić ani nikt nie chce zregenerować. znalazłem dostępne aparaty ale to bosch. Jakie są konsekwencje wymiany takiego aparatu. Co zrobić żeby było dobrze - wydać kasę na aparat bosch z ryzykiem że nie bedzie pasował to mi szkoda . Słyszałem że różne aparaty różnią się prądem, napięciem czy jakoś tak.
Jestem laikiem, naprawy robi mechanik więc proszę o jakieś rady.
Dodam że z uszkodzonym podciśnieniem trochę go dusi jak dodam gazu.
Dodam jeszcze że podciśnienie jest napewno zepsute próbowałem dmuchać wężyk i powietrze leci bez ograniczeń. :(

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Ostatnio edytowano 07.gru.2006 10:49:47 przez aawol, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2006 11:46:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Przede wszystkim musisz znać numer części oryginalnej, z tym numerem jeżeli chcesz kupiś w sklepie to udajesz się do sklepu. Aparatów Boscha są setki, a różnią się wieloma rzeczami (skąd pomysł z prądem - takich parametrów raczej nie potrzeba znać przy kupnie), z których najistotniejsze jest - kształt wałka i zembów, ch-ka przyspeszacza odśrodkowego i podciśnieniowego - różne silniki, różna budowa. A tak wogóle jak wejdziesz do sklepu i poprosisz apart do konkretnego silnika to napewno dostaniesz właściwy, jeżeli kupujesz na allegro itp, to znajomość numeru jest podstawową sprawą.

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2006 12:25:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
no dobrze próbowałem znaleść numer na posiadanym aparacie ale nie ma przeglądałem również dostępny przy forum katalog części ale nie znam języka :< jak go zdemontuję to nie mam czym jeździć żeby szukać. a próbowałem dopytać u Bełtowskiego ( krakowski serwis AUDI) to mnie olali.
Nie mam również szczegółowej książki napraw.
Czy jest gdzieś możliwość sprawdzenia jaki to aparat ???
Numer silnika NE143705

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2006 13:02:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Wrzucę w domu na etkę to podam Ci numer oryginału - potem ten numer sobie wgooglujesz to może znajdziesz numer oryginalnej części bosch'a, lub jeżeli dysponujesz odrobiną czasu to możesz poszukać na stronie bosch'a - katalog jest po polsku i jest tam osobna zakładka z częściami do samochodów - podajesz model, oznaczenie silnika (w Twoim przypadku NE) i powinna rozwinąć ci się lista wszystkich podzespołów + możesz sobie ściągnąć darmowy program cennika części zamiennych (katastroficzne mają ceny). Równiesz na stronie foty dostępny jest katalog po polsku.

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2006 20:51:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
znajdz na szrocie aparat od podobnego silnika i wymontuj z niego sam przyspieszacz i przerzuc do siebie. sprawdz tylko czy jak zasysasz to przestawia przeslonke.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2006 23:33:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.sty.2005 15:02:54
Posty: 158
Lokalizacja: WW
jutro rano podam Ci numer tego (regulatora podcisnienia aparatu zapłonowego) mam stary zdemontowany i lezy w poblizu... :) w zeszlym roku wymienialem wlasnie ( na Bosch-a), koszt nówka cos kolo 100 pln

ps. mam taki sam silniczek jak Ty ;)

edit: na starym regulatorze nie ma zadnego numeru, wiec podaje num. z pudełka (nowa czesc) : BOSCH 1 237 122 419-ooo

_________________
-----------------------------------------------------
A80 1.8 Gaźnik + LPG ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2006 12:06:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
numer który podałeś dotyczy tylko podciśnienia jak rozumiem ???
A czy w tej sytuacji podciśnienie będzie pasować do aparatu ???
No i jeszcze jedno pytanie (tylko proszę się nie śmiać) czy mogę sobie to zrobić sam ??? czy przy wyjmowaniu aparatu mogę coś przestawić, zepsuć itd???
Manualnie sobie poradzę tylko nie chciałbym coś poprzestawiać a pamiętam że w maluchu obracając aparatem coś tam się zmieniało w ustawieniach.

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2006 15:10:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.sty.2005 15:02:54
Posty: 158
Lokalizacja: WW
tak to numer samego regulatora podcisnieniowego (malutka puszka do ktorej podlaczasz wezyk) oryginał ktory siedzi w aucie to też Bosch.

Wyjmujesz stary , zaczepiasz na 2 zaczepy nowy, podczepiasz węzyk podcisnieniowy, i gitara :)

ps. mam nadzieje ze nie wyjmowales c alego aparatu zaplonowego... bo wtedy moze sie zaplon rozregulowac jak wlozysz inaczej niz bylo wczesniej. najlepiej ta puszeczke odczepic na wkreconym aparacie zapł. (w aucie)

_________________
-----------------------------------------------------
A80 1.8 Gaźnik + LPG ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2006 15:36:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
:): no aparatu nie wyjąłem, dzwoniłem natomiast do kilku dystrybutorów ale wszędzie na zamówienie. Ale mając numer poszukam zamiennika tylko zastanawia mnie czy to co mam dokręcone do aparatu to jest bosch skoro aparat jest francuzki. Niemniej jednak skoro będzie pasował to zamówię albo oryginał albo zamiennik jak znajdę!!!.
Oryginał 114 brutto .
Mam nadzieję że wyczerpałem temat i dalej sobie poradzę . Dziękuję za pomoc i polecam się na przyszłość ku pamięci.

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 08:04:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
Teraz to dopiero mam problem.
Kupiłem podciśnienie zgodnie z zaleceniami ale niestety to zupełnie nie to . wyjąłem stare podciśnienie , przy okazji z wnętrza apataru odkleił sie jakiś powalony magnez .
Magnez przykleiłem ale nowe podciśnienie nie pasuje ( oryginał bosch wybuliłem 100)
teraz jest tak podciśnienie wyjęte wnętrze aparatu "uwiązane na drucie" dziura po podciśnieniu zasłonięta blaszką z puszki po Tyskim.
Po prostu masakra co dalej
POMOCY!!!!

Mam fotki wyjętego podciśnienia, nie ma na nim żadnego numeru. Nie wiem jak wam pokazać te fotki.

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 11:58:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.sty.2005 15:02:54
Posty: 158
Lokalizacja: WW
hmmm w tej sytuacji zostaje Ci tylko pojechac do sklepu, wziasc stare podcisnienie i wg katalogu lub Etki i symbolu silnika musza Ci dobrac odpowiednie... najlepiej jakby Ci wymienili tego Boscha (nie powinno byc problemu) na to co pasuje do twojej wersji silnikowej/ap. zaplonowego

Widocznie u Ciebie siedzialo cos innego, ale to jest dziwne bo spotykalem sie tylko z podcisnieniami boscha... :/


Pozdro

_________________
-----------------------------------------------------
A80 1.8 Gaźnik + LPG ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2006 09:20:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
więc byłem w sklepie oddałem podciśnienie bosch ( uffff) oddali kasę i po przejrzeniu kilku katalogów życzyli mi powodzenia.
Tak naprawdę to nawet nie umieli powiedzieć czy inny aparat będzie pasował .
Tragedia teraz zacząłem szukać wśród części do francuzów.
NIe mam jednak loginu na forum peugeota więc nie mogę skorzystać z wyszukiwania.
Macie jeszcze jakieś pomysły ???
Co to jest etk????

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2006 09:56:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.sty.2005 15:02:54
Posty: 158
Lokalizacja: WW
ETKA - komputerowy katalog części

masz przekroje, numery cześci i takie tam... :)

_________________
-----------------------------------------------------
A80 1.8 Gaźnik + LPG ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2006 10:53:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
obdzwoniłem serwisy francuzów - lipa straszna nikt nic takiego nie ma .

Zwracam się z prośbą czy jest ktoś kto może mi dobrać inny aparat zapłonowy do mojej babuni. Dane Babuni:
poj. 1,8 benzyna
gaźnik KEIHEN
rocznik 1989
ozn.silnika NE 143..
nr.nadwozia WAUZZZ8AZLA104087
dotychczasowy aparat zapłonowy DUCELIER (brak numerów)

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2006 11:26:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
sprawdzilem przed chwila w etce. aparat zaplonowy do silnika 1,8 NE powinien mieć nr 026905205AC .

Obrazek

ignition distributor / JK,RA,DZ,JN,
ignition coil / JV,SF,RU,PP,
ignition lead / NE,RN,SD,PM,
glow plug / 3A

(1) 811905115
ignition coil

(1A) 893905116
protective cap

1B 8A0905105
ignition coil / HITACHI / 3A

3 N 0122253
spring washer / B5X11X0,5

4 N 01100517
hexagonal nut / M5

(4) N 01100624
hexagonal nut / M6

5 N 01166615
washer / 6,4X18X1,6

6 N 0159461
hexagon head panel screw / A6,5X19

(8) 026905237BX
ignition distributor / BOSCH / SD
to be used for: / 026 905 205 S

(8) 026905205AK
ignition distributor / DZ

(8) 026905205AC
ignition distributor / NE


(8) 026905237AX
ignition distributor / RN,RNA
to be used for: / 026 905 205 AF

(8) 050905205E
ignition distributor / RU

(8) 050905205D
ignition distributor
F >> 89-J-520 000 / SF

(8) 050905205H
ignition distributor / PM
F 89-K-000 001>> / SF

(8) 050905205C
ignition distributor / PP

(8) 048905237 X
ignition distributor / 3A
to be used for: / 048 905 205 B

(8) 026905237 X
ignition distributor / JN
to be used for: / 026 905 205 AH

(8) 027905205R
ignition distributor / JV

(9) 027905207A
distributor cap
for distributor: / 3,4,5A,6,7,8,
/ 11,12,13,14,15

(9) 026905207A
distributor cap
for distributor: / 3B,4B,11A,12A,
/ 13A

10 049905209
screening ring

(10) 050905209
screening cap / DUCELLIER
for distributor: / 3B,4B,11A,12A,
/ 13A

11 111905221A
carbon brush with spring

(12) 055905296
supression choke / RADIO

13 055905225B
rotor for distributor
for distributor: / 3,4,5A,6,7,11,
/ 12,13,15

(13) 055905225B
rotor for distributor / BOSCH / NE
for vehicles with retro fitted lambda regulated exhaust emission system
(conversion : 01/90 >> 12/95 )

(13) 052905225C
rotor for distributor / 10MM
for distributor: / 8,14

(13) 026905225K
rotor for distributor
for distributor: / 3B,4B,11A,12A,
/ 13A

(13) 026905225K
rotor for distributor / DUCELLIER / NE
for vehicles with retro fitted lambda regulated exhaust emission system
(conversion : 01/90 >> 12/95 )

14 039905241
dust protection cover

(14) 037905241
dust protection cover
for distributor: / 8,14

15 056905247A
gear
for distributor: / 3,4,5A,6,7,8,
/ 11,12,13,15

16 028905256
retainer

17 N 01224110
spring washer / B8X15X0,8

18 N 01024222
hexagonal head bolt / M8X25

19 056905261
seal

(19) 026905261
seal
for distributor: / 3,4,5A,6,7,11,
/ 11A,12,12A,13,
/ 15

(19) 053905261B
seal
for distributor: / 14

(19A) 034905265
retaining spring
for distributor: / 3,4,5A,6,7,11,
/ 12,13,15

(19A) 026905265A
retaining spring
for distributor: / 3B,4B,11A,12A,
/ 13A

19B 049905309A
impulse rotor
for distributor: / 3,4,5A,6,7,8,
/ 11,12,13,15

(20) 026905271E
vacuum unit
for distributor: / 5A

(20) 026905271D
vacuum unit
for distributor: / 7

(20) 026905271A
vacuum unit
for distributor: / 4,11,12,13

(20) 026905271
vacuum unit
for distributor: / 3

(20) 049905271K
vacuum unit
for distributor: / 6,15

(20) 026905272
vacuum unit with housing
for distributor: / 3B

(20) 026905272A
vacuum unit with housing
for distributor: / 4B,11A,12A

(20) 026905272B
vacuum unit with housing
for distributor: / 13A

(20A) ---------.
discontinued / replacement: / 026 905 272
/ or
/ 026 905 272 A
for distributor: / 3B,4B,11A,12A,
/ 13A

(20A) 034998065
hall sender with mounting parts
for distributor: / 3,4,5A,5B,6,7,
/ 11,12,13,15

20E 035905331B
tip jack

21 191905351B
switch unit 'tci' / TELEFUNKEN

21B N 0141251
fillister hd. bolt / AM4X18

21C N 0122243
spring washer / B4X9X0,5

21D 035905357A
heat dissipator

21E N 0139694
oval head panel screw / B4,8X16

22A 052035281
connector (screened) for ignition leads

22B 036035281A
connector (screened) for ignition leads

(23) N 10050205
ignition lead / B1X460

23A 030905423A
connector for ignition leads

24 N 10070202
ignition lead / B1X300
(ignition coil > distributor)

(24) N 0183851
ignition cable in coils of 50m 'order unit 50' / D1

27 311905429A
protective cap

28 032035255
spark plug connector

(30) N 90666101
cable tie / 4,5X200

31 311905444A
protective cap

32 028905447
spark plug connector / RADIO
connector (screened) for spark plug


32A 049905451
retainer for ignition cables / AUTOMATIC

(32A) 443957818C
cable tie / 7X273-8

(33) 101000005AB
spark plug 'longlife' / W7DTC BOSCH / NE,JV,DZ

(33) 101000027AA
spark plug 'longlife' / BP6ET NGK / NE,JV,DZ

(33) 101000001AC
spark plug 'longlife' / 14-7DTU BERU / NE,JV,DZ

(33) 101000007AB
spark plug 'longlife' / N7BYC CHAMPION / NE,JV,DZ

(33) 101000036AA
spark plug 'longlife' / BUR6ET NGK / SF,JN,SD,3A,
/ PM

(33) 101000005AD
spark plug 'longlife' / W8DTC BOSCH / PP,RN,RNA

(33) 101000027AC
spark plug 'longlife' / BP5ET-10 NGK / PP,RN,RNA

(33) 101000001AD
spark plug 'longlife' / 14-8DTU BERU / PP,RN,RNA

(33) 101000007AC
spark plug 'longlife' / N9BYC CHAMPION / PP,RN,RNA

(33) 101000036AC
spark plug 'longlife' / BUR5ET-10 NGK / RU

(33) 101000040AE
spark plug 'longlife' / 14GH-8 DTURX / RU
/ BERU

(33A) N 10213002
glow plug / M12 BOSCH / DIESEL,
/ BERU / T-DIESEL

33B 068972095B
current rail / DIESEL,
/ T-DIESEL

33D N 0221544
hexagon nut, self-locking / M5 / DIESEL,
/ T-DIESEL

35 037906102A
protective cap
flat terminal pin housing / 7 pin

36 071906233
flat contact housing / 7 pin

37,38 035905281A
fillister head bolt (combi.) / M4X6
for distributor: / 1,2,3,4,5,5A,
/ 6,7,7A,10

39 049905281A
fillister head bolt (combi.) / M4X8
for distributor: / 1,2,3,4,5,5A,
/ 6,7,7A,10

40 059998225
fillister head bolt (combi.) / M4X5
for distributor: / 1,2,3,4,5,5A,
/ 6,7,7A,10

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2006 11:54:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
czy to oryginał bo mój wygląda nieco inaczej , i czy te opisy poniżej to przykładowe numery części zamiennych?

Jakie jest ryzyko że aparat nie będzie działał??

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2006 12:34:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
aawol napisał(a):
czy to oryginał bo mój wygląda nieco inaczej , i czy te opisy poniżej to przykładowe numery części zamiennych?

Jakie jest ryzyko że aparat nie będzie działał??


to nie sa przykladowe nr czesci :) to sa dokladne numery. to jest akurat kopia z etki dla audi 80 z '89 , aparat zaplonowy. na obrazku masz ponumerowane elementy a w tekscie masz numer tej czesci. tylko ze ten obrazek odnosi sie do kilku silnikow, i nap twoj silnik NE (zaznaczylem) ma inny nr aparatu niz np DZ.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2006 12:44:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
szkoda że pozycja 20 Podciśnienie nie ma podziału na oznaczenia silnika albo na producenta aparatu zapłonowego ale dobre i to zacznę szukać aparatu ponoć używki można kupić za 150-200 zł. to nic w porównaniu z oryginalnym podciśnieniem ducelier w salonie audi za 880 zł

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2006 07:41:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Jeśli wymieniasz cały aparat, to raczej nie będzie problemu:
1. Ustawiś wał silnika w położeniu jak do regulacji rozrządu (GZP na pierwszym cylindrze)
2. Wyjąć stary aparat zapłonowy
3. Udać się na pobliski szrot
4. Poszukać aparatu od silnika czterocylindrowego 1,6-1,8 VW lub Audi z lat 1983-1992 ze sterowaniem podciśnieniowym
5. Porównać, czy jest taki sam frez, wałek (od strony napędu) i kształt/średnica korpusu w miejscu łączenia z blokiem
5. Zapłacić, założyć, ustawić zapłon i się cieszyć.

W zasadzie nie powinno być problemu z dopasowaniem aparatu - to był bardzo popularny silnik.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2006 08:39:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
wczora bardzo delikatnie przy pomocy lusterka obejrzałem aparat i odkryłem numery na korpusie
J9
525 500 A
026 905 206 AO lub AD.
Jak sądzę pierwszy numer to od producenta a drugi to numer VW .

Z wymianą całego aparatu będę miał problem mechaniczny
no i szkoda mi troche bo kupiłem nowy palec, kopułkę i kable .
Teraz jak założę boscha to wszystko do wyrzucenia.
Pojawiła się jeszcze możliwość regeneracji gdzieś koło w-wy jest firma która regeneruje takie urządzenia - co o tym sądzicie !!!!?????

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: